Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
Személyeskedést fejezzétek be!
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
nincs az e-autóknál gyakori B, vagyis visszatáplálós fokozat, emiatt nem is lassul úgy, hogy egypedálos közlekedésre alkalmas legyen, használni fogjuk a fékpedált is sokat. És a kéziféket is, mert nincs P állása a járműnek, tehát parkoláskor N-be tesszük, amivel simán el tud gurulni, szóval a nagyon anakronisztikusnak ható, manuális kéziféket szükséges lesz behúzni. [link]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
a villanyhajtású SUV esetében körülbelül 3-8 százalékkal több a PM2,5-ös kibocsátás mennyisége, mint a belső égésű motoros járműveknél. Ennek oka az akkumulátorok jelentette plusz súlynak köszönhető, ez pedig extra terhelést és kopást eredményez a gumiabroncsok esetében, ami szintén szennyező anyagok kibocsátásával jár. [link]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem az elektromos autót Isten tölti föl és a gyártásakor sem keletkezik semmilyen hulladék ... Ne tekintsünk már vallásként a dologra... Felismered az érvelési hibádat?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Noukoum #2856 üzenetére
Ismét érvelési hiba. Aki "ért" a témához, az nincs a topikban szvsz. Még azt sem vettétek észre, hogy nem beszéltem egyik tábor mellett sem, csak állításokat cáfoltam, nekem nem a témához kell itt most értenem, hanem a vitához.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
A témához szólva, a véleményem az, hogy jó dolog, hasznos, ez a jövő útja, jelenleg rengeteg hátránnyal, a számos előnye mellett. A technológia jelenlegi szintjén olyan drága, hogy igazából még kuriózum. A legnagyobb az előnye a városban nyilván, a helyben kibocsájtott rendkívül alacsony káros-anyag mennyiség miatt. Nekem az tűnne célszerűnek, ha töltés helyett akkukat cserélnének benne, a csereszabatosság azonban jelenleg nagyon alacsony. Bemennél a kútra, pár perc alatt cserélnének, mint pl. egy gázpalackot stb. Lenne a töltésnek relatíve alacsony ára, az üres akkunak is, mint a palacknak és kész. A legdrágább modellek csak világszinten nagy példányszámúak, mint pl. a Tesla, ami azonban soha nem lesz népautó. A globális csökkentéshez ennél legalább egy nagyságrenddel olcsóbb modellek kellenek. Na és a villanyrollert közelebb kellene hozni hozzá, kicsi, egy-két személy és némi csomag szállítására alkalmas olcsó városi járművek a közeljövő. Véleményem szerint.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem jó az irány. Az összehasonlításnál mindenképp az árat is figyelembe érdemes venni. Meg ami még fontos, a hatótávot a korrekt összehasonlítás miatt. Ez is a menetteljesítmény része. Tele tankkal és feltöltve, bár nyilván az utóbbi nem mérhető. Sőt a menetteljesítmény része a mondjuk 1000km megtételéhez szükséges idő is.
Nem arról van szó, hogy a némileg magasabb súly esetleg minimálisan több szennyezést jelent, itt a vita szabályai a fontosak most, hiszen a számarány nagyon alacsony az össz-járműparkhoz képest.
Nekem praktikusan a "húzzuk ki a töltőt, ha nem töltjük a telefont!" is bullshit, hiszen mikor megsütök egy adag kenyeret, nagyjából becsülve egy évi kihúzott töltő energiája megy füstbe. Egy komolyabb épület fűtése (sportcsarnok stb.) megy az egész országét elviszi szvsz.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
A hozzászólásaimban csak az érvelési hibákra mutattam rá. Nem tanulmányoztam villanyautókat, vezetni is egyszer vezettem egy kísérleti példányt jó tíz éve. Azonban a tényállításokat a véleményektől el tudom választani, a tényállítások forrásait pedig tudom ellenőrizni. Moderátorként kerültem a topikba, mert azon az alapon vádoltak valakit, hogy nem ért hozzá. Azonban ez nem egy szakmai topik, még a Logouton sem. Fáradt gőz, a hozzáértés hiánya miatt is nyilván. Gondolj úgy rá, mintha pár titkárnő beszélgetne a Windows kontra Linux fájlrendszereiről, vagy a többszálas programozásról. Ha valaki igazolja, hogy a villamos autók fejlesztésében dolgozik vezető mérnökként, majd elismerjük szaktekintélynek.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Sőt, ha már összehasonlítás, akkor úgy korrekt, hogy az árat élettartamra hasonlítsuk össze. Itt nyilván a karbantartás miatt nagyot nő a villanyos előnye. Elrettentő példa, dízelről.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
2: az akkucsere értelmetlenül drága, egy autóhoz akkor egynél több akkut kell legyártani, és ugye az akku a legszennyezőbb ebben a buliban, plusz a csatlakozókat is úgy kell kialakítani hogy akár 3-4.000 csatlakozást kibírjon 4-600A-en, ami nem gyenge mutatvány. Ezért nem csinálja senki, akinek ép esze van
Most hány cella egy akku? Több akku kevesebb cellával pont annyi. A cserét kikapcsolt állapotban gondoltam Azért villanyos fórumon több hozzáértést várnék, miért okoz gondot a 4-600A ? Hány volt is ez? Vasútnál 25kV mellé jön a 2k A, a csatlakozás ehhez képest meg éppen sok száz millió, az áramszedő sok ezer kilométeren át súrolja a munkavezetéket, mire cserélni kell....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ez megint szalmabáb, olyanról beszéltem aki elektromos fejlesztésben dolgozik és érvként jön a hagyományos autóval foglalkozó tanár, meg egy önjelölt "szakértő"....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Így ez már szalmabáb. Az alapállítás még mindig az, hogy közel azonos modellek esetén... Csinálj komplett felosztást akár, élettartamra kiszámíthatsz mindent, ami alapján háromszor jobban jártál, de azt ezzel nem cáfolod.
Szerintem amúgy ez a valamivel nehezebb téma már lerágott csont lett, szerintem hagyjuk.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Az akkucsere nagy előnye a hosszabb lehetséges töltési idő. Amúgy miért lenne kisebb a hatótáv, ha nem 12 cellás egy akkut cserélek, mintha 4 háromcellásat?
Az áramszedős példa pont jó, mert az akkun/autón lehetne cserélni akár minden alkalommal kopóbetétet, lehetne köztes kopóbetéttel megoldani stb.
Mennyit tudsz a vasúti felsővezetékes technikáról? A villamos amúgy tényleg közelebb áll, lévén egyenáram, de kikapcsolt állapotban kb. mindegy....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Alapvetően egyébként a két legfőbb összehasonlítási alap, a teljes élettartam alatti költség és az az alatt az "autóban/autóval" eltöltött idő.
Tehát vegyük figyelembe a karbantartás lényegesebben olcsóbb egyszerűségét a villanyautóban, míg a benzines/dízelnél a hatótávot időben inkább, mint kilométerben. Azaz mennyi idő lejutni villamossal mondjuk a horvát tengerpartra, úgy is, hogy nem kell teslás útvonalhoz ragaszkodni. Ott mennyit tudsz helyben autózni stb. Aztán vonjunk mérleget. Természetesen ez csak jelen időpontra lehetséges. Így nem becsülhető az öt év múlva esedékes útvonal, amikor nyilván sokkal több töltő lesz, de persze az sem, hogy akkor hogy alakul az egyszerre tölteni akarók aránya ehhez. Jelen helyzetben nem becsülhető az akkori használt autók ára sem. Az újak most nagyon drágák, nyilván rengeteg embernél (a legtöbb átlagautósnál) nem is jöhetnek szóba, mikor egy-hárommillió van max autóvásárlásra legtöbbünknél. Hiába lenne tehát jó nekem most egy Spring munkába járni, ha költségben jelenleg talán húsz év se alatt hozná be a bejárásra használt Bora árát... Nyilván ez fog változni, a Bora húsz év múlva OT korú lesz, a Springből meg lesznek használtak, nyilván olcsóbban.
Nyaralni ellenben Springgel (kategóriájával) nem lehet menni. Alternatíva lehet addigra egy drágább bérlése talán, arra az időtartamra például.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem mondtam, hogy nincs jogod, ez megint szalmabáb. Szaktekintélynek nem tudlak elfogadni.
Megint IT példát hozva, nekem van jelenleg három használt gépem, meg használtam már párat, van, volt tabletem, telefonom stb. azonban ez alapján még a fejlesztési irányokról jövőről stb. csak nagyon outsiderként tudok bármit mondani. Itt a topikban jelenleg csak júzerek vannak tudtommal villanyautó ügyben. Véleménye mindenkinek van,. el is mondhatja szabadon, azonban attól csak minimálisan lesz, ha lesz hitelesebb a véleménye jövőt illetően, mint azé, akinek nincs.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Amúgy számoltam tco-t, az előző kocsim egy vitara 1.6 glx automata volt, 3 évre oplizing, üzemanyaggal többe került 3 év alatt mint a tervezett jelenlegi kona 5 év tco-ja, sokkal többe! Még a 360-as benzináron is
Na látod egy ilyen számítás ide bemásolva jobb érv lehet két oldal szócséplésnél.
Amúgy nekünk pont ilyesmi Vitarank van, csak nem automata, de öt év alatt még nincs benne 40k km. Így sokára jönne meg egy villany árkülönbsége még ezt eladva is. Más szempont, csak az enyém, hogy jelenleg a családban négyen négyfelé dolgozunk, időben és térben is. Így legtöbbször a négy kocsiból legalább kettő, de inkább három nincs itthon. Négy villanyautó árát meg nagyon sokára keresnénk meg.
Nem térülés a lényeg amúgy, ha annyiba kerülne, mint egy tévé, nyilván feszt cserélnénk, bár mi tévét se cserélünk sűrűn. Lakás azért nem jó példa, mert annál minimális a befektetéshez képest az értékcsökkenés, sőt inkább értéknövekedés van, még a javítást karbantartást beszámolva is. Kocsinál meg ugye azt sosem kapod vissza, amit az üzemanyagon kívül ráköltesz.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nézz utána a fogalomnak. Nem ezt jelenti. Azt jelenti, hogy: [link]
Nem a villanyautókról van véleményem, ezt leírtam, hanem a tényállítások valódiságáról. Nagy különbség. Most szerencsére egy másik érvelési hibát alkalmaztál.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz joghurt #2901 üzenetére
Na például nekem a parkolás évi ezer Ft sincs. Ezen nem sokat tudok spórolni. A Borával megyek kb. 10k km-t egy évben, 7.5 alatt eszik, de számoljuk annyival. Ez 750l benzin. Jelenlegi áron 360000 Ft. Vettem két éve 1,2 milláért. Tíz év alatt kerül annyiba, mintha most hoznék be szürkén Romániából egy Springet. Na ugye a két kocsi rengeteg szempontból más kategória. Hasonló kategóriájú autót vegyünk. Előre ki kellene fizetnem az árát. Mennyi kölcsönt kapnék rá, mennyi lenne a kamat? Mennyibe jönne a Casco, ami most nincs. Mekkora kár érne, ha megtörnék a kocsit más hibájából és az értéke csökkenne? Ki tudod annak az oldalnak a segítségével kalkulálni? Évi 360000 Ft részlettel? Így nem számoltunk persze javítást, ilyesmit, azon nyilván spórolnék valamit. Kivéve, ha törik. Akkor ez összehasonlíthatatlanul olcsóbb.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz gabross #2904 üzenetére
Az idézett cikkben pont csak fék/gumikopásról beszéltek, másról szó sem volt. Olvass vissza a szálon! A kolléga hozta oda az emissziós értéket, ami villanyautó esetében felmérhetetlen egyedileg, az erőművi különbségek miatt. Nem napenergiával megy minden villanyautó, sőt. De még a napelemeknek is van komoly gyártási emissziós értéke, legalábbis míg nem minden napelemet gyártanak napelemmel működő gyárakban. Mivel pedig Kínában gyártják a nagy részét, ahol igen magas a szénenergia felhasználása...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
a használati tapasztalattal nem vitatkozhat egy ezzel nem rendelkezős személy
Ezzel gyakorlatilag azt mondod, hogy akinek bármilyen témában nincs saját gyakorlati tapasztalata, nem nyilváníthat ellenvéleményt? Volt Borád? Benzin 1.6? Ha azt állítom egy l a fogyasztása 1000km-en akkor el kell fogadnod?
A "rendelkezős nyilván elírás, abba nem, kötök bele...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Végül is sz*r az az autópálya, ahol mindenki szembejön....
Fordítsuk meg! Te nem fogadod el a tapasztalatokon alapuló véleményt, azaz pl. Shadowbull-ét. Aki fejlesztőként tapasztalt meg olyan dolgokat, amit te nem.... Meg mindenki másét, aki nem a villanyautó imádat felől közelíti meg a témát... Legyél boldog a villanyautóddal és tudj vele egyszerre háromfelé menni...
További boldog villanyautózást!Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ez hogy jött ki?
Elosztottad a pénteket a 13.-ával? Rendelkezel térképpel a kínai hálózatról? A Himalájában szerinted hány állomás van például?
Amúgy pedig majd az idő eldönti. Létezik a technika? Létezik. Működik? Működik. Holott két napja még lehetetlen volt szerinted...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Szóval Kína befektet nálunk milliárdokat, hogy egy nemlétező és értelmetlen technikát működtessen. Bocsánat, de nincs saját topik a PH!-n! Írj blogot tiltsd le a hozzászólásokat és akkor csak te írhatod le oda a véleményedet. Az egy vallás, ahol csak hozsannázni lehet, az meg szakmai topik, ahol, ahol trollkodás lenne a nem konkrét kérdés szakmai segítséget kérve. Ez itt a Fáradt gőz. Szakmai rangja mint a Vicces képeké...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Maradjatok a topik témájánál! A "Miért vezet..." topikba való hozzászólásokat oda posztoljátok!
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Milyen NAS-t vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Windows 11
- Hobby rádiós topik
- Politika
- Futás, futópályák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...