- ASUS routerek
- HBO Max & OD topic
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
- SketchUp
- Linux - haladóknak
- Mobilinternet
- Proxmox VE
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
És mi változott azóta? Tudsz újabbat? Újabb kémia mennyiben és milyen irányban változtat ezen?
A Nissan is adott korábban lehetőséget, hogy 80%ra legyen korlátozva a töltés, a Teslanal még mindig ott van. (Kivéve LFP)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
joghurt
addikt
Továbbra is adott a kérdés, konkrét gyártó mennyit szűkít az akku fizikai kapacitásán. Ha tehát én a műszerfal szerint 100%-ra töltöm, akkor tényleg csurig van, vagy az élettartam növelése érdekében ők csak mondjuk 80%-ig engedték igazából.
Vagy fordítva: Ha csak 80%-ig töltöm, azzal jót teszek, vagy feleslegesen hagyok kihasználatlanul 16%-ot (0,8 - 0,8*0,8).A tej élet, erő, egészség.
-
WiZARD
addikt
40es Leafnél 100%ra töltve a LeafSpy szerint 95-97% a SOC.
Kijelzett 1%-nál meg simán van még 8-10% körül a SOC, és engedi is még haszálni jó darabig.Nekem 65k km/3 év után 90%-os az akkum és ezt a 10%ot érezni is. Ami érdekes, hogy BMS csere után 100%-nak mutatta és érezhetően többet is bírt. De kb 5k km alatt utolérte magát a BMS és eltűnt a "javulás".
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-NOKIA-
Ármester
Nem fűtöm, de csak kevés fal kapja a kinti hideget, mert sorházi garázs, a hörmann pedig jól szigetel.
Más téma: számolgattam, eddig egy hónap alatt 70000ft-ot nem kellett beletankolnom a vitarába, hogy az ION-t használjuk mindketten felváltva feleségemmel. Töltésre otthon, illetve oszlopokon pedig kifizettem kb.10000ft-ot. Tehát 60000ft maradt zsebben első hónapban.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Igen a hatalmas előny amit sokan nem akarnak meglátni, a szemfedeles látásmód miatt, csak a “kompromisszumot”.
Nem számoltad az adót se, amit sokan csengetnek a napokban… Nekem is 36k a másik autómra.
Hasonló számok jönnek nekem is, 23-at mentem 1 év alatt az I3-al, igaz jóval kevesebb az útközbeni töltésem (30e Ft felett picivel), kb 600k körüli spórolás.
Mehet félre napelemre, hogy még gazdaságosabb legyen. -
Shadowbull
addikt
Tesla: 45 cent.
Már most ott tartunk hogy villannyal ugyanannyiba kerül kábé az autózás mint dízellel. Ezen nem segít az ha többet mész. Ráadásul minél többet mész, annál kisebb az otthontöltés aránya, mellesleg én itthon is kábé 40 centért töltenék, itt ennyibe kerül a villany.
Ha pedig valaki a napelemes rendszerekkel jön: nekem nem fér napelem a tetőre mert sorházban lakunk, ahhoz el kellene költözni vidékre, ami miatt többet autóznánk. És a napelem sincs ingyen, saccra az is tuti belekerülne 25-30e euróba. Plusz a villanyautó felára... És akkor autózhatnék "ingyen".
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
Pont hogy az auto csak szaldo idoszakban mehet a napelembol (legalabbis absztraktan), mivel hetkoznap termeleskor jellemzoen pont nincs otthon... En meg eppen azt mondtam, hogy az e-autot azt a villany normal araval kell szamolni, nem azzal hogy napelembol van. Epp volt tema a napelemes forumban ugyanez par napja
-
venom8888
őstag
Igazabol nekem kb 2x volt defektem miota vezetek, kb 18 ev alatt. Ez magyarban talan megoldhato,de ha epp kulfoldon nyaralsz,es akkor tortenik, na az el ronthatja szabadsagodat, vagy epp repterre viszel ki valakit, es magadnak kb 10 perc alatt lecsereled a kereket,de varnod kell 40 percet az assistancera,aki a jo isten tudja honnan jon segiteni.
-
Tiédetis
senior tag
Ha otthon töltök, ennyi fixen a veszteség óránként, mindegy mennyivel töltök. Ezért fontos, hogy kihasználni amit a hálózat bír. Ha 7-8A-el töltök, azzal tovább tart időben feltölteni, így a végén nagyobb lesz a veszteség is. Pl. ha 10 óra alatt tölt fel, akkor 10x0,6 a veszteség, de ha ugyanazt 7 óra alatt tölti fel, akkor csak 7x0,6
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Chereiose
addikt
Akkor jó. Nekem ráér, mert ha esetleg mennem is kell valahova majd, akkor max gyorstöltöm valahol, de amúgy meg általában betervezem, ha valahova megyek szóval nem lesz sűrűn ilyen problémám. A másik, meg hogy gondolom egy ilyen töltőért hálózatot is kéne bővíteni ahhoz meg semmi kedvem, meg nekem tényleg ráér, ha városban használva heti 1-2x éjszaka vagy reggeltől estig feltöltöm, ha aznap nem megyek sehova.
A másik kérdésem még, hogy ha olyan helyre megyek, ahol 50 éves a villanyvezeték rendszer, oda nem szívesen dugom be a kocsit, ezért gondoltam, hogy veszek valami minőségibb hosszabbítót, ami nem tud kárt tenni a kocsiban. Abból milyen fajta/típus ajánlott, ami jó, vagy máshogy kérdezve mi az "előírás" ami alkalmas?
