- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- GoodSpeed: Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók III. PBO - Thermal Limit lvl2
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Vesa
veterán
"Ami biztos, hogy a taxik ki lesznek zárva az ingyenes (és mindenfelé) töltésből."
Haha, arra befizetnék. Majd jönnek a taxi bizniszben érdekelt NER-es haverok, mint a KATA és egyéb más olyan kivételeknél, ahol mindenki szívott csak a tetű taxisok nem.
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
Ez ettől egy kicsit komplexebb. Az már most látszik hogy valószínűleg rengeteg zöld hidrogén lesz pár éven belül, nagyon olcsón, kvázi a megújuló energia termelés melléktermékeként.
Hogy ez a közlekedésre is hatást gyakorol majd csak attól függ, hogyan alakulnak az akku árak és hová áramlanak a támogatási pénzek, az utóbbi meg politikai kérdés.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
A következő nehézség, hogy egy hidrogén szállító tartályos félpót 1000kg hidrogén szállítására képes. Ez kb 10000 km megtételére elegendő. Egy dízel félpót 35m3-t tud szállítani, ami 80000 km-re elég. Tehát 8x annyi hidrogénszállítóra lenne szükség, mint most üzemanyagszállítóra, és a szállítási költség a 8x-osa.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
"Ilyen nincs, hogy annak a mellékterméke."
Már hogyne lenne. Minél több megújuló lesz a rendszerbe integrálva, annál több olyan időszak lesz, amikor egyszerűen nem lesz ára az energiának. Ilyenkor vagy leszabályozod, vagy elkezded tárolni. A tárolás egyik módja a hidrogén. Azt tudjuk hogy ebbe óriási pénzek mennek és fognak menni.
"Az akku árak viszont folyamatosan zuhannak, és a trend tartja magát."
Az utóbbi időben ez csak a kémia váltásoknak köszönhető, és egyáltalán nem biztos hogy így marad.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
joghurt
addikt
Annyit kérdeznék: A minden sarki kiegyenlítő akkukba honnan lesz a lítium (vagy akár ólom...), ha még az autógyártás akku szükségletét is alig képesek fedezni?
A #4755-ös számításod nem egészen értem. 35 m3 cseppfolyós hidrogén tömege 2,5 tonna. Ebből 60% feletti hatásfokkal lesz áram. Nekem 213 GJ leadott energia jött ki.
A 35 m3 gázolajból 29 tonna, amit pöfögjünk el egy nagyon jó, 40%-os hatásfokú motorban! Ez 500 GJ leadott energiát jelent. Tehát messze nem 8-szoros.A tej élet, erő, egészség.
-
WiZARD
addikt
Na meg egy emelkedőn felfelé is ki kell venni elég sok energiát, amit az üzemanyagcella nem tud így hirtelen.
Amúgy mennyi egy üzemanyagcella élettartama? Egy váltott sofőrös kamionban az milyen gyakran lesz cserés és mennyibe fog kerülni?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Vesa
veterán
Ez valid, de kifelejted a számításból az elektromos infrastruktúrát, és csak lokális szinten számolsz. Már most kárognak arról, hogy jelen formában az elektromos hálózat alkalmatlan arra, hogy az elektromos autók terjedését a jelenleg látott ütem mellett kiszolgálja. Vagyis brutális hálózatfejlesztésre lesz szükség az elektromos rendszerhez is, ami kb. Euro/Dollár milliárdokban mérhető.
Arról nem beszélve, hogy a kobalt kitermelés jelenleg arra sem elég, hogy a mai igényeket kiszolgálja, és az elkövetkezendő 10-15 évben esély sincs rá, hogy ez érdemben változzon. Mindegyik rendszernek megvannak a maga korlátai, nincs szent grál.A tudomány a valóság költészete!
-
Semin
senior tag
Akkor erősen kételkedem benne, hogy le tud gyártani 3m db-ot. A nagyobb autógyártók mindegyike alkatrész ellátási gondokkal küzd, és bár ezek nagyobb része motor.- vagy váltóalkatrész, azért szép számmal akad a fent felsoroltak közül is.
Eddig a Teslát a relative “alacsony” gyártási kapacitás miatt nem érintették ezek a problémák, ez lassan meg fog változni. -
Shadowbull
addikt
Már most sincs várakozási idő gyakorlatilag semelyik piacon, semmilyen modellre, azaz a megrendelések alacsonyabbak mint a gyártási kapacitás.
Kínában már az árcsökkentést is elkezdték, ráadásul több lépcsőben, és újabbakról pletykálnak.
Hamarosan az EUban is csökkenteni fognak szerintem.Úgyhogy eladni lesz nehezebb, nem legyártani.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Pár hónap alatt az egy éves várakozási idők leestek pár hónapra, és ugye abban benne van a logisztika is.
Az USAban azonnalra van TM3 (kivéve LR, azt nem árulják most) TMY Performance is várakozás nélkül van. Egyedül a TMY LRnél van pár hét várakozás.
Európában TMY LR szinte várakozás nélkül kapható, Performance pár hét, egyedül az alap TMY jön februárban.
Kínában nem tudom, de mivel erősen elkezdték az árcsökkentést, abból indulok ki hogy ott sincs már nagy sor.
Egyébként ha az elméletem stimmel, akkor hamarosan elkezdődik az árcsökkentés az EUban és az USAban is.
Hát, nem tudom ki ad 140e eurót egy TMX-ért. Annyi jó autót lehet venni ennyiért....
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
Kiához nem tudom hasonlítani.
Golf6/7 után nagyon japános kopogós fapados volt (40es Tekna).
Teslából visszaülve se vagyok elájulva tőle.
De azt erős túlzásnak tartom hogy szörnyű.A felsoroltak:
ülés van
lámpa - led fényszórót kifejezetten jónak éreztem mindig, az automata távolsági is tök jól működött (Teslából nézve fura )
pedálok - vannak, működnek, mi a bajuk?
gombok átlagosak
kijelző átlagos
fedélzeti rendszert szintén átlag szarnak mondanám, de legalább van carplay/android auto
távoli vezérlés a minimumot tudja, de lényegében a Teslában se használok sokkal többet mint előfűtés/akku csekkolás. Kia mivel tud többet?
pro pilot nem tűnt rossznak, nem tudom kia mit tud, volvohoz, vw-hez hasonlítottam (Teslából nézve persze mást gondolok róla)
ülésfűtés müxik, a 80as évekből maradt kapcsolója elég retro
ablakokon átlátni
futómű van
kerekek gurulnak
fék fog
hajtás van
helykínálat/csomagtartó nekem sose tűnt gondnak (Golfnál, Model3nál nagyobb) az adott kategóriában
chademo szopás
töltés lassú
fogyasztás közepes
dinamika relatív, 160 lovas Golf után nem panaszkodtam rá, 320 lovas Tesla mellett nyilván nem rúg labdába. De a szörnyűtől távol áll.1 pedálos vezetést sose használtam a Leafben, Teslában szeretem.
Felülnézeti kamera gagyi, de van. Funkcióban nem nyújtana semmivel többet ha jobb lenne a minősége. Teslában ennyi sincs.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
A forgalomirányító lámpák elhelyezése miatt nagyon irigy vagyok az amerikaiakra. Nekik van annyi eszük, hogy ne a vonal fölé tegyék, hanem szembe...
Teslában azért nem kell hajolgatni, mert vagy előregurulok és az üvegtetőn át látom, vagy mutatja a kijelzőnSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Ck.
addikt
Hmm érdekes, hogy emberek és vélemények mennyire tudnak különbözni, ugyanarról az autóról...én konkrétan imádom a 24 kWh-s Tekna Leafünket. Mondhatom, hogy talán a legjobb autó, ami eddig volt nekünk. Számomra az ülés kényelme pazar, puha bőrkanapét idéző kényelemmel, különösen a hátsó üléssor. A futómű nem billeg, hanem nagyon finoman nyeli el az úthibákat és finoman hintázik, imádom, a korábbi Mercedes AirMatic futóműve tudta csak kényelemben és komfortban felülmúlni . Egyetlenegy dolog a számomra idegesítő, ha nem megy a klíma, borzasztóan tud felhúzott ablak mellett párásodni, még nyáron is. Ennek a mai napig nem értem az okát, talán a szélvédő kialakításban keresendő.
De továbbra is azt mondom összességében, ha a "2016-os F10 520d vagy 2017-es S205 C350e csak negyed ilyen jó autó lett volna, vagy a 2018-as IS 300h és a 2017-es NX 300h csak fele - háromnegyed ilyen jó autó lenne...
Furcsa amúgy ezt így leírni, biztos elmentek nálam otthonról, kényszerzubbonyt neki![ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
Elképzelhető hogy a 235/45r18 más, közelebb áll a "normál" gumikhoz.
Vettünk már gumit az évek során:
régi Swiftre (virsli 175/55/r13)
A4 b7 audira ( 235/45?/r17 )
Toyota Yarisra (195/55r15)
Aurisra (205/55r16)
Versora (215/50r16)
Kodiaqra (235/50/R,18) meg most itt az id is.Most először hallottam egy bizonyos méretre hogy a 215/55/R18 méret miatt eleve "vékony" a mintázata és gyorsan kopik még nem hátsó kerekes, nem e autó alatt is. És hogy Max 40 ezer megy bele majd így.
Minden évben csere alatt meg szoktam kérdezni mennyi van még benne, de szerintem a fentiek közül sose volt még olyan hogy új gumit 4 éves 50-60 ezer km kora előtt cserélni kellett volna. 6 év körül pedig eddig akkor is cseréltem mindig ha a minta bírt is volna még egy évet.
Ehhez képest lepett meg hogy egy fél meg egy teljes szezon után 20 e km nél azt mondta a gumis hogy még egy szezon biztos aztan majd látjuk. Szerintem márciusra 25-26 ezer, jövőre ha újra jön a csere kb 35-38 ezer lesz a kocsiban, meglepett hogy utána tavasszal már lehet új gumi kell majd rá. 2.5 szezon után 40 e km előtt.
Nincs senki ilyen gumimerettel?Digitális vezető, ez jó. Kb 2 hetente én is megtekerem az id-t de csak mert élvezetes kis gokart. Gondolom nem az az évi 200 km ami miatt jobban kopik.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
A gumis azt mondta hogy a pont ilyen mérettel szerelt suzuki Nissan Toyota autók is keveset bírnak vele. Erre jön a hátsó kerék és a súly.
A probléma a gumi mérettel van elvileg nem az autóval ami alatt van.
Egyformán koptak amúgy nem jön le belőle futómű hiba meg nem is érzek ilyet. Sőt kifejezetten billeges bologatas nélkül feszesen megy de mégse rázza szét a belunk.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Rogiii
aktív tag
Én egy Suzuki S-Crossból ültem át egy 40kw Leafbe.
Szerintem ég és föld a különbség a Leaf javára.
Nekem kényelmes az ülés, a futómű a Suzukihoz képest egy álom.
Mi nagyon szeretjük.
Egyedül nyáron a klímával nem voltam teljes mértékig megelégedve, szerintem fújhatott volna hidegebbet is. Ebben a Suzuki jobb volt.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
-miura
csendes tag
Az eddigi Passat kombival jártam jól. Sokat járunk hosszabb távon kirándulni, haza stb. Bécsben megtankoltam, és oda-vissza megjártam a horvát - olasz tengerpartot vele, Egert is és még maradt egy negyed tanknyi gázolaj benne. A tankolást ill. a töltést csak Ausztriában fizeti a cég. Hozzá kell szoknom, hogy kevesebbet utazunk és lassabban.
:)
-
-
gorbep
senior tag
Húúú... ez érdekel... magánszemély hogy értékesíthet villamos energiát, amit egyetemes szolgáltatás keretében vásárol? Jogi meg adózási aspektusai is érdekelnének. Lehet ez a megoldás a napelemes szaldó szigorításokra...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Tehát akkor van legális lehetőség arra, hogy a megtermelt energia többletemet egy töltőberendezés üzemeltetőn keresztül értékesítsem? Hm... ez izgalmas is lehet, ha majd a villanyár eléri a piaci realitást... én záros időn belül 200 Ft/kWh-t tippelek... de nagyon remélem, hogy nem lesz igazam....
Azért nagyon nem mindegy, hogy 5 Ft-ot kapok érte, vagy az utcai AC töltő ár kb felét...
szerdai TC híradóban Karotta mondta, hogy egy néző beírta, hogy a valamelyik (Shell?) kutakon programozzák át a kijelzőket, mert eddig csak 3 egész jegyű árat tudtak kiírni... kérdés csak az, hogy a negyedik (első) jegy 1 vagy 2....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Tiédetis
senior tag
Tegnap hazafelé, Kmét Auchan és OMW kúton akkora sor volt, hogy majdnem kicsi volt az árúház úthálózata hozzá. Hazaértem, gondoltam hiányzik még 10-15 liter disel a másik kocsiból, elkanyarodtam a mol partner kútra (már vagy 15 éve az) és mit látok? Semmit. Szó szerint, se disel, se benya.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
Nem értek mindenben egyet.
a 250A-es kábelen 250A-es power modul esetén 800V-on 2x olyan gyorsan tölthetsz mint 400V-on
a 2-3 igazElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
wassermann
addikt
P=U*I és I=U/R (ez elméleti, mert itt nálam R a teljes cucc, kocsi + kábel)
ha az elsőbe behelyettesíted I helyére a másodikat, akkor P=U²/R, így jön ki: ha az terhelés ellenállása (R) azonos (ezért elméleti) és a fesz a kétszeresére nő, az átadható teljesítmény elméletileg a négyszeresére fog növekedni. ( ha a kocsi tudja nyelni)
-
biker
nagyúr
Technikailag valahol az, ezért lényeges a belső ellenállása mOhm-ban, mert ez adja meg, mennyire fog melegedni milyen töltőárammal vagy kisütő árammal, és ha nagy a szórás belső ellenállásban, akkor egyenetlen lesz a terhelhetősége, pl 0.1C-nél még közel egyenletes lehet a kapcitás, de 1-2C-nél drasztikusan eltérhetnek a melegedés különbsége miatt, melegedéskor változik a belső ellenállás is.
De tény, hogy az a kevés 800V-os akkus autó még nem bizonyított, mennyire éri meg valójában.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
wassermann
addikt
Nem... de engedjük el ezt a témát szerintem!
Többször leírtam, az egyenlet mellé, hogy elméletben. Direkt nem merültem el a részletekben (csatlakozók, kábel, elektronika, gerincvezetékek..). Ezen kívül más leírta, hogy felesleges hintázni rajta, mert a kiépítése sem két fillér.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Engem leginkább az akku léghűtéses megoldása lepett meg. Az én hibrid Kugámban vízhűtésű az akku pedig csak 1 kWh-os.
Vagy ennyire hatékony a léghűtés, hogy nyáron 30 fokban, a sugárzó 60 fokos aszfalt esetén is tudja az ideális tartományban tartani az akkupakkot?⭐ Stella
-
titán
Ma reggeli szívás a töltőn. Későn jutott eszembe, hogy töltenem kell. Út közben voltam, épp tartottam hazafelé. Az akku hőmérséklete 13 fok volt, amikor beállítottam a Superchargert. 10 perc alatt odaértem. Amennyit csak lehetett "jojóztam" (teli gáz, majd nulla gáz, és újra, meg újra), de 10 perc alatt is csak 20 fokra sikerült felfűteni az akkut. Az előző, NCA-s Model 3-at jojózással 2 perc alatt 10 fokkal lehetett melegíteni, ezen gyakorlatilag semmit sem segít, csak az akkufűtés melegíti. 20 fokos akkuval kezdtem a töltést. 56 kW lett a töltési sebesség 110 helyett. 18%-ot, 10,7 kWh-t kaptam 12 perc alatt.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
stickrs
senior tag
Ha jól tudom mg4-ben lehet manuálisan állítani. Másiknál még nem láttam én se.
Minden autónak megvan a nyűgje, bár én télen nem sokat vezetek, max 3-3500km/ho. Augusztusba meg volt 7k fölött, ez is szívás pl, hogy 2 havonta vinni kell szervizbe olyankor, mert ugrik a garancia ha nem viszed Hyundainál..
Mondjuk azt hittem teslanal bármelyik töltőre navigálsz működik az akkufűtés
Én személy szerint ezzel is, és az i4 max 100kw-jával is ellennék, csak nem mindegy, hogy mennyit kérnek érte. A legolcsóbb i4 Ausztriába (20k futott km) 75.000eu... ennyiért szerintem jogosan várja el az ember, hogy maxon töltsön a harmadik, negyedik, negyvenedik töltésnél is.Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
Új hozzászólás Aktív témák
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- E-roller topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- foobar2000
- Videós, mozgóképes topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Aliexpress tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest