-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
válasz LuckyL #24294 üzenetére
vagy századjára tárgyaljuk ki ezt a topikban amugy
de leírom századjára is szivesen, hogy a pénz vissza felülír mindent, el kell fogadni, ezzel megszűnik a szerződésA probléma itt az, hogy nem úgy jutunk a javítás, csere, pénz vissza sorrendből a pénzvisszáig, ahogy normálisan kellene, hanem az egyik szereplő -igaz, nem tudjuk melyik- aktív cselekedetével, ami kényszerűen B vágányra löki azt, aminek az A vágányon kéne mennie. Tehát nem azért nem tud javítani vagy cserélni a 220V, mert ténylegesen nem tud javítani vagy cserélni, hanem mert valaki -vélhetően- lenyúlta a kártyát.
-
jeni
félisten
és nem a 220V dolga ezt kideríteni meddig is jutott el a cucc?
azt gondolom neki kell ezeket a lépéseket megtennie és nem a hatóságoknak.
egyesével kell tovább lépnie,ennek oda adtam hitelesen igazolta rendben ,tovább lépek annak adta akkor oda megyek és ott is ellenőrzőm (magyar határon belül). ez valahol meglesz és meglesz a végállomása ennek.
de sz@rnak rá biztosan,lévén ARRA HIVATKOZNAK majd,hogy nincs erre kapacitásom,emberem se.
szigorúbb törvénykezés kell efelett és nagyobb pénzbüntetéseket (olykor többszöröse kell,hogy legyen mint a problémás termék értéke,legyen akár 10x-se) legyen elrettentő hatása.
inkább legyen kevesebb PC bolt de azok legyenek korrektek és becsületesek.[ Szerkesztve ]
-
Exodion
aktív tag
válasz LuckyL #24301 üzenetére
Hat maximum talan annyiban, hogy igy csak kellene hogy tortenjen; mikozben a bolt ugy csuri csavarja, hogy nehogy veletlenul minuszba keruljon.
Vettel valamit dragan ami kozben olcsobb lett? Javitas, nagyon foghuzosan csere, konkretan birosagig kell menni a penz visszahoz.
Vettel valami "olcson" ami kozben dragabb lett? Instant penzvissza, javitasnal "eltunik", csere total kizarva. -
Topikgazda
válasz Spartans #24275 üzenetére
Szia!
Köszi szépen, hogy megosztottad a sztorit, nagyon tanulságos!
Én csak azt tudom erre mondani, hogy per nélkül sosem fog kiderülni, hogy el kell-e fogadni a pénzvisszafizetést a vevőnek, ha a bolt felajánlja. Ahogy előttem írták, többször előkerült már a téma a topikban, jöttek érvek mindkét oldalról, és volt, hogy személyeskedésig is fajult a vita. Én azon az állásponton vagyok, és a jogszabályból is ezt olvasom ki, hogy a szerződéstól való elállást csak a vevő kezdeményezheti vagy fogadhatja el, a bolt ezt egyoldalúan nem teheti meg. Illetve volt még, aki írta, hogy megkérdezett egy ügyvédet és a sikkasztás bűncselekmény is simán megállná itt a helyét. Szóval én a helyedben bevállalnám a pert, mert amíg senki sem csinálja végig, addig elrettentő precedens nélkül a boltok tovább folytatják ezt a gyakorlatot.
[ Szerkesztve ]
-
IzI
senior tag
Hi
Ha netán rossz topic-ba irom,akkor elnézést.
Vettem egy széket online 2 napja és vissza akarom küldeni,de gázliftet nem biztos,hogy roncsolás nélkül ki tudom szedni a mechnikából,így benne hagytam.
Kötelesek vissza venni vagy így jártam?
Mielőtt még beszélnék velük próbálok tájékozodni. -
-
Josi
aktív tag
Ki lehet szedni. Csak valami jó keményet kell odatenni, és úgy kiütni kalapáccsal, akkor nem sérül.
Küldtünk vissza így 70 ezres "gamer" széket. Próbálkoztak, hogy kevesebbet adnak vissza, mert nem volt meg a gyári csomagolás, de nem nyertek.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
gordonfreemN
addikt
válasz gordonfreemN #24248 üzenetére
Sziasztok!
az van, hogy a szervíz az LG monitorra kért egy csereutalváányt és megkapta. Holnap kell mennem érte. Jól sejtem, hogy jobban jártam, mint bármi más megoldás?
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz gordonfreemN #24319 üzenetére
Hát ha azóta nem drágult a monitor, akkor jól jártál, ha drágult, akkor meg buktál, de ez logikus.
The Truth is out there...
-
jeni
félisten
válasz gordonfreemN #24321 üzenetére
pár ezer miatt ha cserélik helyben 0Ftal akkor megkapod szerintem,ha pedig nem, akkor kp-ban kapod vissza az összeget.
boltnak akkor is megérné a csere terméket oda adni minusz 6000Ft miatt is,mert legalább 0 Ft haszonnal tovább adják neked,nem buktak vele hanem megerősítik,hogy ott vásárolj majd legközelebb ismét. mindkét fél elégedett lesz. -
Lackooo84
nagyúr
-
jeni
félisten
válasz gordonfreemN #24323 üzenetére
Emagrol is letudod tölteni a számlát és az is eredeti,rosszabb esetben fekete fehér de elfogadják
-
válasz gordonfreemN #24319 üzenetére
Szia,
Én Asusnál (laptop) kértem a Markaszervizt) intézzen csere utalványt és megkaptam.
Bolt közbe megszűnt, így nagykernél intéztem a csere terméket egy Dell-re.
Elküldtem a csere utalvány digitális másolatát és választhattam annak értékébe egyet a listáról.◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
bexinho23
őstag
Sziasztok!
EURONICS
Rendeltem áruházi átvétellel egy Oral-B fogkefefej készletet (8 db) akciós áron 10.400 Ft-ért 2022.04.11-én. Megkaptam az emailt, hogy rögzítették a rendelésemet.
2022.04.14-én kaptam az emailt, hogy a termék az áruházba történő szállítás alatt van, kérik, várjam meg a következő emailt, ami már az átvétel napjáról fog tájékoztatni.
2022.04.24-én reggel írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy a rendelésszámom szerint hol tart a folyamat. 2022.04.26-án délután jött az email, hogy törlik a rendelésemet, mert készlethiány miatt nem tudják teljesíteni.
A probléma viszont az, hogy az emailben lévő termék linkje átirányít az Euronics webshopjára, ahol már 14.990 Ft az ára, ráadásul 23 áruházban jelenleg is kapható.
Egyszerűen felháborító, hogy egy hazug emailt küldenek 2 hét után. Szerintetek mire tudok hivatkozni? Kinek tudok írni vevői megtévesztés, átvágás ügyében? Az emailt természetesen megírtam az Euronics részére print screen-ekkel tarkítva.
-
válasz bexinho23 #24329 üzenetére
Szia,
Én EMAG-rol szoktam rendelni 8 db kiszerelést 8 ezerért mikor akciós.
24 hónapig elég, mert 3 havonta kell cserélni.
Van még pár csomaggal elrakva◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
bexinho23
őstag
válasz bexinho23 #24329 üzenetére
Fejlemény:
Gondolom meglepődtek, hogy a lerázós emailjüket nem hagytam annyiban. Ma reggel érkezett a válaszuk, hogy ugyanazon az áron ismét rögzítették a megrendelésemet. Tanulság: ne hagyjátok annyiban a dolgokat. Bár bevallom sosem tapasztaltam még ilyet, pedig BF alatt is rendszeresen rendelek online.
#24330MaxxDamage
Mindig akciósan veszem, mint ahogy most is úgy rendeltem. 3 havonta szoktam én is cserélni a fejet, így elég sokáig elvagyok egy pack-kal. Sajnos, mint ahogy mindennek, ennek is eléggé megugrott az alapára.[ Szerkesztve ]
-
section9
őstag
Vettem hasznaltan egy alaplapot 3 ev kisker garanciaval, az iponos jotallasi jegyen azonban cegnev van maganszemely helyett. Ugye ilyenkor mivel nem fogyaszto a vasarlo, ezert nincs jotallas, hanem kellekszavatossag van. A kerdesem, hogy most hivatalosan van-e harom ev garanciam vagy csak a kereskedo joindulatan mulik az, hogy ezt kesobb megadjak-e nekem? Ipon azt mondja, hogy a garancialis jogok atruhazodnak ram, ha rendes adasvetelit irunk, viszont ha nincs garancia eredetileg, akkor nincs is mi atruhazodjon. Szerintetek?
-
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #24336 üzenetére
Nem, annyi volt, amennyit a mellé adott jótállási jegyen a forgalmazó vállalt. Az, hogy jogszabály szerint mi jár, meg hogy mit adnak, az két külön dolog. Ha céges vevőre valaki odaadja a 3 év gart, akkor odaadja.
Viszont a kérdező sem békéltetőhöz, sem fogyvédőkhöz nem mehet, ha esetleg úgy alakulna, mivel az eredeti jogokat örökölte csak, olyanok meg ott nem voltak. -
section9
őstag
válasz Lackooo84 #24336 üzenetére
Szerencsere nem, beszeltem az eladoval telefonon es nem sikerult olyat mondania amivel meggyozott volna, ugyhogy megbeszeltuk, hogy inkabb elallok a tranzakciotol. A telefonbeszelgetes soran kicsit ugy tunt, mintha pontosan tudta volna, hogy az egy eves kellekszavatossagon kivul mas garancia jogilag nem illet meg, ami egyaltalan nem felel meg a leiras szerinti harom ev garancianak.
-
Topikgazda
-
BB9000
senior tag
válasz section9 #24332 üzenetére
Pontosítás: A kötelező jótállást a fogyvéd. tv szabályozza, ami a céges vásárlásokra 1 év jótállást ír elő kötelezően. (hosszabbat vállalhat a forgalmazó).
Egyes hardvergyártók marketing okokból önkéntesen vállalnak az általuk gyártott termékekre -vagy azok bizonyos körére - többlet garanciát. Ezt a termék csomagolásán fel szokták tüntetni. Ennek a gyártói garanciának az érvényesítéséhez az eredeti számla szükséges, ami szólhat akár cég nevére is! Ezt a garanciát nem a forgalmazó adja, nem törvény szabályozza! Ö N K É N T E S és G Y Á R T Ó I
A gyártó egyéb feltételekhez is kötheti a többletgaranciát. Regisztráció, stb. Példa az ASUS-tól: itt
A többlet garancia ügyintézése: a hibás termék átvétele és a gyártó felé továbbítása, valamint a javított termék átvétele a gyártótól és továbbítása a vásárló felé. Ezt az ügyintézést a forgalmazó a törvényi kötelező jótállás idején túl már nem köteles intézni, de jófejségből megteheti és gyakran meg is teszi. Azonban a forgalmazó kikerülésével a vásárló fordulhat közvetlenül is a gyártóhoz a garanciális ügye intézésekor.
A te esetedben is ha az alaplap csomagolásán, vagy gyártói terméklapján rajta van a gyártói többlet-garancia, akkor a termék meghibásodása esetén fordulhatsz közvetlenül a gyártóhoz javításért, vagy cseréért. A cég nevére kiállított számla nem jelent garvesztést. Annyi kellemetlenséged lehet belőle, hogy a gyártó a javított/cserélt alkatrészt a számlán szereplő cég címére fogja visszaküldeni. Nem feltétlenül oda küldi, de megteheti.[ Szerkesztve ]
-
yossarian14
tag
Sziasztok!
Egy nyereményjátékon nyertem egy Apple terméket. Garancia papírt, számlát, stb nem kaptam hozzá. Az Apple kínál ilyen esetben valami gyári garanciát?
Felmentem erre az oldalra: https://checkcoverage.apple.com/
Itt megadva a sorozatszámot az az üzenet fogad, hogy a vásárlás dátum nincs igazolva:
Itt a vásárlási dátum frissítése mit takar? Valamilyen módon igazolnom kellene, hogy mikor lett vásárolva a termék? -
Attix82
őstag
válasz yossarian14 #24341 üzenetére
Miért nem attól kérdezed akitől nyerted.
-
gordonfreemN
addikt
Sziasztok.
Az emag játszani vél velem úgy érzem.
Lett egy display hibás lg monitorom tòlük. A szervíz csereutalványt adott. Jelenleg kb 3ezer ft-al drágább a monitor mint amikor vettem fél éve.
Be kellett küldeni nekik az utalvány eredeti példányát. Egy hétig ültek rajta.
Telefonálásra jóvá írták múlt szerda délelőtt.
Azóta (egy hete) nem tudják odaadni a postafutárnak vagy a futár nem megy arra passz. Ilyenkor mi van?
Hivogatom a héten már öket folyamat, de ma is annyi választ kaptam, hogy hamarosan átadják.
Ha LG-vel felveszem az ügyben a kapcsolatot, az segíthet? Vagy más ötlet?¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
TaaT
veterán
Szüleim vettek egy lapra szerelt konyhabútort, az egyik fém kilincs el van hajolva. Visszavitték a bútor boltba ahol azt mondták ők nem tudnak intézni semmit, vegyük fel a kapcsolatot a gyártóval. Most tényleg nekünk kell az új bútor hibás kilincsével a gyártónál reklamálni?
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
BB9000
senior tag
Gyakorlati tanács: Ha az üzlet nem akar a "garanciális" hiba kijavításával foglalkozni és közvetíteni a gyártó felé, akkor a vásárló ezt a tényt rögzítheti a vásárlók könyvébe. Általában ennek megemlítése is elegendő és rögtön megváltozik a bolt hozzáállása, ugyanis törvény szerint a bolt köteles a jótállás ügyintézésre. A boltnak kényelmes, ha nem nekik kell ezzel foglalkozni, ezért akit csak lehet elhajtanak a gyártókhoz.
-
BB9000
senior tag
válasz gordonfreemN #24344 üzenetére
Vagy más ötlet? kérdésedre: Az Emag-tól nem venni semmit. A garanciális ügyintézés szintjei:
1- Kiváló,
2- Jó,
3- Elfogadható,
4- Pocsék,
5- Elfogadhatatlanul gyenge
9- Emag-szint.
Új hozzászólás Aktív témák
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen légkondit a lakásba?
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Napelem
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fallout 4
- Renault, Dacia topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...