- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ubuntu Linux
- Amazon Prime Video
- Aliexpress tapasztalatok
- Mozilla Firefox
- Windows 11
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PHP programozás
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2836 üzenetére
talán a '92-es Citroen Saxo nem, de a 2010 utániak mindegyike tölt, de ha van konkrét tipus, meghallgatom
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2841 üzenetére
sajnos a cikkíró nem ért hozzá, nem érti, hogy a B fokozat (amit pár gyártó nevez csak így) nem feltétele a visszatöltésnek, és az egypedálos vezetés hiánya nagyon nagyon nem azonos a nem tölt vissza kérdésével, annyit azért leír, hogy tölt vissza de keveset, és szerinte ha a fékpedált nyomja akkor csak mechanikai fék lehet. Nos nem. A dacia springnél nem tudom meddig van leprogramozva, de általában a fékpedál első körben csak a visszatermelést emeli és ha nem elég a fékerő mert tovább nyomod le a pedált, akkor jön a mechanikai fék.
pl hyundai kona/ioniq/kia niro nem alkalmas egypedálos vezetésre, nincs B vagy e-Pedal gomb, ellenben kézzel 4 fokozatban 0-1-2-3 állítható a rekuperáció, amit a --REG karral húzva tartva 50kW helyett 80kW lehet a max fékenergia, de ha a fékpedált nyomom akkor akár 120kW is lehet a maximális regeneratív fék, ez mind az akkuba megy, 100% akkunál nincs visszatöltés, csak mechanikus fék, erre üzenet figyelmeztet a műszerfalon, ha bekövetkezik.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2841 üzenetére
ott van a charge három fokozatban, ott mutatja az aktuális visszatöltést, biztos azért rakták ki a műszerfalra mert nincs benne
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
válasz philoxenia #2842 üzenetére
hát persze, és az elektromos SUVnak egyedül a gumijából több PM2,5 szabadul el mint egy füstösnek a fék+gumi+kipufogó (plusz egy DPF regeneráló ciklus) kombóból. aha...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
gabross
tag
válasz philoxenia #2846 üzenetére
De az idézett cikk a többletsúly miatti gumikopásra hivatkozik, nem a gyártásra, töltésre. A carwow (UK) yt csatornáján van egy friss gyorsulási verseny, három hasonló méretű SUV-val: model Y elektromos, Porsche Macan benzines, BMW X3 dízel. 45 kg van a legkönnyebb és a legnehezebb között, a Tesla a középső. Akkor most melyik bocsát ki több PM2.5-öt?
-
Semin
senior tag
válasz philoxenia #2846 üzenetére
És te azt, hogy nem vagy tájékozott a témában? [link]
-
titán
válasz philoxenia #2846 üzenetére
Miért, a belső égésűt nem kell legyártani?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Noukoum
veterán
válasz philoxenia #2842 üzenetére
Ilyen hulladék cikket kár belinkelni, mert aki picit ért a témához két perc alatt darabokra szedi.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Füleske
addikt
válasz philoxenia #2842 üzenetére
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2859 üzenetére
Hyundai Kona EV 64kWh 1685kg
Hyundai Kona N 1560kg(bocs, hogy nem az alapmodellel hasonlítom, de ha azonosat keresünk, akkor egy 204LE/395Nm fullos automata elektromos autót nem egy 110LE benzines kéziváltóssal hasonlítunk össze, hanem egy hasonló menetteljesítményű automatával. És ez még a GDI-s fullos nem N kivitel esetén sem hasonlítható össze, mert felét sem tudja.)
Már ott kezdve, hogy az alap Konákban gagyi csatolt lengőkaros hátsó tengely van, az N és az EV azonos, multilink hátsó független felfüggesztéses.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2861 üzenetére
"nekem nem a témához kell itt most értenem, hanem a vitához. "
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2864 üzenetére
Két apróság:
1: azért drága, mert nincs elég kapacitás gyártani, és enyiért is megveszik. Maga a technológia olcsóbb lenne, mint a BEM gyártása, de akkor le kell építeni pár ezer gyártósori munkást, meg a szervizeket is. És jelenleg csak a lehúzás megy, hogy vigyed 15ezrenként ezt is szervizbe,ahol lehúznak egy diagért 70ezerrel. Vagy fékfolyadék csere 45ezernél, mi a fakknak?
2: az akkucsere értelmetlenül drága, egy autóhoz akkor egynél több akkut kell legyártani, és ugye az akku a legszennyezőbb ebben a buliban, plusz a csatlakozókat is úgy kell kialakítani hogy akár 3-4.000 csatlakozást kibírjon 4-600A-en, ami nem gyenge mutatvány. Ezért nem csinálja senki, akinek ép esze van
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
válasz philoxenia #2869 üzenetére
"Ha valaki igazolja, hogy a villamos autók fejlesztésében dolgozik vezető mérnökként, majd elismerjük szaktekintélynek"
Ugyan. Akkor is le lenne ugatva hogy nem ért hozzá
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2869 üzenetére
"Ha valaki igazolja, hogy a villamos autók fejlesztésében dolgozik vezető mérnökként, majd elismerjük szaktekintélynek. "
Na pont ebben vitatkoznék
Hanula Barna tanszékvezető főokos, az autógyártás istene, akkora baromságokat beszél az elektromos hajtásról, hogy sírva vered a fejed a falba
Várkonyi Gábor magát autópiaci szakértőnek nevező majom a másik, mond egy csomó okosat, aztán nyomja a fullkretént a villanyossal szemben.Nem attól lesz valakinek jó mondása, igaz gondolata, hogy papírja van róla, hanem hogy értelmes dolgokat mond. És a vitához szólva, nem kell tudjak kenyeret sütni, hogy tudjam, a kenyér szar.
"Moderátorként kerültem a topikba, mert azon az alapon vádoltak valakit, hogy nem ért hozzá."
Hűha, tehát bemószeroltak és direkt ezért jöttél? Ennyire a lelkébe nyúltam? Csak az igazság fájt
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2874 üzenetére
Kikapcsolt állapotban is gond a koszolódás, az érintkező rugóerő ami fix kötésnél nincs. És igen, értek hozzá, villamos végzettségem van, akkor vitatkozhatunk?
Nem véletlen van más érintkező egy szakaszolóban, és egy kapcsolóban, a szakaszoló csak árammentes állapotban kapcsol, a kapcsoló terhelés alatt is, ívoltó kamrával.
Az áramszedős téma pont nem jó, mert a mozgó vezeték Z alakban vezet az áramszedőn, és a kopóbetétet elég sűrűn cserélik villamosban is.amúgy 400V vagy egyes autóknál 800V DC amin a 4-600A folyhat
És akkor ezek szerint kiegyeznél egy 200km hatótávval ha ekkor akkut cserél egy automata 10perc alatt, kontra 400km hatótáv és töltés? ÉS mikor milyen akkut kapsz, annyit tudsz menni éppen?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
válasz philoxenia #2879 üzenetére
Az akkucsere szerintem is halott dolog. Egyrészt standardizálni kellene a pakkokat, ami önmagában reménytelen dolog, másrészt az említett elektromos csatlakozók mellett a hűtőrendszer csatlakozói is problémát okoznak + plusz annak a megoldása hogy a rendszer le legyen zárva mindkét oldalon a csatlakozási folyamat alatt, valamint ne levegősödjön fel, ne koszolódjon.
Magának a csavaros rögzítésnek a folyamatos oldása-zárása sem egyszerű feladat. És még biztos van ezer más dolog ami nem jut az eszembe.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2879 üzenetére
Ja hogy te a nagy akkut is kis cellákra bontanád. És robotizált csere ahol minden autónak egységesnek kell lennie, vagy minden állomáson mint a gumisnál kis szakik cserelgetnék?
És sehol nem mondtam hogy háromszor jobb, honnan vetted ezt?
Villanos hajtást tanultunk iskolában, illetve megboldogult édesapám az szkt trolibusz üzemág vezetője volt, ő írta a trolibusz műszaki tanfolyam tankönyveit a ziu9-re, skodára, ikarusra, és benne volt a solaris kezdeti fejlesztésében, és mivel én is ezirányban tanultam, szép délutánokat átbeszélgettünk műszaki dolgokról
Most itt vannak a tankönyvek, jegyzetekVan jogom beszélni róla egy fórumon?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2885 üzenetére
De az egyszeri autós nem úgy gondolkozik, hogy az év 360 napján jó, ha meg nyaral bérel, hanem ha két évente el kell menni münchenbe akkor neki kell egy 2l tdi aztán meg a többi nap rommá hajtja amikor munkába jár 10km-re mert mindig hidegen jár a motor, és szétkopik a csába.
Miért KELL megtérülni egy eszköznek? A lakásod se térül meg, csak van. A tévét se azért cseréled 55”-ról 120”-ra mert megtérül, akkor az autónál miért elvárás?
Amúgy számoltam tco-t, az előző kocsim egy vitara 1.6 glx automata volt, 3 évre oplizing, üzemanyaggal többe került 3 év alatt mint a tervezett jelenlegi kona 5 év tco-ja, sokkal többe! Még a 360-as benzináron is
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2886 üzenetére
A nap szava a szalmabáb?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2891 üzenetére
"Nem a szava, hanem a módszere, úgy látszik. Mondok valamit és másra válaszolsz...."
Csak azt nem értem, hogy bevallottan semmilyen tapasztalatod nincs a villanyautókról, nem használod, életedben egyszer vezettél, de a cikkolvasás alapján kialakult véleményed megvan, és ettől eltérni olyanok véleményén alapulva sem lehet, akik évek óta csak ezt használják, ilyen emberekkel találkoznak tucatszám naponta mert nekik gyártanak töltőket, te csak tervezőmérnökkel vagy hajlandó megfuttatni az érveid, mert azt fogadod el.
Számomra ez a szalmabáb, ha már szalmabáb
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
válasz philoxenia #2892 üzenetére
Nekem most lesz 4 éves a RAV4em. 37e km, 3900 Euro, azaz 0,105 euró/km, ha csak az üzemanyagot nézem.
Egy hasonló EV hasonló használatban legalább 20KWh-t fogyaszt, jelenleg a gyorstöltés ára 50 cent körül van, és emelkedik. Azaz legalább 0,1 euró/km...
Itthon nem tudok tölteni, de ha tudnék is, az is majdnem 40 cent.Eddig sem volt mit javítani az autón, nem romlott el, az éves szerviz meg villanyautónál is kell. Biztosítás nem olcsóbb, értékvesztés megint nem, a beszerzési ára viszont sokkal magasabb.
Hát így állunk manapság.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
gabross
tag
válasz philoxenia #2859 üzenetére
Nem szalmabáb. A cikk egy OECD riport mondatát emeli ki a szövegkörnyezetből, ahol egyébként a nem kipufogásból származó, csakis a kerék gördüléséből adódó részecskekibocsátásról beszélnek, nem beszélnek azonos típus különböző hajtásláncairól. Erre hoztam a példát, hogy egyenértékű SUV-k tömege között sincs feltétlen óriási különbség, tehát a 'non-exhaust emissions' sem feltéten magasabb. Ha a kipufogásból és a fékek használatából származó kibocsátást is figyelembe veszzük, akkor kérdés sem merül fel, hogy melyik a több.
-
gabross
tag
válasz philoxenia #2905 üzenetére
Igazad van a gumikopással kapcsolatban. És egy ìX3 esetén ez valóban magasabb lehet, mint ha egy egyenértékű X3-at tekintünk, a fékkopásban azért nem vagyok biztos.
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2900 üzenetére
Az első nem stimmel, mert nem változtattam meg a véleményed, állításod, csak válaszoltam rá
A második sem, mert a használati tapasztalattal nem vitatkozhat egy ezzel nem rendelkezős személyElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
válasz philoxenia #2903 üzenetére
Ismétlem, ott a táblázat a pontos matekhoz. Értékcsökkenés, és a nem befektetett pénz elmaradt hozama is benne van, vagy a többlet ár miatt rá felvett kölcsön kamata. Casco dettó.
Az eredeti cikk alatti kommentek között vannak még egyéb szempontok is, mint a lízinges áfamentesség, és egyebek.(Amit két éve vettél 1,2 millióért, az már eléggé khmm... az a korosztály, amennyi időset villanyautóból már/még biztosan nem kapsz, a 2020-ban megjelent Springből pláne nem. Szóval megint almát hasonlítanál körtéhez.)
(Nálunk már kb. az egész kerület fizetős. Ha a bérlőink a nekik járó 3 hely helyett 5 vagy 6 autóval állnak be, akkor szép kis legózások jönnek délután.)
A tej élet, erő, egészség.
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2915 üzenetére
Nem, fordítva. Egy tapasztalattal nem rendelkező személy nem fogadja el a tapasztalatokon alapuló véleményt, pusztán mert nem szaktekintély.
ez az alaptézis
Ha a te állításod nézem, az a szalmabáb, mivel te már oda forgatod ki, hogy nem nyilváníthat véleményt, akinek nincs tapasztalata
De nyilváníthat, de ha tapasztalatok nélkül megcáfol egy tapasztalaton alapuló véleményt, az nem ok.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2956 üzenetére
"Ahol a cég már kiépítette a csereállomások hálózatát – vagyis Kínában, ahol már 917 ilyen épültm és Norvégiában, ahol egy –, ott a második lehetőséget választók sokkal gyorsabban „tankolhatnak”, mintha feldugnák a kocsijukat egy töltőre. A teljesen automatizált csereállomásra beállva a rendszer 3 perc alatt kiszedi a lemerült akkut, és betol a helyére egy teljesen feltöltöttet, miközben a sofőr a vezetőülésben várhatja ki az egészet.
Az európai piac meghódítására készülő cég idén januárban adta át az első ilyen állomását a kontinensen, Norvégiában. Nem véletlenül itt: az első adag norvég vásárló – ez jó 200 vevőt jelent – 92 százaléka érdeklődött az akku-előfizetés iránt. 2022 végéig 20 állomást terveznek nyitni Norvégiában."Szóval kínában olyan 10millió autóra (és kb fél magyarországnyi helyenként) jut egy állomás, norvégiában van egy, és talán lesz 20. Hát azt hiszem ez nem piaci rés.
Ennél majdnem több H2 kút vanElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Noukoum
veterán
válasz philoxenia #2959 üzenetére
A nemlétező akkucsere állomás hány autót szolgál ki és mennyi idő alatt?
Komolyan nem értem miért kell elmenni ovis szintre. Tájékozódj vagy kérdezz miért van bukásra ítélve a koncepció. Én szívesen segítek bárkinek, de nem úgy hogy már el van döntve hogy az úgy van és kész. Mert azt megette a fene.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2960 üzenetére
Vicces amikor a moderátor trollkodik, vitát szít és kiforgatja az ember szavát
“2: az akkucsere értelmetlenül drága, egy autóhoz akkor egynél több akkut kell legyártani, és ugye az akku a legszennyezőbb ebben a buliban, plusz a csatlakozókat is úgy kell kialakítani hogy akár 3-4.000 csatlakozást kibírjon 4-600A-en, ami nem gyenge mutatvány. Ezért nem csinálja senki, akinek ép esze van”
Vs
“Holott két napja még lehetetlen volt szerinted... ”
Szerintem soha nem írtam hogy lehetetlen, értelmetlen, bonyolult és senki nem csinálja akinek van esze. A nionak nincs esze, próbálkozik. Ennyi
Ja szalmabáb
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Noukoum
veterán
válasz philoxenia #2962 üzenetére
Tehát akkor ignorálni kell, nagyszerű.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
titán
válasz philoxenia #2959 üzenetére
átlagos töltési idő 20 perc alatti (inkább 10-15), ezért 20 perccel számoltam. Tehát óránként kb 50 autót.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
madgie
titán
válasz philoxenia #2968 üzenetére
Hányszor érsz oda bármilyen töltőhöz nulla százalékkal? 10-80% kb, amivel számolni kell DC-nél, alul azért, mert hülye lennél kicentizni (ha nem működik valamiért, nem érsz el egy másik - akár AC - töltőig), felül meg azért, mert gyorstöltésnél 80% felett drasztikusan lecsökken a töltési sebesség, felesleges addig még ott állnod a maradék 20% töltésig, mint az azelőtti 70-ig.
-
titán
válasz philoxenia #2970 üzenetére
Tök mindegy, hogy mennyivel érsz a csere telepre. Oda se nullával. Tehát a csere sem nulláról tölt fel, és valószínűleg nem tele fogod megkapni. Mert 5 egység van egy cseretelepben. Tehát ha 5 percenként van egy csere, akkor 25 perc van tölteni az akkut, mire újra berakják egy autóba.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2964 üzenetére
Szóval Kína befektet nálunk milliárdokat, hogy egy nemlétező és értelmetlen technikát működtessen.
Nem, egy vállalat (nem Kína) épít egy gyárat, ahol gyártanak olyan berendezést, ami kell az ötletükhöz. Nem működtet innen semmit. (szalmabáb)
Bocsánat, de nincs saját topik a PH!-n! Írj blogot tiltsd le a hozzászólásokat és akkor csak te írhatod le oda a véleményedet. Az egy vallás, ahol csak hozsannázni lehet, az meg szakmai topik, ahol, ahol trollkodás lenne a nem konkrét kérdés szakmai segítséget kérve. Ez itt a Fáradt gőz. Szakmai rangja mint a Vicces képeké...
Nem értem a problémád, azt már kifejtetted, hogy neked mindenki egy kutyaütő hozzánemértő, aki a véleményét szajkózza, de ha ezt tesszük, akkor le vagyunk szólva, hogy ne itt tegyük, majd leírod hogy ennek pont ez a helye (fáradt gőz)
Szerintem fejben rakd össze mit is szeretnél mondani, mivel mi a problémád, és akkor írj, ha nem a trollkodás vagy a vita fenntartása netán generálása a cél. Főleg hogy moderátorként ez ELLEN kellene tenned. Kiléptél kissé a szerepkörödbőlElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2968 üzenetére
Tesla: 150-250kW, Ionity akár 350kW amit le tud adni.
Egy átlag tesla 75-100kWh akkuval van megáldva
Mindenki aki valóban elektromos autót, netán teslát használ, ezeket tudja. Azt is, hogy a DC-n nem 0-100-ra töltünk, csak akkor ha a vezess.hu újságírónak álcázott gépelő-írnoka az ember, aki ezt teszteli és leírja ez szar.
20-80% (de akár 10-80%) közt kb 45-60kWh energia kell, ami a fenti állomásokon 12-25perc közti idő, ami szűken elég egy kávé/pisi kombóra.
Egyszer ionityn csak azért álltunk meg, hogy autópálya matricát vegyek az osztrákokhoz, 18percembe tellett.Magyarországon hány ilyen Supercharger van?
ha jól tudom 8 állomás (kilencedik épül) ahol állomásonként 4-8 fej van
De google: https://www.tesla.com/hu_HU/findus/list/superchargers/Hungary[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Renault, Dacia topik
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- PC Game Pass
- EA Sports WRC '23
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Politika
- További aktív témák...