-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
Ha 32-es, akkor
67e-től van HD ready amit már meg mernék vennibaromság, összekevertem az árakat, gondolom a megdöglött is az volt. Használtat én biztosan nem vennék. az nagyon nagy lutri, akkora szemeteket gyártanak már manapság, hogy rettenet[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Olyat nézz meg esetleg jófogáson meg ilyesmi helyeken, épp most zárult vodafone-éknál egy hűségakció, ahol 1 ft-ért szórtak asszem pont Hitachi 32-eseket, szerintem még lehet lőni bontatlant occsóér'' (már ha találsz nem pofátlan eladót).
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Jhaj. FHD volt. Amikor én azt mondom, hogy valami baromi jó vétel volt, akkor az baromi jó vétel volt. 52k volt vagy valami ilyesmi, bruttó. FHD, zsír új, 32", 5 év garival. Sok szerencsét ehhez akár ma is, de megnézem 100k-ért adnak-e ilyesmit. Kétlem
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
asdf_
veterán
válasz Tikakukac #24053 üzenetére
Az a gond, hogy irdatlan felment az ára mindennek, amiben elektronika van, annak esetleg még jobban. A napokban vettem egy nyomtatót, aminek az utolsó ára, amikor még volt belőle, 25 volt. 38-ért jött most. Az gyenge másfélszeres ár (és olcsónak sem olcsó, mert ez nagykernettó). De vannak termékek, amik 3+ hónapja elérhetetlenek.
1 éve vett anyám tv-t, 43-as LG 4K, valami 115e volt, most 140-ért megy a butított verzió belőle (3 helyett csak 2 HDMI) plusz totál panellottó van, olyat raknak bele, amilyen épp van, LG-nél régen faék egyszerűségű volt, hogy melyik méret IPS és melyik VA. Most meg megveszel egyet, aztán vagy ilyen, vagy olyan, amikor kibontod, akkor derül ki. Ami amúgy totál nonszensz, mert egy TV-nek alap- és lényeges tulajdonsága, hogy milyen panel van benne, egészen elképesztő, hogy ezt vásárlás előtt nem tudja tudni az ember.[ Szerkesztve ]
-
Dinter
addikt
Van egy Dorko cipőm, szeptember végén vettem. Már 3 hónap után elkezdett lejönni az egyiknek az orra. Ennyi elég ahhoz, hogy visszavigyem? Ha visszaviszem, árat visszakérhetek, vagy mi történik?
-
szami777
addikt
Sziasztok,
Telefon vásárlasa előtt állok és igyekszem a lehető legnormálisabb áron venni, de semmiképp sem szürkeimport vagy forgalmazói garisat.
Az alábbi infót kaptam egy bontatlan samsung s21 megerdeklődése után: Gyári Samsung garancia imei szám alapján, és az 1. aktiválástól számítva 3 évig érvényes a garancia. (Nem hardveraprós)Jól sejtem, hogy ezt kerüljem el? Sok samsung termékem van, az imei garancia is fura, de az hogy aktiválástól él a 3 év, az már pláne érdekes. 3 éve vettem telót legutóbb, le volnék maradva?
Köszi előre is.[ Szerkesztve ]
“So do all who live to see such times but that is not for them to decide. All we have to decide is what to do with the time that is given us.” ///// Old nick ->xsanyi77
-
hramon94
tag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni.
A problémám a következő:
Rendeltem egy körfűrészt egy webshopból melyre céges számlát kértem. A csomag megérkezett a céghez, mely pont akkor érkezett amikor egy megbeszélésen voltam. A csomagot kolléganőm átvette. Amikor a csomagot megnéztem sajnos sérült volt a doboz melyen látszik hogy sérült a termék. A futárt azonnal hívtam, mely nyilván lerázott hogy neki nincs jegyzőkönyve és különben is alá lett írva hogy átvettük. A webshopot hívtam hogy mi történt, emailt kértek képekkel. És most itt áll a dolog. Lehet ilyenkor valalmit tenni vagy 50-50% hogy a webshop segíteni fog? Mellékesen jegyzem meg hogy a webshoppal nagyon nehéz a kommunikáció az árukeresős vélemények szerint. -
GZoli7
senior tag
válasz szami777 #24057 üzenetére
A jogszabály(ok) ismernek jótállást és szavatosságot.
Aki ilyen mindenféle garanciákról ír, az mindenképpen gyanús. Lehet, hogy csak tudatlan, de én inkább máshol vásárolnék.
jelenleg 250k felett mindenképpen 3 év jótállás jár. Olcsóbb ár esetén is járhat, de az nem kötelező. A Jótállás mindig a számlán szereplő vásárlási dátumtól ketyeg és nem függhet semmi mástól. -
BB9000
senior tag
válasz szami777 #24057 üzenetére
A vásárláskor érdemes előnyben részesíteni a "komolyabb" boltokat, amelyeknél a garanciális ügyintézésre jobb esély van.
A sufni-GSM olcsóbb, de ott később lehetnek gondok. Nyilván nem egyformák a GSM boltok és biztosan létezik megbízható is. (nem zárom ki)
Fontos tudnod, hogy a fogyasztóvédelmi törvény a forgalmazót kötelezi a hibás termék javítására/cseréjére vagy pénzvisszafizetésre. A gyártót nem !!! Tehát a Samsung-ot nem fogod tudni rákényszeríteni semmi módon arra, hogy az általa vállalt garanciális feltételeken változtasson.
Ha egy kis GSM boltban vásárolsz, akkor ők szokták vállalni, hogy ha gariidőn belül visszaviszed a meghibásodott készüléket, akkor megjavítják. Szerviz és szerviz között nagy különbség van. Lutri, hogy milyen szerviz-szolgáltatást kapsz az olcsó helyen.
A kinézett telefon (S21) ára a legolcsóbb gsm boltokban 210K-tól indul, a MM-ban 265K. A tekintélyes árkülönbség ellenére megfontolandó az MM-ban megvenni. Az MM-ban nekem eddig mindig korrekten intézték minden garis ügyemet. -
szami777
addikt
Köszönom a valaszokat, letettem az ilyenfajta vásárlásról.
Maradt a hivatalos partner + esetleg hardverapró.
Köszi[ Szerkesztve ]
“So do all who live to see such times but that is not for them to decide. All we have to decide is what to do with the time that is given us.” ///// Old nick ->xsanyi77
-
realist
őstag
Rendeltem - egy kisebb boltból online - egy philips multigroom hajvágót, ma hozta a futár. Egy rövid használat során kiderült az hogy semmivel nem jobb mint az eddigi. Ilyen esetben van lehetőségem elállni a vásárlástól?
-
válasz realist #24062 üzenetére
Miben lenne jobb mint a másik?
Ezek "szabvány" termékek, funkciójuk ugyanaz es ha az ellátja, akkor megfelel.
Igen, az higiéniai termék, így nem cserélik. (nem lehet elállni ha már használva volt)[ Szerkesztve ]
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
realist
őstag
válasz MaxxDamage #24064 üzenetére
A rövid használat, gyak kibontást és a vágás nélküli funkció átnézést/akku feltöltést jelentette (vágva nem volt vele). Ajándék volt és az "ajándékozott" cserélte volna inkább, de már azért visszadobták az elállást, mert fel lett bontva. Valahol érthető persze Na mind1 ez van
-
TaaT
veterán
Kérdés, használt cuccra is érvényes az elállás lehetősége online vásárlásnál? Konkrétan nem olyat küldtek mint amit lebeszéltem velük.
Give them hell Ukraine!
-
default.
őstag
Sziasztok!
Online rendeltem egy villanyborotvát, és nem vált be, szerettem volna élni a 14 napos elállási joggal, de a bolt szerint higiéniai terméknek minősül és nem vonatkozik rá a fenti jog.
Ez akkor valóban így van?
Köszönöm szépen -
jeni
félisten
Hello
2022.01.06.án vettem át a megrendelt Asrock X570 Taichi alaplapot 2021.december végi rendeléssel egy vidéki Játék-konzol-pc-s boltban magánszemélyként vettem zsír újonnan.
A probléma vele,,hogy többször előjött a hiba,hogy a BIOS nem tudott a hardvernek megfelelően bebotoolni.. Elemet is cseréltem benne és BIOS-t. A memória modul és a proci kompatibilis az alaplappal,a QVL táblázatban benne van.
A boltnak jeleztem előbb a hibát,de továbbra sem lett jó,így vissza vittem 01.24-én személyesen leadva a vásárolt helyen.
Valamint tagadta a 14 napos elállási lehetőséget is.
Többször telefonon érdeklődve a garanciális meghibásodott termék iránt nem tudtak megmondani mikor is kapom vissza. Ma is telefonáltam és jeleztem nekik a 2 nap múlva lejáró 30 napot,hogy sürgetve intézkedjenek.
A boltos azt mondta,hogy nem a leadott időpontól kell számítani az időt annak ellenére,hogy maga a bolt van megadva mint leadási szervizpont. Az oda és a vissza szállítási idő ők függetlenek,rájuk nem vonatkozik az általuk megkötött szerződött szerviz felé.
Igaz ez?
Ezzel kapcsolatban kérdezem,hogy a jogszabály 30 napot ír elő de egyetlen szóval sem említi a műszaki terméknél,hogy abba nem számítódik bele a bolt és a szervizig tartó időpont oda vissza.
Tehát ezt jogosan teheti vagy sem,hogy a szállítási idő nem számít a garanciális időbe?
Nekem nem a szervizzel van és volt szerződésem hanem a bolttal. Egyetlen cím volt megadva és az a bolt címe volt feltüntetve.[ Szerkesztve ]
-
jeni
félisten
válasz Superhun #24076 üzenetére
Szia.
Köszi.
A srác a telefonon keresztüli tájékoztatása alapján a bolt nem foglakozik a megadott,megjelölt címen a leadástól számított 30 napos határidőre.
Rájuk ez nem vonatkozik.
Nem tekinti ezt érvényesnek.
Azt mondta ,hogy én értelmezem félre a rendeletet, vagyis azt mondta hogy a szervizbe kerülésétől számít a 30 nap.
Tehát ha 15 nap az odaút és visszaút is plusz 15nap akkor se számít semmilyen időnek a bolt és a szerviz közti eltelt időnek.
Csütörtökön megírom melyik bolt volt az, addig kivárok,nehogy támadási felületet adjak nekik.
A Békéltető Testülethez akkor lehet fordulni ha a panaszos levelemet (panaszkönyvi bejegyzés) a bolt helyben nem írja jóvá vagyis elutasítja és azzal a papírossal mehetek ha jól tudom?[ Szerkesztve ]
-
Exodion
aktív tag
Hulyeseg. Dorglod akkor az orra ala
(7) Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.Forras: [link]
Bekeltetohoz fordulhatsz, akar foglalkoztak a panaszoddal, akar nem.
Nekem meg joval a 2021-es modositasok elott volt egy kotelezo jotallasbol mar kicsuszott de egyebkent szavatossagban joval benne levo 4honapos iponos mizeriam. Csupan annyi volt a szerencsem hogy az altaluk adott jotallasi jegyre 36honapot irtak, az ASZF-be meg 12+24honap (12honap kotelezo jotallas, 24honap vallalt miazisten). Leadtam februarban aztan vartam. Majus elejen mar qva fontos volt szoval rajuk szoltam hogy oke-oke mi a helyzet, akkor derult ki hogy hopp igazabol nem csinaltak semmit. Ment egy BT level, hogy ilyenkor mi van, kozben visszajott a "javitott" VGA tovabbra is ugyanazzal a hibaval en meg kuldtem is vissza hogy koszi targytalan nem kerem (nem irom le a full sztorit mert eleg hosszu lenne de meg van az oka amiert nem kertem).
Ment a BT, aminek alavetettek magukat mert nagyon biztosak voltak a dologban, aztan nem tetszett a dontes szoval megprobaltak kifarolni hogy "hat azt mi nem ugy gondoltuk, nezd csak hogy mit irtunk oda? Ott egy felteteles HA!". Hosszu-sztorit rovidre, kerestem egy ugyvedet atnezett mindent, kerdes nem volt, birosagi vegrehajtasra beadtuk a nyomtatvanyokat es 5napon belul lenyelte az ipon az elrontott folyamat veszteseget. Igaz ekkor mar szeptembert irtunk es rovidebb lettem egy ugyvedi konzultacioval plusz a birosagi vegrehajtas illetekevel de ez van. Azota nem iponozok. Szoval ebbol azelott is volt kiskapu ha a szarul irta meg a kereskedo a jotallasi jegyet/szamlat/aszf-et. Valahogy ugy mondta az ugyved, hogy amennyiben ilyen ketes informacio szerepel, akkor a fogyaszto szamara kedvezobb a mervado, az en esetemben a 36honap jotallas felulirta az ASZF-beli 12+24-est (a BT-nel is ugyanezt mondtak a szakemberek szoval ennyibol legalabb szerencsem volt).
Es en nem is irtam panaszkonyvbe . Volt viszont vagy 20-30oldalnyi emailezes a bolttal/szervizzel. Mellettuk szoljon hogy amikor kikuldtek a VGA-t a gyartonak, akkor 3napon belul fordult is. -
jeni
félisten
Hello
A bolt gyorsan reagált. Másnap hívtak, hogy megjött a cserelapom. Most vettem át a lap sorszáma alapján cserélték újra és a doboza a régi maradt és a gari a mai naptól indul 3 évvel -
Vismajor01
addikt
Sziasztok,
Előrendeltem Samsung S22 Ultra telefont, mellé vettem egy watch4 okosórát.
Az okosóra igy féláron volt.
Elálltam az ultra rendelésétől, átvétel előtt. Viszont a telefon árát nem hajlandóak kifizetni, amig ki nem fizetem az okosóra maradék 50%-át. Az órát vissza nem veszik, mert nem online rendeltem ezért "használt".
Ezzel több problémám is van;
1. A promóció szabályzatában nem esik szó a vásárlástól való elállásról, és annak következményeiről.2. A SES weboldalán az elállás általánosságban mint vásárlásról szól, nem specifikus az online vásárlásokra [link]
3. Az órát és a telefont két külön tranzakcióban, külön számlával fizettem ki. Sem a telefon sem az óra számláján nem esik említés a másikról.
Én azt gondolom, hogy az lenne az okés ha visszavennék az órát is meg a telefont is és viszontátásra. De hogy csak akkor fizetik vissza az 520 ezer forintomat, hogyha kifizetek még 50-et?
Mennyire jogosan kardoskodnék?
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
csl1982
tag
Sziasztok,
egy Acer monitort küldtem vissza a szervízbe az Acer által küldött UPS futárral. (Egy pixelnyi vízszintes csík a monitor közepén).
Kaptam egy 100k+-os árajánlatot, mert a kijelző mechanikusan sérült, egy levélváltás után fotókat is küldtek, amin látszik, hogy benyomta valami a kijelzőt. A csomagolás sértetlen volt.A monitort a saját dobozában küldtem vissza, fotóm sajnos nincs, csak egy tanum, hogy a feladás előtt sértetlen volt, így vagy szállítás közben, vagy a kibontáskor sérülhetett.
Van bármi esélyem, hogy valahogyan ezt bizonyítsam, illetve hogy ne az én károm legyen? Hiszen mindent megtettem, hogy épségben odaérjen.
Ha én nyomtam volna be a kijelzőt, akkor eszembe sem jutott volna a hivatalos szervízbe küldeni, mert az általában gazdasági totálkár, ahogy itt is. (Kb. 160k volt a monitor)
A monitor céges beszerzés, ha ez számít.
Köszi
-
őstag
válasz Vismajor01 #24080 üzenetére
szia, bankkártyával fizettél?
mert ha igen, akkor ez könnyű menet lesz számodra, pillanatok alatt vissza fogod kapni a pénzedcryptot minden termékemért elfogadom
-
BB9000
senior tag
válasz Vismajor01 #24080 üzenetére
Szerintem is neked, mint fogyasztónak van igazad, azonban az igazad érvényesítését nem látom annyira egyszerűnek, mint LuckyL fórumtárs.
-
őstag
-
őstag
válasz Vismajor01 #24085 üzenetére
persze, bankkártya panasz, van ahol emailben is lehet, van ahol fiókban kell személyesen
ha ezt leírod nekik amit nekünk, alátámasztva az általad linkelt anyagokkal, akkor sima ügy és semmilyen hatósághoz nem kell szaladgálnodcryptot minden termékemért elfogadom
-
Exodion
aktív tag
válasz Vismajor01 #24087 üzenetére
Nem szeretik a bankok . Nekem egy ilyennel volt tapasztalatom kb masfel honapig tartott mire lezongorazta a Mastercard.
[link] -
őstag
válasz Vismajor01 #24087 üzenetére
legyél egy kicsit határozottabb, lehet hogy az ügyintéző sem ismeri a rendszert, minden banknál van rá lehetőség természetesen
cryptot minden termékemért elfogadom
-
iceQ!
addikt
Sziasztok,
Tegnap reggel mikor felkeltem láttam, hogy van valami a szemüveg lencsén. Azt gondoltam, hogy egy kis kosz, de nem. Olyan mintha el lenne repedve a lencse, viszont a szemüveg leejtve nem volt, illetve semmi ütés nem érte. 2021. dec. 15-én lett kész, HOYA lencse van benne (vékonyított, kék fény szűrős...stb). Bevittem a boltba, mondta az eladó, hogy ezzel nem tudnak mit kezdeni, mert ez nem garanciális probléma. Pár éve van még csak szemüvegem, előzőnél nem volt ilyen probléma, hogy elreped a lencse, pedig az igen sűrűn leesett, illetve 2!!!! hónapja hordom. Egyébként ezen kívül még mikro karcok sincsennek az üvegen. El tudják küldeni egy bevizsgálásra, de addig meg mit fogok hordani? Illetve ha a HOYA azt állapítja meg(márpedig azt fogja), hogy ez nem garanciális hiba, akkor ezzel mehetek a fogy.védelemhez?[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
Topikgazda
Szia! Én nem értek a szemüvegekhez, de ilyen helyzetben arra kell figyelni, hogy mindenképpen egy független szakértő vizsgálja be a terméket. Ha a bolt küldi el a saját szakijához vagy a gyártóhoz, azok nem függetlenek. Fogyasztóvédelem pedig egyéni esetekkel érdemben nem foglalkozik, a békéltető testület van fenntartva erre a célra.
[ Szerkesztve ]
-
iceQ!
addikt
válasz Superhun #24091 üzenetére
Köszönöm.
Keresek egy ilyen céget akkor,bár nem tudom hogy hol találok ilyen céget.
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
Lackooo84
nagyúr
Máskor aliról rendelj be pár normális szemcsit ~10k fasza nem ilyen festett könnyen kopü fém szar keretek mint amiket itthon kapni, és fényre sötétedő, ugyanolyan lencsék, amiket itthon 100k környékén ajánlanak... aztán ha elreped (nem fog) előveszel egy másikat és ennyi... Már annyi szemüvegem van szerintem soha nem fogom elhordani őket.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
Pl. ezzel és ezzel a két shoppal soha nem fogsz ráfázni az tuti. Túlük rendelek mindig, és nagyon jó minőségűek a szemüvegek, és tényleg sötétedik. Volt, hogy rendelés másnapjára el is készült a becsiszolás és fel is adták, azért ez nem semmi...
Ja még annyit, hogy aliexpress standard shippinggel kérjél mindent, az most kikerüli a rabló postát és az express one hozza.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
TaaT
veterán
válasz Lackooo84 #24095 üzenetére
Mindkettő kínai céggel van tapasztalatom, csak ajánlani tudom őket. A kollégák elképednek amikor azt mondom hogy tizenpárezer forint, vékonyított fényre sötétedő lencsével, kerettel, és postával együtt. Igaz erre az összegre már ráugrik az áfa de még így is nagyon jó árban vannak.
Give them hell Ukraine!
-
Roland18x
tag
Euronics jótállási jegynél normális, hogy nincs kitöltve semmi rajta? Csak akkor kéne kitöltetni majd velük, ha valami gond lenne a termékkel? Webshop vásárlás volt szóval elktronikusan küldték a számlát, és a jótállási jegyet.
-
válasz Roland18x #24099 üzenetére
Ha elektronikusan kaptad, akkor azt illett volna ki tölteni... (szerintem)
Nekem volt egy jó storym az Euronics bolttal.
TV-t vettem ott (2010-ben) és a TV kijelző cserés lett (1.5 évre rá), jött a szervizes és elvitte és a doku nem volt ki töltve, számla is volt, azt vitte és ő töltette ki az Euronicsal a gari jegyet... (aminek ők nem örültek a szervizes elmondása szerint) szóval én még jól kijöttem ebből.◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Windows 10
- LED világítás a lakásban
- Renault, Dacia topik
- Milyen routert?
- PlayStation 5
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- További aktív témák...