- Pár nap, és humanoid robotok is futják már a félmaratont
- Google AI segíti az amerikai áramhálózat fejlesztését
- Egy vacsora, és a Trump-kormány már nem korlátozza az NVIDIA H20-as eladásait
- 600 tonna iPhone-t vitt az Apple az USA-ba Indiából Trump vámjai miatt
- Befutott az AI az ügyfélszolgálatra, és sokkal több terméket tudnak azóta eladni
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
schumi
aktív tag
válasz
dethroner #16277 üzenetére
hali,
persze, ..neten rendeltem, de személyesen vettem át, így kimerül a távollevők között köttetett szerződés, a második egeret is neten rendeltem, de személyesen vettem át, tehát jogilag én mindent a jogszabálynak megfelelően csináltam hogy eleget tegyek az elállásos korm.rendeletnek...ma nem majd csak holnap jutok el, de majd írok hogy mi volt, persze ha van ötlete bárkinek hogy intézzem szivesen veszem
-
válasz
dethroner #16277 üzenetére
Ha neten rendelte, és személyesen vette át, akkor is élhet az elállás jogával. Sőt, néhány webshop az átvevőhelyeken is tart raktárkészletet és meg lehet azt csinálni, hogy bemész személyesen és ott helyben "rendeled meg" és fizeted ki a terméket. Ez esetben is el lehet állni a vásárlástól.
-
Ateszpapa
addikt
válasz
dethroner #16256 üzenetére
De igen számít.
Csak ebben az esetben ők 30 nap elállást biztosítanak a 14-el szemben.Ebből a szempontból jobbak.
Garancia más kérdés, ott lehet szívás emiatt, hogy román cég.Elálni álltam már el ott, nem volt soha problémám velük, garanciát nem tudom, azt nem kellett eddig igénybe vennem.
-
-
Sátán44
addikt
-
hakydakillah
senior tag
válasz
dethroner #16188 üzenetére
Koszi a gyors valaszt. Ami a forgalmazot erinti, irjak, hogy por, viz, utes, es karc allo keszulek. Ami a gyartot illeti, sajat maguk reklamozzak ugy a telot, hogy vidin diot tornek vele, csapkodjak, szoget vernek be vele, kalapaccsal utik: [link] Ezt a vidit mondjuk nem az oldalukon, hanem a ceg hivatalos youtube csatornajan talaltam.
Nem vagyok hisztis felhasznalo, de Samsung Xcovert falhoz csaphattuk, meg se erezte, ez meg sima belteri leejtes volt kezbol. Vagy hibas darabot kaptam, vagy atverik az embert, de utobbit ketlem, mert neztem youtubeon, kocsikkal hajtanak at rajta, tetokrol dobaljwk le random emberek, es telonak semmi baja.
Most hetfon a 14napos hataron belul kuldjem vissza szo nelkul(mert nem kell indok), de viszont serult a keszulek.
Ha viszont megirom, hogy sima leejtest se bir, atvert engem a ceg, akkor ha felhivom ra a figyelmet, akkor nem tudom bizonyitani, hogy csak sima leejtes volt, es nem a telefon turokepessege hatarat teszteltem. -
asdf_
veterán
válasz
dethroner #16130 üzenetére
Vegkiarusitast olyan termekbol tartanak, amibol mar nincs tobb. Igy a javitas csere, penz vissza sorrendbol a javitas feslett anyag eseten ertelemszeruen nem tud bekovetkezni, a csere szinten nem, mert mar nincs a termekbol, igy velhetoen kenyszeruen penz vissza tortenet lesz.
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz
dethroner #16078 üzenetére
De amit a 7.1-s pontban írnak abban nincs semmi kivetni való. Ti most azon lovagoltatok, hogy ott hülyeséget írnak!! Pedig azzal semmi gond. A hatóságok abba nem tudnak bele kötni.
Az, hogy te az alap 990Ft-t nem kaptad vissza honnan kéne tudnom nekem vagy bárkinek itt a fórumon?!
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz
dethroner #16076 üzenetére
Értelmezni kellene a szöveget...
"nem köteles visszatéríteni a fogyasztónak ez emelt díjú fuvarozásból eredő többletköltségeket"
Emelt díjú. Ami azt jelenti, hogy az alap díj vissza jár.
Pl sima futár 1000FT. Ez visszajár.
De ha Express szállítást kérsz ami 2000Ft, akkor csak 1000Ft alapdíj jár vissza az EMELT rész már nem.Üdv
-
asdf_
veterán
válasz
dethroner #14203 üzenetére
Tarcsazoban *#06#, arrol screenshot, aztan termek dobozarol fenykep, amin szerepel mind a gyarto neve mind az imei szam, ezt elkuldeni nekik, aztan legyenek boldogok. Ha nem, akkor igy jartal, faszkalapok, dobd fel itt az apron (bar egy full noname kina telefonra azert olyan tul sok erdeklodod nem valoszinu, hogy less.
-
asdf_
veterán
válasz
dethroner #12496 üzenetére
A masik oldalrol nezve a bolt pedig az 5725 ft-os postai feladasi dijat koltene masra
(+ nem maszna tokfoloslegesen a postara szivni, amikor ket klikkel elkuldheto a zseton). Sajna ma nem erek ra, de majd megprobalom elokeresni, hogy hogy is van ez, bar akkor az mar valoszinu targytalan lesz.
-
asdf_
veterán
válasz
dethroner #12494 üzenetére
Nem tudom milyen összegről beszélünk, de nekünk céges számláról 200e felvétele 1820 Ft (és ez is csak pártunk és kormányunk miatt, mert amúgy 600 ft volt, mielőtt bevezették a tranzakciós adót, amit mindenki láthatja, nem terheltek át ránk). Szerintem egy mezei lakossági számlánál is ekörül lehet, oké észreveszi azért az ember, de a 2 ropi (1% mindössze) és a sok egy mondatban nekem erős.
-
válasz
dethroner #11180 üzenetére
Jogszabály arról nincs, hogy a levásárlás tilos, de mivel nem is tartalmazzák a jogszabályok a fogalmát, így nem kötelezhető rá a vevő.
Az NFH oldalán is olvasható:
"Nem vagyunk kötelesek elfogadni azt sem, ha az eladó a termék árának levásárlását ajánlja fel, mivel ilyen szavatossági igényt nem ismernek a vonatkozó jogszabályok."
És az OFE oldalán is kifejtik:
"Amennyiben úgy döntünk, hogy a minőséghibás terméket visszavisszük, a pénzünket pedig visszakérjük, mert sem javítani, sem cserélni nem lehet, legyünk résen! A kereskedők ugyanis gyakran visszautasítják a pénzvisszafizetést, a termék árának levásárlását azonban készségesen felajánlják. A levásároltatást a magyar jogrendszer nem ismeri, tehát a kereskedő nem jár el szabályosan abban az esetben, ha nem adja vissza a pénzt, hanem ragaszkodik ahhoz, hogy vásároljuk le a vételárat az üzletben."
-
asdf_
veterán
válasz
dethroner #9277 üzenetére
A biztosító által említett ajtó+zár kombináció a legtöbb ember lakásán sem található meg(szerintem az őseim lakásajtaja sem tudja ezt), nemhogy a melléképületeken. És ha így van, vagyis hogy a zárak és az ajtók nem felelnek meg az elvárásoknak, akkor ez miért csak a káreset után fontos nekik?
Megforditva a kerdest: miert kot az ember ismert, publikus feltetelu biztositast, ha az ingatlana nem felel meg a karesemeny teritesehez szukseges felteteleknek? Ne mar a biztosito legyen hulye, mert az egyorru nem olvassa el es nem ertelmezi a szerzodest, amit alair (egyben jelzem, hogy ugye lakasbiztositast is lehet online kotni, ergo a biztositonak lehetosege sincs felmernie, hogy a kuncsaft megfelel-e a leggyengebb felteteleknek, vagy akar azt, hogy az ingatlan allapotarol, mereterol, ertekerol valotlan adatot allit, es ez kerul a szerzodesbe; ott a szerzodes, feketen-feheren leirja, hogy mikor es milyen feltetelek menten fizetnek, amennyiben ennek nem felel meg az ember, szerzodeskotes elott-utan nem teszi ennek megfelelove a biztositott ingatlanjat, az sajathibas baleset).
Barhogy csurod-csavarod, te ulsz forditva a lovon. -
MCGaiwer
addikt
válasz
dethroner #9277 üzenetére
figyelj, nem minket kell meggyőznöd. elmondtuk a véleményünket, ha nem tetszik próbáld meggyőzni a biztosítót, ha nem megy és még mindig hiszel az igazadban, akkor meg a fogyasztóvédelmet, békéltetőt vagy a biztosítók szövetségét.
ha csak a saját elképzelt igazadat vagy hajlandó elfogadni, miért kérdezel egyáltalán?mellesleg még mindig nem érted meg, hogy nyugodtan tárolhatod az értékeket ahol neked tetszik, csak ne várd, hogy a biztosító is így gondolja ha elvisznek valamit. ő biztosan leírta már az ajánlattételnél, hogy milyen körülményeket vár el. Vagy elolvastátok és tudva hogy nem teljesítitek mégis megkötöttétek, vagy el se olvastátok, és csak gondoltátok hogy egy lakat+tolózár elég védelemnek számít vidéken. mindkét esetben sajnos a szüleid hibáztak.
amúgy meg nem nagy elvárás a biztonsági zár: bármelyik mai normális ajtózár megfelel, szinte bármi, ami kilincs + zár kombóval van. a lényeg hogy ne a régi típusú nyelves kulccsal lehessen nyitni, hanem az "új" félével.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
dethroner #9274 üzenetére
még mindig nem érted: a melléképülettel önmagában nincs semmi baj. lehet olyan anyagból amilyenből tetszik, lakattal, vagy éppen csak egy cipőfűzővel masnirakötve védve a zárat. a gond az, hogy ott voltak tárolva az említett értékek. Ha a bicikli a garázsban/pincében/műhelyben, vagy bárhol ahol normális ajtó és kilincses zár van, akkor A: max leverik a lakatot a melléképületről és nem visznek el semmit B: feltörik az említett ajtót is, és elviszik a bicikliket, fűrészt egyéb eszközt, de a biztosító meg kifizeti.
-
asdf_
veterán
válasz
dethroner #9274 üzenetére
De azt mindekepp, hogy azert nem tett meg mindent, hogy a biztositasi felteteleknek megfeleljen. Tehat amennyiben a biztosito azt mondja, hogy bocsesz, a lakat az nem biztonsagi zar, igy nem fizetek, barmilyen kellemetlen is a veszteseg, akkor szerintem az ember ne legyen felhaborodva.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
dethroner #9266 üzenetére
az általad leírt melléképület helyett tárolhatnátok egy fojlasátorban is. lopás szempontjából kb azonos nehézséget okoz a feltörésük...
barkácsgépek, láncfűrész, 2 bicikli alaphangon 100-150 ezer. aztán lehet jóval több is, a bicikliktől függ.
ennyi értéket azért illik egy lakatnál többel védeni :S -
MCGaiwer
addikt
válasz
dethroner #9253 üzenetére
az áfsz-ben érdemes keresni. sajnos a lakat+tolózár a legritkább esetben minősül elégséges védelemnek. általában a minimum normál zárszerkezet szokott lenni, míg nagyobb értékek esetén több ponton záró többrétegű ajtó. persze kérdés, hogy miért kötnek biztosítást lopáskárra, ha olyan védelmet várnak el ami magában megakadályozza a lopások nagy részét, de ez az általános eljárás.
-
asdf_
veterán
válasz
dethroner #9253 üzenetére
Elso korben olvasd el a szerzodest (es nagyobb osszegeket mernek tenni ra, hogy benne lesz, hogy milyen vedelemmel ellatottnak kell lennie egy helyisegnek, hogy tertisenek kar eseten, van, ahol meg az sem mindegy, hogy pl. egy riasztot te szereltel fel, vagy pedig szamlasan egy biztonsagtechnikai ceg szakembere, en pl. reszben emiatt is nem valtok biztositot, mert hiaba van egy karaj DSC riasztom, sajatkezuleg lett kivitelezve, igy par biztositonal ez olyan, mint ha nem is letezne)
-
Attix82
addikt
válasz
dethroner #8957 üzenetére
Persze, de az a hivatalos eljárás,hogy ha bíróság elé megy az ügy , akkor már kérik a szakvéleményt. Illetve ami a jogba/törvénybe le van írva a szerint járnak el.
Békéltető megpróbálja, vagy bejön vagy nem....ez azt jelenti, hogy az üzlet akar foglalkozni az üggyel vagy sem....ha igen akkor bíróság, ha nem akkor benyeli. (Ha szerencséje van az üzletnek, akkor a gyártóval el tudja intézni a cserét)
Üzlet válogatja ki, hogy áll a témához.
-
asdf_
veterán
válasz
dethroner #8725 üzenetére
Aztan ha harom 499-es termeket veszel, akkor meg 1497 helyett csak 1495-ot kell fizetni. Nyugi, a nagy szamok torvenye alapjan ez valahol kiegyenliti egymast (bar teljesen nem egyforma az eloszlas, mert az arak egyesei vegzodesenek eloszlasa sem egyenletes -a 9-esre vegzodo arak alaposan felulreprezentaltak- es az egy blokkon vasarolt termekek szama sem az).
-
asdf_
veterán
válasz
dethroner #8723 üzenetére
Nem tudom idezni perpill, de amennyiben elore felhivjak a vevo figyelmet erre (tipikusan Lidl ilyen, ha jol remlik, hogy ok kartyanal is 5-re kerekitenek), akkor bankkartyasnal is kerekithetnek.
(elo ember meg nem magyarazza nekem, hogy erre miert adnak lehetoseget, es egyaltalan mi szukseg van erre, de az a sok magaskepessegu ott a parlamenti patkoban csinalt mar ennel sokkal nagyobb baromsagokat is) -
#41635072
törölt tag
válasz
dethroner #8407 üzenetére
Fejér megyei fogyasztóvédelem.
De már feladtam elektronikusan is 30 napos ügyfélkapu reggel...Mondjuk leírték, hogy nincs jogkörük kötelezni az eladót/szervízt a garanciális javítás teljesítésére vagy a vásárlási összeg visszafizetésére. Szóval semmire sem fogok menni velük, és dobhatom ki a garanciális karórám, ami nem volt olcsó.
-
csoki
senior tag
válasz
dethroner #8369 üzenetére
hát ha még gyalog
na de viccet félretéve: visszaolvastam közben 100-150 hsz-t, és láttam h írtak olyat ugye h elállhatok a javítástól/cserétől (cserélni amúgysem tudnák).
kérdés pontosan mennyi idő után (35 napja van náluk) vagy mitől függ ez?jegyzőkönyv se lett felvéve amikor beadtam, csak adtak először egy "szervíz átvételi elismervény (munkalap)"-ot majd másnap egy "garanciális / szervíz bevételezés (jegyzőkönyv)" nevezetű lapot, na de ezen a "jegyzőkönyvön" nincs rajta az ára az alaplapomnak ill. a címem is hiányzik, plusz az igényemhez se írtak semmit (gondolom javítás ilyenkor az alap) ... többi megvan a standard jegyzőkönyvhöz képest...
most mondjon valaki biztosat/okosat
-
dethroner
veterán
válasz
dethroner #8233 üzenetére
Véget ért a szandálos kálváriám. Békéltető testületes ajánlással bementem a hervisbe, ahol most egy másik emberrel kerültem szembe. Amikor mutattam neki a papírom, kérdezte hogy ez az a szandál amit meg kell javítaniuk? Mondom ez bizony
Néhány nappal később jött az sms hogy mehetek érte. Tegnap odamentem és tényleg készen volt. Oké, gondoltam, ha ti lehettek genyók, akkor én is. Kérdeztem hogy azzal az idővel amíg a hülyeségük miatt nem tudtam használni, ugye meghosszabbodik a szavatossági idő? Ó persze, és kezdte ráírni a blokkra hogy 4 napig volt náluk javításon. Nem úgy van az, mondom, én a hibát szeptember 2-án jeleztem, és november 24-én lett kész. Szóval az két és fél hónap, amíg nem volt használható állapotban a termék.. Nézett kicsit furán, de látta hogy elég elszánt a tekintetem, és bólintott, ráírta a hiba jelentés és az elkészülés időpontját is
-
dethroner
veterán
válasz
dethroner #8056 üzenetére
Na megvolt a békéltető testületes marhaság. A Hervis képviselője el sem jött, és nem is nyilatkozott az üggyel kapcsolatban semmiféle módon. Az ügyben eljáró jogász a lábbeli megtekintése után úgy vélekedett hogy nem én tettem tönkre, hanem a gyárilag szar ragasztás a hibás. A javaslat hogy a bolt javíttassa ki a hibát, erről 15 napon belül értesítést küldenek nekem és a boltnak is. Ha nem hajlandóak rá, akkor jelezzem a testületnek. A kérdésemre hogy ha nem javíttatnak akkor mi lesz, csak egy széles mosoly volt a válasz
Mehetek szakvéleményért, bíróságra, stb. Köcsög magyar jogszabályok, tehetetlenek ha a vevő panasszal él, járjon az ember tortúrára.
-
asdf_
veterán
válasz
dethroner #8231 üzenetére
Onkent nem veszik vissza. Elallas eseten nincs merlegelesi lehetosege a tuloldalnak, mas kerdes, hogy ha a jogossagat vitatja, akkor talalkoztok a birosagon, aztan ott meg porul lehet jarni vevokent, ha tenylegesen nem alltak fenn azok a korulmenyek, amik feljogositottak volna a vasarlastol valo elallasra.
-
asdf_
veterán
válasz
dethroner #8140 üzenetére
Irtam is felul, elallas eseten (termeszetesen ha az erre szolgalo kriteriumok fennalltak), a szerzodeskotes elotti allapotot kell helyreallitani. Az uj telefon vasarlasa elott meg A, zsebedben volt a penzed es jogosult voltal kedvezmenyes keszulekvasarlasra, B, a szolgaltatonal volt a telefon. Ezt kell helyreallitani. Szerintem. Ezt azonban kiverni egy szolgaltatobol, haaaaaaaaaaat, sok szerencset kivanok hozza :/
-
asdf_
veterán
válasz
dethroner #8136 üzenetére
Azert irjuk bele azt is, hogy esetleg 1-2 ev birosagi szkanderozas is kinez ebbol, ha nem olyan a masik fel hozzaallasa. Abba meg mar bele sem megyek, ha husegert csereben olcso telefon volt, akkor azt hogy veri ki az ember a szolgaltatobol, hogy ismet kedvezmenyesen vasarolhasson keszuleket (leven, a szerzodeskotes elotti allapot visszaallitasaval ezen jogosultsagat is vissza kene allitani).
-
HartgeH3-2.8
addikt
válasz
dethroner #8123 üzenetére
Nos azért kicsit pontosítanék:
Valóban az egyik negatív véleményt másoltam be , de volt még ott ezen kívül ilyen én a legutolsó friss bejegyzést szúrtam ki és ami detto ugyan úgy történt mint velem engem is telefonon leráztak állandó jelleggel. Ilyen negatív kritikát több helyen is találtam más oldalakon,fórumon.Nem akartam semmit döngetni csak rosszul esett a bánásmód.Próbáltam azért kulturált maradni ezeket nem linkeltem be és bolt nevét sem adtam ki. Igaz aki kicsit találékony az rá tudott keresni.
Egyébként minden létező határidő már letelt a bolt által adott szervizlapon lévő teljesítési dátum és a törvényben meghatározott 15 nap. NFH oldalán "nap" és nem "munka" nap.
Igen kicsit túl is pörögtem, de nagyon kellemetlen már tényleg. Azóta sikerült felvenni a kapcsolatot az üzlet vezetőjével és ha minden igaz várható pozitív fordulat.
-
HartgeH3-2.8
addikt
válasz
dethroner #8094 üzenetére
Ott vagyunk már ott vagyunk már?
Amúgy jogos igen
Azért idegességembe +fogalmaztam előre a panaszlevet márDe ha sem ezen sem a következő héten nem lesz változás akkor már kezdhetek kicsit jogosan is ideges lenni. Ettől független a bolt tényleg egy "laza vagyok leszarlak feelinget követ" ami már probléma bármennyi napról is legyen szó.
-
HartgeH3-2.8
addikt
válasz
dethroner #8092 üzenetére
Azon gondolkozom elsőre írok nekik egy keményebb levelet, aztán bemegyek és ahogy te is írtad hivatalos panaszt teszek.
Igazából engem hiányosan és félrevezetően tájékoztattak már ha ezt annak lehet nevezni.Állandóan saját költségen kellett őket hívnom és ígéretük ellenére sem hívtak vissza, hogy legalább tudjam mi a helyzet. Egyszerűen nem hajlandóak elárulni hol tart jelenleg a hibás egység megnézték e nem nézték. Az egyik alkalmazott meg azt mondta pénzt vissza nem adunk csak levásárolni lehet. Ez totálisan ellenkezik a jogszabállyal.Teljesen lesz@ák az ügyfelet egy az egyben. Ha vége az ügynek meg fogom nevezni a céget.
Köszönöm a segítséget!
-
HartgeH3-2.8
addikt
válasz
dethroner #8079 üzenetére
"Panaszkönyv, asztalcsapkodás, fogy. védelem, békéltető testület, végső esetben pedig bíróság."
Ez pl rendben is van, de fogy.védelem nem fog odajönni kézen fogva velem a boltban jelvényt mutogatva ez a gond. Ők is javasolnak , tanácsot adnak. Konkréten egyedileg nem járnak el minden problémás esetben. Talán panaszt lehet benyújtani vagy fene tudja..
-
sasa311
veterán
válasz
dethroner #8032 üzenetére
Igen, pontosan erre apellál az üzlet - valljuk be jogosan.
A kermi bevizsgálás nem olcsó (bár ha neked van igazad akkor követelheted az üzleten!), aztán majd persze semmivel sem ért majd egyet az üzlet és fizetni sem akar, akkor polgári pert indítani...
Már a benzin ára is több, mint a papucsé akkor kár a gőzért.
-
-
válasz
dethroner #8020 üzenetére
a feleségem cipőjét mostanság vittem vissza a westend egyik üzletébe, és arra is 6 hónap jótállást adtak - 4 hónaposan elengedett a ragasztás, pedig nem olcsó cipőről van szó!
részletes leírás volt a jótállási jegyen, 6 hónap jótállás - külön kiemelték -, amely intervallumon belül a forgalmazónak kell bizonyítani, hogy a termék hibátlan volt, viszont a szavatosság 2 év, de 6 hónap után megfordul a bizonyítási teher!
nem is problémáztak vele, simán visszavették, írtak jegyzőkönyvet - mondjuk azt elszúrták, mert levásárlást írtak rá, ez egy külön történet lesz, már várom a harcot-, majd értesítenek telefonon! augusztus 16-án adtam le, még várunk türelemmel, mert 2 - 3 hetet mondtak...
-
turbobusa
senior tag
válasz
dethroner #8024 üzenetére
Hát nem mondom, hogy legyél rámenős, mert úgyis azt fogják mondani, hogy Te vagy a hibás, mert nem kérdeztél rá akkor. Szerintem a garanciáztatás ellőtted már, de vannak eszméletlen jó cipészek, ha kell küldök címet Bp-n belül. Most készülök én is egy cipőt beadni egy kis tuningra.
Ismerősöm járt úgy még, hogy egy héttel a hiba előtt járt le a garancia és nem foglalkoztak vele már. Valamilyen szinten megérti őket az ember, de azért ha nálam járna le valakinek így a cucca megpróbálnék valamit...
-
Turbolada II
őstag
válasz
dethroner #7779 üzenetére
Ez attól függ mikor kaptad a fizetési felszólítást. Mert ha mondjuk 2007-ben kaptál egyet akkor onnan indul, ha másodikat 2008-ban akkor onnantól szintén újraindul. Akkor évülne el a követelés, ha a 2 felszólítás több között több idő telne el, mint ami a törvényben meg van határozva. Pl. ha 5 éves elévülési időnél a második felszólítást 6 év 2 nap után kapnád.
Szóval könnyen meglehet, hogy jogszerű a követelése, de csak a ténylegesen ki nem fizetett számlák után.
-
Turbolada II
őstag
válasz
dethroner #7777 üzenetére
Ahányszor küldenek felszólítást annyiszor kezdődik újra az elévülés. A tőketartozás mellé megy a késedelmi kamat. Az elévülés tartozáselismeressel, fizetési felszólítással, egyezséggel vagy bírói útra történő utalással kezdődhet újra.
Mondd meg nekik, hogy amit akarnak az jogalap nélküli gazdagodás lenne, annak is a tartozatlan fizetés fajtája (2X-i fizetés) ami a Ptk. 361.szakaszába ütközik.
A fogyasztóvédelemnél mindenképp kérdezz rá a hulladékszállítással kapcsolatos szerződés elévülési idejére, mert van pár speciális elévülési idő amit külön törvény szabályoz.
-
Turbolada II
őstag
válasz
dethroner #7774 üzenetére
Nem kell aláírni. Olyan csekket akarnak hajtani amit befizettél. "A villamosenergia-kereskedő és felhasználó közötti villamosenergia-vásárlási szerződésből eredő polgári jogi igények két év alatt évülnek el. Az elévülés a követelés esedékességének napján kezdődik." most nézem, hogy elütöttem egy számot. Most takarítottam a billentyűzetet és csodálkoztam, hogy miért ütöttem félre a c-t, x-et, ö-t ü-t és a számokat.
A hulladékszállítással kapcsolatos szerződés elévülési idejében nem vagyok biztos, szerintem hívd fel a fogyasztóvédelmet.
A követelés 1/2-e biztosan jogellenes.
-
Turbolada II
őstag
válasz
dethroner #7770 üzenetére
Hoppá. Akkor hogyha volt fizetési felszólítás, az elévülési határidő újrakezdődik. Be kell menni az ügyfélszolgálatra (számlákkal) és megmondani, hogy 2008 óta garantáltan minden be van fizetve. Az elévülési időn belül a szolgáltatóknak is meg kell őrizni az adatokat. Tudni kellene a felszólítások dátumát, mert onnantól számít az elévülési határidő. Kb. hány csekket nem fizetett be a családtagod? Mert azok a követelések, feltéve ha nem évültek el, jogosak a szolgáltató részéről.
Sajnos ez egy bevett gyakorlat, mert így a jegybanki alapkamattal terhelve tudják hízlalni a tartozás összegét.
degu: Nem tudom mit szívtál, de ha füveznék én is kérnék belőle. A fogyasztóvédelem , amúgy tényleg nagyon sokszor tehetetlen és dilettáns. A békéltető testület áldásos tevékenységéhez egyszer már volt szerencsém.
-
SOAD19
addikt
válasz
dethroner #7707 üzenetére
Hát, nehezen! Anno rendeltem egy nagyobb összegű fejhallgatót és mikor meghozta a futár, akkor gyorsan a jelenlétében kicsit megbontottam a csomagolást, hogy lássam, hogy azt kaptam, amit rendeltem. Jó volt a megérzésem, az általam rendelt fejes helyett, egy kategóriával gyengébb modellt kaptam, ami természetesen olcsóbb is volt, mint amennyit én fizettem, meg a kialakítása is más volt (circumaural, amit kaptam meg supra). Mondtam, a futárnak, hogy ez így nem okés, de azt mondta, hogy nem viheti vissza, a bolttal egyeztessek ez ügyben. Mondjuk az is hozzátartozik, hogy ez valami kisebb futár cég volt, elég amatőrnek tűntek, még tollat is nekem kellett adnom nekik.
Bár, valószínű más komolyabb futár cég is így járt volna el.
Szerencse, hogy van ez a 8 napos pénz visszafizetéses dolog netes rendelésnél. Mondjuk, akkor érdekes a szitu, ha sérülten kap meg az ember valamit, hogy bizonyítja (ha a csomagolás nem sérült), hogy nem nála keletkezett, mint ahogy ezt nem rég olvashattuk is.
-
D.Orion
veterán
válasz
dethroner #7697 üzenetére
Utánanéztem közben a dolognak. Köteles átadni a csomagot megtekintésre az aláírás előtt. A csomagolást ki nem bonthatod, de kívülről megtekintheted miután igazoltad magad, hogy a tiéd.
Aláírás nélkül megnézheted a csomagot kívülről. Ez benne van az MPL szabályzatában. A kerékpárt nem küldöm vissza, mert egy autófényező ismerősöm felajánlotta, hogy kijavítja nekem a hibákat a kerékpáron. Így nem kell 2-3 hetet várnom egy másik keróra ami lehet, hogy szintén sérülten ér ide.
Mindenesetre a futárt még felhívom és elmondom neki, hogy panaszt teszek ellene az MPL-nél, plsuz elküldöm a picsába is.
-
sasa311
veterán
válasz
dethroner #6956 üzenetére
Amiket itt leírtatok, kereskedő perlése, független szakvélemény beszerzése stb az mennyi pénz?
Jóval több, mint egy mosógép ára. és majd akkor kapod vissza ha megnyerted a pert (6-8 év múlva),
És mennyi esély van arra hogy mi jövünk ki győztesen egy esetleges bírósági perből?
50-50%
-
stol
addikt
válasz
dethroner #6951 üzenetére
B(F)OSCH mosógép 5évesen GTK.
Rohad, teleszkópok hullák, motor szénkefekepott, dob csapágyas, programkapcsoló random elakad.3év jótállás volt rá.
Most szedtem elő a 30éves Hajdu Energomat Thermal gépet.
Az igaz, hogy 30%-al több vizet használ, ellenben 30év alatt csak egy burkolat rohadt le róla
Nem kér Calgont, csak mos-mos és mos.Mindent tud amit az új, 30éve stabilan.
Nekünk Candy hűtő van 4 éves és korhad.
Előtte volt szintén Candy, 12évesen vettük német lomistól és nálunk szolgált még 8évet.
A kompresszor makkant meg benne, azért selejteztük. -
stifi
senior tag
válasz
dethroner #6947 üzenetére
nehéz kérdés, a szavatosság ha jól tudom 2 évig megillet, de ilyenkor neked kell bizonyítani, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt.
ehhez külön szakvélemény kell, nem az övék, az meg pénz, meg ideg, később csak pereskedve kapod vissza stb, mindezt úgy, hogy az eladó végig joggal hiheti, hogy nem ő tehet róla, mert nálad is megsérülhetett stb (ezért kell a független szakvélemény)szerintem végigjárható de hosszadalmas és fárasztó folyamat, előbb dobnám ki a harmadikról az egészet minthogy végigcsináljam (pedig nyertem már pert parkolócég ellen, az sem volt éppen szórakoztató)
-
Ariadne
őstag
válasz
dethroner #6947 üzenetére
Szavatosság alapján lehet keresnivalód (lásd Ptk.), ezzel csak az a gond, hogy ilyen esetben mindent neked kell bizonyítanod, tehát azt, hogy gyártás (pl. felületkezelés) hibája miatt pattogzik a festék. Ez önmagában nem lenne nagy gond, az sokkal inkább, hogy ehhez be kell perelned azt a kereskedőt, akitől vetted, és hosszú bírósági eljáráson végigmenni.
Biztos nem vigasztal, de volt "szerencsém" több indesit mosógéphez, azok is rozsdásodtak pár év után...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Spórolós topik
- PlayStation 5
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Yettel topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Anime filmek és sorozatok
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- További aktív témák...
- Újszerű Xiaomi Redmi 9AT Sky Blue kártyafüggetlen dobozában
- Remek áron eladó dobozos új ACER NITRO V15 /I5-13420H/16GB 512 GB SSD NVIDIA RTX 4050 6 GB 144Hz
- Xiaomi 12T Pro 5G 8/256 GB fekete
- -60% HP ZBOOK Firefly 16 G10 /i7-1355U/16GB/1 TB SSD/FHD+/IPS/NVIDIA 4 GB/Gari
- AMD Ryzen7600X, AMD Radeon 7800XT, 32GB ddr5 ram, 1TB m.2 nvme SSD (garanciával, eredeti dobazaival)
- Samsung S9 Plus 64GB Fekete / Normál állapotban / 12 hónap jótállással
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Telefon felvásárlás!! Honor Magic6 Lite, Honor Magic6 Pro, Honor Magic7 Lite, Honor Magic7 Pro
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800XT 16GB Pure Base 500 White 1000W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Strix X570-F Gaming alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest