Új hozzászólás Aktív témák
-
vzozo
senior tag
Sziasztok, azt hiszem ez "az e-autó" fórum szóval itt kérdeznék.
Egyelőre nincs e-kocsink, de a jövőben esélyes. Amit viszont jelenleg nem értek: random youtube reklámokban látok töltő adaptereket, vagy nem is tudom mi a pontos elnevezésük. Ezek pontosan mire is jók?
Én eddig abban a hitben éltem, hogy legyen akármilyen e-autóm, ahhoz a gyár ad töltőkábel(eke)t, és legyek Európában (230V) vagy Észak-Amerikában (110V), csak bedugom a konnektorba a kocsit, és feltöltöm.
Minek ide köztes 3rd party eszköz?
-
vzozo
senior tag
Mindkettőtöknek köszönöm a választ.
Ha valakinek gyorsabb töltésre van szüksége, vesz egy másik eszközt.Amit aztán ugyanúgy bedug a konnektorba. Nyilván nincs mágia, akármilyen csili-vili kábelt dugsz be, attól még nem fog hirtelen 100 amper kijönni a 15 amperre biztosított konnektorból. Szóval ezt a részét nem értem.
Konkrétan látom itt a mélygarázsban, hogy néhány szomszéd kiépíttette a sima 230V-os schuko konnektort a beállójához, majd valami színes-szagos adapteren keresztül dugja rá a kocsiját. Minek?
-
vzozo
senior tag
Nem dugja be, direktben kötteti be. Nem tudom, milyen "dobozra" gondolsz, amit "valakik" bedugnak konnektorba.
Most én vagy te látod, hogy a mélygarázsban az egyik szomszédom mit csinál? Ma reggel megnéztem, egy pici doboz van bedugva a fali schuko aljzatba, majd onnan tölti a kocsiját. Ránézésre nem láttam rajta semmi infót, az is lehet egy szünetmentes tápegység vagy mittomén.
Szóval a dobozos formájú töltők jellemzően nem konnektoros csatlakoztatásúak, hanem ki kell építeni egy megfelelő kábelezést. Így elérhető akár 3 fázis és/vagy 32A töltés.
Persze, ez világos. És itt ilyesmiről szó sincs.
-
vzozo
senior tag
Sziasztok, remélem ez a fő villanyautós topic, szóljatok ha rossz helyen kérdezek.
Felmerült, hogy kikérem a cégautót az eddigi car allowance (cash) helyett, és eladjuk a 7 éves PUG 308 kombinkat (2 literes dízel, full elégedettek vagyunk vele.)
A flottakezelő szerint ezekből választhatok - őszintén sokat nem mondanak, zeró villanyautós tapasztalatom van leszámítva egy céges Priust 10+ évvel ezelőtt:
- Polestar 2, 78kwh single motor auto long range
- Ford Mustang mach-e, 76kwh 4wd
- Audi Q5, 2.0 50 TFSI E S TRONIC QUATTRO S LINEAmi elsőre komoly kihívás az a csomagtér méret, két (kis) gyerek mellett mindig fullra pakoljuk az autót egy-egy nagyobb utazáshoz (hogy szemléletesen legyen, képzeljetek el egy Szojuz űrhajó belsőt... ) Emiatt az Audi Q5 esélyesen kiesik, a másik kettő passz.
Polestarról annyit találtam, hogy nagyon zabálja az áramot, ami anyagilag még csak nem is érdekelne (cég állja), de nyilván ha 2 óránként meg kell állni egy 8-10 órás úton tölteni, az már nagyobb para.
Millió tesztet, youtube videót látni a neten, nyilván ezekbe belevetem magamat - inkább az lenne a kérdésem, hogy mit javasoltok, mi az a top 3-5 pont, amire figyelni kell szűz villanyautósként?
Köszönöm.
-
vzozo
senior tag
válasz Balázzs #8493 üzenetére
Köszönöm a gyors választ!
Idehaza nincs töltő kiépítve a mélygarázsban, és napelem sincs (társasház.)
Napi használat igazából mindegy, mert céges policy szerint csak villanyautót lehet kiadni, szóval ez adott. Egyébként munkahelyre oda-vissza ~80km, ha home office van, akkor csak napi rohangálás (gyerekek, iskola, délutáni programok, bevásárlás, arra nyilván jobb egy villanyautó, mint a dízelt bedurrantani néhány kilométerre.)
Nagyobb utazások tipikusan 700-1000km, töltő ellátottság gondolom van, Németországban élünk.
-
vzozo
senior tag
válasz Shadowbull #8495 üzenetére
Ezek jelenleg a poolban lévő autók, lehet köztük PHEV. Új rendelés már csak villany, viszont amíg van a poolban kiadható jármű, addig nem adnak nullkilométerest az embernek.
-
vzozo
senior tag
válasz Balázzs #8497 üzenetére
Huh, köszi, az fasza kis oldalnal tűnik!
Tényleg az a kérdéses, hogy itt a környéken hol lehet tölteni. Inkább nagyobb probléma, hogy amiket látok úton-útfélen, azok a város által üzemeltetett privát töltők, amire tuti nem lesz jó egyik céges kártya se (de persze ennek még utánajárok.)
Munkahelyen lenne töltés, de lassan 7 évnyi home office után csak azért nem fogok visszaszokni az irodába, hogy legyen kraft az autóban. Vagy ki tudja.
-
vzozo
senior tag
válasz Balázzs #8497 üzenetére
Na úgy néz ki ezt mindjárt megtapasztalom a való életben. A dízeles kocsi szervizben, csereautónak egy full EV-t kaptunk, és napokon belül tölteni is kell. így tanul az ember, ússz a mélyvízben.
Type 2 connector, de ahogy látom, ez eléggé elterjedt, nem lesz gond.
Ami inkább elgondoltató lesz, hogy ilyen kocsival az ember nélkülözi a 180-200-as autobahn tempókat, mert borzasztó gyorsan csökkent a hatótáv, amikor odaléptem neki hazafelé jövet. Mondjuk ez inkább német probléma, mindenhol máshol van autópálya limit.
-
vzozo
senior tag
válasz bitpork #8515 üzenetére
9-10 literre szokott felugrani a szokásos 6-ról, de egyébként a közhidelemmel ellentétben nem lehet hosszú órákon át száguldozni, mert úgyis bejön egy korlátozás, fejújítás előbb-utóbb.
Hogy mennyire életveszélyes... Nyilván jobban oda kell figyelni ilyen tempónál, de az útminőség is sokat számít. Amíg itt a 200-at kb. meg sem érzi a család, addig egy M1-esen / M3-ason odahaza már 130-nál szólnak, hogy mit csinálok, mert mindjárt szétesik az autó.
-
vzozo
senior tag
válasz Balázzs #8520 üzenetére
A legolcsóbb csereautót kértem, amibe a gyerekek is beférnek hátul, szóval egy PUG 208e lett. Alapvetően rendben van a kocsi, a szerviz-otthon-iskola-bevásárlás kört meg lehetett vele ejteni, de nyilván 4 fővel, gyerekekkel nagyon pici ez. A csendes elektro-üzem nem volt újdonság, ugye korábban volt már Priusom.
Nem tudtam kitaposni a belét az autópályán, mert eléggé csúcsforgalom volt, ráadásul több szakaszon is 100/120-as korlátozásokkal. Talán 155 körül volt a csúcs, de akkor már párosával csökkent a hátralévő hatótáv kijelzése.
A töltés elég lassú volt, a környéken csak Typ2 22kW-os oszlopokat találtam.
Jah, és asszonynak is tetszett, a gyerekek is láttak újat, szóval egy tapasztalatnak jó volt!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs