Új hozzászólás Aktív témák

  • bencze

    senior tag

    Ha valaki úgy gondolja, hogy ez 1 if behelyezéséről szól akkor nézze meg ezt a 31 oldalas anyagot. Még elolvasni és megérteni is sok idő sok embernek (elsősorban adatvédelmi jogászoknak), nem hogy megoldani.
    A probléma az, hogy habár papíron igyekeznek eloszlatni a kételyeket, de ez a reklámbiznisz elég bonyolult, és folyton próbálnak egyre részletesebb adatokat gyűjteni a profilozáshoz. Alapvetően ez nem lenne ördögtől való, de az egész van annyira bonyolult, hogy a felhasználó nem tudja hogy működik (de igazából talán senki sem). Ha minden nap jóváhagyásunkat kérnék mindenféle új dologért amit gyűjtenek, illetve amilyen összefüggést megtalálnak az adatbányászok, akkor meg teljesen értelmetlenné válna a dolog, nem lehet naponta pop-upokat adni az embernek.

    Tudom tudom - majd sokan elmondják, hogy engem nem érdekel, nekem nincs titkolni valóm - de a probléma nem a trackelés vagy profilozás, hanem hogy milyen ijesztő eredményeket tud hozni.
    Ez egy régi példa, azóta talán még sokszor durvább is lett a dolog. Jogi és technológiai kérdés, hogyan lehet olyan módon adatot gyűjteni észszerű módon adott célra - pl akár célzott reklámokhoz - hogy ne burjánzzon el a dolog, akár magától, manapság az automata adatfeldolgozásos eszközökkel.

    Egyébként érdemes belegondolni, hogy mindehhez az amerikai titkosszolgálatok is hozzáférnek, ha pl az Eu-sok nem az sem azért mert annyira etikusak lennének. Tuti már most felhasználják politikai célokra mindezt, akár szoft puccsokra, manipulációra stb.

    -= QFR mx blue / HPE87 mx brown / QFR mx red / Poker 2 mx blue / Poker 3 mx clear / Leopold FC660M mx silent red=-

Új hozzászólás Aktív témák