[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
Erre csak annyit, hogy az első nyilvános, fizetős töltésem mol-nál volt. Nem volt számomra ott egyértelmű hogyan kell. Bementem a shopba., megkérdeztem.
Válasz? Nem tudom. Adok jegyet, kimegyek és segítek. Érted ugye?
Ha nem: hazudott és hülyének nézett. Azóta ha lehet kerülöm őket, ahogy a dieselnél is.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
axioma
veterán
Hm, mar nem is biztos hogy mol lehet hogy omw volt, de anno nekem is csak vaskos borravalo fejeben inditottak el az akkor epp ingyenes toltest. Az az egy eset maradt az elso utan az utolso is, varatlanul korhazi latogatast kellett beiktatni es muszaj volt ratolteni hogy hazaerjek. Es most nem tudom hogyan van, de akkor a kutastol kellett kerni hogy inditsa, nem is lehetett mashogy, valami nfc-s kutyuje volt.
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
Bocs a kérdésért, legközelebb írni se fogok
gorbep: Na erről lemaradtam, mert én erről még egy korábbi cikket olvastam pont ahol írták, hogy még ingyenes, hát akkor legjövedelmezőbb itthon tölteni, max esetleg még a Lidl ott van 30p ingyen, máshol már talán nincs, kivéve ott Penny még adnak valamennyit.
-
biker
nagyúr
van benne mágnes, ami a francia világban szabvány, és a DS/Citroen töltők dugvillájában van egy Reed relé, ami ebben az aljzatban engedi a 16A-t más aljzatban a 8A-t (ezt okosba itthon mágneses megoldással átverjük )
De kishazánkban ahol 5eFt olcsóságért kockáztatják a garit egy 100ezres terméknél, senki nem fog venni 25eFt-ért dugaljat. tapasztalatElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
vzozo
senior tag
Mindkettőtöknek köszönöm a választ.
Ha valakinek gyorsabb töltésre van szüksége, vesz egy másik eszközt.Amit aztán ugyanúgy bedug a konnektorba. Nyilván nincs mágia, akármilyen csili-vili kábelt dugsz be, attól még nem fog hirtelen 100 amper kijönni a 15 amperre biztosított konnektorból. Szóval ezt a részét nem értem.
Konkrétan látom itt a mélygarázsban, hogy néhány szomszéd kiépíttette a sima 230V-os schuko konnektort a beállójához, majd valami színes-szagos adapteren keresztül dugja rá a kocsiját. Minek?
-
Balázzs
senior tag
Az rengeteg, gondolom a melóhoz is kell és nem az autóban éled az életed
Ezért kell elektromos autó vásárlás előtt megnézni pontosan, hogy mire is szeretnénk/kell az autó. Mennyi a napi/havi átlag km stb.
axioma: nálam többször is volt az elmúlt két hétben, hogy 100-200km között kellett mennem naponta, de kivételes alkalom volt.
-
axioma
veterán
Amire nem szamoltam, h vallalkozasban orszagjarasra hasznalva. En egy teslast ismerek, az keveset megy, igaz azert lett teslaja mert minden masra varnia kellett volna [full ev-re]. Maganszemely ha munkaba ingazik akkor ennyibol kozelebb koltozhetne, ha kirandulni akkor meg hetvegi jarat, otthon 1x tolti fel - en erre gondoltam. De jogos, tulaltalanositottam, bar csak kertem h jelentkezzen ha van olyan :-)
[Barcsak az lenne a bajom h nem tudom a teslat kihasznalni... sajna nem vagyok a kategoriajaban.] -
vzozo
senior tag
Nem dugja be, direktben kötteti be. Nem tudom, milyen "dobozra" gondolsz, amit "valakik" bedugnak konnektorba.
Most én vagy te látod, hogy a mélygarázsban az egyik szomszédom mit csinál? Ma reggel megnéztem, egy pici doboz van bedugva a fali schuko aljzatba, majd onnan tölti a kocsiját. Ránézésre nem láttam rajta semmi infót, az is lehet egy szünetmentes tápegység vagy mittomén.
Szóval a dobozos formájú töltők jellemzően nem konnektoros csatlakoztatásúak, hanem ki kell építeni egy megfelelő kábelezést. Így elérhető akár 3 fázis és/vagy 32A töltés.
Persze, ez világos. És itt ilyesmiről szó sincs.
-
cOxeR
Ármester
Tökre azon múlik, ki hogy használja, én alig fékezek, élvezem a motorféket meg a visszatermelést… pont a napokba vettem észre, hogy nyikorog a fék hátul. Ki kellett mennem picit megsatuzni, egyből abba maradt.
Aki meg nem érti a lényegét, vagy nem érdekli az meg úgy is töltés nélkül megy benzinnel, meg beáll a töltőre, ha nem talál helyet… foglalkozni se éri meg velük egy percet se. -
philoxenia
MODERÁTOR
a villanyhajtású SUV esetében körülbelül 3-8 százalékkal több a PM2,5-ös kibocsátás mennyisége, mint a belső égésű motoros járműveknél. Ennek oka az akkumulátorok jelentette plusz súlynak köszönhető, ez pedig extra terhelést és kopást eredményez a gumiabroncsok esetében, ami szintén szennyező anyagok kibocsátásával jár. [link]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Milyen SSD-t vegyek?
- E-book olvasók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Ukrajnai háború
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- ASUS routerek
- Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
- Automata kávégépek
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- További aktív témák...
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- profi traffipax védelem és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen