- Hálózati / IP kamera
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Facebook és Messenger
- Aliexpress tapasztalatok
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #23350 üzenetére
Hidd el, akinek fontos a gyári gari az nem fog sufniban venni
Ennek az égvilágon semmi köze a sufnisághoz. Ugyanabban a boltban megkaphatod a Samsung SSD-t occsón, szürkén, bolti garival, meg drágán Samu garjeggyel is. Csak megmondod melyiket kéred, es a hozzá tartozó összeget csengeted ki a kasszánál, ennyi. Más kérdés, hogy esetleg mivel a kutya nem akarja a drágábbat garjegyesen ("úgyseromlikel"), így azt nem tartják készleten, és csak kérésre hoznak olyat (vagy esetleg kérésre sem, mert a francnak mászkáljon a beszerző 5 hely helyett 8-ra).
-
Péter67
friss újonc
Sziasztok!
Új reges vagyok, és segítségre lenne szükségem! Remélem jó helyen vagyok, és nem barmolok össze valami!
(Ár: cck. 250.000Ft, magánszemélyként vásároltam, csak a számlám van, amin a részegységeket külön tünteti fel.)Tavaly decemberben vásároltam egy komplett számítógépet egy helyi számítástechnikai boltban. Már a win telepítésekor hisztis volt, de azt gondoltam én bakizok. Driverek le, aztán a gyártói oldalról frissek... Aztán jöttek a kékhalálos leállások (főként böngészés közben, videók - Youtube - nézése közben, vagy a gépre mentett gitár oktató videóknál) olyan szintig, hogy sem egy banki ügyletet, sem egy adóbevallás ellenőrzést nem bírtam végig vinni. (Próbáltam több böngészőt, mindegy volt neki.) Mentett beállítások szálltak el, szóval egyre "hullább" lett. Hálózati kártyája egyre kevesebb wi-fi jelet fogott. Márciusban visszavittem, elmondva, hogy mi a probléma. 5-6 napig volt náluk, és ezután kb. egy hétig normálisan működött, azóta ugyanaz. Hardvert nem cseréltek, annyit mondtak, hogy a BIOS-t frissítették. Most megint visszavittem, de sejtésem szerint ugyanaz lesz a helyzet. Ha beigazolódik a gyanúm és tényleg nem történik érdemi változás, mit tehetek? Ennyi pénz azt gondolom ma sem 2 fillér az átlagos felhasználói piacon, és nagyon csalódott vagyok, hogy a 7 éves gépemet kell ilyenkor előszednem, ami igaz hogy lassan, de hibátlanul dolgozik. Teszteltem a 2 SSD-t, a videokártyát - amennyire ezt egy laikus meg tudja tenni "free" szoftverekkel... Alaplap? Hálózati kártya? Táp? Gőzöm sincs. Talán nem is kell, hogy legyen... Egyszerűen csak nem akarok negyed milliót bukni. Köszönök minden segítséget!
-
őstag
válasz Péter67 #23354 üzenetére
szia, elég egyszerű a dolog szerintem
ha a memtest és a partition magic nem mutat hibát, akkor az alaplapon lehet valamiylen rejtett hiba
esetleg írd be a típusát a googlbe egy iylen szerkezetben "-alaplap típusa ide- random blue screen freeze" hátha más is belefutott és csak valamiylen bios beállítás a ludas
pl memória időzítés gond is lehet ha ryzen procid van
nem mondom hogy nem lehet hibás a lap gyárilag, de elég ritka azérta pc azért igényel egy minimális user hozzáértést, nem oylan mint egy playstation vagy egy mosógép például
cryptot minden termékemért elfogadom
-
BB9000
senior tag
válasz Péter67 #23354 üzenetére
Ha a számlán csak a részegségek vannak feltüntetve és nem a gép egyben, akkor szándékod ellenére te részegységeket vásároltál és így a garancia is a részegységekre vonatkozik. Ha a kisbolt nem elég ügyes a hibabehatárolásban, és a második javítás után is újra előjönnek a hibajelenségek, akkor vagy magad kezdesz hibakeresésbe, vagy megbízol egy szakembert, aki megkeresi a hibás alkatrészt /alkatrészeket. A hibakeresés fáradtságos és időigényes dolog. Szakértelem és gyakorlat is kell hozzá. Ha ilyet még nem csináltál, akkor javaslom, hogy bízz meg valakit. Ha a számlán csak részegységek vannak, a kisbolt sajnos jogilag nem kötelezhető a hibakeresésre.
Ha már megvan, hogy melyik alkatrész hibás, onnantól már csak azt kell garanciában kicseréltetni/megjavíttatni.
Annak feltételezése, hogy csak egy hibás alkatrész van a konfigban, gyakran megnehezíti a hiba behatárolását, mert gyakran előfordul, hogy egyszerre több alkatrész is hibás. -
asdf_
veterán
Szerintem első kanyarban mi az alaplap gyártója, memória gyártója, tápegység gyártója, VGA gyártója?
-
galocza
aktív tag
halihó,
lilul a fejem, de próbálok tömör lenni. 2019. szeptemberében vettem munkahelyi irodai géphez egy mechanikus billentyűzetet (coolermaster ck 550) 22990-ért, céges számlára, oldalon s számlán is szereplő 2 év garanciával. idén márciusban elkezdett köhögni: numerikus billentyűzeten egy leütést vagy egynek vett, vagy kettőnek, vagy egynek sem (emiatt rendeltem 2 alkalommal pl 100db-ot 10 helyett, vagy pl 20 helyett 2-t). garanciafutár (ipon) április 16-án tette le náluk.
ma jött a válasz, hogy "az ügyintéző szerviz a terméket sem kicserélni, sem kijavítani nem tudta, vagy azt nem vállalta". levásárolhatom, vagy visszafizetik. na erre nem voltam felkészülve, de gondoltam, sebaj, veszek egy másikat, legfeljebb buktuk a postát. namármost uez a bill most 30991,- pénz.
tudom, nem vagyunk fogyasztó. de mivel céges számlára (s jótállási jegyre) írták a 2 évet, illetve, hogy foglalkoztak vele a szememben igazolja, hogy a termék garancia (jótállás? termékszavatosság? akármi) alatt áll.
ilyenkor, ha nem tudják javítani, nem kötelező a csere? látom a webshopban, van raktárkészlet, holnap átvehető...
bocsi, ennél nem tudtam tömörebben.
köszi,
g -
Topikgazda
válasz galocza #23358 üzenetére
Szia! Ha kicsit visszaolvasol, láthatod, hogy heti szinten jön elő ez a téma. Ha nem fogadod el a pénzvisszafizetést, akkor közvetlenül a gyártóval lehetne megpróbálni gariztatni (nem tudom EU-ban lehet-e az adott terméknél), vagy pert indíthatsz, amit még senki nem csinált végig, tekintve hogy mekkora szívás és az eredménye sem garantált.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
Sziasztok!
Rendeltem webes üzletből egy szemüvegkeretet dioptriás lencsékkel együtt.
Megkaptam, de nem passzolt a mérete.14 napon belül éltem az elállással, amit az üzlet el is fogadott, de csak a termék teljes árából a keret árát térítették vissza, azt is csökkentett értéken (avulás, postadíj?!).
Jeleztem, hogy nem oké, nem a teljes összeget térítették vissza, de ők az 5/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. § (1) c) pontjára mutogatnak, miszerint
29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
Fentiek miatt pedig a lencsék árát nem utalják vissza.Szerintetek ez így megállja a helyét?
-
-
galocza
aktív tag
válasz Superhun #23359 üzenetére
köszönöm villámgyors válaszodat.
a bill regisztrált a gyártónál (el is feledtem azóta 8), s írtam is nekik (egyelőre nem rma). a baj, hogy mint olvastam, coolermasters hírhedten tróger cég, szóval sok jóra nem számítok.
csak igazságérzetem csöppet nehezen viseli, h 1. nem én gyártottam a terméket, ami bekakilt gyári garanciaidő előtt, 2. nem én forgalmaztam, 3. nem én (vagy partnercégem) nem volt képes/hajlandó megjavítani, de fizessek én plusz 8k-t plusz postát pótolni - az egyetlen bűntelen s egyben szenvedő fél.
ez valahogy nagyon nem kóser. -
Topikgazda
válasz athomi #23360 üzenetére
"14 napon belül éltem az elállással, amit az üzlet el is fogadott, de csak a termék teljes árából a keret árát térítették vissza, azt is csökkentett értéken (avulás, postadíj?!)."
Az avulás pontos feltételeiről tájékoztattak előre? Szerepel az ÁSZF-ben? Mert hasra ütésre nem lehet ám meghatározni 14 napos elállásnál az értékcsökkentést a bolt részéről. A levont postadíj meg micsoda? Viszaküldték neked a lencséket?
Ami a lencséket illeti: ahogy előttem is írták, csak akkor nem tudsz elállni, ha a lencsék kifejezetten a te kérésed és igényeid alapján kerültek legyártásra. Ha raktáron voltak, akkor az erre nem vonatkozik.
-
őstag
válasz galocza #23362 üzenetére
nem kell fizetned semmit
ingyen használtad a terméket és most visszakapod az eredeti vételárát
nem értem hogy lehet ezt veszteségként felfogni
miért akarnád még egyszer egyáltalán ugyanazt a szart megvenni?
még a megdrágult videokártyáknál érthető hogy nem tetszik az emberek, de azért bill-t lehet normálisat is venni....javaslok egy logitechet (ez nem jogi csak tapasztalati tanács)cryptot minden termékemért elfogadom
-
Kal-El
senior tag
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy a Samsung 5 éves gyári garija SSD-k esetén az hol érvényesíthető? Meg hol lehet megnézni szériaszám alapján, hogy mennyi gari van még rá?
Van egy eladó aprón és azt mondja, hogy nincs bolti gari, csak gyári.
Seagate és Western Digital esetén tudom, hogy van erre egy külön weblap, ahol lehet a garanciát ellenőrizni, illetve, ahol el lehet indítani a garanciás ügyeket.
De Samsung esetén ilyenről még nem hallottam. -
asdf_
veterán
válasz Kal-El #23368 üzenetére
A Samsung telefonos ügyfélszolgálaton lehet hibabejelenteni azt hiszem, kizárólag (meg persze a vásárlás helye is köteles kezelni ezt) és ők majd megmondják, hogy mit meg hova, esetleg futároznak. A lényeg az, hogy számla ÉS kitöltött, lepecsételt jótállási jegy kell hozzá. Ha nincs, szóba sem áll veled a Sasmung, tehát nincs gari enélkül, hogy mennyi gari van még rá, az meg rajta van a papíron. Gyári számos kereső nincs náluk.
A szürkeimportosokhoz viszont nincs Samsung jótállási jegy (és 5 év sem), azt a vásárlás helyére kell viszavinni.[ Szerkesztve ]
-
ElektrikusDE
senior tag
Szia!
"Gyári számos kereső nincs náluk" lehet, de pl. IMEI számos van.
De azzal sem menne sokra!
A használtan vásárolt telefonom esetén pl. megmutatta hogy van még rá garancia, persze érvényesíteni nem tudtam, számla hiánya miatt.
Amúgyis Olaszországba kellett volna vinnem! (mivel ott adták el újonnan)
Én nem értek egyet ezzel a gyakorlattal, EU garanciát illene bevezetni!
[ Szerkesztve ]
“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs
-
DarthPeeter
aktív tag
Sziasztok!
Seagate gyártói garanciával élt már valaki közületek? Anno írtam már nektek, hogy Toshiba helyett Seagate 3TB vinyót küldött nekem egy webshop, de mivel még gyorsabb is volt így nem kínlódtam velük, hogy cseréljék ki, bíztam abban, hogy nem fog 1 év alatt gajra menni. Nem jött be, sokszor alig olvas, eltűnik, hdsentinel szerint 9%-os kondíciója van. Regisztráltam a seagate oldalára, a vinyót is regeltem, él mág rá garancia novemberig, van is visszaküldés opció, de kifagy mikor kitöltöm az adatokat (micsoda véletlen...).
Érdemes vele kínlódnom ( munkaidőben lehet hívni az online ügyfélszolgálatot) , működhet a dolog vagy felejtsem el, legközelebb meg ha nem azt kapom amit kértem, jelezzek időben? -
őstag
válasz DarthPeeter #23371 üzenetére
seagatnél nagyon szuper a gyári gari, számlát sem kérnek, egy hátulütője van hogy ausztriába kell küldeni és az oda szállítást te fizeted, vissza már ők
többször intéztem, bárcsak mindenhol iylen jól működnecryptot minden termékemért elfogadom
-
DarthPeeter
aktív tag
-
őstag
válasz DarthPeeter #23373 üzenetére
végigvezet az oldal a lépéseken, most így fejből nem tudom, de teljesne egyértelmű volt minden
adnak valami rma címkét, azt is leírják hova kell tenni
postaköltséget nézd meg fürgefutáron, ott fentvan az összes jó opcio
tippre 3-4 ezer kbcryptot minden termékemért elfogadom
-
ElektrikusDE
senior tag
válasz DarthPeeter #23373 üzenetére
Szia!
Már én is cseréltettem igy HDD-t, a csomagolásra viszont nagyon figyelj, leírja az oldal!
Ui:
Régebben WD HDD esetén, elég lett volna bevinnem az akkori munkahelyemre, mivel pont ott volt a hivatalos WD HDD szerviz...
[ Szerkesztve ]
“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs
-
Gork
tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék - lassan 2 hónapja áll a szervizben a garanciális tabletem a nem hülye cégnél. Infót természetesen semmit nem kaptam. Ha jól tudom, akkor az egy dolog, hogy ha 15 napnál tovább tart a javítás, akkor tájékoztatniuk kell erről, de ha 30 napnál tovább tart a javítás, akkor pedig cserélniük kell a készüléket (vagy vételárat visszafizetni ha nem megy).
Nos, a kérdésem az lenne, hogy mi van akkor ha én ezt megreklamálom, kérem a cserét, de ők beijedve előkaparják a szervizből 2 hónap után, hogy na, nesze, akkor itt van. Elállhatok ilyenkor az átvételtől és ragaszkodhatok a cseréhez - mivel én már írásban korábban jeleztem a csere iránti igényemet?
-
Czimby
addikt
Tv-t szeretnék vásárolni.
A 3 év garit szeretném kibővíteni 5 évre.
Hol vegyem a Tv-t meg, melyik cégnél van értelme kiegészítő garanciát vásárolni?
Már ha van értelme. Mert mindenhol csak rosszakat olvasok, nyilván ebben az is benne van, hogy a jó tapasztalatokat ritkán írják le az interneten.
eMAG vagy MediMarkt kiegészítő grancia lenne biztonságosabb, vagy csak pénzkidobás?Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
asdf_
veterán
de ha 30 napnál tovább tart a javítás, akkor pedig cserélniük kell a készüléket (vagy vételárat visszafizetni ha nem megy).
Ezt vélhetően rosszul. Csak az idéntől vásárolt készülékekre érvényes, hogy a javításnak 30 napon belül meg KELL történnie. Fel kell hívni őket, de még inkánn bemenni a leadás helyére, mert akkor mindenképp kezdeniük kell vele valamit, hivatkozni kell, hogy
PTK. 6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
Erre viszont csak akkor hivatkozhatsz, ha a vásárlástól számítot egy éven belüli meghibásodásról van szó. Szerintem jóváírják simán majd. -
asdf_
veterán
válasz Czimby #23377 üzenetére
Tv-t szeretnék vásárolni.
A 3 év garit szeretném kibővíteni 5 évre.Ilyet csak a Sony-nál tudsz, hogy a márkaboltban veszel plusz garit, ha jól rémlik. Az összes többi márkánál BIZTOSÍTÁST kötsz meghibásodás (opciósan baleseti kár) esetére, aminek semmi köze nincs a gyári jótálláshoz, annak feltételeihez, van egy adag kisbetű és meghibásodás esetén igen nagy eséllyel nem a gyártó szakszervize javítja majd a készüléket, hanem valami random cég. Ennek ellenére érdemes ilyet kötni, mert szemetet gyártanak a kedves gyártók, csak legyél vele tisztában, hogy ennek az eredeti jótálláshoz semmi köze annak semmiképp sem kiterjesztése ése, meghosszabbítása és persze a kisbetűs feltételekkel.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
amit én írtam nem szabályokon, szerződési felételeken alapult, hanem egyszerű tapasztalaton
volt ismerősi körben 2 eset is, amikor szarakodtak velük, és tudod miylenek az emberek, 80%- uk annyiban hagyja a dolgot...
tv-re, számítógépre kötnék iylet,
mosógépre, szárítógépre stb nemcryptot minden termékemért elfogadom
-
DarthPeeter
aktív tag
válasz ElektrikusDE #23375 üzenetére
Köszönöm a te és LuckyL válaszát is! Leírás szerint becsomagolom, aztán had menjen. Hiányzik az a 3TB tárhely a gépemből...
-
galocza
aktív tag
válasz LuckyL #23367 üzenetére
de. ha pótolni akarom (akár náluk), egyharmadával többe kerül, csak azért mert (én azt hittem, hogy) neves gyártó termékét sem javítani, sem cserélni nem hajlandóak. (a javíthatóságról volt szó a bill topikban, minden bizonnyal megoldható lett volna, jellemző bill hiba - ha lett volna szándék.)
mind1. van tipp következőre, pénzünket visszakérem, accomat töröltetem vagy 15-16 év után.
nem emiatt fognak éhenhalni, de más módon nem tudok üzenni nekik... -
asdf_
veterán
válasz galocza #23384 üzenetére
Íttam már többször, téged, mint vevőt nem kell érdekeljen, de nagy valószínűséggel ez van mögötte:
Te anno megvásároltad a terméket, ez A beszállítótól származott
Leadtad garira, A beszállító (vagy valaki előtte) nem javított, hanem pénzvisszázott a boltnak, ahol vetted, így kényszerűen te is visszakapod a pénzt
amit jelenleg elérhetőnek látsz a webshopban, az B vagy C beszállítótól származó termék, jelen áron vásárolt, emiatt nem kötik össze a tieddel. A te korábbi vásárlásodon nem volt annyi haszon, amibe beleférne ez a jófejkedés, hogy egy harmaddal drágábban beszerzett terméket megkapsz most. Ha elúszik a haszon, vagy egy minimális bukó van, az bolttól függően belefér, egyharmad drágulás (aminről sem a bolt, sem a gyártó nem tehet, hanem nagyja ez a pénzgügyi zseni kormány, mert egyrészt infláció, másrészt árfolyamkülönbség,) tehát a masszív bukó nem.[ Szerkesztve ]
-
istvan1999
újonc
Sziasztok!
Nem igazán értem ezt a garanciás történetet, Media Marktról van egy termék amit 2020.09.28.-án rendeltem, 2 év gyártói garancia vonatkozik rá (99999ft os termék - 79999 volt akciósan), elromlott 8 hónap után, elküldtem a gyártó partnerének, a szervizbe, nem tudják javítani, nem javítható termék. Szóval írták egy szakvéleményt amiben leírták hogy garancián belüli időben romlott el, kérik hogy a vevőt kártalanítsák.
A media markt mondta hogy választhatok, pénzt vissza, termék csere más típusra, vagy ugyanerre a típusra, esetleg levasarolni szeretném.
Úgy voltam vele hogy cseréljék ki és megspórolok egy új rendelést, mert ugyanúgy megvettem volna.
Na most kapok egy újat, ilyen esetben a maradék 16 hónap megy tovább garanciaként az új terméken (csere), vagy ismételten adják a 2 évet, mert hogy új termék, 2 évig biztosítják a hibamentes működést?
Kaptam emailben egy új számlát, új dátummal mint pl:
-Kelt: 2021.05.31
-Teljesites dátuma: 2021.05.31
-Fizetesi határidő: 2020.10.08 (a régi termék ideje)Ilyen esetben mi a helyzet? Kaptam rá 2 évet, vagy a régi maradt és így megy tovább?
Válaszokat előre is köszönöm. Valaki felvilágosíthatna, hogy most hogy van ez a dolog 😅
Mert ha valóban a régi garancia megy tovább az új terméken, akkor jobban jártam volna ha újra rendelem, mert akkor tutira járnia kellene a 2 évnek.
Azt is láttam e számlába, hogy a régi rendelést úgymond törölték és elkonyvelték -79999ft-al, és új számlát hoztak létre +79999ft-al, a fenti adatokkal, egyedül a fizetési határidő maradt a régi 🤔
Szóval nem tudom, honnantol kezdve számítják a garanciát, vagy éppen ebben az esetben jár e az új termék -- új garancia elv, vagy pedig sem.
Üdv: István
-
Lackooo84
nagyúr
válasz istvan1999 #23386 üzenetére
Máskor ilyen helyzetben inkább kérd vissza a lóvét, és vedd meg újra (ha ugyanannyiba kerül), az a tiszta, és megint lesz 2 év garid. Egyébként mivel kicserélték egy teljesen új termékre, megint 2 évet kell kapj rá, mivel azt a gyártó biztosítja.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
asdf_
veterán
válasz istvan1999 #23386 üzenetére
Újraindult (és új jótállási jegyet is kellett, hogy kapjál, ha kötelező jótállás alá sorolt termék), a tavalyi dátum csak könyveléstechnikai dolog.
-
Predator2
addikt
Helló
Ha egy kis helyi bolt elutasítja a garanciális igényemet, mondva csinált indokkal, emiatt én beírhatok nála a panasz könyvbe?
Illetve, ha cirkusz lesz, a későbbiekben megtagadhatja, hogy én vagy valamelyik rokonom ott vásároljon? (ha nagyon muszáj)
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
asdf_
veterán
válasz Predator2 #23389 üzenetére
Bármikor beírhatsz a vásárlók könyvébe. Akkor is ha épp elégedett voltál, sőt, még akkor is, ha nem is vásároltál ott soha semmit. Szabadon hozzáférhetőnek kell lennie, tollnak kell mellette lennie, így semmi akadálya, hogy bármikor bárki írjon bele. Ha kérni kell, az már jogellenes.
-
Topikgazda
válasz Predator2 #23389 üzenetére
[link]
"Jogszabályi előírás, hogy az üzletekben a hitelesített vásárlók könyve jól látható, a fogyasztó számára külön kérés nélkül hozzáférhető helyen legyen kihelyezve. A vásárlók könyvi bejegyzésre vagy a fogyasztó írásbeli panaszára a vállalkozás - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - 30 napon belül, írásban és érdemben köteles válaszolni, és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást." -
Rabbitf_24
őstag
Sziasztok,
• Termék gyártója és mivolta (pl. HP laptop, Samsung telefon)
Sapphire 6800XT nitro +
• Vásárlásának helye, időpontja
Alle BestByte Budapest, 2021.04.17
• Eladási ára
485.000 Ft.
• Magánszemélyként vagy cégnévre vetted-e
Magánszemély
• Hiba jellege
Képtelen gyári órajeleken már a teszteket is lefuttatni, játékok alatt kifagy, újraindítja a gépet. Több konfigban keresztbe tesztelve mindenkinél ugyanaz jött ki, hogy a VGA hibás.
• Ha már leadtad garanciális ügyintézésre, akkor az mikor történt
Kb 2 hete, most kapom vissza (nem találtak problémát, nem történt javítás sem....)
• Ha korábban már volt garanciálisan szervizelve, akkor az hányszor történt, mennyi ideig volt szervizben és mit csináltak vele
Tudtommal még nem volt.
• Használtan vetted-e
Igen.
• Fénykép a jótállási jegyről (a személyes adataidat természetesen kitakarhatod rajta)
A forgalmazó - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - köteles a terméket nyolc (8) napon belül kicserélni, ha
a., - Jogszabályi jótállás időtartama alatt a termék első alkalommal történő javításakor megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható;
b., - vagy a termék három (3) alkalommal történő kijavítását követően ismét meghibásodik;
c., - vagy a termék kijavítására a kijavítási igény eladóval való közlésétől számított harmincadik (30.) napig nem kerül sor, a harmincnapos határidő eredménytelen elteltétől számítva.
Ha a fentiek szerint a termék cseréjére nincs lehetőség, az forgalmazó a fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc (8) napon belül a fogyasztó részére visszatéríti.
Kérdésem az lenne, (gondolom ugyanúgy rossz lesz a kártya, ha beteszem a gépbe), hogy ha a szervíz jónak tekinti a kártyát, de se az én, se más gépében nem megy, akkor mit lehet tenni?Köszönöm!
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Rabbitf_24 #23393 üzenetére
Ragaszkodnod kell egy független szakvéleménytóhez, aminek a költségét az eladó üzletnek kell állnia (használt cuccoknál asszem' 6 hónapon belül), amíg bizonyítási teher rajtuk van. Az, hogy ők állítanak valamit, az nem jelent semmit, ezért kell a független szakvélemény. Ha nem együttműködőek, akkor vásárlók könyve + békéltető testülethez fordulhatsz.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Rabbitf_24 #23395 üzenetére
Nem. Beviszed, és kérsz egy független szakértői véleményt a hibáról. Nekik kell állni a bevizsgálás költségeit, és saját susmus bevizsgálás nem játszik, azt sosem vagy köteles elfogadni. A szekvéleménynek pont ez a lényege, hogy FÜGGETLENNEK kell lennie. Ha megtagadják mehet a vásárlók könyvébe, ill. békéltető + fogyvéd.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
-
bullseye
addikt
válasz Rabbitf_24 #23393 üzenetére
Táp elég volt hozzá a gépekben? Mert hivatalosan 750W az ajánlottja, még ha sokak szerint be is éri kevesebbel.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 14 128gb Midnight + Garancia
- Apple iPhone 12 Pro Max, Pacific Blue, 128Gb, független 86% akku
- Szuper Akció:Igényeseknek-Exkluziv-12Genes-Core i7-Dell Latitude 5430-Harmad áron-garival!!!
- Western Digital 6TB NasWare 3.0 WD60EFRX-68l0bn1 keveset használt eladó.
- ÚJ Under Armour HOVR Machina 2 futócipő,sportcipő 44-es méretben eladó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen