- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Aliexpress tapasztalatok
- Facebook és Messenger
- Google Drive
- Windows 10
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vírusirtó topic
- Mesterséges intelligencia topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
Új hozzászólás Aktív témák
-
joghurt
addikt
Engem ez az értelmezés nem győzött meg. Egy csomó egyéb okból ingyenes parkolásra jogosult tételesen meg van említve a jogszabályban, hogy az ingyenesség mellett rájuk nem vonatkozik az időkorlát (pl. aki helyi lakos.) A zöld rendszámosokra viszont nincs ilyen említés.
A tej élet, erő, egészség.
-
-
V.T.
aktív tag
Ma be lett üzemelve a töltő. Nem jól emlékeztem és csak 25 amper van direkt a töltőnek nem 32. Így csak 4.3 és 5.2kw között tölti az Ioniqot 1 fázison. Sebaj így is gyorsabb mint a gyári töltő.
Viszik az Applikációval nem tudom össze hozni. Green Drive app kell hozzá de nem találja a töltőt pedig a WiFi megy. BLUETOOTH-T keres de az nincs a töltő beállításai között így nem értem. -
joghurt
addikt
Izgalmas kérdés, hogy az USA és az EU mennyire lesz hajlandó egyáltalán beengedni egy ilyen kínai autót. Mert ugye tele érzékelőkkel, tonnányi adatot gyűjt és küld haza. Semeddig sem tart, hogy a kameraképek és a LIDAR adatok mellett az utastérben elhangzottak is bekerüljenek a streambe.
A tej élet, erő, egészség.
-
opr
veterán
Öööö, rossz híreim vannak: Mg, Volvo, Lotus, Polestar mind kínai kézben van. Plusz ezeken felül még jönnek az eleve kínai márkák is, mint pl byd, nio, dongfeng... Nyakig leszünk öntve kínai... Autókkal. Csak azt remélem, hogy nem fogjuk megengedni, hogy ugyanolyan versenytorzító magatartással kinyírják a nyugati márkákat ebben az iparágban is, mint annyi minden másban (de ebbe itt nem megyek bele mélyebben, mert nagyon off, és kirakják a szűrömet).
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Tiédetis
senior tag
Tudod erre azt tudom mondani, hogy én már megéltem majdnem azt a kort, amikor az ilyen nagytudású emberkék, elvennék a jogosítványt. De az ilyen emberkék is egyszer, ha szerencséjük lesz, eljutnak ebbe a korba, vagy még tovább. Akkor viszont a mostani elképzelésük szerint, jogsi lead, és elővesz busz és vonat. Mert hát a bicikli sem jár már abban a korban, hiszen az csak kettő kerék és hát instabil.Nem beszélve arról, hogy jönnek mögötte gyorsabban közlekedő kerékpárosok, akiket nem kéne feltartani, sőt, akadályozni, csak azért mert spórolnak az energiájukkal és emiatt lassabban haladnak. Igazából ki sem kellene mozdulniuk saját kis szobájukból.
Továbbra sem konkrét személyre, személyekről szólt a véleményem, csak úgy általánosságban.Egyébként meg mi vagyun a hülyék, mert az aláírásomban ott a használati utasítás, amit megint nem vettem/vettünk figyelembe...
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
opr
veterán
-
biker
nagyúr
vitatkozhatok? Minden autónál nő a fogyasztás télen hidegben meg nagy tempónál, csak nem tűnik fel az egyébként is botrányosan szar hatásfok miatt.
Te ott azt érzed, ha 100 helyett 130-al mész akkor 6l helyett 6,8l lesz a fogyid. nem 15kWh helyett 22kWh, csakhogy a növekmény a hatásos fogyasztáshoz képest ugyanaz. ha nem 28% lenne a hatásfoka az autónak (kb 2l/100km/h kell a mozgáshoz, ami 15kWh energiatartalom) akkor ha az 2,8l-re nő (6>>6,8l) a veszteséged nem ennyivel nő, akkor nem fáj annyira.
"sajnos" az elektromos autók rámutattak arra, valójában mennyi energia kell az autó fizikai mozgatásához, mekkora a veszteség a légellenállásban, gördülésben, és ez bizony drasztikusan nő
Egyesek azt hiszik, ez egy másik fizika, "némá milyen szar, mennyivel többet fogyaszt", holott ugyanaz a fizika, csak nem tűnik fel.
Ugyanúgy nő a gördülési ellenállás nedves úton, a légellenállás hideg sűrű levegőben vagy nagy tempónáál, és ugyanúgy nő az alapfogyasztásod benzin/dízel esetén.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
Négyzetesen nő. Fizika.
A másodfokú képlet együtthatói mások belsőégésű és elektromos hajtásnál, illetve karosszériától függően.
A villanyautó fogyasztása 0-nál 0, elindulás után erre jön a kb. sebességfüggetlen veszteség (gördülési ellenállás), majd a legnagyobb tétel, a sebességgel négyzetes közegellenállás. A hatásfok pedig nagyon magas az akkuba töltött és a villanymotorból kivett energia között. Ráadásul fékezéskor a mozgási energia jó része visszatöltődik.Belsőégésűnél ha nem start-stop, akkor állóhelyzetben is komoly a fogyasztás, a többi tényező ugyanaz, ellenben egy baromi rossz hatásfokú motorral állítod elő. Az összes többi elégetett üzemanyaggal (és ez a mennyiség 80%-a is lehet) a környezetet fűti, amiből fékezéskor vissza sem termelsz a tankba.
Mivel eredetileg is magas fogyasztásról indulsz, ezért kétszer akkora sebességnél nem négyszer akkora lesz a fogyasztásod.Villanyautóval nekem a 80-130 tartományban nagyon szépen kijött a sebességgel kb. négyzetes fogyasztás. Annyira, hogy könnyedén vissza is tudok számolni, adott töltőig milyen sebességgel mehetek biztonságosan. (Na, a fedélzeti komputer erre képtelen; kb. hasraütés értékeket ír ki, ha nem a mindennapokban megszokott tempóval megyek.)
A tej élet, erő, egészség.
-
GalaHU
őstag
Úgy érted abból a rezsicsökkentésnek hazudott lehúzásból ami alatt egy rövid időszakot kivéve olcsóbb volt az áram világpiaci ára, mint a “rezsicsökkentett” ár?
Nem kétlem, hogy elmaradtak a fejlesztések, de simán ellopták mint annyi minden mást…Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
cOxeR
Ármester
Picit fordítva élünk - nem normál munkarendben, nagyon sokat vagyunk otthon (munka miatt persze), ha elmegyünk, legtöbbször naplemente körül dolgozunk évszak függően, illetve délelőtt, 9-10 órás kezdéssel, de akkor többnyire 13-14 óra körül otthon is vagyok/vagyunk. Nekünk kivitelezhető, 8-16/17 óráig terjedő munkával nem kivitelezhető
-
stickrs
senior tag
Nekem drágább lenne itthon tölteni mint gyorstöltőn.. (Ausztria) itthon 0,50eu/kwh jelenleg, 50kw-s töltőn 0,30eur/kwh régi ügyfeleknek, újaknak 0,40eur/kwh.
Más: MG4-et látott már valaki élőben? Elég olcsó a mostani mezőnyben, kíváncsi lennék a minőségre. 34.000eu nálunk a full extrás 64kwh verzió, alap 64kwh-s hőpumpa nélkül 31.600eu. 51es LFP aksival 28.240eu.(fehér 27.500eu). Mondjuk a 49.000km-t futott 28as Ioniqot nem olyan sokkal kellene toldanom, és nagyobb aksi, gyorsabb töltés lenne.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
cOxeR
Ármester
Az tiszta sor, mi van a piacon, enyém is sokkal többet ér, mint ahogy vettem, csak nézegetnem kell, mi lesz a következő, mielőtt “sok” km lesz benne.
Modell 3 lehet ár/értek arányban a következő lépcső, ha persze nem lesz valami új elektromos auto vásárlási támogatás.I3-nál az összes import autót garanciával hirdetik pedig… elég szemét dolog ha EU-n belül nem lehet másik országban érvényesíteni a garanciát. Tudom költség van vele, de azért it-ban is működik ez normálisan, itt is kellene.
50k alatt gyorsan viszik, nem azt akartam vele mondani, hogy eladhatatlan.
-
cOxeR
Ármester
Nem fogják… vagy havi díjat fizetsz… ez a legújabb hepp, az auto tudja, csak akkor használhatod, ha fizetsz.
Szép új világ…
Tény vicc ami I3 esetén megy… navi ár, térkép frissítés, másik kedvencem a hátsó “szélvédő”, egyben lehet cserélni az ajtóval, ha pl megreped az üveg, ki kell dobni az egészet, ajtót/lámpát mindent.
No meg az első tároló nem zár vízmentesen, annyi thirdparty cucc van már hozzá, nem győzöd kapkodni a fejed… és ez nem tuning hanem gyári balgaság javítása/koncepcionális hibája.
No meg a lespórolták az utas oldali tükör sötétedést, csak a sofőr oldali sötétedik, ez is milyen. -
titán
Hidrogénnek meg a belső égésűnél is nagyobb infrastrukturális igénye van, csak épp most nincs egy évszázad arra, hogy kiépüljön a kúthálózat.
1 db nagynyomású, 60l/perc dízel fej kiszolgál naponta 86e liter üzemanyagot, ami 200e km megtételére elegendő.
1 db hidrogén kútfej telepítéssel 800-1000 millió forint, területi igénye 3x, mint a dízel kút fejé, 1 óra alatt tölt meg egy kamiont, kiszolgál naponta max. 1500kg-t, ami kútfejenként napi 15e km-re elég, így kell belőle kb 13x annyi, mint nagynyomású dízel fejből most van, és van rá 20 év kialakítani a teljes hálózatot.
1 db 1,5 MW töltő telepítéssel 150 M forint, területi igénye nem nagyobb, mint ami a földfelszínen látszik, 45 perc alatt tölt meg egy kamiont, kiszolgál naponta 36 MW-ot, ami kútfejenként 36e km-re elég, így kell belőle 6x annyi, mint benzinkút fejből, és feleannyi, mint hidrogén kútfejből.
Sok szerencsét a hidrogénnek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
az üzemanyagcella ugyanolyan "rossz" mint a PHEV autó, mert az üzemanyagcellás autó egy elektromos autó akkuval ÉS egy energiacellával ÉS egy tartállyal. Vagyis nagyobb súly, bonyolultabb rendszer
de ha már energiacella, akkor az alkoholos energiacellák felé kellene menni, ami könnyebben tölthető, hasonlóan jó, és szarásig lehetünk alkohollal, és kevésbé gyúlékony mint a hidrogén. De még csak nem is erőlködnek rajta.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
LiFePO4? ahhoz semmi kritikus fém nem kell... az energiasűrűség már alig roszabb mint az NMC celláé, és minden más paraméterében jobb, kivéve a hidegtűrést... na bumm, fűteni kell, Irtkutszkban majd marad a diesel... vagy oda megy a hidrogén, az szeresse a -70 fokot...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
titán
Az villamos infrastruktúra simán elbírja. A probléma nem a fogyasztói oldalon van.
De akkora beruházási kerettel, amekkora egyetlen hidrogénkút, teljesen hálózatfüggetlen, nulla emissziós, szinte nulla energiaköltségű kamiontöltő telepíthető.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Minden autó drága. A tömegek problémája az, hogy nincs elegendő jó, használt villanyautó. A tömegek nem új autókat keresnek. Leszarják, hogy 10, 15, 20, vagy 25 millió újonnan, csak legyen elég olcsó használt. De ugyebár nincs. És sokáig nem is lesz. Ők a 10 millióst 5 évesen 2-ért, a 25 millióst 6-ért szeretnék megvenni. Mert ehhez szoktak hozzá évtizedek alatt. De ez sokáig nem így lesz. Mert az 5 éves villanyautó az 5 évvel ezelőtt vásároltakból létezik csak. Azok pedig kevesen vannak. A mai villanyautókból 5 év múlva lesz túl kevés, mert akkor még nagyobb lesz a kereslet, és ahhoz képest a ma futó mennyiség jelentéktelen. Szóval a használt villanyos árak mindig is az űrben lesznek. Ez csípi a tömegek szemét. Hogy 5 évesen nem a 25 millióst tudják megvenni 6-ért, hanem a 10 millióst. Szóval két kategóriát le kell adni a használt igényekből, ha villanyt akarnak.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Sza_Sa
senior tag
Nagyon, nagyon, nagyon sokára lesz ez olcsó, mikor a hagyományosok is eképesztően kilőttek. Mármint árban.
Az orosz seggnyalással egyetértek, de én inkább a pénzügyi-gazdasági oldalát figyelem felhúzott szemöldökkel. Ennél én is többet tudnék, pedig csak a feleségem közgazdász"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
axioma
veterán
jaja, pont ez a kulonbseg, aki csekonics az x markaju autot akar _es_ ha mar lehet elektromost, mig aki elektromossal kozlekedni akar tipusfuggetlenul, az meg tobb penz birtokaban is legfeljebb plusz hatotavot, modern funkciokat akar megvenni, abbol kijohet egy tesla dontes
Mondjuk en ha csak ki nem rohad alolam az ion megvarom mig kisautokat is gyartanak ujra, nem csak batarokat, sot azok hasznaltjait, vagy hogy ne fel-egy lakas ara egy legyen az auto... -
gorbep
senior tag
-
Füleske
addikt
"A Niro az kb. egy Ford Fiesta méret, max Focus, Astra és hasonlók."
"Az Octavia már egyel nagyobb osztály"
Nem, az Octavia tengelytávja kicsit kisebb is, mint a Niro - é, csak puttonyos, azért tűnik nagyobbnak. A Niro kicsit nagyobb a Focusnál és az Astra - nál is. [link] [link] [link]"a Lexus pedig eleve más kategória, illene is jóval csendesebbnek lenniük"
Nem, lásd a linkelt táblázatot. A prémium is lehet hangos, és a kommersz is lehet viszonylag halk.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
"A Niro az kb. egy Ford Fiesta méret," láttad már a Nirot és a Fiestát? Mert a jelek arra utalnak, egyiket se, max katalógusban.
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
tuzpenge
őstag
Mit jelent a kis hatótáv? Nekem nagyakksis van és télen 110-es autópályatempónál is elmegy 180 km-t (úgy hogy a megtett út minimum 80 %-a autópálya) 23 fokra fűtve. Ha országúton megyek 90-el a 200 km is sima. Nyáron klímával 250-280 km attól függ hol használom. Ettől többet az általad említettek sem hiszem hogy szignifikánsan elmennek. Egyedül az eső az amit nem bír, én nem tudom miért de esőben drasztikusan csökken a hatótáv…sokkal jobban mint hidegben. Mondjuk az is igaz hogy nagyakksisat 10 misi alatt, jó állapotban kifogni nehéz ma, de nem lehetetlen.
ˣ
-
gabross
tag
Igen, a mi tapsztalatunk is az volt, hogy a Dual Motor Performance verzió kb. 20%-kal evett többet, mint a Model 3 SR ugyanazon a tesztúton hasonló időjárási körülmények mellett.
Kíváncsian várom, hogy mikor kapja meg a műszakilag azonos Volvo C40, XC40-nél (az osztrák weboldalon legalábbis) már látható frissítéseket:
- alapverziók RWD (FWD helyett)
- long range verziók 78 helyett 82 kWh-s akksival
- dual motor verzió 150 + 150 kW helyett hátul nagyobb teljesítménnyel hajt (120 + 180). A gyár által közölt wltp kombinált fogyasztás is 199 helyett 176-179 Wh/km, max töltés 150 helyett 200 kW.Ha a valós fogyasztás is kb. 10%-ot csökken és a gyorstöltés sebessége is javul, akkor szerintem teljesen vállalható alternatíva lesz. Autópályás fogyasztása nyilván így sem közelítheti meg a Teslaét a rosszabb alaktényező miatt.
Persze az utastér szűkebb, - nekünk ez pont bejött, ketten együtt vagyunk 120 kilók, - de előfordulhat, hogy valakinek no-go.
-
cOxeR
Ármester
Mivel látod mennyi folyik ki (fel is tudod fogni)… én biztosra mentem (van amelyik I3-on van betöltő/van amelyiken nincs, de ezt csak ha alá tudsz mászni és levenni a borítást látod csak) 5dl a hivatalos mennyiség, 1 liter olajat rendeltem (rohadt drága bmw-be a gyári olaj…) 5,5 került be a fecskendőbe, nagyon minimális ment mellé, így többe ugyan került a csere, de van 4/5 cserére való tartalék biztonsági olajam.
A részének ha kijön meg a szar olaj… biztos növeled az élettartamot, nem gondolnám hogy baj lehet minimális többlet/hiányból.
Másik verzió ki kell venni a tengelyt (kerék le/futómű szét) ott tudsz pontos mennyiséget betenni. Kérdés az extra 2/3 óra szerelés kell-e neked. -
Nem a 480ból indulok ki, hanem hogy a villanyenergia hagyományosan kevesebb mint a folyékony. piaci árakon számoltam, még az utcai töltés esetén is rentábilis jelenleg. De ha pl 0,5€ fölé megy az otthoni akkor nem csak a töltés nem lesz gazdaságos de létezni is fájni fog az egységsugarú keményen drogozó kisembernek.
Szerintem gondold meg azt a fék kérdést. A villanyok nagyobb és azonnali nyomatéka sokkal több fékezést igényel még akkor is ha rekuperál elsősorban (már ha a vezető tudja használni) a géperejű járómű. Lehet h 1,5x addig tart de pont a nagyobb és/vagy hirtelen teljesítmény miatt igen gyakran raknak nagyobb teljesítményre méretezett alkatrészt. Pl esetemben azért annyi a tárcsa mert a legdurvább sport kivitel teljesítményével vetekszik a hibrid teljesítménye és mással nem gondolták biztosnak a megállást. Tudtommal a merci és a bmw is sok hasonló megközelítéssel gyártott modellt futtat.
A parkolást soha nem vettem ide - az nem alanyi jog, Szegeden soha nem is volt ingyenes. Szerintem mindenkinek fizetnie kellene és pont.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Shadowbull
addikt
"Akár hajtómű, akár inverter, akár az akkupakk mondja be az unalmast, máris köddé vált a mítosz, hogy olcsóbb szervizelni, sőt..."
Így van. Ráadásul ezek házi tákolása is erősen behatárolt.
De igazából hiányzik a tapasztalat, nincs nagy tömegben 10-15 éves villanyautó ahol például az akkuk elkezdenének hirtelen kapacitást veszíteni. Pedig ez fog történni, sajnos a sztori nem marad örökké lineáris.[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs