-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Tikakukac #24039 üzenetére
ha jótállásról van szó, akkor kérheted a termék cseréjét vagy a pénzt vissza
ha nem tudják/akarják cserélni a terméket, el kell fogadnod az eredeti vételárat
ha nem jótállásról van szó, hanem "garanciáról", akkor meg kell nézni mik a feltételeicryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
válasz Tikakukac #24041 üzenetére
nincs valami magyar képviselet?
esetleg ha leírod nekik ezt amit ide, hátha gyakorolnak valami méltányosságot esetleg
furcsa helyzet ez a mostani nem volt erre felkészülve eddig senki sem, max a videokártyáknál volt ilyen helyzet a bányászok miattcryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
válasz Tikakukac #24043 üzenetére
egy cégnek az a feladata a tulajdonosok felé hogy profitot termeljen
ha ő is dupla áron napja a tv-t a gyártótól, akkor érthető módon nem akarja a korábbi profit sokszorosát "eltenni" veszteségként
ez nem is elvárható senkitől
ezért gondoltam hátha az importőr tudna kérni egy cseretv-t a gyártótólcryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
válasz Tikakukac #24053 üzenetére
Az a gond, hogy irdatlan felment az ára mindennek, amiben elektronika van, annak esetleg még jobban. A napokban vettem egy nyomtatót, aminek az utolsó ára, amikor még volt belőle, 25 volt. 38-ért jött most. Az gyenge másfélszeres ár (és olcsónak sem olcsó, mert ez nagykernettó). De vannak termékek, amik 3+ hónapja elérhetetlenek.
1 éve vett anyám tv-t, 43-as LG 4K, valami 115e volt, most 140-ért megy a butított verzió belőle (3 helyett csak 2 HDMI) plusz totál panellottó van, olyat raknak bele, amilyen épp van, LG-nél régen faék egyszerűségű volt, hogy melyik méret IPS és melyik VA. Most meg megveszel egyet, aztán vagy ilyen, vagy olyan, amikor kibontod, akkor derül ki. Ami amúgy totál nonszensz, mert egy TV-nek alap- és lényeges tulajdonsága, hogy milyen panel van benne, egészen elképesztő, hogy ezt vásárlás előtt nem tudja tudni az ember.[ Szerkesztve ]
-
iceQ!
addikt
válasz Tikakukac #24137 üzenetére
Mondjuk ezt azért erősen megtudom cáfolni, mivel egy HP Elitebook-ot nem tudtak javítani másfél éve az előző munkahelyemen. Inkább visszautalták a pénzt, amivel csak az volt a gond, hogy egy 0 perces HP gépről beszélünk. Ettől tartok itt is, hogy esetleg nincs raktáron alkatrész vagy megint pénz visszafizetés lesz. Amivel nincs gond, csak a folyamat hosszú lesz.
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
-
asdf_
veterán
válasz Tikakukac #24224 üzenetére
Annyit mondjuk visszaírhattak volna -ha egyáltalán visszaigazolták a rendelését- hogy csúszik. De ez, amikor kiderült, hogy az A helyről neki nem tud jönni a cucc (ami mostanában azért nem meglepő dolog, én már jó ideje csak azt hiszem el, amit készleten látok, a beérkezési dátumoknak nem hiszek), akkor gondolom átírták a webshopos árat és addig kiszolgálják a továbbiakat a B vágányról. Simán benne van, hogy ha az eredeti áron akarnák kiszolgálni, akkor még nekik kéne mellétenni (néha nem is keveset), azt meg nyilván nem fogják, százaléktól és bolttól függ, hogy belefér-e a jófejkedés (40 ezer JMF tippre biztosan nem). De a kommunikáció hiánya, hogy az ügyfélnek kell hívogatni, az valóban nem korrekt (bár nem tudjuk, a rendelés óta mennyi idő telt el).
[ Szerkesztve ]
-
Astery
senior tag
válasz Tikakukac #24226 üzenetére
Köszönöm mindenkinek - ha megérkezik az áruházba a cucc akkor elmegyek és megkérdezem, hogy szerintük ez így korrekt-e. Amúgy a monitor akciósan volt hirdetve 140 helyett 100-ért. Márc. 16-án rendeltem meg először - márc. 26-án telefonos egyeztetés után új rendelés - márc. 31-én teljes áron rendeltem meg - ma jött az értesíéts, hogy a teljes áras úton van az áruházba.
-
válasz Tikakukac #24286 üzenetére
Nem akarok elmenni off-ba.
De volt egy sztorim és mikor eljut az ember a fogyasztóvédelemig, lefolytatja a vizsgálatot, a cég kap egy ejnye-bejnyét mert elvileg "ez volt az első esetük" én meg egy olyat a határozat végére, hogy a békéltető testülethez fordulhatok, mert a fogyasztóvédelem bár lefolytatta a vizsgálatot, igazam is volt de ő nem tud nekem segíteni hogy az igazamat érvényre juttassam.
Békéltető testület meg miután nem ment semmire a javaslataival az eladó felé a tárgyaláson, így inkább a könnyebb ellenállás irányába ment el és egyszerűen nem nekem adott igazat és probléma részükről lezárva.
Tavalyi sztori... -
őstag
válasz Tikakukac #24290 üzenetére
ez a vásárlás kockázata, nem tudsz vele mit kezdeni
nem lehet tudni hogy a beszállító lánc melyik eleménél akad el a cseretermék (ha egyáltalán küld a gyártó)
el kell fogadni az eredeti vételárat vissza
az hogy a termék drágább lett nem releváns, azt kell nézni, hogy x ideig teljesen inygen használtad és visszakaptad a pénzed
annak a kockázatát hogy most ilyen bolond világ van, tele supply chain problémákkal, inflációval stb stb, nem lehet egy kiskereskedőre hárítani, aki pár százalék haszonnal dolgozik
ha ezt be kellene árazni, akkor 30% al drágább lenne mindencryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
válasz Tikakukac #24293 üzenetére
vagy századjára tárgyaljuk ki ezt a topikban amugy
de leírom századjára is szivesen, hogy a pénz vissza felülír mindent, el kell fogadni, ezzel megszűnik a szerződés
aztán persze akinek ez nem jó, az lázadozik, beszól hogy hülyeség, nem ez van leírva, de aztán mindig belenyugszik, senki sem próbál pereskedni
úgyhogy kijelenthetjük hogy így vagy úgy de igazam vancryptot minden termékemért elfogadom
-
jeni
félisten
válasz Tikakukac #24295 üzenetére
egyről senki sem beszélt,vagyis mi van akkor ha a cuccon kiterjesztett garancia van még?
na akkor ennél mi a szitú?
mert ebben az esetben ha bolt még nem szűnt meg akkor viszont zsebbe nyúlós lesz neki sőt egy hasonló tudásút, árban is ,csere cuccot fel kell neki cserébe mutatnia amennyiben 30 napon belül nem kerül kijavításra vagy cserére bocsátva. -
t.imi
addikt
válasz Tikakukac #24406 üzenetére
7500-ért adtam fel a csomagot, azért bosszantó.
C64 érdekes hozzáállás ez tény, időm nem volt megnézni mit is ír erről a törvény.
Ilyennel még nem találkoztam.Koby11h egy és ugyanaz. Nincs aki átvegye, mondta az eladó kislány. Ha gls, posta viszi, akkor van.
Énekléssel nem próbálkoznék, félek magamtól -
carl18
addikt
válasz Tikakukac #24481 üzenetére
Tudom hogy borzalmasan a Sztatisztika a mai eszközök átlagában, sajnos tömegtermelés van. És a mennyiség mindig a minőség rovására megy, én csak leírtam pár személyes tapasztalatot.
Anno egy ismerösöm annak idején 2015-ben megvásárolta a JBL Charge 2+. Örült milyen jó cucc, stb 55-60E táján ment annak idején.
A hangszórók, most meg a fiókban hever nála egy marék szemétként.
Szóval ennyi arról a nagy neves gyártók megbízhatóak.Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
válasz Tikakukac #24481 üzenetére
Nálunk is van (2010-es vétel volt) 43" FHD LED TV (LG ami 4 HDMI portos) és bár a garancia (5 éves volt rá) első 3 évében (ment szinte 0-24h) Full kijelző csere is volt rajta...a mai napig használva van és köszöni szépen jól van.
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
tamikomac
aktív tag
válasz Tikakukac #26618 üzenetére
Igaz, akkor még híre-hamva sem volt 14 napos elállás és hasonlóknak, anno kettő karácsonyt nyomtam le a hajdani Mistrálnál mint értékesítő, "nagyjából" tudom milyen ez a daráló . Csak kissé bosszantó, mert totál bontatlan állapotban vittem vissza a terméket bőven a 14(+14) napon belül, jó lett volna ezt a "gesztust" viszont is megkapni.
#26617 luciferc:
Nézőpont kérdése a kismaszek, inkább csak így viselkedik, látszólag sokkal nagyobb volumenű, de a céget ide nem fogom leírni, maximum körbeírni.[ Szerkesztve ]
Amit birtokolsz, az birtokba vesz.
-
somnia
őstag
válasz Tikakukac #26684 üzenetére
Ez csak azért bosszantó mert a házban van 4 laptop, 4 tab meg pár telefon és sajnos egyikük kábele sem jó az asztali géphez.
A rendelésben a tartozékokról szó sem esik tehát az sincs benne, hogy nem jár hozzá tápkábel, ami azért lásd be meglehetősen furcsa.
Gondolom neked sem azért van egy szatyorral, mert akciós volt és bevásároltál hanem mert kaptál minden gépedhez.[ Szerkesztve ]
-
-
4Grider
nagyúr
válasz Tikakukac #26712 üzenetére
Valószínűleg a cseheknél nem olyan elcseszett a jótállás jogszabályi háttere, mint nálunk. Bár azt vettem észre, hogy az alza itthoni disztribútoroktól is egyre több terméket vesz, de gondolom azokat, amikre fel tudja vállalni a hosszabb garanciát. Bár nagyok, azért ők sem hülyék.
-
addikt
válasz Tikakukac #26716 üzenetére
Én is leálltam a céges rendelésekkel, írtam nekik levelet, megkérdeztem, hogy biztos, azt írták biztos. Nekik most nincs szükségük a céges ügyfelekre, ennyi. Nem baj, amíg van ALZA
[ Szerkesztve ]
⏺︎ Bankot váltanál? Segítek! Küldök meghívót! ⏺︎ Gránit Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz: 10+40e ⏺︎ K&H Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz 10+40e ⏺︎ Részletekért keress priviben! ⏺︎
-
tamikomac
aktív tag
válasz Tikakukac #26730 üzenetére
Az a durva, mikor írtam nekik a nem fizetés miatt, azon már az mkik, bkik, pmkik, mnb, panaszakademia, fogyasztovedok központi e-mail címe is rajta volt a nyilvános másolatba nyomásgyakorlás miatt, egyenlőre semmi. Ma békéltető volt hivatalos űrlap, és rendőrségre e-mail internetes csalás és károkozás elkövetése miatt, rárakva a nyilvános másolatba az info@xiaomishop.hu és info@yamoto.hu címet is. Google térképre is ment értékelés, az arukereso viszont nem hajlandó megjelentetni az értékelést. Azt nem tudom melyik lehet a leghatásosabb.
[ Szerkesztve ]
Amit birtokolsz, az birtokba vesz.
-
luciferc
őstag
-
-
Lackki
senior tag
válasz Tikakukac #26876 üzenetére
Ah botrany... Ez felesegem monitorja, de ez hogy hajszaritozni kell, hogy visszajojjon a kep eleinte csak 144hz-n ment el a kep, idovel mar 120 es 100nal is. Itt untam meg es ment vissza. Csak fura, hogy rakeresve a G vagy MAG szeriara, mindenkinek ez a baja. Viccesek az MSInel
Privátot hamarabb észreveszem
-
shteer
titán
válasz Tikakukac #26851 üzenetére
Az ügy végül február 1-i határozott hangvételű (volt még hárítási próbálkozás a részükről, de a nem rendeltetésszerű használat vádja kicsapta a biztit) levélváltással a 70. napon zárult - így ügyvédi beavatkozásra nem került sor pedig már készen állt a meghatalmazás.
Levásárlás és visszafizetés kombinációját választottam, a mai napon ez meg is történt...szerintem jónak tűnik
-
luciferc
őstag
válasz Tikakukac #26971 üzenetére
Nem, ellenben szeretek az ördög ügyvédje lenni, vagyis a másik szemszögéből megkeresni az érveket, ez ugyanis segít a saját érvek megfelelő felépítésében.
A kereskedő jelen esetben szerintem sikeresen hivatkozhat tévedésre, már ha nem valós trükközés van. Remélem elviszi békéltetőhöz a kérdező, aztán meglátjuk.
Nézzünk néhány forgatókönyvet:
1. A kereskedő tévedésre hivatkozik és átadja a békéltető testület részére a nagykertől származó számlát, amiből látszik, hogy a Live verzió nagyker ára bruttó 33e (számoljunk bruttóban), míg a Tune verzió 20e. Innentől életszerű a tévedésre hivatkozás, hiszen akció és a jelentős kedvezmény jelzése nélkül beszerzési áron lenne a Live. Ettől még lehet, hogy csak abban tévedtek, hogy nem tették ki a mega akció logót, de akkor is életszerűtlen a beszerzési áron továbbadás egy boltban, ahol jellemzően nincsenek kapcsolt eladások.
2. A kereskedőtévedésre hivatkozik, a békéltető testület tájékozódik a Live nagyker áráról (bekéri a számlát, ha megteheti), és az 20e. Ekkor már nincs beszerzési áron értékesítés, tehát bár furcsa, hogy nincs akció és kedvezmény jelezve, de életszerű az a verzió is, hogy ezek maradtak le.
Az 1. változatban szerintem a cég javára döntenek, míg a 2. változatban valószínűleg a vevő javára. És még lehetnének forgatókönyvek.
Szóval azt kijelenteni, hogy 100%-ban nyert ügy, szerintem erős tévedés.
-
luciferc
őstag
válasz Tikakukac #26971 üzenetére
Ja, és az elcsattogás és egyebek kapcsán a kisker hivatkozhat arra, hogy ezeket kompenzálandó ajánlott kedvezményt a Live valós árából. Nem olyan fekete fehér egy ilyen történet egy békéltető testület vagy éppen bíróság előtt. Ettől még lehet, hogy a kisker nettó trükközik, de ezt igazolni is kell tudni annak, aki erre hivatkozik, vagy legalábbis meg kell mutatni, hogy teljesen életszerű, hogy az a cucc ennyiben kerül.
-
luciferc
őstag
válasz Tikakukac #26981 üzenetére
Látom nem olvastad el, amit linkeltem, de akkor ideteszem a jogszabályi részt, szintén PTK:
6:90. § [Tévedés]
(1) Aki a szerződés megkötésekor valamely lényeges körülmény tekintetében tévedésben volt, a szerződési jognyilatkozatát megtámadhatja, ha tévedését a másik fél okozta vagy felismerhette. Lényeges körülményre vonatkozik a tévedés akkor, ha annak ismeretében a fél nem vagy más tartalommal kötötte volna meg a szerződést.Illetve 2008. évi XLVII. törvény:
4. § (1) A kereskedelmi gyakorlat megítélése során az olyan fogyasztó magatartását kell alapul venni, aki észszerűen tájékozottan, az adott helyzetben általában elvárható figyelmességgel és körültekintéssel jár el, figyelembe véve az adott kereskedelmi gyakorlat, illetve termék nyelvi, kulturális és szociális – különösen családi kapcsolatokkal összefüggő – vonatkozásait is. Ha a kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók egy meghatározott csoportjára irányul, az adott csoport tagjaira általánosan jellemző magatartást kell figyelembe venni.
És a kérdező maga is elmondta, hogy észlelte, hogy rohadt olcsó és azt is, hogy akció sincs kiírva.
Az, hogy megpróbálta megvenni, az rendben van, az, hogy követeli a tévesen árazott terméket, az szerintem nem fekete-fehér.
Ha már erős napunk van. Remélem elmegy a békéltetőhöz és meglátjuk ott mit gondolnak.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz Tikakukac #26990 üzenetére
Na, a Mofém kiderítette, hogy nem az ügyfelet kéne emelt hangnemben számonkérni, hogy miért kér számon dolgokat, hanem házon belül kellene rendet rakni.
Nem küldték ki amit ki kellett volna küldeni. És erről ők mit sem tudtak odabent. De azt eléggé tudták, hogy a cserét már velem megbeszélték, holott amúgy nem.Kegyetlen brigád.
Most pedig jöhet a Ventil, na őket nem lehet elérni mailben és telefonon sem, ha te 300km-re vettél valamit Pesttől és akarsz valamit érvényesíteni, akkor ülj kocsiba vagy buszra és vonatra, mert ők beza nem válaszolnak
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.