-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
BB9000
senior tag
Sziasztok,
Unibolt-tól rendeltem november 05-én egy alaplapot. Visszaigazolták és postázták.
A gondom az, hogy nagyon valószínű, hogy nem a megrendelt és visszaigazolt termék van a dobozban, hanem egy másik. A megrendelt termék árukereső linkje: Link
Még a csomag feladása előtt emailen jeleztem feléjük, hogy nekem a micro-ATX méretű lap nekem nem megfelelő. Az email után 2 perccel felhívtak telefonon és tájékoztatott az ügyintéző hölgy, hogy ő nem tudja ellenőrizni a csomagot, mert máshol van, mint ahol a csomagfeladás történik. Annyit segített, hogy náluk a termékek azonosítása EAN szám alapján történik. Következő emailemben megírtam neki, hogy én a 4710483931499 EAN számú termékre adtam le megrendelést. Az az ATX méretű.
Aztán jött egy email, miszerint a csomagba a 4710483932755 EAN számú termék került bele.
Az interneten rákeresve ellentmondó információkat találtam. Van ahol ez a Micro-Atx méretű lapot jelöli, de akad olyan találat is, ahol ez is az ATX méretű lapra mutat.
Holnap hozzák a csomagot. Átvegyem, vagy ne? Utánvétes, tehát ha átveszem a számomra használhatatlan lapot, akkor futhatok a pénzem után és kezdhetek vitatkozni velük.
A visszaigazolásban nincs EAN szám, ott csak a termék megnevezése van, ami ATX-es.
Mit javasoltok? -
BB9000
senior tag
Igen, Cseh cég. A (leárazott vagy elárazott) terméket levették azóta a honlapjukról. Már csak az Árukereső árgrafikonján látszik, hogy 5.-én leárazták. Itthon 40K körül van. Ők 33 800 Ft-ért hirdették + szállítás. Nekem nem mindegy. Nem gondoltam, hogy elárazás lenne. Azt hittem azért olcsóbb, mert kevesebb áfát kell fizetniük és olcsóbb beszerzési forrásuk van.
Azt fogom tenni, hogy megnézem a csomag méretét. Az eredeti csomagolása az M-ATX lapnak kb négyzet alakú, míg az ATX es téglalap.
Akkor leszek bajban, ha az eredeti csomagolást mégegy karton dobozba is beletették. Nincs kedvem vitatkozni, visszaküldeni. Ha nem tudom egyértelműen megállapítani, hogy az ATX lap van a dobozban, akkor nem fogom átvenni. Royal Sprint futárszolgálat hozza. Nyilván nem lehet majd kibontani mielőtt kifizetném.
Ismerem a különbséget a két lap közt. Nem jó nekem a micro, mivel azon csak 4 Sata port van, nekem meg 6 kell. Ha micro-t szeretnék venni, akkor azt rendeltem volna. Csak azt nem értem, hogy a supportnak is megírtam ezt. Azonnal vissza is hívott. Ha ezek után mégis elküldi nekem azt, amivel nem tudok mit kezdeni, akkor mi másra gondolhatnék, mint ki akar cseszni velem. Miért kell nekem amiatt aggódnom, hogy nem az a termék lesz a csomagban, amit rendeltem? Nekem mint vásárlónak a termék megnevezése azonosítja a terméket. Miért kell ezzel is foglalkoznom, hogy ők mi alapján azonosítanak be termékeket? A visszaigazoláson csak a termék neve szerepel. Akkor meg miért akar egy másik - gyengébb minőségű, olcsóbb - terméket rám sózni?[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
Olyan pici az EAN szám, hogy csak akkor tudtam elolvasni, miután lefotóztam és kinagyítotam: 4710483931567. Ha megnézed, látod, hogy mit kaptam. Nincs okom panaszkodni. Nagyon rendesek voltak velem. Mindenesetre a mérete ATX-es, megvan rajta a 6 SATA port és még sok más, ami kellhet.
[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz Brekecs #22528 üzenetére
Természetesen neked van igazad, de sajnos ennek kikényszerítésére nincs gyors és hatékony eszközöd. Mehetsz pereskedni, de annak kimenetele bizonytalan és az idegeid is megtépázza. Várj két három hetet és visszakapod a pénzt. Ha akkor se fizetnek, akkor egy ügyvéddel kell konzultálnod. Hátha neki lesznek ötletei.
-
BB9000
senior tag
válasz Hegyirabló #22534 üzenetére
A fizetési meghagyásra a kereskedő ellentmond és a végrehajtó nem vihet el semmit. Megy perre az ügy. Ebben a stádiumban nem feltétlenül ez a legcélravezetőbb megoldás. Terelheti ebbe az irányba is, de nem biztos, hogy jól jár vele. Ha hozzám jön tanácsért, azt mondom inkább várjon néhány hetet.
A szerződésszegés fennáll, az nem vitás, de létezik olyan helyzet, amikor nem tehet róla a kereskedő, hogy nem tud időre pontosan teljesíteni. Ha ez áll fenn itt is, az esetben a bíró mérlegelni fog és úgy ítél majd. A pénz visszajár, az nem kérdés, de hogy mikor kapja vissza az az adott helyzettől függ.
Szerintem kérdező először konzultáljon az ügyvédjével, akinek több és pontosabb infója van a konkrét ügyről és jól ismeri az ilyenkor szokásos gyakorlatot is. Utána mehet a fizetési meghagyás, vagy ha van jobb ötlete, akkor az. -
BB9000
senior tag
válasz Brekecs #22543 üzenetére
Nem teljesen veszett az ügy. Ha bankkártyával fizetted ki, akkor a bankodnál kell panaszt tenned. Erre a fizetéstől számított 30 napig van lehetőséged. A hivatkozás kulcsszavai: "nem teljesült szolgáltatás". Erre a bank vizsgálatot fog indítani és ha megállapítják, hogy tényleg nem teljesült, akkor vissza fogod kapni a pénzed.
A Malév csődjénél is volt aki így tudta visszakapni a teljes befizetett összeget. -
BB9000
senior tag
válasz tobias88888 #22605 üzenetére
Ha Alin vetted, akkor a garancia ügyintézés is náluk lesz. Ha elromlik, akkor nyitsz dispute-ot és próbálsz megegyezni velük. Hallottam már olyan lehetőségről is, hogy itthon megjavíttatod és a javítási számla alapján kérsz jóváírást Alin keresztül. Nem reménytelen, de nyűgös.
-
BB9000
senior tag
válasz RoliHero #23313 üzenetére
Magánszemélytől vásárlás esetén a bizalom számít. A papírral nem mész sokra, mert a papírt magánszemélyen nehezen tudod behajtani. Ha bízol benne, akkor megveszed tőle a terméket, ha nem, akkor nem. Ennyi. Nem érdemes a papírküldésen rugózni. Ha közben eladod, akkor ezt a bizalmadat nem tudod a termékkel együtt adni, mivel ez csak benned van meg.
-
BB9000
senior tag
válasz Péter67 #23354 üzenetére
Ha a számlán csak a részegségek vannak feltüntetve és nem a gép egyben, akkor szándékod ellenére te részegységeket vásároltál és így a garancia is a részegységekre vonatkozik. Ha a kisbolt nem elég ügyes a hibabehatárolásban, és a második javítás után is újra előjönnek a hibajelenségek, akkor vagy magad kezdesz hibakeresésbe, vagy megbízol egy szakembert, aki megkeresi a hibás alkatrészt /alkatrészeket. A hibakeresés fáradtságos és időigényes dolog. Szakértelem és gyakorlat is kell hozzá. Ha ilyet még nem csináltál, akkor javaslom, hogy bízz meg valakit. Ha a számlán csak részegységek vannak, a kisbolt sajnos jogilag nem kötelezhető a hibakeresésre.
Ha már megvan, hogy melyik alkatrész hibás, onnantól már csak azt kell garanciában kicseréltetni/megjavíttatni.
Annak feltételezése, hogy csak egy hibás alkatrész van a konfigban, gyakran megnehezíti a hiba behatárolását, mert gyakran előfordul, hogy egyszerre több alkatrész is hibás. -
BB9000
senior tag
válasz mirci18 #23469 üzenetére
Az "ügy" akkor válik majd érdekessé, amikor az 1 éven túl, de 5 éven belül elromlik a mosógéped és a bolt, szóbeli ígérete ellenére mégsem vállalja majd a javíttatást. Akkor polgári peres eljárásban kell bizonyítanod, hogy 5 év garival vásároltad meg a gépet és kérned kell a gép javíttatásának megtérítését. Szerintem a jótállási jegyen szereplő 5 év megfelelő bizonyíték lehet az igazad bizonyítására.Ha e-mailed van arról, hogy a bolt vállalta a javíttatást, akkor az is melletted szól . Ezek után már nem kell aggódnod.
[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz zenwalk #23651 üzenetére
Két megjegyzés:
- e-mailben elküldött felmondás legtöbb esetben nem elég. postai tértivevényes papír a felmondásról jobb. Vagy elmész az ingatlanirodába és írásban felmondod, de úgy, hogy az egyik példányt aláíratod, hogy átvették.
- A 14 napos elállás szerintem csak akkor lenne alkalmazható ingatlan eladásra kötött megbízási szerződésnél, ha azt nem személyesen kötöttétek volna meg, hanem pl. neten keresztül. Az üzlethelyiségen kívüli értékesítésre vonatkozó kitétellel a törvény azokat próbálja védeni, akikre árubemutatók alkalmával rásóznak valami ordas nagy vacakot szemérmetlenül magas áron. A te esetedben nem ez a helyzet. Egy erre szakosodott ügyvéddel konzultálj, mielőtt élni kívánsz a 14 napon belüli elállással. Szerintem támadható, de ha jó ügyvéded van, és ő is támogatja, akkor megpróbálhatod. Szerintem jobban "megáll", ha az elégtelen előzetes tájékoztatásra hivatkozol. De ezt is az ügyvédeddel konzultáld meg mielőtt lépsz!
Egy "normális" ingatlan eladási megbízáson szerepel a minimum eladási ár. Ha arra, vagy magasabb árra szerez érvényes vételi ajánlatot az ingatlaniroda, akkor jár neki a közvetítői díj. Akkor is, ha te mégse adod el az ingatlant. Ennyi. Hogy "jó-e" ez a szerződés, amit kötöttetek és ez alapján jár-e nekik a jutalék, azt megint csak az ügyvéded fogja megmondani.[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz BB9000 #23652 üzenetére
Ha még nem kaptál érvényes vételi ajánlatot, akkor úgy is megpróbálhatsz kibújni az ingatlaniroda karmai közül, hogy az ingatlanpiac gyors változására hivatkozva a minimum eladási árat megemeled. 15% indokolható.
Ezt is papíron, írásban postán tértivevénnyel, vagy személyesen átvetetve. Email nem elég![ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz deathbird69 #23663 üzenetére
Az a helyzet, hogy a boltnak joga van arra, hogy termék meghibásodás esetén a vételár visszafizetését válassza. Ha most drágább a termék, mint amikor megvetted, akkor is él ez a jog. A fogyasztóvédelem nekik adna igazat, ha bepanaszolnád őket. Ennek a vonalnak nincs sok értelme. Indulj inkább a gyártó felé!
A gyártóban bízhatsz, hogy kicseréli neked gariban a hibás terméket. A Logitech jó márka, normális háttérrel, tehát megvan a reális esély a cserére. Légy türelemmel.[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz Directors #23702 üzenetére
A webshop jóindulatára vagy utalva a csere elbírálásánál. Kötelezni nem hiszem, hogy lehet őket cserére, mivel eltelt a 14 nap és egyértelmű, hogy újként ezt már nem fogják tudni eladni. Az a kérdés, hogy hibás volt-e a termék a megvásárlásakor ? A képek alapján szerintem ezt inkább a természetes kopás kategóriába fogják sorolni, még akkor is, ha mindenki tudja, hogy nem lenne szabad ilyen gyorsan így kikopnia. Reális fejjel nem reménykednék a cég jóindulatában, így nem költenék a visszaküldésére. /ez csak egy magánvélemény/
-
BB9000
senior tag
válasz Micsurin #23705 üzenetére
Szerintem a fej és fülhallgatók 14 napos elállását nem lehet jogszerűen megtagadni az e) pont miatt.
Az eMAG se az ügyfélközpontúság mintaképe, és rengeteg visszaküldött fejhallgatót árul újracsomagoltként: [link]
Ha visszaveszik, akkor szerintem kérd vissza a pénzt. A másik terméket ott vedd meg, ahol neked a legjobb. Az a tiszta ügy. Ne keverd őket össze. Az ilyen csereberével mindig csak a gond van.[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz devilzero #23712 üzenetére
A 270/2020. (VI. 12.) Korm. rendelet módosította legutóbb a kötelező jótállás időtartamát. Ez csak magánszemély által megvásárolt tartós fogyasztási cikkekre vonatkozik. Ennek 1. § (1) C pontja kötelezi az eladókat arra, hogy 250 ezer forintnál magasabb áron értékesített termékekre 3 év jótállást adjanak. Szabályozza még a kijavítás lehetséges módjait és leghosszabb időtartamát is, így védve a vásárló jogait.
Céges vásárlás esetén a fenti kötelezés nem él, ott csak 1 év szavatosság van.
A kolléga által felajánlott ügyeskedéssel rögtön buknál két év garanciát. Egyéb hátrányai is lennének ennek az ügyeskedésnek. Pl. ha ellopják a laptopodat, a biztosítónak nem fogsz tudni számlát mutatni, tehát nem fogják tudni megtéríteni a károd. (Ez csak akkor számít, ha olyan biztosítással rendelkezel, amire egyébként kifizetnék)Hogy az Apple mit vállal, az itt mellékes, mert az eladó a jótállás teljesítésére kötelezett. Tehát a Mediamarkt, ha ott veszed. Megoldhatja úgy, hogy az Apple-szervízzel szerződik és oda küldi a hibás készülékeket, de akár saját szervizt is fenntarthat, vagy azt is megteheti, hogy minden elromlott darabot kicserél. Ez nincs meghatározva törvényileg. De ha 3 éven belül elromlik a cucc, akkor az eladónak azt ki kell javítania. Ha ezt nem sikerül 30 naptári napon belül megtennie, akkor cserélnie kell, vagy vissza kell fizetnie az eredeti vételárat.
-
BB9000
senior tag
válasz MaxxDamage #23721 üzenetére
Nekem is volt hasonló esetem az EMAG-nál. Szülinapi ajándéknak vettem egy vezeték nélküli gamer egeret. Pont időben megkaptam. A doboza sérülésmentes volt, bontatlannak látszott, de sajnos működésképtelen volt. Kipróbáltam több géppel is, aztán visszaküldtem. A leírásban jeleztem, hogy hibás és kérem vissza a pénzt! Visszafizették az árát, majd amikor visszaérkezett a pénz a számlámra, akkor megrendeltem a másikat. Azzal már nem volt semmi gond. kb 2 hetet kellett várnia a szülinaposnak az ajándékra. Ez még szeptemberben volt, amikor még nem voltak ennyire leterhelve rendelésekkel.
Mindkét átvétel, és a visszaküldés is csomagautomatás volt.[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz daniel.szucs #23873 üzenetére
Annál kezdd a garancia ügyintézést, akitől te vetted a kártyát ! Az eddig leírtak alapján kevés esélyt látok arra, hogy a hiba elhárítása garanciális csere keretében megtörténjen, de nem teljesen reménytelen az ügy!
A megoldás az lehet, ha a viszonteladónak van számlája a nagykertől, (csak azt neked nem adta oda) és ő azzal a számlával és a hibás termékkel érvényesítheti a garanciát.[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
A cég védve van, mert a jogszabály a kijavításra ad 30 napot, ami alatt szerintük ezt megtették. Az ünnepekre való tekintettel a kiszállítás már nem fért bele a 30 napba. Ha erről neked más a véleményed, akkor polgári peres úton támadhatod a céget. Én biztos nem tenném, mert nem látok sok esélyt arra, hogy neked adjon igazat a bíróság. Nem kizárt, de legalábbis bizonytalan.
-
BB9000
senior tag
válasz Lackooo84 #23911 üzenetére
Igazad van, így kellene lennie, de a gyakorlat nem minden esetben ilyen egyszerű ! Több gyártónál is találkoztam már azzal a hozzáállással, hogy a magyar márkaszerviz csak a Magyarországon forgalomba hozott termékek garanciális javítását végzi el. Ha nem itthon hozták forgalomba az adott terméket, akkor nem vállalják a garanciális javítást. Meg tudják javítani, de csak "fizetősen".
-
BB9000
senior tag
válasz Marci112233 #23971 üzenetére
Ha visszaadják neked az eredeti vételárat, akkor teljesen jogszerűen járnak el. Megtehetik. Hogy időközben drágább lett a termék, az ebből a szempontból irreleváns. Nem keletkeztet jogot számodra arra, hogy cseréljék.
Ha jó fejek, akkor üzletpolitikai okból az eredeti áron adnak neked egy másikat, de ezt nekik nem kötelező megtenniük.
Ez neked most 10K bukót jelent, de vannak esetek, amikor többszázezer forintról van szó. Pl: a drágulás előtt vásárolt videokártyák meghibásodása esetén. Néhány esetben előfordult, hogy a javításra leadott kártya jóra/újra kicserélése helyett a vásárlás összegét adták vissza, ami a kártya mostani vételárának a felére se volt elég. Jogszabály szerint megtehették. Megtették.[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz geleati #23998 üzenetére
Mi szerepelt a vásárlást visszaigazoló e-mail-ben? Ha kaptál ilyet és abban még az alacsonyabb összegű kiszállítási díj volt, akkor a szolgáltatást azon az áron kell biztosítaniuk. Ha ezt nem teszik meg, akkor jöhet a békaevő testület és a bírósági per. Nyerés esélyes. Ha nem kaptál visszaigazoló e-mail-t, vagy abban már az emelt díj volt, akkor sajnos az az érvényes. Elállhatsz a vásárlástól, ha nem felel meg.
-
BB9000
senior tag
válasz RootRulez #24006 üzenetére
2019-ben még az előző fogyasztóvédelmi szabályok voltak érvényben, azaz 1 év kötelező jótállás. Amit ezen felül adtak, arra azok a feltételek vonatkoznak, amit a gyártó vagy a forgalmazó megadott.
Kérdésedre tehát a válasz: jogszabály nem kötelezi őket cserére. Olvasd el a garanciális feltételeket és ami abban van, az vonatkozik rájuk.[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz szami777 #24057 üzenetére
A vásárláskor érdemes előnyben részesíteni a "komolyabb" boltokat, amelyeknél a garanciális ügyintézésre jobb esély van.
A sufni-GSM olcsóbb, de ott később lehetnek gondok. Nyilván nem egyformák a GSM boltok és biztosan létezik megbízható is. (nem zárom ki)
Fontos tudnod, hogy a fogyasztóvédelmi törvény a forgalmazót kötelezi a hibás termék javítására/cseréjére vagy pénzvisszafizetésre. A gyártót nem !!! Tehát a Samsung-ot nem fogod tudni rákényszeríteni semmi módon arra, hogy az általa vállalt garanciális feltételeken változtasson.
Ha egy kis GSM boltban vásárolsz, akkor ők szokták vállalni, hogy ha gariidőn belül visszaviszed a meghibásodott készüléket, akkor megjavítják. Szerviz és szerviz között nagy különbség van. Lutri, hogy milyen szerviz-szolgáltatást kapsz az olcsó helyen.
A kinézett telefon (S21) ára a legolcsóbb gsm boltokban 210K-tól indul, a MM-ban 265K. A tekintélyes árkülönbség ellenére megfontolandó az MM-ban megvenni. Az MM-ban nekem eddig mindig korrekten intézték minden garis ügyemet. -
BB9000
senior tag
válasz Vismajor01 #24080 üzenetére
Szerintem is neked, mint fogyasztónak van igazad, azonban az igazad érvényesítését nem látom annyira egyszerűnek, mint LuckyL fórumtárs.
-
BB9000
senior tag
válasz #25712384 #24190 üzenetére
Természetesen nem kell mindent visszaküldeni, csak azért, mert együtt lettek megrendelve. Ami kell, azt megtarthatod, a többit visszaküldöd. A szállítási költség ilyenkor nem jár vissza.
További kellemetlenség lehet, hogy ha kedvezményt kaptál olyan árura (is), amit megtartasz, akkor a visszajáró összegből azt levonhatják, ha a kedvezményre csak azért voltál jogosult, mert együtt vetted azokkal, amiket végül visszaküldesz.
Hogy érthető legyen, egy példa: Ha promócióban telefonhoz olcsón adnak okosórát és együtt megveszed őket, de a telefont végül visszaküldöd, de az okosórát megtartod, akkor nem kapod vissza a telefon teljes vételárát ami a számlán szerepelt. Csak annyit kapsz vissza, hogy a kifizetett és a visszakapott pénz különbsége az okosóra teljes ára. Az elszámolás végeredménye az lesz, mintha az okosórát teljes áron vetted volna.[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz emynsu #24204 üzenetére
Egyértelmű a dolog. Neked van igazad. Ennek bizonyításához hasznos lenne egy mentett képernyőkép amelyen rajta van a termék, az ára és az ajándék fülhallgató is. Ha nincs képernyőkép, akkor a megrendelés visszaigazolása is tartalmazhat hasonló infót, amely az igazad alátámasztására alkalmas. Ha mégsem tartalmaz, akkor azt nem tudod felhasználni az igazad bizonyításában. Web archívumokban vagy fórumtársaknál meglehet a képernyőkép mentése, vagy akár egy kinyomtatott szórólapon is rajta lehetett az általad megvásárolt termék.
[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz ForRedGlory #24254 üzenetére
Az Alza tud "érdekes" dolgokat művelni.
Példa: Vettem egy monitort tavaly novemberben náluk. Idén márciusban elromlott. Kiégett a háttérvilágítás a bal oldalán, ezért ott elsötétült. Gar.-ba visszavittem javításra. 3 hét eltelt, majd visszajeleztek, hogy "elutasítva". Azt írták a munkalapra, hogy: "a bejelentett hiba a szervizben nem jelentkezett". Visszakaptam, kipróbáltam: Jó. Azt viszont semmiképpen nem hiszem el, hogy magától javult volna meg.
Nem tudom, hogy ezt miért csinálták. -
BB9000
senior tag
válasz Spartans #24275 üzenetére
Rendőrségi feljelentést bármilyen ügyben tehetsz, de nyomozni csak bűncselekmény, vagy szabálysértés gyanújával fognak.
Pusztán az itt leírtak alapján nem lehet egyértelműen megítélni azt, hogy melyik tényállást merítheti ki az eset, de a csalás (Btk. 373.) "megállhat".
Erre azonban olyan bizonyítékot szerezni, ami a bíróságon is megállja majd a helyét q...a nehéz . Nem lehetetlen, de nehéz. Az, hogy egy ilyen -vagy hasonló- ügyben bizonyítani lehessen a csalást, ahhoz x millió forint értékű nyomozati munka belefektetése kell, és némi szerencse sem árt. (x>2) Ezért beszélt le a feljelentésről akit megkerestél ezzel. Az általad leírtnál nagyságrendekkel nagyobb összegű csalások bizonyítása is meghíúsult már a történelemben erőforráshiány miatt. Egy szóval se mondom, hogy ez így van jól, de ez van.
Ha úgy érzed, hogy nagyon megkárosított az ominózus cég, akkor ügyvédhez is fordulhatsz , aki tájékoztat majd a lehetőségeidről és a kilátásokról. Ha majd sok év múlva erre visszagondolsz, lehet, hogy azt fogod érezni, hogy jobb lett volna bele se kezdeni.[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz section9 #24332 üzenetére
Pontosítás: A kötelező jótállást a fogyvéd. tv szabályozza, ami a céges vásárlásokra 1 év jótállást ír elő kötelezően. (hosszabbat vállalhat a forgalmazó).
Egyes hardvergyártók marketing okokból önkéntesen vállalnak az általuk gyártott termékekre -vagy azok bizonyos körére - többlet garanciát. Ezt a termék csomagolásán fel szokták tüntetni. Ennek a gyártói garanciának az érvényesítéséhez az eredeti számla szükséges, ami szólhat akár cég nevére is! Ezt a garanciát nem a forgalmazó adja, nem törvény szabályozza! Ö N K É N T E S és G Y Á R T Ó I
A gyártó egyéb feltételekhez is kötheti a többletgaranciát. Regisztráció, stb. Példa az ASUS-tól: itt
A többlet garancia ügyintézése: a hibás termék átvétele és a gyártó felé továbbítása, valamint a javított termék átvétele a gyártótól és továbbítása a vásárló felé. Ezt az ügyintézést a forgalmazó a törvényi kötelező jótállás idején túl már nem köteles intézni, de jófejségből megteheti és gyakran meg is teszi. Azonban a forgalmazó kikerülésével a vásárló fordulhat közvetlenül is a gyártóhoz a garanciális ügye intézésekor.
A te esetedben is ha az alaplap csomagolásán, vagy gyártói terméklapján rajta van a gyártói többlet-garancia, akkor a termék meghibásodása esetén fordulhatsz közvetlenül a gyártóhoz javításért, vagy cseréért. A cég nevére kiállított számla nem jelent garvesztést. Annyi kellemetlenséged lehet belőle, hogy a gyártó a javított/cserélt alkatrészt a számlán szereplő cég címére fogja visszaküldeni. Nem feltétlenül oda küldi, de megteheti.[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
Gyakorlati tanács: Ha az üzlet nem akar a "garanciális" hiba kijavításával foglalkozni és közvetíteni a gyártó felé, akkor a vásárló ezt a tényt rögzítheti a vásárlók könyvébe. Általában ennek megemlítése is elegendő és rögtön megváltozik a bolt hozzáállása, ugyanis törvény szerint a bolt köteles a jótállás ügyintézésre. A boltnak kényelmes, ha nem nekik kell ezzel foglalkozni, ezért akit csak lehet elhajtanak a gyártókhoz.
-
BB9000
senior tag
válasz gordonfreemN #24344 üzenetére
Vagy más ötlet? kérdésedre: Az Emag-tól nem venni semmit. A garanciális ügyintézés szintjei:
1- Kiváló,
2- Jó,
3- Elfogadható,
4- Pocsék,
5- Elfogadhatatlanul gyenge
9- Emag-szint. -
BB9000
senior tag
válasz csubííí #24427 üzenetére
Szerintem attól függ, hogy hogyan intézi ezt a kereskedő.
Ha a kijavítás helyett csak ad egy másik terméket, akkor nem indul újra a 3 év. Megmarad az eredeti vásárlást igazoló blokkod, és annak dátumától 3 évig tart a garanciaidő.
Ha viszont javíthatatlannak minősíti a terméket és visszafizeti a vételárat, majd te abból a pénzből ismételten egy ugyanolyan terméket vásárolsz, akkor arra ismét megkapod a 3 évet. Lesz új blokkod is! -
BB9000
senior tag
válasz Lackooo84 #24431 üzenetére
Te tudod rosszul! Én jól tudom!
Támaszd alá az érveid tényekkel! Szerinted a termék kicserélésekor milyen jogszabály kötelezi a forgalmazót a jótállás újraindítására? Szerintem nincs ilyen egyik jogszabályban sem, tehát csere esetén nem jön létre új adásvétel, hanem az eredetileg megkötött adásvételi szerződés marad érvényben, amely alapján a termékre vonatkozó jótállás az eredeti szerződés időpontjától számítódik.
Az, hogy egy cég így vagy úgy szokta csinálni, az egy dolog. A jogszabályoktól eltérő gyakorlat alkalmazása nem lehet kötelező érvényű más vállalkozásra.
Egyébként én is találkoztam ezzel a gyakorlattal. Vettem egy terméket, ami a "tervezett avultatás" miatt nem bírta ki a garanciaidő végéig. (Silány minőségben volt megcsinálva). Többször is cserélték. Mindig újra és újraindították a garanciát is. Szerintem nem lett volna kötelező így csinálniuk.[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz Biznisz Elek #24444 üzenetére
Ha a bolt visszaveszi a rosszat és visszaadja az eredeti vételárat, majd a vásárló megveszi az új terméket, akkor egyértelmű, hogy arra él a teljes jótállás. Ez azonban felvet egy problémát: az infláció miatt az új termék vételára a régi elromlásakor általában már jóval magasabb, mint amennyi az eredeti vásárláskor volt. Ezért a vásárlónak nem érdeke a "pénzvissza" ! Ehelyett inkább a javítás/cserét fogja választani.
-
BB9000
senior tag
válasz somnia #24528 üzenetére
A törvény szerint 14 napos elállás esetén a vásárláskor a termékért kifizetett (és a számlán szereplő) vételárat kell a vásárlónak visszakapnia. Beleértve a szállítás és csomagolás teljes költségét is. (ha volt ilyen) Ha ettől eltér a bolt, akkor élj panasszal.
További tájékozódási pont: Itt[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz S e t h #24558 üzenetére
A Samsung elektronikusan tartja nyilván az eladott készülékei garanciáját. Ha vásárolsz valamit, akkor az eladáskor a forgalmazó kötelessége, hogy pontosan rögzítse az eladás tényét a Samsung webes rendszerében. Ez az esetek 99 százalékában hiba nélkül meg is történik. Esetedben a forgalmazó cég ( a számládon szerepel a neve ) -az általad leírtak alapján- valamit elrontott. Ezt kell helyretenni. Ezen a ponton ez még nem fogyasztóvédelmi kérdés szerintem.
Mivel te nem a Telekomtól vásároltad a készüléket, ezért azon nem lehetne Telekomos firmware. Ezt azonnal az első bekapcsoláskor észre kellett volna venned, mivel a Telekomos firmware úgy indítja el a telefont, hogy másodpercekig mutatja a Telekom emblémát, mialatt a képernyő a jellegzetes "Telekomos pink" színű.[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz Fox Mulder #24598 üzenetére
A jótállásra vonatkozó jogszabályi előírás esetedben a céges vásárlás miatt 1 év. Ettől a vásárló javára a kereskedő eltérhet. A gyakorlatban csak akkor térnek el, és akkor adnak több garit, ha a gyártóhoz tovább tudják küldeni gariztatni a hibás termékeket. A gyártó már nem nézi , hogy magánszemély, vagy cég vásárolta meg, csak azt nézi, hogy mikori a vásárlás dátuma. Ha az általa vállalt gari-időn belüli, akkor javítja, vagy cseréli. A gyártótól nem kapsz pénzvisszafizetést, de felajánlhat pl. egy újabb terméket, ha nem tudja megjavítani, vagy ugyanolyanra cserélni.
A korábbi tapasztalatod is egybevág ezzel, a BestMarkt is továbbküldte a gyártónak a videokarit és a gyártó javította meg, vagy cserélte. -
BB9000
senior tag
válasz gordonfreemN #24597 üzenetére
Nem egyszerű az eseted. Az előfizetői szerződéstől elállásra 14 napod van, ami júli 21-ig tartott. Az előfizetői szerződést tehát szerintem már nem mondhatod fel jogkövetkezmények nélkül. A készülék egy más kérdés. Ott a teljesítés dátumától ketyeg a 14 nap, azt a leírásod alapján időben jelezted, hogy el kívánsz állni a készülék vásárlástól. Azt visszaadhatod és kérhetsz másikat. (ha adnak)
Ha a Voda nem lesz jó fej, és nem hajlandó úgy elengedni a dolgot, ahogyan azt te szeretnéd, akkor az is lehet, hogy polgári peres útra kell menned. Ott pedig a bírótól függ, hogy kinek ad igazat. -
BB9000
senior tag
válasz gordonfreemN #24601 üzenetére
Az érvelésed érthető, de jogilag mégis az a helyzet amit leírtam az előző hsz.-omban. Ha a Voda jó fej, akkor elengedi a hűséget, de ha nem, akkor valószínűleg perre kell menned. Lehet, hogy jobb belátásra tudod bírni őket a per kilátásba helyezésével. Per indítása előtt mindenképpen konzultálj az ügyvédeddel a lehetőségekről és ő fogja tudni, hogy érdemes-e belemenni.
Per esetén az is benne van a pakliban, hogy a bíró nekik ad igazat és neked kell kifizetned a Voda ügyvédeit is, ami egy-két nagyságrenddel nagyobb összeg is lehet, mint a két éves előfizu össz értéke.[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz iamBandiii #24610 üzenetére
A "nem tölt" típusú telefonproblémáknál a garanciális szerviz a nem rendeltetésszerű használatra hivatkozással megtagadhatja a garanciális javítást, ha a töltőport fizikai sérülése miatt jelentkezik a töltési probléma. Pl. akkor, ha eltört a csatlakozóaljzat belül a készülékben, vagy kiszakadt a nyákról, stb.
Szervize válogatja, de a jobb helyeken még ilyenkor is meg szokták csinálni "gariba".
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Viccrovat
- Gaming notebook topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elemlámpa, zseblámpa
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- SSD kibeszélő
- OLED TV topic
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...