- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
-
IT café
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
JoolsNOS
veterán
válasz BlacKSouL #50387 üzenetére
Itt látszik, hogy kb 20 mp alatt kezd csorogni az olaj legfelül. Bár nem valószínű, hogy nagyon hideg lenne.
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
kaszaking
tag
demars és Qru
Nagyon szépen köszönöm. A füstre vigyázok -
demars
addikt
válasz Jaffa75 #50398 üzenetére
Igen, írta, hogy a nehezen hozzáférhető fagydugóknál ez ajánlott. Viszont azt nem írja, hogy ez keringet is, vagy csak fűt? Mert ha forgatja a vizet az a jó
Csak ugye nem mindegy, hogy hova kötik be (termosztát miatt, mert az zárt állapotban van hidegen).Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
JoolsNOS
veterán
-
Jaffa75
őstag
válasz JoolsNOS #50405 üzenetére
Újra elolvasva hasonlóan értelmeztem én is (..."Ez a típus energiatakarékos megoldás mert a termosztát vezérlés a beállított hőmérsékleten kikapcsol (megakadályozza a túlmelegedést)majd a lehűlés után újra bekapcsol"...)
Továbbra is elgondolkozom rajta, nem rossz az ötlet...
-
!Overdose!
őstag
válasz demars #50391 üzenetére
Pontosan. Biztonsági okok miatt szerepel így minden használati utasításban. Így kettő helyett csak egyszer "érintkezel" a feszültséggel. A töltő oldaláról nézve a dolgot viszont előnyösebb, ha először kap AC-t és csak utána DC-t.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
BlacKSouL
addikt
A lidlis (4-5000 Ft-os) töltőkkel kapcsolatban azt tapasztaltam, hogy nem állandó feszültséggel töltenek, hanem kapcsolóüzemben, hol tölt, hol nem, max 14,4 V-ra nyomja a feszt, majd elengedi, várja hogy az akksi kapocsfesz. leessen 12,8 alá, ha leesik, akkor ismét elkezdi tolni a feszt 14,4-ig, és ismét leáll, várja hogy alá esik-e, és így tovább. Ez ha jól rémlik nem igazán ideális az akksinak. Mindeközben az áramerősség szerintem simán 3,8A amikor tölt, és 0 amikor nem. Nem láttam még, hogy egy akksit hosszan töltene állandó feszültséggel.
2 db 12V-os, de kis kapacitású, 1,2 A-rel tölthető régi, öreg, elhasznált kisakksit próbáltunk a minap. Az egyiket rátettük a lidis töltőre, amin a multiméter üresjáratban 9,6 V-ot mért. Ennél annyit csinált, hogy rámért a feszültségre, majd rányomott 3 másodpercig a töltésre, és onnantól semmi. Csak várt, várt, csökkent a feszültség, de semmi nem történt 20 perc után sem. Állítólag felismeri hogy gyenge 12 V-os vagy 6V-os akksi. Nem ismert az fel semmit.
Ugyanerre az akksira 9,6V-nál rátettük a Ctek-et, el is szórakozott fél percig a szulfátlanító 1-es programmal, majd a 2-essel 2-3 percig, és aztán szépen elkezdte tölteni a multiméter szerint az adott fázisnak megfelelő konstans feszültséggekkel. Kb. 4 óra alatt szépen feltöltötte, és az akksi ismét használható lett.
A másik akksinál a multi üresjáratban 10,4 V-ot mért, a lidis töltő ugyan 10,8-at mért, de ugyancsak semmit nem csinált vele. Csak kéken világított.
A Ctek ennél az akksinál 2 percig nyomta a szulfátlanítást, de miután érzékelte, hogy az akksi már nem működőképes, leddel jelezte, hogy nem fog menni.Ugyanígy, kollégám lemerült 55A-es autó akksiját az ő lidlis töltője nem tudta tölteni, többszöri próbálkozásra sem, csak kiírta, hogy 10,9 V van benne. A Ctek 8 óra alatt szépen felnyomta maximumra.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy olcsónak olcsó, biztosan csinál is valamit, de amikkel a Ctek még elbír, ő már meg se makkan, illetve ez a szakaszos kapcsolóüzemű töltés sem igazán szimpatikus. Lehet, hogy egy kiváló állapotú akksira rá lehet vele töltögetni, és azt normálisan tölti is (állandó stabil feszültség+folyamatosan csökkenő áramerősség), de én nem tartom annyira megbízhatónak.
Illetve nekem a generátor 13,5V-al tölt, tehát a külső töltő feszültsége a magasabb, de a 14,4 még nem szabad hogy ártalmas legyen egyik eszköznek sem.
És igen, az időnkénti külső rátöltés mindenképp meghosszabbítja az üzemidejét.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
demars
addikt
válasz tboldi #50410 üzenetére
Mivel a családban van 6 kocsi így én is szeretnék még egy okos töltőt a Lidlis mellé. Szintén CTEK a kiszemelt, de lehet, hogy nagyobbat veszek nem az 5.0-t. Majd meglátom, eléggé felment az áruk, felkapott lett.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz JoolsNOS #50405 üzenetére
Ismét átolvastam a hírdetés szövegét. Nem írja, hogy lenne benne motor, csak annyit, hogy motor előmelegítő Ettől függetlenül lehet, hogy igazatok van. Ha valaki komolyan szeretne hasonló eszközt a kocsijába úgy is utána érdeklődik ( egy e-mail nem kerül semmibe sem).
Ami eszembe jutott ezekkel az olaj és víz melegítő kütyükkel kapcsolatban ( nem kimondottam az említett típusról) az az, hogy ha pl olyat szerel be valaki ami nem a keringetett rendszert fűti, hanem pl a fagydugó helyére, vagy az olajtartályba ( kartel) rakják akkor gyakorlatilag csak az adott helyen melegít, a hő persze áramlik valamelyest. Na most -15 fokban elindítják a motort és a hideg hengerfej, meg a többi cucc ( szelepek, olajszivattyú, stb) megkapja a 80 C° -os olajat. Jó ez nekünk? ( Csak kérdezem! )Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #50412 üzenetére
Sose lesz 80 fokos, pláne nem mínuszokban, és egyrészt mind az olaj, mind a víz olyan tulajdonságú, hogy önálló keringésre képes, vagyis a meleg felfelé, a hideg meg lefelé törekszik. Ez kellőképp keveri a folyadékot, hogy ne csak lokálisan legyen meleg. A hőátadás miatt pedig ahol az adott folyadék áramlik, ott át is adja a hőt.
Ezért írtam, hogy még a vízkörbe kötött melegítőtől is melegedni fog kissé az olaj is, a motorblokk ugyanis ha lassan is, de szépen elviszi a hőt mindenhova. Mivel elszállítódik, nem is lesznek akkora különbségek hőmérsékletben. De ezért lehet hatékonyabb a vízhűtő, mert az zártan körbeveszi a blokkot, ezáltal direktben azt melegíti a blokk vízköre (termosztáton belül) Az olaj ha csak passzívan a teknőre van kötve, akkor már neccesebb, de akkor se lesz -15 - +80 a különbség, és ha belegondolsz, ha mondjuk a benzin-levegő keverék égési hőmérséklete 300-500 fok, amikor elndul a motor, a perselyt egyből ez a hőmérséklet kezdi ostromolni. Ahhoz képest az 50-60, de még a 80 fokos elképzelt olaj is csekélységnek tűnhetAláírás (nem kötelező megadni)
-
jófejsrác
senior tag
Sziasztok,
Honda Civic 8 gen járműre milyen ablaktörlő lapátot ajánlotok és mennyi körül van? Mostanában adta meg magát a gyári.
Köszi
-
BigBlackDog
veterán
válasz jófejsrác #50417 üzenetére
Én gyárit vettem nemrég. Nem olcsó, de fszán töröl. Asszem, hogy az esőszenzoros kivitelhez 675 mm a vezetőoldali és 575 mm az utasoldali, az esőszenzor nélkülihez pedig 600 mm-es a vezetőoldali és 575 mm az utasoldalon lévő. Mondjuk szerintem mehet fel nyugodtan a nagyobbik az esőszenzor nélküli verzióra is, kellemesen nagy felületet töröl.
Ha esetleg a lapátok még rendben vannak tudsz külön gumit is cserélni bennük. Látszólag nálam nem volt gond velük (a lapátok még a gyáriak, viszont a gumicsíkok 1 év körüliek voltak csak), de törlés után foltokban kicsit megmaradt a víz újabban a szélvédőn. Teljes lapátcsere után tökéletes lett.
Ha tudsz, akkor mindenképpen szerintem gyárit (Mitsuba) vegyél. Egy pár, gyári lapát 13-14e Huf körül van, a pár gumicsík talán 6e Huf körül tanyázik árban (csepeli bontó áraira visszaemlékezve). Amit még jónak mondanak, az talán a Bosch, de mintha olvastam volna róla, hogy kicsivel elmarad a gyári mögött minőségben.
[ Szerkesztve ]
-
jófejsrác
senior tag
válasz BigBlackDog #50418 üzenetére
Esőszenzoros a gépem, és boscht találtam 11k-ért (meglepődtem, hogy ennyi, emiatt érdeklődöm) és most vennék életemben először . Egyébként a gumi van szinte "rongyosra szakadva".
De akkor ennyi pénzért a boschos vállalható
Köszi
-
BigBlackDog
veterán
válasz jófejsrác #50419 üzenetére
Én akkor már inkább a gyárit venném, mert nem túl nagy a különbség. Az bizonyítottan jól töröl. Persze a Te döntésed.
Ha Bosch mellett döntesz, akkor kérnék egy árat TypeV Lacitól is (CRX fórumon eléred), szinte biztos vagyok benne, hogy olcsóbban be tudja szerezni.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #50420 üzenetére
Azért ez kemény ár, a prémiumnak számító Bosoko-t megvettem a Jazz-re 650 Ft/db áron...
#nincsbennetarcsi
-
jófejsrác
senior tag
válasz BigBlackDog #50420 üzenetére
Boschnál dolgozom, így azt mondom bevállalom, max jövő tavasszal jelentkezem ha szar volt
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #50422 üzenetére
Igen vhogy más a szélvédő görbülete vagy nem tudom miért de Bögrének se vált be anno a Kuvikon.
Nekem meg mind a két japómon az van és nagyon bevált.#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Bosoko 7gen-en jo, ufora nem illeszkedik normalisan
-
---Lasali---
Közösségépítő
Sziasztok!
Kormánymű felújítás terén kit javasoltok?
-
farkas26
tag
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy tompított világításra kapcsolok és úgyanúgy a helyzetjelzőm vilàgít tovább.(1996 Honda civic.)
Milyen hibàra utalhat?
Segítségeteket előre is köszönöm.[ Szerkesztve ]
"A jövő sem a régi"
-
farkas26
tag
válasz BigBlackDog #50435 üzenetére
Csak a távolságinak van visszajelzője, a helyzetjelző meg egy pár hónapja volt cserélve. Csak fura, hogy àtkapcsolom úgyanúgy a helyzetjelzőm vilàgít tovább.
"A jövő sem a régi"
-
Potzee
addikt
Sziasztok,
Én még új vagyok itt, a Hondás topicban.
Pár hónapja egy új családtaggal gazdagodtunk.
2006-os Jazz 1.4 L13A i-DSI (1339cc)
Olajcsere előtt állok és nem tudom ,hogy mi lenne a legjobb választás.
Minden jó tanácsot hálásan fogadok!köszi!
PICO PSU - passzív hűtés - 0dB
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #50441 üzenetére
Amúgy a Shell-t nem tartom sokra. Az utóbbi időkben Castrol Magnatec 5W40 ment bele eddig most legutóbb meg Fuchs Titan.
#nincsbennetarcsi
-
demars
addikt
válasz szabonagyur #50441 üzenetére
Ezt a többlet fogyasztást mástól is hallottam már aki shell helixet használt. Még anno öregem használt ilyen olajat a zsiguliba, akkor még jónak számított.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
szabonagyur
félisten
válasz demars #50443 üzenetére
Amikor megvettem akkor került bele mivel ahol akkor laktam más nem mert automatához nyúlni így szakszervizbe ment a jármű és ott ez került bele. Első kör alkalmával első tankolásnál volt, hogy 4,4L volt a fogyasztásom utána meg rendszer 7 felett voltam, télen meg 9 liter.
Most Liqui Moly került bele, ezzel halkabb is, fogyasztás is szép minden körülmény között és nem utolsó sorban olcsóbb is talán.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
JoolsNOS
veterán
Érdekességképpen:
Kb másfél hónapja rendeltem innen alkatrészt. A jazzhez az ülésállító kart amivel előre-hátra lehet tolni az ülést a hátsó ülésekről. Itthon már befürödtem vele, mert egyszer az ülésdöntő kart küldték helyette az egyik bontóból. Máshol hallottam, hogy kb 3000+posta másik bontóból. Itt 2000 alatt volt postával. Gyári alkatrész cikkszámmal, gyári csomagolásban. Igaz lassú az olcsó posta. Cikkszámot katalógusból lestem ki. Apróbb dolgokat olcsón be lehet szerezni. A nagyok itt is horror áron vannak.[ Szerkesztve ]
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
yodamester10
őstag
Érdeklődnék,hogy a csepeli bontóból e-mail-be kell rendelni?Nem találtam regisztrációs részt a honlapjukon.
-
BigBlackDog
veterán
válasz yodamester10 #50447 üzenetére
Személyes átvétellel már többször rendeltünk így onnan. Valószínűnek tartom, hogy postázzák is.
-
tboldi
nagyúr
válasz yodamester10 #50447 üzenetére
Én e-mailben rendeltem a hátsó hangszórókat.
-
yodamester10
őstag
válasz BigBlackDog #50448 üzenetére
Csak a posta játszik mert nem érné meg 400km-t autóznom egy 10 ezres alkatrészért.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen