-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
AFAIK ez már eddig is így volt.
-
titán
válasz Garada #23549 üzenetére
Eddig is így volt.
Kipróbálhatjuk-e, használhatjuk-e a terméket az elállási határidő alatt?
Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 14 napos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez (kivéve zárt csomagolású egészségvédelmi, higiéniai termékek, hang-, képfelvétel, valamint számítógépes szoftver esetében). Amint azonban eldöntöttük, hogy nincsen szükségünk a termékre, ezt követően már ne használjuk, óvjuk meg állagát, hogy minél jobb állapotban tudjuk azt a kereskedőnek visszajuttatni, ugyanis a termék tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértékű kipróbálást meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk az eladó felé, és azt meg kell térítenünk részére, kivéve, ha az eladó az erre vonatkozó kötelezettségünkről elmulasztotta tájékoztatni a fogyasztót. [link]
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Hali, látom pont erről volt szó ami engem is érint.
Vettem egy Silicon Power A80 SSD-t. Elállással visszavittem a boltba. 50% amortizációval akarják visszavenni mert a termélen van 3.39TB adatírás és 5 nap működési idő.
Az én álláspontom, hogy egy SSD nem önmagában kipróbálható termék mivel letölteni telepíteni kell rá, hogy ki lehessen próbálni és az adott programokat beállítani majd a kitapasztalni akár ennyi idő reális is lehet. Amikor épp nincs lehetőségünk használni a programot arra az időre nem életszerű kivenni az SSDt a gépből.
Szóval szerintem 5 nap és 3.4TB egyáltalán nem sok kipróbálni és nem lépi túl jelentősen a termék kipróbálására megengedett időt.
Egyébként a termékre 5 év jótállás van ehhez képest az 5 nap nem tudom hogyan viszonyul de az adatírásra 1665TB ad a gyártó annak 2% használtam ki.
Írjátok meg véleményeteket tapasztalatokat! -
Topikgazda
válasz Kaci84 #23556 üzenetére
Szia! Véleményem szerint nem kérdés, hogy ez a kipróbáláson bőven túl van, de az 50% értékcsökentés kicsit soknak tűnik. Ettől még a használt piacon is többet kapsz érte. De nem vagyok műszaki szakértő, így konkrétat nem tudok mondani. Ha nem értesz egyet az értékcsökkentéssel, a békéltető testülethez tudsz fordulni, ők megteszik a megfelelő lépéseket az ügy tisztázására.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Másfél hónapos(!) SSD-mben 722GB írás van. 3,4TB az ennek egyrészt négyszerese tizedannyi idő alatt (tehát effektíve 40*-es használat hozzám képest), másrészt a kipróbáláson is messze túl van.
(meg eleve mit kell ezen tesztelni, CrystalDiskMark adatok ott vannak a neten, ha SLC cache-es, akkor valahol biztosan megvan az is, hogy mikor fut ki a pufferből constant write esetén, én el nem tudom képzelni, hogy mi volt az a hatalmas megfejtés amire jutottál a tesztelés során és hogy ehhez miélrt kellet 3,4TB írás).
Az 50% szerintem is sok, de a teli árat visszavárnod imho alaptalan. -
-
joeetm
tag
Sziasztok,
Leadtam a telefonom javításra az Auchan-ban, 30 eltelt, nem tájékoztattak, én kerestem őket, hogy mi a helyzet. Azt mondták, hogy szerdától mehetek érte elvileg. Így, hogy a 30 nap letelt, köteles vagyok elfogadni a javított telefont?_Az a hülye aki nem normális_
-
MaxxDamage
félisten
Volna egy bolt, garancia/jótállásra ez van náluk.
Ez így rendben, szabályos?Munkavédelmi cipők vannak náluk, a cipő 30 ezer lenne és csak 6 hó garancia/jótállás van rá?
◄►"Desktop Killer" Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop With Prema® Team BIOS►*i9-10900KF @ 5GHz (AIO Water System)*4x32GB=128GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 GDDR6 16GB vRAM MXM*4x2TB=8TB M2 SSD►-_-◄S23 Ultra 5G (12/512GB)►Technics AZ80►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Floyd80
addikt
válasz MaxxDamage #23563 üzenetére
Két év lenne, ebből az első hat hónap, amíg vélelmezni kell, hogy a termék eleve hibás, a utána meg neked kell bizonyítani (ha az eladó kéri), ami általában bevizsgálást jelent.
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
Topikgazda
válasz MaxxDamage #23563 üzenetére
A kötelező 1 év jótállás csak egyes tartós fogyasztási cikkekre terjed ki 10e felett. A cipők ebbe nem tartoznak bele sajnos. [link]
-
MaxxDamage
félisten
Köszi!
Akkor a 6 hó a mérvadó.◄►"Desktop Killer" Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop With Prema® Team BIOS►*i9-10900KF @ 5GHz (AIO Water System)*4x32GB=128GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 GDDR6 16GB vRAM MXM*4x2TB=8TB M2 SSD►-_-◄S23 Ultra 5G (12/512GB)►Technics AZ80►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
őstag
válasz MaxxDamage #23567 üzenetére
ráadásul ha emlékeim nem csalnak csak szavatosság a kötelező, ehhez képest a jótállás még jobb is
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Vikusz77
tag
Sziasztok!
Egy Bosch elektromos szerszámot szeretnék magánszemélyként felregisztrálni a gyártó oldalán, hogy így legyen + 2 év garanciám rá.
A kérdés, hogy a "vásárlás napja" dátumaként a termék átvételének napját (csomagautomatából vettem át) vagy a weben történő megrendelés napját kell beírnom a netes felületen?
Nekem az átvétel napja tűnik a jó megoldásnak, de gondoltam biztos, ami biztos megkérdezem a tájékozottabbaktól.
Üdv,
Viktor -
asdf_
veterán
Ilyenkor szoktam én a trackinget (amíg még elérhető) lementeni. És egyértelmű, hogy akkor mikortól indul.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Exodion #23573 üzenetére
A-a, neked elvileg legyen papírod róla mikor vetted át a terméket, nekem is mindig ad a futár, azzal bizonyítod mikor történt meg az átvétel, sőt van aminél az üzembehelyezés dátuma számít. Azért a számlán szereplő dátum és a valós kézhezvétel között akár 1-2 hét is eltelhet...
The Truth is out there...
-
Exodion
aktív tag
válasz Lackooo84 #23574 üzenetére
Sokra mesz vele ha a szerviz erre nem kivancsi. A szamla egy jo esetben kereskedo altal lepecsetelt valodi papir. Barmi mas amit te adsz magadnak is nyomtathattad. Ezt kaptam a szerviztol es be is irtak a szamlan szereplo datumot.
Olyan ez mint a regi jotallasi igenyeknel a torekedni a 15 munkanapra.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Exodion #23575 üzenetére
A szervizt nem is kell érdekelje, a bolttal vagy szerződésben, ahol vetted. Ott csak nem tagadják le, mikorrak üldték ki. Azért volt már rá nem 1-2 példa, ahol az a pár nap igen is számított a jótállási idő szempontjából és én tuti nem hagynám, ha pont úgy jönne ki a dolog. Nekem volt olyan pl. h a futárok elkeverték az árut, egy hét telt el mire meglett, tehát akkor az én gari időmből azért eltűnik 7 nap, mert ők balfaszkodtak? Meg akkor a 3 és 14 napot is onnan kellene számolni nem? Dehogyis.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
4Grider
nagyúr
válasz Lackooo84 #23576 üzenetére
Addig igazad lenne, amíg az alap, törvény által biztosított 1 év garanciáról van szó. Amikor viszont efölött vállal egy cég/forgalmazó jótállást, akkor már a saját szabályai a mérvadók. Ott már kiköthet bármit, pl. azt is, hogy a számlán szereplő vásárlási dátum a +x év jótállás kezdő napja.
-
4Grider
nagyúr
válasz Lackooo84 #23578 üzenetére
A 3 napot, a 14 napot, az 1-2-3 évet jogszabály rögzíti, a plusz 1-2 éveket meg a gyártók/forgalmazók feltételei határozzák meg. Nálunk az eladás keltéhez rögzíti a gyártó a plusz két évet (a plusz két évhez regisztrálni kell az eladó céget és a számlájának a számát is, hogy visszaellenőrizhető legyen), mivel hasonló gyártó a Bosch is, gondolom náluk is. Ha csak az első kötelező évet nézzük, akkor hangsúlyozom, hogy igazad van.
[ Szerkesztve ]
-
IzI
senior tag
Összefoglalóban nem találtam és lehet nem is itt kéne feltenni,akkor sry.
Ha veszek vkitől egy terméket bolti garanciával,de az ő nevére van írva,akkor én azt tudom érvényesíteni,hogy megy ez? Soha nem vettem még használt dolgot,főleg nem garival. -
4Grider
nagyúr
válasz Lackooo84 #23583 üzenetére
Az átvétel napja egzaktul nem meghatározható az adásvétel fő dokumentuma (a számla) alapján. Ma is kaptam egy terméket: A futár bedobta a kerítésen a kertbe (mert megkértem rá, mivel nem voltam otthon). Hol van erről papír, hogy ma kaptam meg? Az egy éves kötelező jótállásnál még ok, hogy lenyomom a márkaszerviz torkán a futárcég értesítő e-mailjét. De 3 év múlva???
-
Exodion
aktív tag
válasz Lackooo84 #23588 üzenetére
de te meg mindig nem erted... Ez nem a kotelezo jotallas . A boltnak a torkan sem tuti hogy lenyomod majd 2023.07.22-en hogy hat de gizike en ezt 07.22-en kaptam kezhez, de meg talan eselyes.
Ez a kotelezo jotallason tuli (egyenileg vallalt) szavatossagrol szol. Beregisztralod a gyartonal, az o altala jofejsegbol vallalt plusz 2/3evre. Ott orulsz ha kapsz valamit.Az mas kerdes hogy egyebkent is a gyarto szervizebe vinned a cuccot nem a kereskedohoz hogy varj 1-2hetet 1-2napos javitasra.
-
jarlax
tag
Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy adott egy Acer Predator laptop, aminek meghalt a GPU hűtése, és már előtte kiesett a "W" billentyűje. Visszaküldtem garanciás szervizbe, ahol visszaírtak, hogy a GPU hűtést cserélik gariba, viszont a billentyűt 52e Ft-ért cserélik ki, mivel szerintük azt mechanikai sérülés érte. Írtam nekik, hogy egy billentyűt szerintem csak mechanikai sérülés érheti, mivel folyamatosan "ütik, verik" de ezt bírnia kellene. A válasz, szerintük akkor is mi vagyunk a hibásak, mert valószínű hogy kipattant a bill, és utána mi valahogy eltörtük az alatta lévő dolgokat. Erre írtam, hogy az meg se fordul a fejükbe, hogy eleve eltört alatta minden, és azért esett ki? Válasz, kivizsgálják újra, de az is azt állapította meg, hogy mi vagyunk a hibásak. Szerintetek tudok még mit tenni, vagy nyugodjak bele? 52 e Ft-ot nem szívesen fizetnék 1 billentyűért (tudom, hogy valószínűleg az egészet tudják csak cserélni, azért lehet ennyi).
A terméket Telekomon keresztül vettük, 1,5 éve, 3 év garancia van rá, és még nem volt szervizbe ezelőtt. Vásárlási érték: 510.000,- Ft
Válaszokat előre is köszönöm. -
asdf_
veterán
válasz Superhun #23593 üzenetére
Lásd Western Digitalnál a vinyó RMA gari. Az sztem a gyártás időpontjától indul.
Nem, a gyárban elindítják automatikusan gyártás ideje + x nappal, de ezt később a vevő módosíthatja számlával. Tehát az inline rendszerben hiába járt le, ha +2 hónapot figyelt még valahol, akkor is vissza leht küldeni, ha van gyári számos számla.
-
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #23590 üzenetére
De te sem érted. Minden jótállást onnan kell számítani, amikor átvetted. Ha a kötelezőn felül kapsz plusz éveket, az is ugyanúgy eltolódik pár nappal, ha a számlán levő dátumot nézik.
Te nem érted. A kötelező jótállás indulásának dátuma az átvétel dátuma, mivel azt jogszabály írja elő. Ha a gyártó önként ad további két évet, egyáltalán nem evidens, hogy az átvétel dátumával indul, simán írhatja azt feltételnek, hogy a vásárlás dárumától indul az önkéntes, és egy 23-i számlával amit 29-én vettél át, 3 év múlva 25-én teljesen jogosan hajtanak el, mert azt írták, hogy a vásárlás dátumátol adnak 3 évet, nem pedig az átvételtől.
-
Lackooo84
nagyúr
Ez hülyeség. Hogy indulhatna bármi is onnan, amikor még nálam sincs a termék?? Akkor mégis mit garantálnak NEKEM aki megvette, de még NEM KAPTA MEG? Hogy addig nem sérül meg a dobozban? Ugyan...
Mondjuk egy normális gyártóban lenne annyi gerinc, hogy nem szarozna azon a pár napon, ha pont annyi kellene a jótállási időhöz.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #23599 üzenetére
Úgy, hogy azt írja, hogy a vásárlástól számítva indul, onnantól hogy leírta, az érvényes. és punktum, Valamint úgy, hogy a számlán szerepel dátum, a termék neve, gyári száma, mindene, így azon egyértelmű minden. Utólag viszont egy tracking alapján az életben nem bizonyítod, hogy mit, mekkorát, honnan, hová vittek. Az csak annyit mutat, hogy valamit vittek, valahonnan valahova (ezeket nem feltétlenül látod, hogy honnan hova!), és két biztos dolog van benne, a feladás és az átvétel dátuma. Ez egy adott termék jótállásának indításával kapcsolatosan nem tartalmaz SEMMIT. És egy WD pl. nem fog holmi tracking ID-kkel szarakodni, ami neki kínai nyelven van ellenben semmi nem szerepel rajta a termékéről, számla és hali, más nem érdekli.
Adok neked egy ezrest, ha megmondod, hogy ez honnan hova ment (az áthúzott posta egy településnév, ami NEM egyezik a címzett településsel, tehát a cimzett helység meg sem található rajta egyáltalán) és mi volt a szállítmány.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Decemberben jön az Android 15 alapú One UI 7
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Spórolós topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Formula-1
- Milyen notebookot vegyek?
- Gurulunk, WAZE?!
- További aktív témák...
- HP Z4 G4: Intel Xeon W-2135 6/12mag 4.50GHz, 64GB-256GB RDIMM ECC DDR4, 512GB NVMe SSD, W11 Pro ÁFÁs
- Új GAINWARD GeForce RTX 4070 Ti Phoenix 12G, magyar garanciával!
- nVidia SLI HB Bridge 2S híd, kártya
- ASRock H110M-DGS R3.0, Pentium G4560,8GB DDR4
- Lenovo P720: 2x Intel Xeon Gold 6148 (80 szál, 3,7GHz), 96GB - 768GB DDR4 ECC, 1TB NVMe SSD, ÁFAs
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest