-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63250 üzenetére
Olvastad amit írtam. kb. nulla fékhasználat, ez egy villanyos autó előnye. Sok más mellett. Nem fogy a fék. Ezt sima autóval nem tudod megtenni mert fékezned kell. Ott nincs helyes fékhasználat, max az, hogy a motorral fékeztetsz csak azt meg hosszú távon a motor nem szereti annyira.
-
username156
csendes tag
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani egy normális szervízt Nógrád megye környékén? Az alany egy E46 lenne. Keverékképzési hibakódok (P0171; P0174), rendszeres gyújtáskimaradás, ingadozó alapjárat, és érezhető vibrálás.. Valszeg fals levegőt kap az autó, legalábbis a tünetek erre utalnak..
Más:
Normális, hogy mikor be van kapcsolva a hátsó ablakfűtés, nagyon szar lesz a rádióadás? Ha kikapcsolom az ablakfűtést egyből megjavul. -
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63251 üzenetére
Majd ha lesz 10-20.000 euroért EV akkor fogják venni. Pedig erre lenne igény. ha ilyen mértékű az infláció akkor a nyersanyag árak csak feljebb mennek, így nekik is árat kell emelni, hogy a haszonkulcs megmaradjon. Kolotocs az egész!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Chris0321
addikt
válasz username156 #63252 üzenetére
Hello.
Elvileg nem lenne szabad zavarnia egymást az ablakfűtésnek és a rádiónak, mivel valahol hátul van az antenna is lehet összeérnek valahol a vezetékek és ezért tapasztalod ezt a hibát. Pl. a csomagtérajtónál is meg szokott törni a vezeték. -
Vajga
tag
Sziasztok!
Kb egy éve írtam, hogy vettem egy 745i-t, volt vele némi gondom (olaj és vízszivárgás, stb). Felújíttattam, illetve én is sok mindent megcsináltam, egy dolog nem lett kiküszöbölve, a katalizátorra hibakódot dob 2 használat után, ha hidegen egyből elindulok vele. Ha megvárom, míg bemelegszik, akkor nem. Mielőtt ilyen költségbe verném magam, konkrétabban a következőről lenne szo:
-2es hengersor katalizátor utáni szonda értéke ugrál 0.1 valamennyi, és 0.7 valamennyi között, melegen, alapjáraton (550-es fordulat, a két érték között kb 10-15mp, mikor eléri a 0.7 valamennyit, hirtelen visszaesik 0.1 valamennyire, és szépen kúszik fel újra).
Még el is fogadnám, amit a szervíz mondott, hogy elöregedett a katalizátor, de a következő történik:
-hidegindítás, ugye valami 9mm szelepnyitás, 0.45-ön áll mindkét hengersornál a kat. utáni szonda, mint a cövek (ilyenkor tudomásom szerint nem is mér, nincs értelme), magasabb fordulat
-nem sokkal később szelepnyitás átáll 0.3mm-re, szonda még mindig nem mér (0.45).
-bemelegszik, szelepnyitás 0.3mm, alapjárat 750, kat. utáni lambda értékek fixek (itt már mérnek szépen, talán 0.6 környéki értéken ingadoznak minimálisan mindkét hengersornál), kat előtti értékek szintén fixek (1.5), mindkettő alig ingadozik 0.01-et, füst még mindig nincs, járás sima. Tehát tökéletesen üzemel, be van melegedve, szondák mérnek.
-ezután mikor tovább melegszik, az alapjárat beáll 550-re, a 2es hengersor utáni szonda értéke lassan elkezd felfelé kúszni, a kat előtti marad változatlan 1.5 körüli értéken. Füst nincs, szépen jár.
-mikor a kat. utáni szonda értéke eléri a kb 0.8-at, visszaesik ahogy írtam, és itt már elkezd füstölgetni.
-mégegy érdekes dolog, gyakran sikerül a gázpedállal olyan magasabb fordulatszámot elérni, ahol megszűnik az ingadozás. És újra olyan, mintha jó lenne a katalizátor.
A kérdésem, mi a fene történik mikor az alapjárat a meleg motornál 750-ről leesik 550-re? Hogy lesz hirtelen "rossz" a katalizátorom azon a fordulaton, majd újra jó egy magasabb fordulatszámon? Okozhat ilyen jelenséget pl gyújtás, befecskendezés, esetleg szelepnyitás?
Köszönöm előre is. -
Vajga
tag
válasz KAMELOT #63256 üzenetére
Ezt nem tudom mire írod, pontosíts kérlek. A beköszönésemre? Én is "sokat" (nem amúgy) gondolkoztam, hogy újként köszönjek-e be, vagy mint aki már volt itt, hisz 1 év után úgysem emlékeznek a nyűgjeimre. Elnézést, ha nem volt kedvedre való. KAMELOT félisten, véleményed a leírtakról?
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
Hogy az enyémben minden rossz volt mégis ment. Világított az összes CHECK lámpa. KAT összes rossz, lambda szondák. Kompresszió 5-6, tömítés engedett, szimeringek is.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Vajga
tag
válasz KAMELOT #63260 üzenetére
Az én véleményem is ez volt. Meg volt a komplet felújítás, fájt kb 2.5-3 milkába. Tavaly többet volt az egri "BMW szervízben", mint nálam. Sokkal többet! Egy példát mondok, sokadjára vittem már vissza úgy, hogy "mostmár fasza? hibakódmentes?" -"persze persze minden OK! -szekunderlevegő is jó végre? nem csak a házunkig jutok el check engine lámpával? -persze persze megcsináltuk!"
Persze, h villant az a k*rva lámpa már megint azon a 2 kilométeren, mondom sz*rok bele megcsinálom magamnak:
-szétszed, hát a szekunder levegő szivattyú nem is volt benne!!! Ki volt buherálva! Úgy kellett bontva rendelnem, és beszerelnem! És ez már a sokadik alkalom után, ki is cetliztem, h ez legyen már jó!
-egyszer elvittem leműszakiztatni, 2 hónap múlva visszakaptam, annyi, h elfelejtették leműszakiztatni (nem volt pecsét a forgalmimban). Szóval baki-baki hátán. Sok sok rengeteg ilyen faszság. Odavittem telitankkal, visszakaptam üressel, és törött benzincsővel!!!!!!!!!!!!Ne haragudj meg kérlek, ha nem fogadom meg a tanácsod, mert az amit én megcsináltam, az viszont működik. És szeretem is csinálni, és érdekel is.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
Látod ha elvitted volna Ezredeshez, akkor szépen megcsinálja neked és nem kell visszavinni. Ha van hozzá érzéked és időd, akkor ha magadnak megcsinálod az a legjobb. Én is szívessen elxórakoztam volna vele, csak az a idő az ami nekem nincs.
2,5-3M otthagytál és még mindig voltak hibák?!? Az jó összegHogy lehet elfelejteni lemúszakiztatni? Agyam megáll milyen szerelők vannak és még ezek működnek. Mondok egy jobbat....haverom 406 kupéja 3.0 V6--- 4 évig volt szervizben
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Chrys_
addikt
Németországban a Zöldek (párt) be akarják vezettetni az Autobahn-n a sebességkorlátozást. Szerintem össze is jön nekik előbb-utóbb, mikor elterjednek az elektromos autók, mert úgyysem tudnak sokkal többel menni (csak relatív rövidtávon, de nem ez a jellemző)
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz Chrys_ #63269 üzenetére
Pontosan! Többi helyen lehet nyomni! Tetü zöld párt. Azok is a Soros csicskásai.
FIREBLADE78: Annak ellenére, hogy nincs korlátozás szépen megy mindenki, 110-160 között közlekednek.Dinamikusan haladnak. Ha kint van 60,80,100 tábla szigorúan betartják.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Vajga
tag
válasz FIREBLADE78 #63271 üzenetére
Én 2 évig kint éltem, mi közlekedtünk a jómagyar megszokott tempóban, meg mindenki más is kb annyival, soha életemben nem láttam 300-al elzúzni mellettünk valakit. Max saccra ilyen 160-al, de ez meg itthon is így van. Én nem tudom megkülönböztetni.
-
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #63278 üzenetére
Lehetni lehet legfeljebb megbüntetnek. Az autópályán azért olyan nagy büntit nem lehet összeszedni. 165-ig 30e, 180-ig 45e. Ha még hozzáveszed azt, hogy van 2-3% ráhagyás így óra szerint olyan 190-es sebességnél is csak 45e-et kapsz.
Ha meg van Carplayed meg Wazed akkor még kicsi az esélye, hogy bekapod. Mondjuk van olyan, hogy nincs rajta. Múltkor majdnem bele is szaladtam egybe, picivel 150 alatt mehettem. Aztán nyomom a jelentés gombot erre szól, hogy rendőr lesz. Akkor ülhettek ki és épp lejelentette más csak addigra már elhaladtam. -
-
Anaren91
senior tag
Sziasztok. Valószínűleg valamelyik hidrotőkém "tapad" és van egy kis kerregés, amíg bemelegszik a motor. Nemsokára olajat kell cseréljek, és gondolkozok rajta, hogy csere előtt átjáratom a motort a Liqui Moly Engine Flush-al, és adok hidrotőke adalékot az olajhoz. Neten viszont lehet mindenfélét olvasni ezekről a motor öblítőkről, adalékokról. Használta már valaki ezeket közülünk?
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
urban racer
senior tag
válasz Anaren91 #63281 üzenetére
Igen, én a mostanin használtam. Hosszú távú konklúziót nem tudok mondani. Betettem, járattam, leengedtem, feltöltöttem új olajjal, járattam, leengedtem, majd feltöltöttem újra. Ha használod, csakis így szabad.
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
KAMELOT
titán
válasz Anaren91 #63281 üzenetére
Kicsit meg kéne hajtani a motort, úgy mint én.
Komárom - Tata végsebességen végig 185km/h Ekkor a pillanatnyi fogyasztás 17 liter volt.
Valami Volvos észrevette jövök mögötte, távolságot betartva, majd odalépett neki. Pár percel később lehagytam. Lehet észrevette felment a fogyasztása 5.2--->5.3V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Anaren91
senior tag
válasz KAMELOT #63283 üzenetére
Tegnap jöttem haza Ukrajnából, direkt sportba raktam a váltót, mert akkor magasabban tartja a fordulatot. 2000-2500 között jöttem kB végig. Nekem kb 8 liter a fogyasztásom amikor pályázok XD Általában 160 tempomat, + néha gyorsabban ha jön valami jampi aki le akar tolni a belsőben
#Urban racer:
Hát 8.5 liter olajat sajnálnék leengedni kB fél óra járatát után😅[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63279 üzenetére
Igen, többnyire városban kapsz könnyen nagy büntetést, ahhoz azért erős autó kell, hogy pályán nagy büntit szedj össze, meg jobban belátható a terep is pályán.
Mondjuk tény, akik szeretik ellőni, azok képesek jócskán 200 fölé is menni… -
Anaren91
senior tag
Hát lehet az lesz, akkor. Liqui Moly injektor tisztíót öntöttem bele múltkor, attól elmúlt a hidegindítás utáni enyhe egyenletlen járás. Alapjáraton nem hallatszik, csak amikor elindulok, de az is csak addig, amíg bemelegszik a motor.
kardkovacsi
Lehet hogy a bünti nem lesz "nagy" de maximális megengedett sebesség átlépése 6 bünti pont. Ne kérdezd honnan tudom...[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz kardkovacsi #63288 üzenetére
100km-es átlagot mutat. Igaz régen nulláztam, de most ilyen 8.8 ra van beállva, úgy, hogy elég sok rövid út van benne. Hétközben általában 5km munkába 5 haza, néha egy 40-50km Miskolcra meg haza. De többször mentem Miskolcról Budapestre, amikor induláskor nulláztam a számlálót, mindig ilyen 7.5-8.5 körül jött ki. Nagy dízel a pályán fogyaszt jól
Pillanatnyi fogyasztásmérő, meg nem is értem minek van benne. Lenne inkább olajhőfok. Gyorsulásnál 20l-nél kiakad, mert nem tud többet mérni...[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
kardkovacsi
senior tag
Mondjuk volt már 240 is azért járt volna bünti rendesen de akkor még sok-sok éve játszott és be is játszott párszor a nem mondom meg ki volt mert a rokonom dolog. Nyugodtabban toltam neki pályán.
A poén 240-nél (ami óra szerint volt így inkább 230 lehetett az) simán látszott a benzintank kijelzőjén a fogyás Ott már simán van 20L-es fogyasztás. Ami 5 kilométerenként egy liter és 240-nél meg 4 km-et mész percenként. Azaz 0,8L-es a fogyasztásod per perc. Az meg egy 40 literes tankon már észrevehető fogyás. 2-3 percenként lenéztél és hopsz megint kevesebb van, lehet nem kéne neki így tolni
A legdurvább táv egy Budapest (Mol kút a Sasadi út után) Siófok fél óra volt. Bezzeg most meg asszony elkezd pampogni a jobb egyben ha már 160 fölött megyek -
Anaren91
senior tag
válasz kardkovacsi #63291 üzenetére
Tudom, hogy sok mindentől függ a pillanatnyi fogyasztás, bár én sose nézem. Úgy is tankolni kell, ha negyednél van a tank, szal mind 1... Átlagot szoktam nézni, mert ha az gyanúsan felmegy, akkor tudom, hogy valami nincs rendbe
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz kardkovacsi #63293 üzenetére
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
H.Ezredes
őstag
G30 M550D 109E Km
M550D érkezett hozzánk egy jól megérdemelt karbantartásra. A hajtómű olajaknak gyárilag nincs cserepereiódus megadva ( lifetime ) de ettől még elhasználódnak és cserélni kell őket... Az olajak már eléggé elhasznált állapotban voltak főleg az osztómű olaj. Osztóműben 60-80 ezrenként kellene cserélni váltóban is ~80-100E Km. Motorolajban és szűrőkben 15E Km volt de a levegőszűrő is abszolút csereérett volt....
Motorolaj csere
levegőszűrő / olajszűrő / üzemanyagszűrő / pollenszűrő csere
Első differenciálmű olaj csere
Váltó olaj csere
Osztómű olaj csere
Hátsó differenciálmű olaj csere
Fékfolyadék csere
Online szervízkönyvbe minden bekerült►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Anaren91
senior tag
válasz H.Ezredes #63295 üzenetére
Milyen olaj ment a váltóban? Gondolkozom rajta, hogy melyiket vegyem a 3 közül :ZF Lifeguard6, Motul, vagy LM top tec atf 1800.
Pont most olvasgattam az adalékokkal kapcsolatban fórumokat, írta valaki, hogy minek az bele, a BMW- nem írja elő sehol, hogy kellene. Első gondolatom jól szemléltetik a képeid 😅 Mert ezt tényleg nem mondja a BMW, de olyan okosságot, hogy lifetime olaj, meg 30k olajcsere periódus azt igen 🤣
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63290 üzenetére
Sose megyek gyorsan ha ülnek mellettem. Pályán 160 unos-untig elég akár hosszú szakaszokon is, nem nyersz sok időt 180-al se, cserébe sokkal veszélyesebb. Persze auto függő mibe mennyire érzed.
-
Anaren91
senior tag
válasz kardkovacsi #63298 üzenetére
Az e cigim. Azt hittem olyan dolgokat küldünk egymásnak ami árammal megy, de nem azzal kellene 😈😀
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen