-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Exodion
aktív tag
válasz Exodion #24374 üzenetére
Na, akkor ez jo kis tanulopenz lett. Masok ne jarjanak igy megosztanam. Ha valaki hasonlo helyzetbe kerulne mint a korabbi leirasom. Bar a Telekom a kotelezett NEM hozzajuk kell fordulni. Tehat ha az ember nem tudja nelkulozni a telefont barmilyen okbol es ezt jol ala is tudja tamasztani, akkor direktben a Samsunghoz kell menni. Ugye ezt eddig en is megcsinaltam, DE es itt a nagyon nagy DE.
Vettem ugye a telekom-tol egy uj keszuleket, elengedtek a kotbert nincs semmi hatuluto (ami amugy lett volna nem is keves) es mondtak hogy csereutalvanyt kerjek, vigyek mindent mondjam el a sztorit. Szoval akkor innen akkor a helyzet.1) Tegnap bevittem a keszuleket a Samsung ugyfelszolgalata altal javasolt helyi SES-be. Mivel a hiba eleg hat mondjuk ki sz.. (ahogy korabban kifejtettem) biztos ami biztos vittem magammal mindent is. Konkretan egy videot is a hibarol amit a Telekom uzletben vettunk fol (de hat mivel felesegem szemelyes adatai latszanak rajta ezt nyilvan, (at sem vettek) nem hagytam ott. A szervizben csak fizikai SIM-el volt lehetoseg kiprobalni amivel az altalam videon is bemutatott hiba nem jelentkezett. DE mivel volt rola video, a keszuleket atvettek.
Na itt jeleztem azt amit a Telekom kifejezetten kert (csereutalvany). A szervizben jelezte emberunk hogy elso korban javitasra kotelezo atvenni. Alaplapot cserelnek, es ha meg mindig rossz akkor a kovetkezo javitasnal kerheto a csereutalvany.2) Mivel mar eleg keso volt igy ma kerestem fol a Samsung chat-et harmadjara ahol leirtam mindent, es ez volt a legelso pont amikor mar (gyanitom) leirhatta az ugyintezo hogy:
- Potkeszulek van a Samsungnal de nem Magyarorszagon
- Cserekeszulek/Csereutalvany is van (nekem ugye ezt kellett kernem) viszont ehhez a keszuleket NEM kell leadni szervizbe (rip. ket nappal korabban pont a samsung ugyfelszolgalat mondta hogy szervizbe kell leadni a keszuleket). Ehhez akar telefonos akar chat alapu ugyfelszolgalaton, - sajat negativ peldambol tanulva, nem eleg azt irni hogy "A problema hogy szervizeltetni masik keszulek nelkul nem tudok. ..... kifejteni miert" - konkretan le kell irni hogy csereutalvanyt ker az ember es jo alaposan megindokolni. Ok csak is ebben a helyzetben kiadjak a kozponti iroda (ahol ezeket elbiraljak) elerhetoseget akik elbiraljak a kerest es elfogadas eseten postan kikuldik a csereutalvanyt amivel lehet menni a Telekomhoz.Szoval, hat hogy ez most felretajekoztatas vagy nem megfelelo tajekoztatas nemtudom de mindazonaltal eleg frusztralo hogy errol csak akkor ertesultem amikor mar mindegy volt. Szepen magyarul ugy nez ki, hogy ennek a telefonnak az ara most egy jo tanulopenz lett . Jartam mar ugyanigy Samsung hutovel, ott az Auchan sok-sok elnezest kerve visszvette a keszuleket mert nem neztek tovabb a Samsung toketlenkedeset, hat telefonnal ugy nez ki ugyanez a helyzet. Frame TV-t ezek utan nem is veszek, maradok a G-s oled-nel.
[ Szerkesztve ]
-
Indian74
senior tag
válasz Lackooo84 #24402 üzenetére
Oda vittem be a Budapest, József krt. 17 számú Szervizközpontba.
Na ott kaptam vissza igy,ez a baj.
A Huawei ügyélszolgálattal (Chat-en keresztül)is beszéltem,felvették panaszom,meg majd küldjem el nekik a számlát meg a garanciajegyet email-ben....ennyi.[ Szerkesztve ]
NAGYPAPA
-
t.imi
addikt
Sziasztok!
Lehet nem ide való, hirtelen ezt a topikot találtam.
Egy terméket küldenék vissza 14 napos elállás keretén belül.
Cég tudja, jeleztem, várják.
De. Csak postai úton fogadnak csomagot, személyesen nem.
Üzletük van, személyzet van, mégsem.Gls 50e, foxpost boxban 300, kiszállításnál 50e-ig vállal felelősséget, ami 230e termék esetében kissé kevés.
Posta 50e fölött 10000-kén 370ft-ot két MPL szállításkor, ha jól értelmeztem a díjszabásukat.
Mit tanácsoltok, mi tévő legyek? -
koby11h
aktív tag
-
t.imi
addikt
válasz Tikakukac #24406 üzenetére
7500-ért adtam fel a csomagot, azért bosszantó.
C64 érdekes hozzáállás ez tény, időm nem volt megnézni mit is ír erről a törvény.
Ilyennel még nem találkoztam.Koby11h egy és ugyanaz. Nincs aki átvegye, mondta az eladó kislány. Ha gls, posta viszi, akkor van.
Énekléssel nem próbálkoznék, félek magamtól -
qqzs
őstag
Sziasztok. Ilyet hallotatok mar hogy maganszemelynek nem adnak szamlat csak blokkot akkor sem ha ker. A magyarazat az hogy ha szamlat allitanak ki az ceges vasarlasnal minosul akkor is ha maganszemely van rajta es igy egy ev a garancia. Viszont megkerdeztem tobb boltot es mashol siman adnak szamlat maganszemely nevere es harom ev lesz a garancia.
Eladó: GTS450
-
qqzs
őstag
Egy stihl markabolt.
Vegul egy ora telefonalas utan irtak szamlat maganszemelynek is. Hat ilyet meg nem lattam.Eladó: GTS450
-
Krisz:85
csendes tag
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem, mert nem tudom, h most mi tévő legyek - pontosabban miként kellene eljárnom, h végül célba érjek. Megpróbálom a legrövidebben leírni a sztorimat:
A Compker
2022.04.11-én vásároltam a munkaadó cégem nevére egy alaplapot (visszakaptam volna az áfát), amit sikeresen ki is szállítottak két munkanapon belül (kedd). Húsvét hétvégén volt csak alkalmam foglalkozni a projekttel, mert ugye időigényes, amikor is több óra szerelés után sikerült leszűkítenem a hibát az új alaplapra. 2022.04.19-én beadtam személyesen a Váci úton lévő üzletükben a terméket, felvették a jegyzőkönyvet, kaptam papírt meg minden. Két nappal később hívott a szervíz, megdumáltuk a dolgot, mondta a srác, h a főnöke tuti nem fogja engedélyezni a cserét, mert a vásárlástól számított 1,5 hétben 50%-ot (!) emelkedett a termék ára, szóval csak a visszafizetés játszik. ezt elfogadtam, és vártam, h "majd jövő héten utalnak".
Gondolom mostanra minimum meg tudjátok tippelni, h mi lestt a vége: azóta se kaptam vissza se a pénzt, se a terméket. Az ügyfélszolgálat telefonon egyáltalán nem elérhető, gyakorlatilag nem létezik. E-mail-es megkereséseimre átlag 2 nap volt a válasz, csak hitegettek, h utánanéznek, majd jövő héten stb., de persze soha nem lett semmi belőle.
Jelenleg ott tart a sztori, h letelt a 30 nap (semmilyen tájékoztatást nem kaptam eddig, még az sem lett kimondva, h "igen, bevizsgáltuk, szar, ez és ez lesz most". 30 nap elteltével írtam nekik egy "Teljesítési felszólítást", amiben megfogalmaztam a problémát (ismét) és felszólítottam őket, h 8 naptári napon belül vagy új csere, vagy zsé vissza. Elkérték a számlaszámom, de amúgy semmi. Ma, a 8.napon rákérdeztem írásban, h ugyan mi újság, amire azt a választ kaptam, h "nem fért bele a heti utalásokba, majd várhatóan jövő héten utalnak".
Na itt lett rendkívűl tele a férfiasságom. Este fél 8 van, de nem kaptam SMS-t a banktól.Pls help, h mit/hogyan/miként, mert egy magyar szemmel igen jól látható összegről van szó (97k).
Előre is köszi skacok!
-
csubííí
senior tag
Abban kérném a segítségét, hogy ha jótállás idő alatt a termék hibás lesz és nem lehet javítani ezért kapok egy újat, arra mennyi lesz a jótállási idő? Erről semmit nem találok a neten.
Előre is köszönöm.
-
csubííí
senior tag
Pl. Aldi.
Fűnyíróra 3 évet ad az Aldi, de a termék ára 99.990Ft.
Mondjuk 2 év után javíthatatlan és kapok egy újat.
Ekkor megint kapok 3 évet?[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz csubííí #24427 üzenetére
Szerintem attól függ, hogy hogyan intézi ezt a kereskedő.
Ha a kijavítás helyett csak ad egy másik terméket, akkor nem indul újra a 3 év. Megmarad az eredeti vásárlást igazoló blokkod, és annak dátumától 3 évig tart a garanciaidő.
Ha viszont javíthatatlannak minősíti a terméket és visszafizeti a vételárat, majd te abból a pénzből ismételten egy ugyanolyan terméket vásárolsz, akkor arra ismét megkapod a 3 évet. Lesz új blokkod is! -
asdf_
veterán
válasz csubííí #24433 üzenetére
kötelező (=jogszabályon alapuló) jótállás ≠ bolt önként vállalt jótállása. Ez utóbbi persze lehet teljeskörű meg anyámkínja (bár ezek jellemzően szezontermékek néha rotált gyártóktól, tehát szerintem 90+% a pénzvissza esélye a csere helyett), de nem kötelezően az, ellentétben a jogszabály által előírttal.
-
-
paltom
tag
Oàzisnàl vettem egy be quiet tápot egy éve, egyszer csak sistergett, aztán nagy bumm, leverte a kapcsolót. Beküldtem gariztatni de most jött e-mail tőlük hogy meghaladja a 15 napot és akár 30 napra is kitolódhat az ügyintézés. Na most gép nélkül vagyok azóta, de azért 1 hónap szerintem elég sok idő hogy addig üljenek rajta. Nem tudom ilyenkor mi a menete felkuldik a be quiet HQ-ra és ha ott is megállapítják hogy hibás akkor halad tovább az ügy gondolom? Természetesen majd kedden felhívom őket mire lehet számítani, csak még sose gariztattam.
[ Szerkesztve ]
Ryzen 5 3600, RTX 3070
-
Indian74
senior tag
Sziasztok! Az lenne a kérdésem Ha meg adott terméket Már négyszer javították és már másodszor a kellek kicserélni nekem akkor én kérhetem a cseretermék helyett a csere utalványt vagy készpénz fizetését?
Egy Huawei Band 6 os óráról van szó ahogy mondtam előbb én már nem szeretnék még egyszer futkározni vele elég volt és szeretném hogyha én nem Ugyanerre a terméket cserélni neki hanem kaphatnék helyette egy csere utalványt vagy a készpénz kifizetést mert én ezt a terméket még egyszer nem szeretném mert már többször gond volt vele Nem akarok még egyszer ide oda futkározni hogy szervizebe vigyem és a cserélte sem.[ Szerkesztve ]
NAGYPAPA
-
BB9000
senior tag
válasz Lackooo84 #24431 üzenetére
Te tudod rosszul! Én jól tudom!
Támaszd alá az érveid tényekkel! Szerinted a termék kicserélésekor milyen jogszabály kötelezi a forgalmazót a jótállás újraindítására? Szerintem nincs ilyen egyik jogszabályban sem, tehát csere esetén nem jön létre új adásvétel, hanem az eredetileg megkötött adásvételi szerződés marad érvényben, amely alapján a termékre vonatkozó jótállás az eredeti szerződés időpontjától számítódik.
Az, hogy egy cég így vagy úgy szokta csinálni, az egy dolog. A jogszabályoktól eltérő gyakorlat alkalmazása nem lehet kötelező érvényű más vállalkozásra.
Egyébként én is találkoztam ezzel a gyakorlattal. Vettem egy terméket, ami a "tervezett avultatás" miatt nem bírta ki a garanciaidő végéig. (Silány minőségben volt megcsinálva). Többször is cserélték. Mindig újra és újraindították a garanciát is. Szerintem nem lett volna kötelező így csinálniuk.[ Szerkesztve ]
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz BB9000 #24443 üzenetére
Azért én is kíváncsi vagyok mindkét fél véleményére.
A jogszabály tényleg nem ír erről, van benne csere de, hogy újra indul arról nem írnak, igaz arról sincs hogy hosszabbodik.
A hosszabbítás kizárólak a javításnál olvasható a jogszabályban.
Véleményem szerinte ha csere van, jogilag a rosszat vissza kell venni, mondhatni a szerződés előtti állapot jön létre és eladnia egy újat. Azaz lényegében valóban újra kell indulni a jótállásnak.▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
BB9000
senior tag
válasz Biznisz Elek #24444 üzenetére
Ha a bolt visszaveszi a rosszat és visszaadja az eredeti vételárat, majd a vásárló megveszi az új terméket, akkor egyértelmű, hogy arra él a teljes jótállás. Ez azonban felvet egy problémát: az infláció miatt az új termék vételára a régi elromlásakor általában már jóval magasabb, mint amennyi az eredeti vásárláskor volt. Ezért a vásárlónak nem érdeke a "pénzvissza" ! Ehelyett inkább a javítás/cserét fogja választani.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz BB9000 #24443 üzenetére
Biztos, hogy nem tudom rosszul, pl. cseréltek nekem Polar M400 órát M430-ra, PS4 Pro konzolt, PS5 kontrollert (csak hogy az utóbbi időket említsem) és mindről teljesen új számlát kaptam, amin fel volt tüntetve a jótállási idő. Szerintem tök egyértelmű, hogy mivel új terméket kapsz csereként, arra kötelező jótállás ugyanúgy vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Topikgazda
Ahogy én tudom: jótállási idő alatti cserénél kötelező újraindítani a jótállást, hiszen a jogszabály előírja fődarabcsere esetén az újraindítást. Viszont a jótállási időn túli, gyártói vagy bolti extra garancia alatti csere feltételeit nem szabályozza jogszabály, így ott egyáltaán nem egyértelmű, hogy újraindul a jótállás. Lásd pl. Telekomnál a garanciális feltételeket:
"Amennyiben a gyártó kiegészítő jótállást is vállal, úgy azt a készülékre, termékre vonatkozó 1,2 illetve 3 év kötelező jótállási időtartam utáni, további 12 hónapos időtartamra vállalja. Ennek időtartama alatt a készülék (és tartozékainak) jótállási ideje nem hosszabbodik meg a javítás idejével, illetve nem indul újra, függetlenül a javítás módjától."
-
Indian74
senior tag
Termék gyártója és mivolta (pl. HP laptop, Samsung telefon):Huawei band 6
• Vásárlásának helye, időpontja : Telekom, 2021 május 14
• Eladási ára:23990 FT
• Magánszemélyként vagy cégnévre vetted-e : Magánszemély
• Hiba jellege : Avval a hibával hogy állandoan lecsatlakozik,ez következö készüléknél is fent állt
• Ha már leadtad garanciális ügyintézésre, akkor az mikor történt : 20221 Novemer,2022 Március,május.
• Ha korábban már volt garanciálisan szervizelve, akkor az mikor történt, mennyi ideig volt szervizben és mit csináltak vele : Legelöször cserélték,másodszor nem találtak hibát a készülékben,harmadszor pedig külsö behatás miatt elutasítottak,de én ellentmondtam,erre ök megint bevették és most úgyan arra a termékre csernének.úgyan erre.....
• Használtan vetted-e. NEM
• Fénykép a jótállási jegyről (a személyes adataidat természetesen kitakarhatod rajta)[ Szerkesztve ]
NAGYPAPA
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz BB9000 #24445 üzenetére
Ez mind szép és jó, de ahogy te is írtad ez sincs alá támasztva jogszabállyal. Szóval az adott törvényben csak arra van leírás mi van javítás esetén. Csere esetén se a hosszabbítás se z újraindulásról nincs szabályozás. Így szerintem jogilag a csere egy másik új. És ahhoz, hogy te újat kapj a régit vissza kell venni...
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
Topikgazda
válasz Indian74 #24448 üzenetére
A 2021-es új jogszabályok szerint egy terméket max. 3-szor lehet javítani, utána cserét kell adni vagy pénzt visszafizetni. A cserék maximális számát nem szabályozza. Viszont véleményem szerint ha egy terméken akár egy csere után is jelentkezik ugyanaz a hiba, akkor valamilyen szériahibáról beszélhetünk, ami megrendíti a bizalmat a termék iránt a vásárlóban és szerintem már tudsz hivatkozni a jogszabály ezen részére, és jogosult vagy pénzvisszafizetésre:
"Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt."
Ezen az oldalon is hasonló következtetést vonnak le: [link]Ha a bolt nem megy bele a pénzvisszafizetésbe, akkor a vásárlók könyvébe tudsz beírni vagy a területileg illetékes békéltető testülethez tudsz fordulni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Napelem
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Vezetékes FEJhallgatók
- Xbox tulajok OFF topicja
- Windows 10
- Asztrofotózás
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- További aktív témák...