Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ArthurShelby
addikt
válasz Micsurin #63740 üzenetére
Most már én is belevau...
Én a 17 col híve vagyok, az olyan jó középút, és nem is horror rá a gumi, mint a 18-ra."minél több a küllő, annál jobb az én ízlésemnek"
Ezzel én is így vagyok (#style32), de takarítani elvileg macerásabb.A sok küllős Saab felni egyébként nagyon hasonlít a bbs felni-re (style 42, vagy bbs-nél rs740-nek hívják) (van belőle 1, és 2 részes, az utóbbi éri a ft-ot)
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz tobias88888 #62516 üzenetére
Anno (lassan már kb 20 ésves story) nagypapám utánfutóján nem húzták meg rendesen a csavarokat vizsgáztatásnál... Az autópályán meg kiesett a kerék, és megelőzte a kocsit.
Nagypapám félre állt a kocsival és indult előre a kerékért. Egyszer csak egy egy rozoga merci megállt, kipattant egy srác, bepakolta a kereket és húzott el. Nagyfater várhatott nagybátyámra (pár órát az autópálya szélén), mert az utánfutó kerékmérete full más, mint a pótkeréké.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Végül nem 4évszakos lett, hanem vettem egy szettet, tegnap került föl (michelin prymacy, 2021es dot).
Tetszik a felni, de lehet ez a 16 mégis kevés, cserébe hasznos itt Bp-en, hogy ballonosabb.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Próbáltam visszakeresni, de nem találtam. Mik az ajanlott oldalak, ahonnan érdemes gumit venni? Vagy szimplán árukeresőn a legolcsóbb helyről?
Michelin crossclimate 2-t keresek (205/55 R16). Mostanában gondolom michelin akció nem volt/lesz
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz Dorien #62167 üzenetére
Felnit vettem, ez meg jött vele, egész friss volt dot szerint, én ilyet tuti nem vennék.
Nem tudtam/gondoltam volna, hogy egy gumi lehet ennyire gagyi. Bár az is igaz, hogy ez erős autón jött elő bohóckodáskor, illetve még én is tapasztalatlan vagyok.[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz ArthurShelby #62063 üzenetére
Most pénteken újra kipróbáltam. Arra jöttem rá, hogy ilyen gyorsan elmelegszik, elkönnyül (lebeg) a kocsi hátulja, egyszerűen fos a gumi.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Pénteken este mentem haza, és Bálint munkahelye felé voltam. Arrafelé van pár körforgalom, és jó bmw-s módjára (nem volt sehol senki) körzőztem kikapcsolt kipörgővel. Az utolsónál, mielőtt mentem fel a pályára, valami furát éreztem, mintha laposabb lenne az egyik hátsó kerekem (talán jobb hátsó), vagy összeszedtem volna valamit a hátsó kerekekkel, egyből félre álltam.
Szag volt (gondolom gumi és nem fék), de a kerekek még csak langyosak sem voltak (szóval nem sokat játszottam). Utána a pályán is bizonytalanabbnak éreztem (nem mertem gyorsan menni), mintha egyenetlenebb lett volna a kerék (pl nem teljesen kerek).Nem lassúdefekt, mert az kijött volna mára. Ma voltam autószerelőnél, padon megrángatta, de semmi, tökéletes, és azóta én sem érzek semmit. A világ legmárkásabb sebring gumijai vannak rajta.
Van bármi magyarázat erre, vagy csak placebó, és egy hüle noob vagyok, aki ne játszadozzon?
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
-
ArthurShelby
addikt
válasz focvis #61968 üzenetére
Kb Boldival egyidősek vagyunk (1-2 év eltérés van emlékeim szerint)
Ettől fügfetlenül lehet hogy kell nekem a nyári túra gumi (cc2 és primacy 4+ között vacilálok, utóbbi esetben felni is kell)A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz rbalint88 #61963 üzenetére
Köszi mindenkinek a választ!
Ezek alapján már csak a sportos vezetési stílusom nem illik a képbe a 4évszakoshoz.
Illetve még azon filozofáltam, hogy a kombi golfnak lehet jobban áll a 16os kerék, mint a 17es.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Van olyan szabály/ajánlás, hogy évi x km alatt inkább elég a 4évszakos?
Kb 12ezer km nagyrészt pályán, erre inkább téli-nyári, vagy a 4évszakos is jó (golfra lenne)A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz focvis #61953 üzenetére
Én hétfőn 5ezret fizettem a kerékátszerelésért, de centirral is megállt volna szerintem 10ben (ok, itt az ismerettség, és a számlanélküliség is közrejátszik). Nem gumishoz járok, hanem autószerelőhöz, aki sokkal olcsóbb.
Plusz alá is nézett, mert vasárnap odavertem az alját (a kálvinnál ott a rádió épülete felé a macskaköves út nagyon aljas...)A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz ArthurShelby #57151 üzenetére
Eladnék 2db pirelli cinturato p7-et, ránézésre jó állapotúak, dot 0321, 205/55 R16).
Milyen áron hirdessem szerintetek?A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz ArthurShelby #60545 üzenetére
150ezer volt kb ez a móka összvissz...
Szerintetek el lehet adni 1 db gumit, és ha igen, mennyiért? (Michelin alpin 6, 215/55 R16) most januárban lett 4 éve felszerelve, kb 30ezret futott)
(Dotra 2019év nyári, ha jól emlékszem, de ezt még lecsekkolom)A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
-
ArthurShelby
addikt
válasz svedmalac #60542 üzenetére
Szólt apámnak, de én kevésbé bízom a gumisokban, mert lehetet, hogy csak üzletet akar. Nem értenek a szenzorokhoz, és drágább is pl egy kerékcsere, ha gumishoz viszem, mintha az autószerelőmhöz.
Szóval mondta hogy cserés, megnézte belülről.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz chopin42 #60539 üzenetére
Kirándulni voltak Budaörs felé, és ott az egyik ház előtt álltak meg (full szabályosan), mert csak ott volt hely (több család ment több kocsival). Valószínű az ott lakókat zavarta. Mikor visszatértek a kirándulásból nem nézték meg a kereket, más "jel" nem volt.
Ez így egy olyan 130ezres plusz kiadás (62ezer 1db gumi, plusz le-föl szerelés és a többi "apró"...szerk: induláskor találkoztak az exemék társaságával....(ez csak most jutott eszembe), de ők más merre mentek
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Szüleim kocsijának (2012es évjárat, még nincs benne keréknyomás figyelés) leeresztették a kerekét. Mikor elindultak nem vették észre ( ), csak mikor megálltak vásárolni, ott a parkolóban látták, hogy full lapos...
Téli gumi van acél felnin. A felnit ki kellett kalapálni a gumisnak, ilyenkor a gumi már off-rotty? Mert most látszólag jól működik, lehet hogy városban okés, de pályázni már lehet necces. (michelin alpin 6, 4éves gumi)
Illetve, ha kell venni gumit, azt párban kell gondolom, nem lehet egyet (sejtem a választ, de azért rápróbálok )?Btw durva, 2020 januárban ez a gumi 34ezer Ft volt (215/55R16), most majdnem a duplája...
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz MaddeNNNN #57150 üzenetére
Én megértem a spórolást, hiszen sok kicsi sokra megy, minden autónál plusz egy szett (200ezer ft) az már jelentős.
Engem az zavar, hogy sunyik. Az alap kiindulás az volt, hogy van nyári szett is, aztán jött a garasoskodás, hogy meg lehet tőlük venni akciós áron, majd kiderült, hogy alig stimmelt valami, amit emailben írtak. Nem válaszolnak, nem együttműködőek, láthatóan csalnak (a címkén szett mennyiségénél 4/4 szerepel).A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz ArthurShelby #57148 üzenetére
"205/55R16 Continental EcoContact 6 V+P7 V
JE:Új kell BE:Új kell JH:5mm BH:6mm"Ebből végül annyi igaz, hogy 2 gumit kaptunk, de ezek pirelli cinturato p7-esek...
(ránézésre jó állapotúak, dot 0321), és 4/4-es szettet ír a címke (a rendszám amit kitakartam viszont stimmelt). Itt tuti valami susmuss volt a háttérben.
Áttekintésképp:
Nagybátyám dolgozik X cégnél, akik az ALD flottakezelővel vannak kapcsolatban, akik az AKH-nál gumiztatnak. Az X cég ügyintézője egy kezdő srác lehet, mert már az adás-vételt is elég komolytalanul/hiányosan írták meg (és nem a sztenderd indigós adásvételi volt, hanem saját céges nyomtatvány), nagybátyám heti egyszer jár be az irodába és fáradt/nincs sok ideje (nyugdíj előtt, másik nagybátyám/testvére nem rég hunyt el több év után rákban, sokat dolgozik, neki is van saját családja...). Az egész még március végén kezdődött, azóta húzódik.
Aztán a kocsit az én nevemre írtuk át ajándékozással szerződéssel (először anyáméra, majd az enyémre, mert így volt illeték és zöldkártya mentes). Ezek után derült ki, hogy a kocsin a téli garnitúra van még, nagybátyon keresztül újabb köröket futni (továbbította az e-maileket). Az első e-mailre nem is válaszoltak az ALD-nél, aztán ment egy email egy másik címre plusz az ügyintézőtől egy telefon, erre volt a fenti válasz ("205/55R16 Continental EcoContact 6 V+P7 V JE:Új kell BE:Új kell JH:5mm BH:6mm")A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Milyen profilmélységig illik használni egy gumit?
Megvettünk egy céges autót (golf 7.5), kiderült eddig miért nem tették át a téli gumikat (mert 2db új kell nyáriból). Az 5-6mm még okés (hozzuk el, érnek valamit és csak 2 újat vegyünk, vagy inkább 4 új gumi legyen)?infók:
205/55R16 Continental EcoContact 6 V+P7 V
JE:Új kell BE:Új kell JH:5mm BH:6mm(Az ald automotive nagy játékos (értsd: szótlan, fukar), minden infót erőből kell belőlük kihúzatni)
Ha jól sejtem ezek csak gumik, ergo nem felnire szereltek, szóval lehet vennék majd felnit is. VW-nél a felnik össze-vissza cserélgethetők (passat, golf, fabia...), vagy figyelni kell minden paramétert (osztókör, agyméret, et...)?
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz ArthurShelby #57003 üzenetére
Hát eddigi élmények alapján elég gagyi a (Sebring Ultra High Performance, Dot2021) gumi (bár lehet eddig el voltam kényeztetve). A kipörgésgátló relatíve sokat dolgozik, mert csúszik a szentem.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
-
ArthurShelby
addikt
Mi a vélemény a Sebring Ultra High Performance gumiról? (Dot2021)
Ezzel venném a felnit végül (a felni nagyon tetszik)A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Egy e39 530i manuál 231lóval
Jó állapotú (alvázszám szerint m-es, így gyárilag alacsonyabb, csak túl alacsonynak éreztem, ezért kérdeztem rá a h&r rugókra) szerelem kocsi (egyelőre csak a pénzt viszi), de van mellette 2 dízel is a családban.
Keveset használnám, hobby autónak tervezem. Viszont még nincs meg egy hónapja sem (18án hoztam haza, életem első autóvásárlása) szóval lehet az elején többet használnám.
Viszont mivel öreg, hiába jó állapotú (tényleg jól karbantartotta az előző tulaj, többen (az autószerelő is) megdicsérték az állapotát), de pl a klímaventi már eltört (elöregedett a műanyag...). Szóval fogalmam sincs a gumin spóroljak e, és melyiket vegyem(Ui: kezdek olyan lenni, mint valami bizonytalan nő )
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz rbalint88 #56839 üzenetére
A goodyear eagle f1 assimetric 6 és a michelin pilot sport között árban már nincs lényeges különbség (4 guminál 20ezer) akkor inkább michelin.
Viszont most beijesztettek (privátban) ezért újra megkérdezem. A michelin az átlagnál jobban bírja az öregedést?
Illetve a pilot sport gyorsan kopik? Legyen inkább primacy? (Versenypályára nem mennék vele, csak autópályára, évi 10ezer km alatt tervezek vele menni)Ha spórolnék, akkor savauhp2, vagy fulda sportcontrol 2 (ezzel 60ezret spórolnek)
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Hali!
Mi a különbség a michelin primacy és pilot sport között?
Az előbbi lassabban kopik és jobb vizes környezetben, míg a pilot sport sokkal jobban tapad szárazon és gyorsabban kopik? (ahogy néztem kb 1 árban vannak)Ezekhez képest egy nexen sokkal gagyibb?
Én ezeket a gumi márkákat ismerem, tartom jónak.
Anno néztem a continentalt/hankook/pirelli-t, de akkor kb egy árban voltak a michelin-nel.
Én a michelint tartom a legjobbnak, de gondolom a legdrágább is. Ehhez képest minőségben egy nexen sokkal rosszabb?Idővel melyik kopik/öregszik a legjobban/rosszabbul? (bár lehet hülye kérdés, mert gondolom hit kérdése)
235/45r17 méretben nézelődtem, egy 231lóerős klasszikus autóra kéne, nem nagyon használnám sokat, inkább csak hobbiautó lenne. A gumin spórolt pénzt további autófelujításba fektetném, csak gumiban nem tudom meghúzni a jó ár/érték/szükségesség határt.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz gabor9991 #37429 üzenetére
Ez nyilvánvaló, bár tetszik, hogy próbálkozik, nem könnyű a magyar nyelv. De azért egy helyesírás ellenőrzőt föltenni nem nehéz, az eventuálisant meg nem tudom honnan vette, mert ilyen szó nem létezik magyarul (így a szótárban sem található meg, nem a szövegkörnyezet nem jó).
A Hric egyébként milyen név, horvát?(Ja és gyógyszernagykernek van bejelentve, tavalyi jövedelme 5000FT )
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz Hachiko95 #37426 üzenetére
Akkor ma fél3kor elvileg a legjobbkor hívtam őket, csak eventuálisan nem voltak elérhetőek amennyiben nemrég szabadságon vollttak.
Akkor holnap megpróbálkozok megint a hívással, hátha. Magyarul lehet beszélni velük telefonon, vagy kell az angol?A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
A két ünnep között rendeltünk a gumidottól, már akkor ki volt írva, hogy csak 8-án fognak vele foglalkozni. Mivel nagyon nem sürgős, így nem zavart. Ma az alábbi üzenetet kaptuk:
"Tisztelt vasarlo, sajnos a beruhazonk kozolte velunk hogy nalok ez a meret kifogyot. Igy mi se tudjuk tejesiteni a rendeleset . Igy toroljuk a rendeleset... Hamarabb sajnos eszt mi se tudtunk amenyibe szabadsagon voltunk. Elnezeset kerjuk. Eventualisan varakozo statuszba tudom tenni - lefagyasztott arral, ha hajlando varni amig a disztributorok hozza fernek ehhez a abroncshoz... Hric"
Gondoltam felhívom őket, hogy akkor most pontosan mi van, vissza kell e jelezni, hogy kérjük, nem kérjük így is, illetve meddig kéne várni.
A kapcsolattartói telefonszámot a hangposta vette fel, a cég neve meg "MIT Corporation Kft." amire rákeresve gyógyszer kereskedelemmel foglalkozik és utoljára 5000Ft volt a netto árbevételeEnnek ellenére árban jók, elvileg az itteni infók alapján megbizhatók, nekem nem sürgős. De ettől még így minden egyben kicsit fura.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
A gumidot.hu magyarsága bőven hagy kívánni valót magaután, ha nem olvastam volna itt, hogy megbizható tuti félbehagyom a rendelést.
Értelmetlen mondatok, helyesírási hibák tömkelege... kb mint egy rossz kamuoldal. Ilyen rosszul egy fordító sem fordít, lehet hogy külhoni magyar írhatta, aki csak szóban használja a nyelvet.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Végül az egyik kocsira michelin cc+, a másikra alpine6 fog menni. Ahogy néztem, a nevesebb versenytársaknak is hasonló árúak a gumijaik.
Ezek a kategoriában egyébként a legjobb gumik? Vagy létezik ennél jobb négyévszakos/téli?
Pl az alpine 5 és 6 közötti különbség az annyi, hogy a 6 újabb fejlesztés?
Nyáriban primacy 4 felel meg az alpine6-nak? Ehhez képest a sport miben másabb?
Igazából a michelin termék palettáját szeretném megérteni, mert ahogy látom a konkurenseikhez képest nem nagyon drágábbak.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz dethroner #36647 üzenetére
Számomra ez nem meglepő, pont múltkor beszélgettem egy jogász barátommal. Azt mondta, hogy az emberek azt hiszik, hogy a jog olyan, hogy minden pontosan le van az ügyvédeknek meg csak idézgetniük kell, pedig nem, és egy bírónak óriási szabadsága van emaitt.
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Hali!
Kinéztem magamnak a Michelin 195/65 R15 CrossClimate+ -t. A gumidot-ról van véleményetek, jó hely? Ez miben más, mint az XL verzió? [link]
Mit jelent a 91H, meg a 95V?A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Hali!
Gumit szeretnénk venni mert már nagyon eljött az ideje.
2 autó van a családban. Egy 2001-es 1.6os benzines zafira A és egy 2012-es 2.0 dízel zafira C. Az előbbin már nagyon megérett a csere a guminál (van téli-nyári külön külön felnin, a téli acél, a nyári alufelni). A kérdés, hogy itt mennyire célszerű 4évszakosat venni, ezt nagytöbbségében városi szaladgálásra használjuk, ritkán megyünk vele hosszabb utakat (általában akkor, mikor a másik valamiért foglalt és menni kell).
Jelenleg középkategóriás toyo-k (r15) vannak rajta emlékeim szerint, itt hasonló kategóriában gondulkodunk.Az újabbikhoz is van még szintén téli-nyári gumi (nyári alu, téli acél). Itt inkább nem opció a 4-évszakos, ezzel hosszabb utakat megyünk (éves autópálya matrica), ha olyan akkor külföldre, illetve nem gyakran (de sajnos nem is túl ritkán) városban is szaladgálunk vele. Jelenleg a nyári gyári michelin van rajta (r17), a télit így nem tudom fejből (r16).
Azt tudni kell, hogy a sofőrök stílusa sportosabb, így talán fontosabb a jó tapadás.
1. A 2012-es gumi ha nem is annyira kopott már öregnek számít?
2. Hol érdemes venni, van e valami olcsó/megbízható hely (nem hátrány, ha még rendesek is és ők is segítenek)
(Utóbbi időben egyre fontosabbnak gondolom hogy jó gumi legyen egy autón így a laptiming-ot látva.Mit ajánlotok? Mert pl el tudom képzelni, hogy egy közép/alsó kategóriás michelin-nél simán lehet jobb egy kisebb nevű márka is. Mennyire érdemes mindent egybe megvenni (téli-nyári, 1-2 autó)?
Téli gumi mennyire létezik, esetleg akciós tavasszal (és fordítva)?[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
Új hozzászólás Aktív témák
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Asszociációs játék. :)
- Okos Otthon / Smart Home
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- EAFC 25
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Windows 11
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest