Új hozzászólás Aktív témák

  • Vesa

    veterán

    válasz schawo #6076 üzenetére

    Ez nem tudom, hogy a korábbi thread-re volt-e reakció, vagy csak egy általános számítás, de ha előbbi, akkor tkp. azt én sem vitattam, hogy üzemanyagköltségben -otthon töltve, vagy Teslan ingyen-, megéri az EV. Ez nem is kérdés. Viszont az értékvesztés nem releváns, mert pont az elmúlt 2 évben elég nagyot mentek az árak, aminek viszont vége van, sőt, csökkenő a tendencia jelenleg (és nem is nagyon látom, ez mitől változna meg az elkövetkező 1-2 évben).

    Az agyalás pedig részemről azon van, hogy megéri-e 17-20M-et áldozni egy EV-re, vagy bármire. Itt azt is nézni kell a számításnál, hogy ha veszek egy 1 éves Fordot vagy Kia-t vagy mittudomén mit max. 8-ért, akkor annak a 10M-es különbözetnek a kamata csökkenti a km. költséget mert a pénz közben dolgozik, míg autóban parkoltatva csak olvad el. Jelenleg ez jelentős tétel, gyakorlatilag bőven pozitívba hozza a benzinest.
    A Tesla nekem sajnos nem tetszik, a Model 3 kifejezetten zavar belül, hogy kvázi nincs műszerfal csak egy 20 colos monitor, ezt nem tudnám megszokni, nem érzem magam jól ilyen környezetben. Így az nálam eleve kiesik mint lehetséges autó, más pedig nem nagyon van ebben az árban. Egy Ioniq 5 is 20-22M, egy i4 már 27-30M, szóval horror.

    A szervizköltség szerintem egyedileg nagyot szór. A saját tapasztalatom más, de mint írtam, jellemzően maximum 1-2 évesen vett normál autókat, max. 2-3 évig hajtva van tapasztalatom, ehhez képest az EV nem volt olcsóbb szignifikánsan. Azt a 1,5 milliós javítást nem szomlva is (ha beleszámolnám, akkor durván bukó lenne az EV), és ez még úgy is igaz volna, ha a dízelben megmakkan a rettegett kettőstömegű, mert még annak a javítási költsége sincs ennek a közelében sem.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák