Hirdetés
- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kozlo
tag
válasz dvd_R+ #68518 üzenetére
Egyidős (ögy) biztosítékok máshogyan öregedhetnek..van ,hogy teljes szakadás lesz, vagy részleges átengedés. Sőt a felcserélt relék az egyik oldalon jól, a másik oldalon csak kézi rásegítés esetén működnek...
Továbbra is azt mondom (írom ). hogy mechanikai hiba is lehet..
Valamiért megvetted a 70Ft-os alkatrészt...cseréld ki, egy kis [leírás ] , [2] hátha segít...egyelőre úgyse tudsz mit tenni, valaminek történnie kell .[ Szerkesztve ]
-
kozlo
tag
válasz dvd_R+ #68515 üzenetére
Mielőtt 3D nyomtatóst keresnél..ha már beruháztál ilyen "költséges" alkatrészbe..az eleve rossz tükör , tehát a jobb relében cseréd ki a biztosítékot, és úgy próbáld ki.
Előfordult már olyan, hogy a két tükör áramfelvétele nem egyezik meg..megszorulás, kenés hiánya, stb...a kb 13 éves öngyógyító biztosíték előbb-utóbb meg fogja adni magát...60V-os jó lesz a gyári helyett.De természetesen előfordulhat mechanikai hiba, törés is...egy próbát megér.
-
kozlo
tag
válasz rothfb #68449 üzenetére
, Azért ne szerénykedj...a középső kijelzőt kibányásztad a helyéről , a roppant törékeny műanyag részegységek dzsungeléből és újraforrasztottad .Elkezdődött valami ezt te is tudod .
Innen már csak egy lépés választ el, hogy polirgépet ragadj. Az ajtóburkolat megbontásáról már regéltem..elszántság kérdése az egész . -
kozlo
tag
válasz rothfb #68438 üzenetére
"A hátsó szárnyról kopik a lakk, nem tudsz vele mit csinálni."
A hátralátást zavaró , akarom mondani "szárny" , lakk kopására van egy viszonylag egyszerű megoldás , ha nem akarsz a plexi felület újra lakkozásával bajlódni.Vizesen fel kell csiszolni a plexit ...800 -> 1000 ->1500 ->2000-es papírral , majd a végén polirgéppel meg kell simogatni a felületet.
Szép, sima, és esztétikus felületet lehet létrehozni így a lakkozás elhagyásával is.
-
kozlo
tag
válasz Dan-szan #67796 üzenetére
Igen a körmök visszapattannak a helyükre...A művelet közben az eredeti pozícióból kitérhet az állítómotor is (nem árt neki) , kis "léptető" kattanásokat lehet majd hallani. A tükörlapot középrészen több ujj együttes használatával óvatosan vissza lehet nyomkodni a helyére , az a lényeg ,hogy minél nagyobb felületen érjél hozzá a tükörlaphoz (ne pontszerűen ).
-
kozlo
tag
válasz Dan-szan #67791 üzenetére
Igazán nincs mit ... .
A Visszapillantó tükör burkolatának eltávolításáról két módszert tudok megosztani:
1, A kíméletes:
A tükörlapját vagy maximálisan lefele , vagy oldalra kell állítani elektromosan, hogy akkora rés keletkezzen, hogy be lehessen nyúlni kézzel a tükörlap mögé.Óvatosan húzni kell a tükörlapot kifelé (magad felé), vigyázva , hogy meg ne repedjen a tükör.
A tükörlap hátulján kb 80mm átmérőjű körben elhelyezkedő körmöcskékkel kapaszkodik a tükörlap állító motorhoz.
A művelet közben enyhe recsegéseket lehet hallani , ez természetes ( ha nem a tükör reped) , ilyenkor ugrik le a állítómotorról.
Tükörlap lekerült, fűtés csatlakozót óvatosan lehúzni...a külső burkolat 4-5 kapaszkodó körmeit csavarhúzóval ki lehet pattintani.2, A durvulós:
Tükör külső burkolatát (indexes rész) egy határozott mozdulattal le lehet "tépni" a helyéről.
Hátránya az, hogy nem lehet tudni, hogy a 10+ -os műanyag külső burkolata és a felfogató körmei hogyan fognak reagálni a műveletre. -
kozlo
tag
válasz Dan-szan #67780 üzenetére
Iszonyatos anyagköltsége van ennek a tükörbehajtási hiba kijavításának.....
....75Ft .
Nem mechanikus a hiba eredete...önregeneráló biztosíték kezdi megadni magát.
Tükör megbontása után ilyet kell keresned , az a kicsi sárga a bűnös:Az eredeti Mo-n nehézkesen beszerezhető (ebay tonna számra..)....ami azonnal van és helyettesíteni lehet: 300mA/ 60V öngyógyító (regeneráló) biztosíték. (R60-030 0.3A 60V).
Megelőzésképpen érdemes a másik oldalit is kicserélni mert nagy valószínűséggel később meg fogja az is magát adni.
Ki kell fúrni - faragni - vésni a kiöntött műgyanta szerű anyagot , addig, hogy az alkatrész lábai láthatóak legyenek, (2mm) annyira ,hogy hozzá lehessen forrasztani az új alkatrészt.
Forrasztás után szélvédő ragasztóval vagy szilikon tömítőanyaggal be kell fedni a kivájt felületet, hogy védve legyen a külvilág káros hatásaitól .[ Szerkesztve ]
-
kozlo
tag
válasz Kukipapa_rr #66803 üzenetére
Most olvasom, hogy akku sincs... ment pü.
-
kozlo
tag
válasz Kukipapa_rr #66808 üzenetére
A kulcs belemegy és elfordul a zárban, akkor a zárszerkezet tüskéi épek , nagy valószínűséggel nem kell majd zárat, és kulcsot cserélni...
A zárhoz (sajnos ) az ajtókárpit megbontása után lehet hozzáférni.
A zárhenger végén oldható kötéssel , egy öntvény, kb 10mm átmérőjű , elforgó "alkatrész" van felhelyezve aminek a végére egy ( kerékpár ) bowden van csatlakoztatva...Tehát, kulcsos nyitás esetén fizikailag egy bowden van összeköttetésben az ajtózárral.
1, A zárhenger végén lévő öntvény esetleg eltört . (egy másik zárról cserélhető )
2, A bowden nincs a helyén, kiakadt , bowdenház műanyag lefogatója eltört.
3, Eddig (ha) még nem volt használatban a kulcsos nyitás... lopásvédelmi szempontból a bowdent szándékosan is kiakaszthatták a helyéről -> vissza kell tenni. -
kozlo
tag
Csak röviden összefoglalva :
Kuplung folyadék csere esetleg nem volt a hibajelenség előtt pár órával ? Ha volt akkor ismét újralégtelenítés...
Alkatrészhiba esetén szemrevételezni kell a kuplungfőhengert , és a kuplung alsó munkahengert -> hibás alkatrész cseréje...bár nagy futásteljesítmény esetén javasolt az együttes cseréje mert mindkettő alkatrészt ugyanolyan várható élettartamra tervezték.
( Mindenkinek a saját " ízlésére " bízom... )Összeszerelés után légtelenítés:
1, Az új, vagy a kitisztított tartályba fékfolyadék töltése (dot4).
2, Alsó kuplungmunkahenger légtelenítő csavarjára egy átlátszó csövet kell húzni, ami belemegy egy üvegbe aminek az alján van némi fékfolyadék.
3, 10-es kulcsot készenlétbe kell helyezni a légtelenítő csavaron...4, Segítő is kell : lenyomja a kuplung pedált -> ütközésig, és úgy tartja!
5, Meg kell lazítani a légtelenítő csavart - nyitva hagyni ->üvegbe folyik a fékfolyadék ->Légtelenítő elzár.
6, Kuplung pedált a segítő lábbal visszahúzza mert ilyenkor lent marad, beesik !
Pumpálás 4-5x, pedált lenyomva kell tartani a légtelenítő megnyitása alatt,és annak a lezárásáig!!A 4 , 5 , 6-os műveletsort egy jó párszor meg kell ismételni...
Arra ügyelni kell,hogy a tartály ne ürüljön ki, mert ismét levegős lesz a rendszer, mindig utána kell tölteni a fékfolyadékot.Kuplung légtelenítés után pár órával ritkán , de előfordul , hogy be esik a pedál, nem kell "pánikolni" újra kell légteleníteni!
-
kozlo
tag
Egy Hondás aki alámerül a kpz vezérlők világába .
Ez is egy járható út ,ha szereted a kihívásokat, hogy csak a motort szerzed be hozzá!
Általában a legegyszerűbb , hogy a komplett központi zár vezérlő motorra keresel rá, ha jól rémlik 9 "tűs" csatlakozója van a bal oldalon. -
kozlo
tag
Sajnos akkor elérhető közelségbe került az ajtópanel megbontása.
Három csavart kell első körben kiszedni , 1db az ajtóbehúzó mélyedésében van a gumicsík alatt, 2db az ajtónyitó karnál a műanyag lapka alatt található.
Lapka oldalát meg kell nyomni, és csak akkor pattan ki a helyéről, jól elrejtették a csavarokat... a luxus érzés keltése miatt .Az ajtókárpiton körben rögzítő patentek vannak, az ajtó aljánál kell megkezdeni a borítás megbontását, ha még nem volt megbontva az ajtókárpit 1-2 patent sérülhet.
Érdemes patenteket beszerezni Kínából, zacsival adnak olcsóért...Vigyázni kell az ajtókárpit leemeléséve, elektromos csatlakozókat szét kell húzni, az ajtónyitó, és a központi zár "fülecske" mozgató fém pálcikáin műanyag rögzítő elemek vannak , és természetesen műanyag lyukakba csatlakoznak...szóval csak óvatosan... azzal van egy .
Lekerült az ajtókárpit, porvédő fóliát meg kell bontani, fogja pár patent is, körbe ragacsos anyaggal van felragasztva, miután ez lekerült már fel is tárult a Honda csodálatos világa!
1, A központi zár motoron kell mérni a feszültséget, fordított polaritással is meg kell jelenni a 12 voltnak, mert a kpz vezérlő elektronika megfordítja a polaritást.
2, Nincs nagy gebasz és megjelenik a motoron a feszültség, akkor az ajtó központi zár motor lehet a gyanúsított.
Kiszerelés és külső tesztelés.3, Nem jelenik meg a feszültség a motoron. (gebasz)
Ahogyan írtad ez lehet vezeték szakadás is...kontaktust le kell ellenőrizni a kpz vezérlő elektronika és a kpz motor között...sajnos itt jön képbe a gépállat további magbontása, és a csatlakozások leellenőrzése (sajna vezérlő elektronika meghibásodás is előfordulhat /bal ajtó része/).Miért is működik kulcsról (szerencsére) az összes kpz zár, a bal első kivételével ?
Úgy van megkonstruálva a szerkezet, hogy mechanikus zárás esetén, a bal kulcsos ajtó kpz motorjában fizikai kontaktus alakul ki (mikrokapcsolás) -> jel megy a vezérlőbe és az teszi a dolgát...zárja a többit.
És zavaró tényezőként továbbra is fennmarad a bikázás után kialakult anomália.Bocs egy mondatban nem tudtam összesűríteni.
-
kozlo
tag
Pár sor, amit még érdemes lenne kipróbálni.
1, Utastérbe beülve az ajtó panelen található központi zár gombot lenyomva meg kellene vizsgálni , hogy be záródik-e az összes ajtó....Bal első ajtó kpz motorjának a meghibásodását le tudod ellenőrizni, hogy működik-e, a csomagtérajtót csapd le erősebben...
Bal első ajtónál, ha meghibásodott a központi zár motor akkor kulccsal kívülről továbbra is be lehet "húzatni" az összes ajtó kpz motorját!2, Hibátlan kpz motorok esetén továbbra is anomália van, érdemes lehet még megpróbálni, hogy az összes ajtót becsukod (nem zárod) az akku sarut lekötöd 15-20 percre, hadd felejtsen a kpz vezérlő (is)....
Akku saru vissza, motorháztetőn mehet a 20 centis teszt...
Kb 3-5 másodpercig lenyomva tartod a távirányítón a zár gombot, gépállatot körbe kocogód (ne csalj ), és leellenőrződ az ajtókat, hogy lezárt állapotba van-e mind , végül 3-5 sec nyitás gomb...
3, Autódiagnosztikai kiolvasás, egyenként meg lehet vezérelni a központi zár motorokat, hibakód természetesen tárolásra került , de a letárolt hiba esetén is működnie kellene a központi zárnak.
4, Hiba feltárás, alkatrészhiba gyanúja esetén külső letesztelés.
5, Ameddig nem oldódik meg a probléma te leszel a "kulcsos ember"...
[ Szerkesztve ]
-
kozlo
tag
Annyival még kiegészíteném az autódiagnosztikával, és az ELM 327 -el kapcsolatos hozzászólásokat , hogy a neten a vásárolt eszköz esetén ha lehetséges meg kell kérni az eladót, hogy mutassa be a készülék működését a saját(!) autóján.
Ez nem megoldható (távolság, stb) akkor, az első "tesztet" ne a frissen vásárolt, pl új autón futtassuk le...mindig a tápláléklánc elejéről, és ne a csúcsragadozók közül válasszunk, főleg ha az Honda!
Hibás készülék , /ez igaz akármilyen autódiagnosztikai kiolvasóra (3k-céges 1,5M-os) / a fedélzeti számítógépet (ECU-t) tönkreteheti - hazavághatja , mert az OBD csatlakozó közvetlen összeköttetésbe van az ECU-val, nincs közbeiktatott védelem.
Ez megtörténik lesz egy jelentős tömegű papírnehezékünk, vagy mehet a vasdarab tologatása....szükség lesz egy új ECU-ra , pl porlasztófeltanítás, immo chip csere, stb...szóval ez nem játék és mese .
Még a hibátlan autódiagnosztikai készülékek esetén is a "gyújtás" alaphelyzetbe történő állításával szabad csak az OBD II- re fel, illetve lecsatlakozni ,hogy elkerüljük a problémákat![ Szerkesztve ]
-
kozlo
tag
válasz BlacKSouL #63734 üzenetére
Otthoni felhasználásra, egy 40 cm-es szalámis pizza áráért, az Elm 327 is használható.
A xarfogáson új 3k körül van , pl a kicsi kék , bluetooth verzió, torque programmal a motorra vonatkozó hibakódokat lehet vele kiolvasni , a "Check Engine" jelzést törölni, hőmérséklet adatokat kiolvasni. Van wifis, kikapcsolható nyomógombos, amelyik szimpatikus.
6 éve 4k volt , azóta lejjebb ment az ára .
Abs, légzsák, komfortelektronika stb kiolvasást, törlést, nem tud, (előző hsz, foto) az más liga. -
kozlo
tag
válasz BlacKSouL #63727 üzenetére
Sajnos abban az esetben is betárolódik az ECU-ban a hiba, ha elalszik a MIL lámpa.
Itt pl akku meghibásodásából adódó sikertelen indítási kísérletek után is (6db).Minden egyes elektronikát érintő beavatkozás előtt le kell kötni az akkumulátor sarut , és kb 15 perc után megkezdeni a műveletet, ebben az esetben az ECU szunyókál egy jót, és nem veszi észre a beavatkozásokat. Akku levételt az ECU nem tárolja...
(Navi, rádió kérhet kódot..)Lehetőségek:
1, A MAF szenzor hibátlanul működik,és nincs "végtelenre" kötve, az auto ECU-ja magától visszaáll a vészüzemmódról és kb 20km alatt, elalszik a MIL lámpa. (általában)
Korábbi hibaként tárolásra kerül..kiolvasható.2, Világítva marad a MIL lámpa: pár ezer Ft-os ELM, a MAF szenzor jellegű, motorra vonatkozó hibákat ki tudja törölni, törlés után nem tárolódik..
-
kozlo
tag
80-90 mikron festékvastagság Hondáknál a világosabb színekben valahogyan a "virágzás" melegágya tud sajnos lenni...ezért érdemes jól belenézni a fehér, ezüst színű autók motorterében is.
Esetedben sajnos (vagy szerencsére) kb 10mm-es sávban kell a festéket felhordani,ezért szerintem:
Airbrush festékszóró pisztolyt érdemes használni a kis felület miatt, 0.3mm-es fúvókamérettel, megfelelő hígításban az autófesték, lakk, kiszórható vele.)
(Már a 10k huf kategória is használható.)Normál festékszóróval 1,2-1,3 mm-es fúvókamérettel nem hiszem,hogy bele kezdenék egy kb 10mm-es sávban fújkálni...
Abban az esetben ha felületi rozsda van kívül - belül:
1, Le kellene szedni a üa beöntő nyílás körüli műanyag keretet ->megbontás, doblemez alapos kimosása a festegetés előtti napon..másnapra jól kiszárad.2, Doblemez megvizsgálása , felületi rozsda esetén az érintet területeken fémig történő csiszolása, ha szükséges rozsdaátalakító....(majd később 2 réteg alapozó ).
3, Látható (fehér rész) előkészítése : megvédendő sértetlen felület le kell takarni ragasztószalaggal a tanksapka vonalában ( kocsi oldala).
4, Rozsda pöttyök óvatos csiszolása pl 300-400-as papírral fémig, belűről kifele haladva szigorúan a rozsdamentes fehér terület eléréséig.
Sértetlen lakk felületét óvatosan 800-1000 papírral meg kell csiszolni, hogy a festék megtapadjon rajta.
Zsírtalanítás után két réteg alapozó , utána szórógitt (kitt) , száradás után a felület óvatos megcsiszolása 800, 1000-es papírral.
Most ebben a fázisban egy szintbe kell, hogy kerüljön a javított rész a sértetlen festék réteggel.5, Zsírtalanítás ( Szilikonlemosó, pl: Impa)
6, Az autó oldalfalának a védelme érdekében a tanksapka körül csepp formát képező papírt kell hajtogatni, hogy egységes legyen a festékátmenet mint : [itt]
7, 2 réteg bázis ( autó színe) felvitele , minden egyes réteget lehet pár mm-rel kijjebb fújni...és még mindig nem vagyunk az autó sértetlen oldalfalánál!
8, Megszáradás után 2 réteg 2k lakkot kell felvinni a felületre.
Ez már közelíthet a tanknyílás széléig (oldalfal) a végén "elködlve", eltávolodva fújás közben, végül a lakk ködöt megszáradás után le lehet polírozni az autó oldaláról.Legvégül ha minden megszáradt , jó vastagon ecsettel ki kell kenni alvázvédővel a doblemez belsejét.
Festék, lakk hígítására akril hígítót érdemes használni, airbrush-ra történő hígítás esetén a festék már szinte a kifújás pillanatában meg tud száradni.. ki kell kísérletezni a megfelelő hígítási arányt.
Fújási rétegvastagságot is ki kell tapasztalni,mert olyan vékony festékréteget lehet felvinni vele az adott felületre, hogy lámpával megvilágítva át lehet látni rajta.
Minden egyes festékrétegnél picit kijjebb kell haladni,hogy egységes legyen a rétegek közötti átmenet. ( ne legyen vonal).Így elsőre tudom , hogy "sokkk", remélem nem vettem el a kedvedet az egésztől ... Érdemes előtte többször jól begyakorolni az egész műveletet fém felületeken, kb 10mm-es sávban, mm-ről, mm-re haladva.
-
kozlo
tag
Üzemanyag-betöltő és környéke ha jól sejtem?
Kerékjáratban belülről évek alatt össze gyűlt a dzsuva, és a beöntőcsőnél meg is rekedt a nedves szennyeződés ami virágzásnak indította a gyári "alvázvédelmet".Te magad tervezed a kijavítását? (ha igen, részletesen leírom...)
Nagy vonalakban szükséged lesz a következőkre: alapozó, gyári szín,lakk, a korai szakasz miatt airbrush, szórópisztoly , alvázvédő , adott terület szétbontása, vegyszerek stb-stb....[ Szerkesztve ]
-
kozlo
tag
Napokban szó volt a narancsos fényezésről esetleg ha érdekel valakit,hogy miért is lehet ilyen egy fényezett felület leírom ...(ígérem nem lesz rövid... .)
Felszórás után a lakk nem tud egyenletesen kisimulni, elterülni a fényezett felületen , okai lehetnek a következők:
Illetve mi is befolyásolja a lakk egyenletes elterülését?Nem megfelelő a szórási légnyomás, nem megfelelő a 2k lakk-edző hígítása, nem megfelelő a szórási távolság.
Az első felvitt rétegből még nem párolgott ki az oldószer (kb 20 perc), és úgy kerül rá a következő réteg.
Túl vastagon felhordott lakkréteg..
Levegő hőmérséklete, páratartalma is befolyásolja a lakk terülését, és még talán a csillagok állása is .
Az első réteg narancsos lesz akkor a következő is!
Enyhe és durva narancsosodás is előfordul..Enyhe narancsosodás még a 80-100 mikronos gyári Honda fényezésében is van , természetesen A-Z-ig az összes autógyártónál megfigyelhető...
Van olyan is, hogy a bázis(alapszín) tűnik narancsosnak, oldalról belenézve a fényezésbe.Zavaró narancsosodást vizes csiszolással 2000-4000-es papírral + gépi polírozással ki lehet "szedni" , ha megfelelő mennyiségű lakkréteg került felhordásra!
Miért nincs színeltérés az elemeken?...van egy egyszerű "trükk".
Metál fényezésbe (!) kb egy tenyérnyi sérülés esetén (elemenként) nem szükséges az egész elemen újrafújni a bázist (alapszínt) foltban - elködlve lehet javítani, viszont az egész elemet- elemeket újra kell lakkozni!
Minél sötétebb egy autó fényezése, annál nagyszerűbb, és szinte "észrevehetetlen" a végeredmény .Aki meg esetleg kedvet kapott a fényezéshez leírom,hogy egy metálfekete ajtó komplett fényezésének az anyagköltsége (kompr, szórópisztoly, stb nélkül) kijön kb:7000Ft-ból (standox, Impa) !
Szórógitt 400mi, 2dl metál bázis (szín) ami 4dl-re hígítható (1-1,5dl még marad is) , 2k lakk+edző, +hígító. -
kozlo
tag
válasz yodamester10 #61862 üzenetére
Nincs mit, látod milyen vagy , a "szag(k)"szervizek várták volna a forintjaidat...
-
kozlo
tag
válasz yodamester10 #61860 üzenetére
, folyadék beöntése közben kicsit meg kell nyitni, kézzel a csöveket meg is lehet nyomkodni..visszazárni. Járó motornál úgyszintén megismételni párszor amaddig a hűtőfolyadék nem kezd rajta szivárogni, visszazárni. Tágulási tartályban legyen max szint közelében a hűtőfolyadék (első beindításkor). Ameddig nem éri el az üzemi hőmérsékletet a motor, érdemes ránézni a folyadék szintjére, bugyborékol-> utántöltés max szintig. Üzem meleg állapot előtt a hűtősapkát teljesen le kell zárni, innentől kezdve már nem szabad levenni,(égési sérülés,bla,bla..)
Fűtést maxra kell állítani (folyadék leengedése közben is)!
Meg kell várni,hogy a hűtőventilátor 2,v 3x bekapcsoljon...ha minden oké akkor a hőmérséklet stabil marad .Kihűlés után a folyadékszintet lehet ismét ellenőrizni.
Akinek meg benzines van tölcsér mehet a hűtőbe légtelenítéskor...[ Szerkesztve ]
-
kozlo
tag
válasz yodamester10 #61858 üzenetére
Igen, dízelnél a tágulási tartályon van a hűtősapka..ne felejtsd maxra állítani a fűtést.
-
kozlo
tag
válasz yodamester10 #61791 üzenetére
Helyes, hogy előbb cseréled ki ,a vízpumpának nem árt a friss kenés. A 2000-es évek közepe környékén már bejött a 10év vagy 200.000Km a gyári töltetre. 10év alatt azért sok minden történik...
[ Szerkesztve ]
-
kozlo
tag
Amit most hirtelen tenni lehetne ebben az esetben, ha nincs kéznél másik olajszűrő..az olajszűrőt féktisztítóval, hígítóval zsírtalanítani ,a "bibire" valamilyen kencét kellene rakni, pl ami gyorsan köt : autógitt- a motor hőjét kibírja, Szivárgást ellenőrizni , hirtelen elérhető pl 0w-30-as olajjal pótolni a hiányzó mennyiséget ..a motornak nem lesz baja a nemsokára úgyis bekövetkező olaj, és szűrő cseréig .
-
kozlo
tag
válasz yodamester10 #61787 üzenetére
Az a legegyszerűbb..de sajnos a feltöltött videók 99%-a,megfeledkezik ("szakik" is)arról, hogy nem elég csak megnyitni a hűtő alján a kis műanyag csapot...A teljes hűtőfolyadék cseréhez a motorblokkból is le kell engedni a hőtőfolyadékot, ha ez nem történik meg akkor a blokkban marad bő 5dl régi hűtőfolyadék!
Jazz, Civic,Accord modelleknél (napjainkig) a motorblokkon van egy hűtőfolyadék leeresztő csavar, 200ft-os pénzérménél nagyobb az átmérője, sűrű menetes , alumínium alátét van alatta :Ez pl egy 9gen Civic (benzines) leeresztő csavar, alulról le kell szedni a motort takaró burkolatot sajnos csak úgy lehet hozzáférni. Meghúzásnál normál mérető nyomatékkulcs a hely szűkössége miatt nehezen fog hozzáférni...Meglazítás előtt érdemes megjelölni, és ugyanoda visszahúzni ,soha nem fog szivárogni, és mivel,hogy öntvényben van a csavar vigyázni kell rá, nem lenne szerencsés ha letörne...
Gyárban betöltött hűtőfolyadéknak 10év a csereperiódusa .. más esetben 4-5 év, ha valaki nagyon precíz akar lenni (miért is ne? ) akkor a feltöltés előtt érdemes átmosni a rendszert 5l desztillált vízzel.[ Szerkesztve ]
-
kozlo
tag
K-s blokknál ha szemben állsz a gépállattal a vtec soleonid bal oldalt lesz hátul az olajszűrő felett és a szelepfedél alsó része alatt. Szívó oldali szelephézag állításnál "bezavarhat" a közelsége..ezért is érdemes leellenőrizni a csatlakozását.
Elm 327 szintű olvasók nem mindent tudnak kiolvasni (ha azt használod, P-és hibaüzenetből gondolom ) , csomó hibaüzenet a felszín alatt marad...
Nézd a "jó" oldalát, visszafogottabb teljesítménye volt a gépnek, lehet, hogy megspórolt neked egy sárga csekket .[ Szerkesztve ]
-
kozlo
tag
Esetleg érdemes lenne megfontolni állítható szerelőbak beszerzését..pl : 3Tonnás, 280-420mm között állítható, párban kb:12000Ft-ért már beszerezhető.
Jobb hozzáférhetőség, több biztonságérzet, + alátámasztás esetén no para .
K20-as motorblokknál a leeresztő csavartól jobbra,kb 30cm-es távolságban van az olajszűrő, o.leeresztő csavar meghúzási nyomatéka 44Nm.Jó szerelést!
-
kozlo
tag
válasz eisento #60259 üzenetére
Kompresszorral befújható defektjavítóval az a gond,hogy a kompresszor lassú (kézi pumpával gyorsabb vagyok ), nem lesz őszinte a gumis mosolya amikor a zöld trutyit szedegeti ki a gumiból.
Fl 7.gen Civic 5x114,3 15" 64mm közép.
X-es BMW -hez 17"-os új mankókerék 25 körül van, BMW-hez használt alufelni garnitúra 16-17", 30-tól indul (nem hegesztett)
Hondához semmit nem kapsz ennyiért, látod,hogy mennyivel magasabb presztízs értékkel bíró autómárkát választottál .[ Szerkesztve ]
-
kozlo
tag
válasz flegga92 #60252 üzenetére
Gyári Honda és Mazda alufelniben ugyanolyan gyártói [jelzés] van mindkettőben, tehát elméletileg nem x.r kávéfőző öntvény.
35 ezer körül már vesztegetnek 16"-os Mazda gyári alufelni garnitúrát , igaz foglalkozósat. Aki már ezt-azt fényezett annak +anyagár (csiszolás-> szorogitt (kitt) ->2 réteg bázis , 2-3 réteg lakk, autós topicban már korábban röfögtem a műveletről..eisento: Honda nincs,vagy csak aranyárban,akkor marad a Mazda mankókerék, vagy aki szeret "veszélyesen" élni annak elég egy defektjavító gumikukac + pumpa kombó is. Szögnél nincs para, tenyérnyi szakadás már "izgibb"... .
Eeshtvaan: Típus azonos biztosítéktábla az alacsony költségvetés miatt már nem fog érkezni a házhoz , és a balosítás miatt már úgyis szét van bombázva a gép ..akkor esetleg lengő biztosíték használatával el lehet látni feszültséggel a "kimaradt" területeket.
Viszont az izgalmasabb kérdés,hogy az adott részek a Legend ECU-n "keresztül" mennek-e, mert ha igen akkor a komfort elektronika szekcióban hibaüzenetek keletkezhetnek. Hétköznapi használatban ez nem lesz szemmel látható jelzés, csak a hibatároló kiolvasáskor...[ Szerkesztve ]
-
kozlo
tag
válasz eisento #60243 üzenetére
8gen Honda (agyátmérő) középfurat : 64mm
Mazda agyátmérő : 67mm
Toyota agyátmérő 60mm alatt van...ez kiesik
Központosító (tehermentesítő) gyűrűvel orvosolható az eltérés,kb: 2,5k 4db, van olyan webshop ahol 1db-ot is lehet venni.
Téli alufelniknél (is) érdemes elnézni Mazdáékhoz,ott olcsóság van , a gyári alufelni (5x114,3) 55-ös ET vel rendelkezik,ami megegyezik a 8gen Hondával. -
kozlo
tag
válasz Anti64 #60136 üzenetére
A kijelzőn előfordulhat alkatrészhiba, és kontakthiba is a forrasztási felületeken.
Nyáklapok hullámforrasztással készülnek, gyantamentes forraszanyag felhasználásával, amivel a gyártók nem bánnak bőkezűen. Az érintkezőknél, és a beültetett passzív alkatrészeknél idővel megadhatja magát a forrasztás.Immobilizer chip az ECU-ban (motorvezérlő) foglal helyet,az évezred elején Hondánál 1 , a kétezres évek közepétől 2 chipes megoldást helyezték előtérben.
Transzponder chip (kulcsban van) , ha nem lesz másik akkor a motorvezérlő működni fog.Lehetőségek:
1, Akku saru le, 15-20 perc várakozás után a műszeregység kihalászása -> hibakeresés...javítás.
Akku sarú levétele, visszahelyezése után a rádió esetleg kérheti a kódot... az ecuban az "akku" hibaüzenet nem lesz betárolva, nem lesz szükség "laptopos újraindításra". (8 gen Civicnél sem .../Autós topic/ )
Mivel a soraidból kiolvastam , hogy "műszerfalat cserélek" ezért a jöhet a következő lehetőség.
2, Lebeszéled az eladóval a bizniszt, otthon megbontod a gépet, hogy a minél könnyebben a helyszínen hozzá férjél az óracsoporthoz.
Megérkezel, akku sarú le, 15-20 perc várakozás után a régi óracsoport ki, a bontott óracsoport be, sarú vissza, az eladó jelenlétében kipróbálod... és ha minden jól megy akkor mindenki boldog. . -
kozlo
tag
válasz Tom1939 #60067 üzenetére
Parkolóradar ki és bekapcsolása:
10.gen Civic-nél így kapcsoltam (ki-be) vissza a hátsó parkolóradart , ha a Jazz-ban nincs kulcs nélküli rendszer próbáld ki...(mindkettő "x.r" Japán )1. A művelet megkezdése előtt a parkolásérzékelő kikacsolva, és a gyújtáskapcsoló 0 (Lock) állásban legyen.
2. Parkolásérzékelő rendszer gombját lenyomva kell tartani, és közben a gyújtáskapcsoló II. (On) állásba kell forgatni.
3. Gombot még 10 másodpercig nyomva kell tartani...gomb elenged -> gombon a visszajelző villogni fog!
4. Gombot újra meg kell nyomni ...visszajelző nem világit (ha bekapcsolva volt a parkradar akkor most fog kikapcsolni).Tripla hangjelzés esetén a parkradar bekapcsolt állapotban van, dupla hangjelzés hallatszik akkor a hátsó radar ki van kapcsolva.
Kikapcsolt állapot esetén, az 1-4 pontot ismét végre kell hajtani -> újból bekapcsol a radar.
-
kozlo
tag
válasz dgyuri0123 #59758 üzenetére
Leállított motornál , kinyitott ajtónál, kuplungpedált nyomkodva érdemes meghallgatni a nyif-nyif-et.
Bezsírozás, olajozás után, járó motornál , menet közben egyáltalán nem zavaró. -
kozlo
tag
válasz dgyuri0123 #59755 üzenetére
Nyikorgó kuplung tipikus Honda "specialitás" .
Eddig volt 5db Hondám (Accord- Civic) mindegyik csinálta, én már csak kuplung nyífogásnak hívom.
Problémát nem okoz, zsír illetve olaj nem árt neki a rugók környékén..átmeneti javulás elérhető.
Zargathatod a márkaszervizt is,hadd érezzék a törődést...
Bár megmondom nekem már kifejezetten hiányozna, ha nem csinálná, tudod ez olyan kis Hondás életérzés...[ Szerkesztve ]
-
kozlo
tag
Ja-ja, nem szeretik ha hirdetve vannak a megmentett alkatrészek . Eddig volt kb 6db számla nélküli kárrendezésem..Tőlem nem kértek semmit utólag, lehet, hogy kiestem a szórásból, vagy látták, hogy semmi sem menthető (tévedtek) .
Viszont,anno az Egressy úti biztosítónál jelenésem volt , szem és fültanúja voltam, hogy szólítják azokat akik a leszerelt alkatrészeket jöttek bemutatni... -
kozlo
tag
Számlás kárrendezés (pl garanciális gpk) esetén a márka szerviz benyújtja a számlát a biztosító felé és egyeztetik a tételeket.
A visszaélések és a túlszámlázás elkerülése érdekében a biztosítók szúrópróba szerűen ellenőrzéseket végezhetnek(!) javítás közben , és a végén is!
Illetve kérhetik a leszerelt alkatrész bemutatását a szerviztől..Számla nélküli kárrendezés esetén más a helyzet...de..a biztosító által előre kikalkulált kártérítési összeg elfogadása, és aláírása után a károsultnak utólagos követelése már nem lehet...megbontás után még felszínre kerülhetnek nem látható tételek.
-
kozlo
tag
válasz kolbi79 #59603 üzenetére
2009-töl van ráncfelvarott , felszereltségről pl [itt] találsz infót.
Mindenre kell figyelni vásárláskor .
Gyengeségei ami előfordul(hat):
Váltógomb, kormány, bőr borítása könnyen kopik, kuplungpedál nyüszög, középső kijelző szegmens hibás lehet, ajtókilincs ropogós, ha a váltókar akadozva jár felejtős, elektr behajtható külső tükör esetleg nem, vagy "lustán" hajlik be,kézifékkar műanyag borítása a nyomógombnál eltörhet.
Lengéscsillapító porvédő sapkája lejárhat, féltengelyeken a gumi rezgéscsillapító (Japán "vonal") alatt a fém korrodálhat, már a gyárban a fém-gumi közötti "rést" tömíthették volna -Japán autóknál minél korábban érdemes ezt utólagosan megtenni- elkerülhető a kellemetlen féltengelytörés.Belső zörgések a műszerfal, kardánbox (benzinszűrő) megbontása után inkább jellemző,
Motornak hidegen is lánccsörgés mentesnek kell lennie.
Rozsda ép karosszériájú, megkímélt UFO Civic-nél nem jellemző, utólagos alvázvédelem természetesen ajánlott.Gyárilag (hiba) ami fura ,hogy az óracsoport háttérvilágítása elhalványul (max, 5-ös fényerőn nem) tompított lámpa felkapcsolása esetén, ez nappali fényviszonyok között zavaró, hiába van benne jól működő automata fényérzékelő.
Benzin pörgős, dizel 340Nm . -
kozlo
tag
Igen, a biztosító kárszakértője fogja megállapítani,hogy a sérült elem cserés, vagy újrafényezett lesz-e, fel lesz tüntetve a kárfelvételi jegyzőkönyvben.
A kárrendezés lehet számlás (pl márkaszerviz javít) vagy számla nélküli (sarki Feribá+marad pénz),
az autó állapot felmérésekor a kiküldött kárszekértő megkérdezi,hogy melyiket választod.
Garanciális autó esetén marad a márkaszerviz.
Nehéz ügy...
Gyári elemcsere esetén van rá esély (nem is kicsi) ,hogy eltérő lesz az árnyalat, ahogyan korábban tboy93 , Qru,is írta, sőt még az is előfordulhat,hogy a metál szemcsék elhelyezkedése, mennyisége az adott felületen lehet más és más.
Vannak olyan autógyártók ahol egy külső cég végzi a lökhárítók előkészítését, fényezését,kiküldött színkód alapján...ezért előfordulhat,hogy új autónál van fémelem-lökhárító színeltérés...bár Hondáéknál ilyen pongyolaságot még nem véltem felfedezni.Újrafényezés esetén az a probléma,főleg világosabb színeknél,hogy a metálfényezésnél előforduló árnyalateltérést a szomszédos elemekbe történő ködöléssel szokták orvosolni a fényezők,hogy ne tűnjön fel, színátmenetet hoznak létre...Fém elembe történő beleködölés már kimérhető! ...ködölés nem engedném,mert itt már téged értékcsökkenés ér!
Továbbá, mert pl mi van akkor ha ismét (később) újra kell fényezi az adott elemet..végtelenségig bele fognak ködölni a szomszédos elemekbe, területekbe?
Egy munkájára igényes profi fényező,aki nem csak kikeveri színkód alapján a festéket,hanem próbafújásokat, (festékszáradás utánit is) végez, az meg tudja úgy csinálni, hogy egy elemet fúj csak le, és a laikus szem nem veszi észre a különbséget. (Ja) igaz ez időigényes, de te meg egy új autót vettél,és nem egy "pepitát", a káresemény előtti állapotra kell visszaállítaniuk , oldják meg...[ Szerkesztve ]
-
kozlo
tag
válasz tusi06 #59509 üzenetére
Facelift, (2009-től) az a fránya ajtókilincs továbbra is "ropog"...Tervezője Sakamuro Taudochi , elismerte,hogy egy csúnyán átszakézott éjszaka után volt,és szorította a határidő,nem tudott mit tenni,a kerti budijának az ajtónyitó mechanikáját másolta le... Valamelyest orvosolható, adott területre zsír,olaj.
Kuplungpedál "nyifog"...Zsir,olaj
Váltógomb bőr borítása már a keveset futott modelleknél is lehet kopott. (akár 40e.km)
Középső kijelző (klíma,óra) lehet szegmens hibás...tovább tart kiszedni mint megjavítani...
Külső visszapillantó tükör (1-2) esetleg nem hajlik be....PTC hiba,javítható...
Kézifékkar alsó borítása a nyomógombnál elég vékony, eltörhet,elrepedhet..
L13Z1, 6,3L-es (kijelző szerint) vegyes fogyasztást ki lehet hozni nem tötymörögös tempóban. -
kozlo
tag
válasz uriember #59345 üzenetére
Klíma működését a motortérben úgy is meg tudod vizsgálni,hogy bekapcsolt állapotban a motortérben az alumínium klíma csöveket meg kell tapogatni.
Hibátlan működés esetén,meleg cső mellett kell egy jéghideg csőnek is lenni...
Anno nekem a 7.gen-ben volt olyan ,hogy igen kevés töltőgáz hiányzott és nem működött a klíma , kevés gáz rátöltése után megjött a hideg.
Érdemes hetente legalább egyszer 15-20percre bekapcsolni , hogy kenődjön a rendszer... -
kozlo
tag
válasz Tamagocsi123 #59306 üzenetére
83LE-ös verzióról már esett szó,kulturáltan el lehet vele közlekedni...
Facelift, 2009-töl, 1,4L i-VTEC 100LE.
Álló helyzetből meg tudja indítani a nehéz ufo kasznit,80-90km/h-ig, lámpánál lehet vele "gyorsulgatni".
Városon kívül, 90km/h feletti előzésnél érdemes a másik sávban jól előre nézni....megoldható.
Autópályán 100-130 között nem elég rugalmas -több idő kell neki-.
Viszont 42-43km/h-nál már kéri a hatodikat. -
kozlo
tag
válasz z123456789 #59243 üzenetére
Nem bonyolultabb mint egy olajcsere...azt már csináltad.
10-es légtelenítő meglazul, onnantól már nyert ügyed van! -
kozlo
tag
válasz tboldi #59242 üzenetére
Jah....hirtelen csak ezt tudtam összedobni .
Azért az is észrevehető,hogy Mo-n, nem igazán szokás bemutatni a részletes szerelési folyamatot pontról-pontra, sem írásban,sem videoformátumban.....
A fórumokban a szerelők nem fognak részletesen prezentálni, nem azért mert nincs idejük (akármilyen elfoglalt egy ember arra szakít, szán időt amire akar), hanem azért mert mindenki a saját pecsenyéjét sütögeti! -
kozlo
tag
válasz z123456789 #59240 üzenetére
Ne csináld már, hát akkor hiába téptem a számat !
-
kozlo
tag
Na jól van nem tartom magamban..... .
Érdemes a fék-kuplung szerelés előtt 0,5-1 nappal a légtelenítő csavarokat csavarlazítóval befújni, könnyebben fog kinyílni,( dobfékes régi Hondáknál még így is lehet,hogy kell kell melegíteni a 8-as csavart).
1, Kuplug tartályból fecskendővel le kell szívni a retkes olajat,pontosan a tartály aljáig,ne tovább !
- könnyen levegős lehet a kuplung rendszer-2, Nem foszló szövettel ki kell takarítani a tartályt szép tisztára.
3, Friss dot4-es fékfolyadék be kell önteni tartályba.
4, Kuplung munkahengeren a légtelenítő csavarra (továbbiakban csöcs ) a porvédő gumi levétele után egy átlátszó csövet kell dugni /pl ablakmosó cső/.
10-es csillag kulcsot át kell "fűzni" a csövön, (vagy spec "vágott" 10-es) a cső vége meg mehet egy üvegbe, vagy ki hova, mibe akarja......mert ide folyik bele a retkes fékfolyadék.5, Kell egy segítő is (lehetőleg szexi legyen ) aki lenyomja a kuplung pedált ütközésig,és úgy tartja!!
6, Meg kell lazítani a légtelenítőt ,"csöcs-t", 10-es kulccsal ->nyitva hagyni -> üvegbe folyik a fékfolyadék, egy adag kifolyt ---> "csöcs" elzár!
Kuplung pedált a segítő lábbal visszahúzza mert ilyenkor lent marad, be esik!
Párszor meg kell ismételni az 5 -ös,6-os pontot egymás után,ameddig szép tiszta nem lesz a fékfolyadék..
Pumpa, pumpa, pumpa...a pedál lenyomva tart, a "csöcs" (légtelenitő) megnyitása alatt,és a lezárásáig!!
Arra ügyelni kell,hogy a tartály ne ürüljön ki, (levegős lesz) mindig utána kell tölteni!
Kuplung folyadékot a fékfolyadékkal együtt 2-3 évente cserélni kell.
A művelet befejezése után, porvédő gumi vissza,a menetre egy kis rézbázisú zsír spray -legközelebb, könnyű lesz a nyitása...Ha van rá igény akkor majd egyszer a Hondában hűtőfolyadékot is cseréni fogunk...mert a sok szaki elfelejti, hogy a Hondáéknál a blokkon is van egy szép nagy leeresztő csavar!
[ Szerkesztve ]
-
kozlo
tag
Esetleg érdekel itt valakit az ,hogy ,hogyan zajlik pl egy kuplung folyadék csere , és mire kell, érdemes odafigyelni?
-
kozlo
tag
válasz Dan-szan #58756 üzenetére
Patent lemaradt...8mm-es Honda dobbetét patent a neve.
Mo-n 1db kb 170Ft,
Másik megoldás: Távol-Keletről kb 50db 8mm -es menetes cirka 1200Ft, menetes mehet a dobbetétbe...dobbetétből megtisztogatás után meg mehet vissza a zárhídhoz.UFO-hoz összesen 8dl fékfolyadékot pacsmagoltam el ( kuplung , fék ).
[ Szerkesztve ]
-
kozlo
tag
válasz Dan-szan #58756 üzenetére
Fék , kuplung 1L fékfolyadék bőven elég...ha rendesen át akarod mosatni (többször) a rendszert 7-8dl is elmehet a műveletre.
Kuplungnál könnyen levegős lehet a rendszer, ami a művelet befejezése,és a minden oké mondat elhangzása után még fél órával is pedálbeesést produkálhat...oda kell figyelni a tartályürítésnél (féknél is)!
Kuplungot valamiért kifelejtik...ilyenkor "sár" (szín) szokott távozni a rendszerből. -
kozlo
tag
válasz tamas.varga5 #57162 üzenetére
TPMS keréknyomás felügyelő rendszer esetén a kerékben (felni) van egy elemmel működő jeladó (ami 4-5 év és lemerül),viszont van egy másik gumiabroncsnyomás ellenőrző rendszer is.
Nincs jeladó a felniben,a keréknyomás felügyelet az ABS rendszer kerékfordulatszám érzékelői útján működik,ha pl csökken a guminyomás (defekt,stb) kerék gördülési sugara kisebb lesz.
Állandó (változatlan) sebesség mellett ez a kerék a többihez képest gyorsabban fog forogni és jön a hibajelzés.
Hibajelzés akkor is előfordulhat ha átcsapatsz egy úthibán....sárga figyelmeztető jelzést a menüből tudod törölni. -
-
kozlo
tag
Sajnos a hátsó kerékjárati ívek rozsdásodásáért szerintem védőgumi a felelős,kőfelverődések ellen jó védelmet biztosít.
Ahogy öregszik a gumi nem zár olyan szorosan,nekem az első dolgom az volt,hogy egyből leszedtem.Volt már 5.gen civic coupe-m,most 6.gen civic-et használok.
Alapos mosás után belülről kikentem alvázvédővel,fényezésre vigyázva így nem indult "virágzásnak"a kerékjárati ív,mindig nézem az esetleges kőfelverődéseket,eső után a sarat kitakarítom.
Érdemes még benézni az első sárvédő alá,az ajtó irányában,az indexlámpa alatt évek alatt annyi por szokott bejutni/hiába van a kerékjáratba a védőműanyag/,hogy egy virágcserepet meglehet tölteni vele.Babra munka le kell szedni a küszöbspoiler-t,megemelni a gépet,kerék le,kerékjárati gumi le,sárvédő csavarokat meglazítani.De mindenképp megéri meghálálja! -
kozlo
tag
Kérdésem a következő: 6gen Honda Civic első,belső hűtésű féktárcsa gyári vastagságát nem tudja valaki?
Azt tudom,hogy az alap 19mm.THX.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest