-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Molydeus
őstag
Nem nagyon akartam írni ebben a témában, mert nem sok első kézből szerzett tapasztalatom van vele kapcsolatban, és nem is mérés, de mégis csak idevág.
Merő kíváncsiságból az elmúlt 2 hétben tesztelgettem a láncom, hogy hogyan reagál a tápoldali változtatásokra. Semmi komoly, csak egy belépő Liquid Spark stack, USB-n kiszolgálva egy RPi4B-vel (új forrás a PC helyett) és az általam legjobban ismert HD58X.
Van egy kötöttségem, mindenképpen hosszabbítóról (egy zajszűrős APC) tudom csak etetni az elektronikát, jelenleg nem időszerű a vésés és villanyszerelés a szobában, ahol használom.
Két paramétert változtattam több körben. Egyrészt a Pi-t a hivatalos tápja mellett egy lineáris táppal is kipróbáltam, ugyanannak a gyártónak egy másik, 25W-os modelljével, amit fentebb linkelt Wendelke, szintén Talema trafóval, BRZHiFi/Breeze Audio néven. Másrészt közvetlenül az elosztóra és egy tiszta szinuszos UPS-re is rákötöttem külön-külön és egyszerre is a stacket ill. a Pi-t. Az UPS nem dedikált eszköz, párhuzamosan ment róla a hálózat, egy NAS és egy PC is.
Két érzékelhető változást hallottam ki. Egyrészt a Pi jobban szólt a lineáris tápról, a hivatalostól. Nyugodtabb, "folyékonyabb" lett a hang és tér is nyitottabb lett egy kicsit. Meglepett, hogy a DSD anyagokban megjelent pár részlet a magas tartományban, ami eddig nem tűnt fel ugyanannak a számnak a 96/24-es verziójához képest, pedig gyakran hallgatom őket, kifejezetten részletek közötti különbségeket figyelve. Viszont úgy tűnt, hogyha a Pi a lineáris tápról megy, akkor érzéketlen az APC<>UPS váltásokra.
A másik változásra nem számítottam. Az LS stack a gyári tápokkal megváltozik az UPS-re kötve. Konkrétan rézfúvósok hangja lett teltebb, kerekebb, ahol eddig kicsit sok volt az ércességből. Még előttem van egy oda-vissza teszt, hogy eldőljön, hogy a DAC reagál jól, vagy az erősítő, de őszintén szólva bogarat ültetett a fülembe, hogyha a DAC nyer vele, akkor beszerzek hozzá egy 12V-os lineáris tápot ebből a kínai budgetből dobozból.Természetesen nem gondolom, hogy a fentiekből általános érvényű következtetéseket lenne érdemes levonni, de engem megerősítettek abban, hogy a tápoldal nem elhanyagolható kérdés az elektronikáknál, legfeljebb prioritásban nem a legfontosabb.
M.
-
btraven
őstag
-
btraven
őstag
Abból lehet a félreértés hogy van aki mérés alapján vesz egy erősítőt és nagyon jól szól, nagyon tetszik neki. Lehet ilyen, mivel nincs semmi összefüggés, ez is előfordulhat. De nem azért szól jól mert jó a mérése.
Na most az illető tapasztalatlan és fennhangon hirdeti hogy ebből az 1 azaz egy esetből kiindulva hogy akkor minden jó mérésű eszköz jól szól. -
lapalapa
senior tag
válasz Molydeus #92851 üzenetére
Nálam is lineáris tápról megy az asztali dac, ugyan azok a tapasztalatok itt is, mint Nálad.
Eredetileg kis dugasztáp van hozzá, kapcsoló üzem, súlytalan kis vacak, szép digitális hanggal.
Még nem próbáltam de érdekelne bkercso tápszűrője, egyszerű kapcsi táp tuning.Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
s4tch
veterán
válasz Molydeus #92851 üzenetére
Allo USBridge-nél futottam én is hasonló kört. 4 tápot próbáltam: olcsó kapcsolóüzemű univerzális táp, iFi iPower (régebbi generáció, ebben még nincs usb-c adapter), kínai lineáris, és TMP lineáris. A "Nyugodtabb, "folyékonyabb" lett a hang" észlelésed nálam is megjelent az iFinél és a TMP-nél; utóbbinál hangsúlyosabb az effekt. Térben nem észleltem érdemi változást, igaz, azóta tapasztaltam ki, hogyan kellene elhelyezni a dobozaimat; lehet, hogy újra kéne játszani az egészet. Az iFivel néha lefagyott az Allo, a TMP-vel sosem. Ezen kívül a TMP mellett szól még, hogy van rajta kapcsoló, és az usb aljzat is jól jön, így kb. bármit rá lehet dugni. A mostani itthoni felállásban a Raspberry Pi 4 elé csak a TMP-t tudtam bekötni.
A tápoldal nyilván nem elhanyagolható, ez nem is kérdés. Abban lehet részigazsága a snakeoilt emlegető, redditről közénk néha leereszkedő tudós kollégának, hogy ma már a gyártók erre jobban tudnak figyelni, és kevesebb eszköznél jöhet ki egy jobb táp hatása a gyárihoz képest. De az, hogy egy 5V1A-t stabilan leadó telefontöltő, powerbank vagy egy usb porton keresztül PC-ről érkező juice és egy jól megépített táp között különbség legyen pl. egy Raspberry Pi vagy egy dac előtt, az távolról sem snakeoil.
-
niof
addikt
válasz btraven #92855 üzenetére
Szerintem ezt még én sem mondtam soha, hogy a kettő együtt jár. De inkább azért szól jól egy erősítő, mert odafigyelt rá, aki tervezte, és a megfelelő alkatrészeket használta hozzá. És ha így volt, nagy eséllyel jók a mérési eredményei is. Viszont, ha a mért eredmények kiemelkedőek, az már jelenthet egy kiindulási alapot. Jómagam hiszek a precíz méréseknek, de minden esetben alaposan utánaolvasok, hogy mit ír az eszközről a "nép". Mindig azt vallottam, hogy egy bármilyen eszköz akkor a legjobb, ha minél kevesebbet mutat magából, kevésbé pofázik bele a felvételbe. Aztán ezzel lehet nem egyet érteni, ez csak az én véleményem.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
Lajmund
senior tag
SMSL SU-6 ismeri valaki? Ebben érdemes gondolkodni? Még érdekelne hogy mennyivel jobb ha balanced kábelra van kötve a hangfal? Vagy a sima RCA is teljesen jó jelet küld? Mert ahogy nézem a drágább cuccokba van már balanced az olcsobbakba meg nincs gondolom hogy akkor csak jobb azzal nem?
[ Szerkesztve ]
Pc power: i5, 32g ram, Asus tuf rtx 3080/ Monitor: lg 65" c2/ Samsung Z fold 5 / galaxy watch classic 6 47mm/ Adam audio 8"/ Fyne audio F3 12"/smsl do 100/ seeaudio bravery/ fio lc bt2/
-
s4tch
veterán
válasz Lajmund #92861 üzenetére
SU-9-et hallottam sokszor, sokféle rendszerben. Nekem nincs róla rossz véleményem, nagyjából semleges, száraz, jó értelemben vett unalmas hangja van, lekerekített sávszélekkel, de van itt olyan kolléga, aki emlékeim szerint pont a karaktert hiányolta belőle, azért adta el. A SU-6-ot sajnos nem ismerem.
A szimmetrikus kiépítés nyilván megdrágítja az eszközt (leegyszerűsítve: kb. duplája kell mindenből), de önmagában ettől nem lesz jobb egy balanced eszköz, mint egy jól megcsinált unbalanced. A balanced kivitelnek elméletben több előnye is van (jobb szeparáció, jobb dinamika, amit a hívők elsősorban emlegetni szoktak), a gyakorlat viszont azt mutatja, hogy jól megcsinált eszközök gyakorlatilag ugyanúgy szólnak a szimmetrikus és az aszimmetrikus kimenetükön, legfeljebb a jelszintben van különbség. Rengeteg jó hangú eszköz létezik szimmetrikus kiépítés nélkül is. Nekem Pioneer U-05 van, pont ugyanaz a hang jön ki belőle mindkét kimeneten. A SU-9 viszont a balanced üzemmódban határozottan jobb volt Cambridge CXA80 előtt: részletesebb, teresebb, dinamikusabb. Hogy ez az erősítő vagy a dac jellemzője volt, azt nem tudom megmondani.
Aprópénzre váltva a kérdésed: szerintem érdemes fontolóra venni a SU-6-ot. Ha nem tetszik, egy nap alatt adod el valamelyik fb csoportban.
[ Szerkesztve ]
-
Zoliee
senior tag
válasz btraven #92863 üzenetére
Ha valami unalmas, akkor az hogyan lehet "jó értelemben vett"?
Az én olvasatomban az érdektelen, felejtős. Főleg, ha zenehallgatásról van esetünkben szó.
Egyébként én váltam meg attól az su-9 dac-tól, ami már másodkézből is ment tovább...Szerk: persze ez a vélemény csak az én ízlésem, láncom szerinti. Másnak/másnál zenélhet másképp.
[ Szerkesztve ]
-
s4tch
veterán
válasz btraven #92863 üzenetére
A kontextus a következő: a cimbora rendszerében a korábbi dacoknak erős volt a karaktere. A CXA80 beépített konvertere taknyolt, lassú volt, a Schiit Modi 3 sikított, az SMSL M500 a mélyeket tolta meg. Ezekhez képest a SU-9-nek nem volt karaktere, jó értelemben vett unalmas volt, így jobban illett abba a rendszerbe. Sőt, utána együtt hallgattunk meg egy CA CXN v2-t is ugyanott, más dobozokkal, más erősítővel, és ahhoz képest is a SU-9-et tartalmazó lánc szólt jobban, mert a CXN karaktere sem illett az új láncba. Remélem, így érthető a történet.
Egy Rotel dac/preamp került a helyére, ezt még nem hallottam, állítólag ennek is határozott karaktere van, viszont ez már jobban tetszik a tulajnak, mint a SU-9 karaktertelensége.
-
bkercso
nagyúr
válasz btraven #92863 üzenetére
Az én értelmezésembe: az élő zene nem unalmas. Ha kb. ugyan azt nyújtja (nyújtaná) egy eszköz, akkor az eszköz saját hangja, saját karaktere unalmas, mert nem turbózza fel vagy nem ízesíto meg a felvételt, de a zene ettől még nem unalmas.
kapható az OPA Red2 - Kercso Audio
-
fattyu
veterán
válasz bkercso #92866 üzenetére
az élő igazi. látod a művészt átéled közösségi élmény minden.
akár még azt is védhető gondolatmenetnek látom hogy a plusz elemek nélkül nettó a hang, szűkebb élmény ezért a hangot többnek megélve válik ingerküszöb felettivé az élmény
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
fattyu
veterán
válasz bkercso #92868 üzenetére
én nem gondolok én semmire csak elméletben fűztem gondolatot.
amugy nincs az a felvétel ami visszaadja azt amikor egy 100 wattos jcm800ba beletépsz humbuckerrel g12-m70 g12-65 pároson át.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
lapalapa
senior tag
válasz fattyu #92867 üzenetére
Az élő zene nem unalmas, energiával teli, izzik a levegő, érzelmek...
A hangcucc annál jobb, minél többet vissza tud ebből adni.
Ha unalmas, akkor ebből semmit nem kapunk, nincs élmény, nem hat a zenehallgatás nevű drog, akkor meg minek?
Szerintem.Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
Ba cy lus
addikt
Jó értelemben vett unalmas = nyugodt, nem ideges.
-
bkercso
nagyúr
válasz lapalapa #92873 üzenetére
Erre mondtam pár napja, hogy tanulni kell a hallást, különben nem érthetők a fogalmak.
A hangszereket úgy alakították ki, hogy jól essen hallgatni őket. A hifi készülékeknek is van saját hangjuk, ami jól eshet pl. 10 percig, aztán elkezd fárasztani. Ez a rossz értelemben vett pezsgés, vagy álrészletezés pl.
Bár nyilván nincs egységes terminológia ezekre; inkább csak kínlódunk, hogy kifejezzük magunkat...[ Szerkesztve ]
kapható az OPA Red2 - Kercso Audio
-
lapalapa
senior tag
válasz bkercso #92875 üzenetére
Hát lehet, hogy tanulni kell a hallást, de itt szerintem szabványos fogalom rendszer kialakításról van inkább szó, vagyis ha azt mondom hogy "jó értelemben unalmas" akkor mindenki arra gondoljon amire én.
Akusztikus hangszer hallgatásos (élőben) élményeimet visszaidézve, mindig izzott a levegő a hangszerhangtól, legyen az 10 centis furulya, vagy hegedű, vagy bármi. Ha az ezt prezentálni próbáló rendszer hangjával kapcsolatban felmerül az unalmas szó, bármilyen egyéb jelzővel, az nekem negatív.
Szóval szerintem ezt máshogy kéne nevezni.Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
-NoVa-
addikt
válasz lapalapa #92878 üzenetére
Ez már sommelier/barista tartomány, aztán egy adott távolságból ott sem lesz róla fogalmad, hogy miről beszél, hiába tanult, nagyjából egységes szakma. Hangot/élményt/érzelmet szavakba önteni, arra az irodalom volna hivatott, az meg kevésbé technikai szakma, úgyhogy marad az egyéni kifejezés.
Más, ha már van P1-ed. A cső végén van egy szűrő, és belül a cső másik végén is. Ott egy kis adag hangfalból kiszedett vatta tömés szépen finomítja a 10KHz fölötti részét, és ha tényleg csak keveset raksz, nem befolyásolja alatta. Organikusabb az összhatás, és máris kevésbé válogatós forrásokból.
-
bkercso
nagyúr
válasz lapalapa #92878 üzenetére
Ha meg azt mondom, hogy maracuja ízű, az is gondoljon arra, amire én, aki még nem evett olyat? Ugye?!
De amúgy egyetértek az unalmassal kapcsolatban. Azonban pl. vannak olyan visítós fejesek, amelyeknél megértem, ha valakinek az unalmas elektronika már egy kívánatos dolog.
[ Szerkesztve ]
kapható az OPA Red2 - Kercso Audio
-
niof
addikt
válasz btraven #92870 üzenetére
Röhögni fogsz, de egy faszán hangosított elektronikus zenei fesztiválnak sem ér a nyomába semmi felvétel. Egyszerűen az a hatalmas energia, ami (bármilyen) fesztiválon felszabadul a hangrendszerből, meg a tömeg az ember körül, hogy mindenki ugyanannak tud örülni, az más szintre emeli az élményt. Az otthoni zenehallgatás semmilyen módon nem tudja azt reprodukálni.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
gianni85
veterán
Ott inkább az adja az élményt - főleg fiatalon - hogy lazulsz, kiszabadulsz a hétköznapokból, illuminált állapotba kerülsz és csajozol
Végigbuliztam a 2000-es éveket klubokban és fesztiválokon, 10-es években meg inkább már csak csarnokos koncertek, de normális hangosításhoz nem igazán volt szerencsém. Talán a bécsi Flex ahol igazán jó volt a hang és úgy jöttem ki, hogy hallottam a Duna part környezeti zajait és nem zúgott a fülem. Zenei élvezet szempontjából nálam a labdába se rúghat az ilyen fajta “élő” előadás az otthoni minőségi zenehallgatáshoz képest. Nyilván egy hangverseny más, de ahhoz még nem vagyok elég kifinomult ízlésű/ megfelelő korban.[ Szerkesztve ]
-
s4tch
veterán
válasz gianni85 #92891 üzenetére
Porcupine Tree, PeCsa betonkocka: elképesztően szólt. Voltam sokszor abban a csarnokban, mindig pocsék volt a hangzás, akár rock/metál (benne olyan produkciók, akik költenek hangosításra, mint pl. a Megadeth, Steve Vai vagy az Alter Bridge), akár egy szál gitár (Tommy Emmanuel) szólt. Egyszerűen minden szar volt: kásás, visszhangos, torz, fázishibás. Erre jött a Porki, és kegyetlen hangosan szóltak olyan tisztán, amit koncerten sem előtte, sem utána nem hallottam, sehol, soha. Álltunk cimborával a keverő mögötti kordonon, és csak lestünk.
Ősszel jönnek Bécsbe. Ha valaki szereti a hasonló muzsikát, ott a helye. Ha időm engedi, én biztosan megyek.
-
bkercso
nagyúr
Hát valóban félreérthető volt, mert magamból indultam ki. Zenei képzettségem, abszolút hallásom nincs, és élő zenéhez is ritkán "férek hozzá", szóval igen, én így értettem. Kb. 4 éves korom óta imádok zenét hallgatni, főleg fejhallgatón...
kapható az OPA Red2 - Kercso Audio
-
letoltobeze
aktív tag
Beteszem ide is, hátha valakit érdekel, meg inkább ude passzol: [link]
-
Dorien
veterán
Bécsbe hova? Remélem nem megint abba a régi sörgyárba... Szörnyű akusztikája van.
Mondjuk nekem az élményt 2015-ben kicsit sem befolyásolta. Ahogy Guthrie a Regret #9 szólóját élőben előadta, az örökké bennem maradt... [link][ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó Philips Fidelio X2HR nyitott audiofil fejhallgató 34.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
s4tch
veterán
válasz Dorien #92897 üzenetére
Gasometer a helyszín, október 23. Neked jó közel van. Nyáron szerintem én is próbálok szervezni egy autónyi embert gyöngyösi indulással.
Guthrie egy állat, szerencsés vagy, hogy láthattad. Az is egy király turné lehetett. Mi ezen voltunk, ha jól emlékszem.
[ Szerkesztve ]
-
niof
addikt
válasz gianni85 #92891 üzenetére
Dettó. Nem véletlenül csináltattam 25dB csillapítású egyedi zajvédő (filteres) füldugókat. 110-120dB az minden, csak nem normális. Pikk-pakk össze lehet szedni egy életre szóló tinnitus-t, és az nem vicces. Meg persze a "sima" hallásvesztés sem az. Mondjuk B my lake-en a Martin Audio rendszer nem szokott rosszul szólni! Csak hangos...
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
bala6120
senior tag
válasz letoltobeze #92896 üzenetére
Köszönöm, én szeretem olvasni a tapasztalataidat
Új hozzászólás Aktív témák
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
A topikban terméket, munkát, szolgáltatást hirdetni tilos!
- Elemzés Erősítők tápellátása 2.
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen