-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #63093 üzenetére
Linkeljek egy Munchen Bp ,Passat vs Tesla valos tesztet?
Siralmas az eredmeny.Coxer: Ha az emberek nagy reszenek eleg ez a hatotav miert nem jarnak azok az emberek elektromos autokkal?
Mert ez is csak 1 szempont.
Foleg Magyarorszagon ahol csak 1 auto van a csaladban nem akarnak vallani kompromisszumotLehet jovo az elektromos, de uj technologia kell. Ez zsakutca igy.
[ Szerkesztve ]
-
windlord
őstag
válasz Gsx-rr #63101 üzenetére
Magyarorszag csaladi teren erosen kompromisszumos, ebben igazad van.
De barhogy vitazunk rola, nyugatabbra mukodo dolog. Elhetobbek is lesznek a varosaik. Ok hasznaljak, nyilvan van ra elorebb vannak mindenben mint mi.
Ha jon az innovacio az uj jarmuvek teren, azt is hasznalni fogjak.Mi meg vitazunk rola, es egyre tavolabbrol integetunk.
Itthon az is nagy szo, ha 10.000€ nagysagrendben ujit be egy csalad kocsi teren.
-
kardkovacsi
senior tag
Én amúgy már vagy két éve, mióta bejelentették a i4-et, nézem az útjaim, hogy akkor pontosan mikor, hogy adná ki a matek. Egyedül egy út lenne problémás. Olyan évente 6-8x van egy utam Ürömről le az Beregsurányba, fordulok és vissza (630 km ebből olyan 80 közút, többi autópálya). Ez az ami 5-6 óra alatt nem jönne ki. Kell mindenképp egy töltés. Itt jön ki az, hogy a magyar autópályák mentén keleti irányba nem nagyon van rendes nagy teljesítményű töltő. 50-es bohóc töltők vannak, de még azzal is a plusz 1 óra. Ionityn ez olyan 20 perc lenne. A poén az sokszor elbaszok annyi időt Vásárosnaményban a mol kúton, mert ott szoktam tankolni. Állandóan baszakodnak valamivel amitől nagy a sor, elmész még a mosdóba és mindjárt ott is van a 15-20 perc.
Remélhetőleg 1.5-2 év alatt változik a töltő helyzet, mert ha minden jól megy akkor cserélném a mostani 330e-t. Az Ionity már bejelentette a következő még nagyobb kört, lehetőleg jut az M3-ra is egy rendes 350-es töltő. A többi országon belüli rohangálásokra 80-as akkumulátor több mint elég. Nyugati irányba meg van rendes töltő infrastruktúra. -
kardkovacsi
senior tag
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63101 üzenetére
"Ha az emberek nagy reszenek eleg ez a hatotav miert nem jarnak azok az emberek elektromos autokkal?" - szerinted miért több mint 13%-a az eladott autóknak már elektromos a németeknél? Meg mellé még ennyi PHEV jut? A kettő együtt már több mint az összes dízel eladás.
Szóval a kérdésedre a válasz, de már újonnan is azokat veszik. De egy dolog még mindig van. Rengeteg tévhit, ahogy te is a tipikus tévhiteket mantrázod egyfolytában.
A másik, most kezdenek megjelenni az élhető méretű akkumulátorral szerelt autók. Én már régóta azt mondom ha elérkezik a 75-100 közötti korszak, amikor egy 3-as bimmer méretű autóban ekkora akkumulátor van, akkor fog jönni az áttörés. Az pedig pont most érkezett meg, sőt berúgta az ajtót.Abban valószínűleg egyetértünk, hogy a régi 30-50 közötti akkumulátorok sajnos nem voltak megfelelőek nagy távolságok megtételére, de ezek a 80-90 közöttiek már nagyon is. Egyik ugye az, hogy induláskor ott van a 400 km, a másik meg általában egy akkumulátort olyan 2C-vel lehet tölteni, tehát ha 80-as akkor elég nagy tartományban bírja a 160-at. 160-as töltés meg azt jelenti, hogy 7.5 perc alatt kapsz 100 km-et. Ehhez az kell, hogy viszonylag alacsony akkumulátor töltöttséggel érkezz (pl. 5%), azaz kell sok töltő a pályákon és ne töltsd csak mondjuk 50-60%-ig. De kb. az, hogy feldugod a töltőre, nyújtózkodsz egyet, elmész kicsavarod a brét, megmosod az ablakot, esetleg iszol egy kávét és ott is van újabb 200-250 km, feltéve ha nem elég az induló hatótáv. Ha várni kell, az szopó, ez tény és biztos lesznek ilyenek is de ez nem a technológia hibája lesz hanem a kevés töltőé.
-
KAMELOT
titán
válasz windlord #63097 üzenetére
Ez a leglényegesebb mondat az összes közül
"Habár ehhez kell nálunk vagy 20 év."Míg nyugaton a havi 1-2-300€ tétel lízingre nem gond, addig itt a keleti blokkban ez a 4-5-600€ átlagbérből aligha valósul meg. Nyugaton viszont meg a parkolókat kell majd átalakítani. Sok itt a korlát.
cOxeR: Egy benzinkutat felépíteni nem nagy dolog. Egy nagy tartály kell és pár db pumpa, főleg ha kártyás. Csak ha majd az áram is drága lesz, akkor te sem fogsz járni 500Ft-ból. Gsx-rr jól írja....ha elég az a hatótáv nyugaton miért nem vesznek többen? Nagyon kevés az utakon az EV még a nagy Hollandiában is.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #63106 üzenetére
Most kiemeled a Nemeteket?
Oke!
Van arrol statisztika ,hogy azoknak a Nemeteknek akik elektromos autot vasarolnak meg hany es milyen auto van a birtokukban?
Hany ebbol maganszemely es mennyi a ceg aki a kulonbozo kedvezmenyek miatt vette?
Mert egyelore ugy mint nekem volt az osszes osmerosomnek akinek van elektromos ott all meg 1-2 masik dizel benzines is a haznal.
Addig ezek csak szamok, de hozzateszem folosleges a Norvegokat,Nemeteket kiemelni mig vilagszinten ugyanugy 1-2 szazalekrol beszelunk.
Jo dolog az elektromos, most mar biztos megint veszek egy I3-at a nyarra(volt mar)
De ennek is 1 oka van.
Teljesen ingyen tudok jarni vele. Ha nem igy lenne nem kellene.
Es mivel 8-9 honapot nem tartozkodom Magyarorszagon, a szerviz ,karbantartas , ertekvesztes miatt is racionalis dontes
A masik autom ugy ,hogy evi 10-15.000 et megyek vele elvisz 500-1milliot foloslegesen.
2 eve mikor volt a legnagyobb erv az ingyen parkolas volt Siofokon(havi kb 80.000 forintot sporoltam azzal)Nem vitazok, csak az en velemenyem ez ami most van zsakutca.
Draga,kompromisszumos, mintha szandekosan tartanak vissza az elterjedest.[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz windlord #63108 üzenetére
Azt felépíti a vállalkozó, ha saját kutat épít. Többit meg az olajvállalat. Pontosan ott vagyunk, hogy profitot kell termelni. Áramnál is majd ez lesz a töltőn.
Van támogatás, ingyen parkolás, olcsó töltés. Ha ezek nem lesznek, akkor is megéri EV-t venni? Racionális döntés a fontos.
Ott a CNG kamion. 2 évig nincs útadó és kedvezmények is vannak. Azért nem veszik sokan, mert kevés a CNG kút.
i4-es tesztben.... azért vegyünk 30M kocsit, hogy elmondhassuk 6 liter fogyinak felelt meg az 500km táv, miközben 2x megáltunk tölteni?[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #63114 üzenetére
Mundér becsület, meg multi agymosás, engedd el. Racionális alapokon ilyen nem létezik - én egyszerű egyszemélyes vállalkozó is kilátok ennyire a fejemből, ez olyan mint a veszteséges futárcég, aki 3 évig csak negatív eredménnyel zárt és most becsődölt. Covid alatt… - mikor a kiszállítás rekordokat döntöget - lehet hülyére venni embereket de van egy határ, nem kell telibe nyomni a kretént. Fekete macska vs párduc szindróma ez.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63109 üzenetére
Nem teljesen mindegy? [link] itt nézelődhetsz. Vannak teljes értékű autók a lista elején, több is. Nyilván van az is amit írsz, hogy második autónak veszik, sőt kb. ez volt a Model 3 megjelenéséig. Csak ez már változik, egyre több olyan autó van ami teljes értékű. Ilyen pl. az i4 is. Nem csak a német piac 10% feletti, hanem a francia, brit, holland stb. Az összes nagy európai autópiacon épp drámai változások vannak.
Nekem meg van haverom aki 530e-et cserélt le Model 3-ra és simán levezetett New Yorkból Floridába minden probléma nélkül (2e kilométer). -
Shadowbull
addikt
"Mundér becsület, meg multi agymosás, engedd el."
WTF?
"Racionális alapokon ilyen nem létezik "
Nade az autopiac a nagyon eros allami kenyszerek miatt nem racionalis. Gondolj csak a CO2 flottafogyasztasi hatarokra. EUban, Kinaban es az USAban is van ilyen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
szimi57
őstag
Aki képtelen felfogni, hogy mi a különbség egy elektromos és egy hagyományos hajtás között azzal nem érdemes vitatkozni. 150 év alatt nem tudtak kifejleszteni egy normális belsőégésű motort, amit nem kellene 1-2 évente szervizelni, javítani, felújítani, kikukázni. Csöpög, eszi az olajat, büdös, szennyez, nem számít hagy menjen. Azokhoz az előnyökhöz képest, amit az elektromos hajtás nyújt a hatótáv, töltési idő, infrastruktúra csak egy porszem, ami idővel el is tűnhet. Ehhez nem kell 150 év, mert 50 év múlva nem lesznek üzemanyagtöltő állomások csak elektromosak, akár 10 méterenként az utak mellett végig. 50 év múlva nem fogunk a hatótávon, töltési időn siránkozni, hanem körbesimogatjuk az elektromos verdánkat. És akár vissza is térhetnek az 1800-1900-as évek, amikor nem volt mindenkinek a segge alatt autó. Nekik marad a villamos, az elektromos busz, az elektromos moped, roller. Már jelenleg is élhető az elektromos autózás, akik nem restek egy kis időt szánni a töltésre, tervezésre. Akik pedig hozzászoktak, hogy szájukba repüljön a sült galamb, még 50 évig ezt kiélvezhetik.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #63119 üzenetére
Miből kapod a fizetésed sokadmagaddal együtt, ha nulla a nyereség. Ne viccelj….
Igen állami kényszer, és? Mi köze a profit alapokhoz? Netto badarság, a kettő egymással párhuzamban van, nincs cég aki nullában ketyeg (le lehet menni persze alá, de azt egyszer kamatostul visszaszedi a vállalkozó). Te dolgoznál mondjuk a köz érdeke miatt ingyen mondjuk 5 évig? Ne legyél elvakult kérlek.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
A BMW tallan azon keves autogyarto kozott van, akik nem buknak a villanyautokon, de a BMW sem termel azokon annyi profitot mint a hagyomanyosakkal.
Aztan talan van a VW, aki mondjuk a MEB autokkal termel valamennyit, meg a Taycannal, a sima eTron ott is buko, meg az volt az eGolf, is es jopar masik.
A tobbiek vagy kihozzak nullara, vagy kemenyen buknak rajta, csak a bukas meg mindig kisebb mintha kifizetnek a buntetest a CO2 kvota miatt. Az allami kenyszer ebben jelentkezik.
A Tesla is termel penzt, de naluk teljesen atlathatatlanok a viszonyok, meg aztan van ketto modelljuk, vegtelenul leegyszerusitve, es persze a Tesla bezsebeli a kiskereskedelmi arrest is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63122 üzenetére
Tudok több példát, ami ezt cáfolja, akár saját tapasztalatot is.
-
Shadowbull
addikt
BMW iX3 fogyasztas 130nal:
https://www.youtube.com/watch?v=I-IIhJmmyzg
22,7 KWh-ra jott ki neki.
iX fogyasztas 130nal, 2 fokban, 21es teli kerekekkel:
https://www.youtube.com/watch?v=RfqSgmD5UOo
28,3KWh
i4 siman be fog menni 20 ala.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
Nullás állapotban vagy enyhén minimális nyereséggel rengeteg ideig mennek a cégek. Sőt egy induló cégnél, jellemzően új piacon, ahol a piacszerzés a cél még kívánatos is, hogy veszteséges legyen. Ha nyereséges azt jelenti, hogy valamit nagyon rosszul csinál, mert nem fordítja az összes elérhető forrását a növekedésre. A Tesla például kb. 10 évig veszteséges volt, mégis fizette az alkalmazottait, de gyakorlatilag az összes internetes cég vagy épp a mai mobil cégek (T-Mobile, Telenor, Vodafone) is mind veszteségesek voltak az első 10 évben.
Most, hogy ilyen gyökeres átállás lesz biztos vagyok benne, hogy rengeteg autógyártó lesz veszteséges, vagy legalább a villanyautós üzletáguk az lesz.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #63125 üzenetére
SUV
i4 20 alatt lesz akkor nyáron.Az az iX töltés. 97%-nál még mindig 47-el tolja. 370 km a hatótáv télen, nagy malomkerékkel, fűtéssel. Nem rossz.
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63126 üzenetére
Idézem magam: “lehet menni persze alá, de azt egyszer kamatostul visszaszedi” a befektetés nem azt jelenti, hogy egy cég veszteséges dolgot termel, csak a megtérülés időben tervezett. Elmorzsolok pár könnycseppet az autógyártókért, ja nem.
-
kardkovacsi
senior tag
-
vedini
őstag
válasz FIREBLADE78 #63023 üzenetére
Nincs tapasztalatom hibrid autoval, arra viszont kivancsi lennek, ha valaki csak elekromos uzemmodba hasznalja a verdat, annak mondjuk megromlik/bekocsonyadodik/szetvalik-e a benzin alkotoelemeire, plusz vizet megkot
Egy cikket most olvastam, valamennyit segit, ha mozog az auto, de lehet nem bir ki fel evnel tobbet az uzemanyag...workworkwork...
-
Chris0321
addikt
-
kardkovacsi
senior tag
válasz vedini #63131 üzenetére
Nem romlik meg, mert egyrészt lötyög az autóban a benzin menet közben, tehát nem csapódik ki, ugyanúgy mint normás esetben. A másik, ami fontosabb, hogy nyomás alatt van a tank. A benzin "megromlása" valójában az, hogy elszökik belőle a kopogásgátló adalék (régen ólom-tetraetil volt manapság meg valami más). Amikor 98-as benyát tankolsz az "ugyanaz" mint a 95-ös, csak több ilyen adalék van benne. Emiatt a hibrideknél simán nem is tudod kinyitni a tankot, belül meg kell nyomni egy gombot ami után elenged a tanksapka. Ilyenkor kvázi dekompresszál, kell is rá várni pár másodpercet.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Nektek melyik gumi kopik jobban az első vagy a hátsó? Fura mert olyan mintha az elsők fogynának jobban, pedig ugye hátul hajt az autó és a fékezés jelentős része is oda esik a visszatöltés miatt. Annyi, hogy a hátsók nagyobbak (hátul 255, elől 225 ) így kisebb az igénybe vétel.
A másik furcsaság mintha az első gumi külső fele jobban kopna mint a belső. -
-
Chris0321
addikt
válasz windlord #63137 üzenetére
Nálam nincs töltény, soha nem is volt. A napelem telepítés drága, az elektromos autó szintén, főleg az új. Plusz nyugaton azért is veszik mert már be van lengetve, hogy bizonyos helyekre nem lehet majd behajtani belsőégésű motorral szerelt autóval így rákényszerítik azt is az elektromos vacak vásárlására aki nem akar de közlekednie kell.
-
Chris0321
addikt
válasz CharlieDrop #63139 üzenetére
Az emberek így is tele vannak hitellel, nekem is kettő van és alig várom, hogy leteljen. A moratórium alatt is nőtt a hitelfelvétel. Az emberek nagy része az állítólagos átlagbér alatt keres jóval, nem soknak lesz ilyen vásárlásra lehetősége.
Shadowbull: Ez pedig a másik ok.
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63142 üzenetére
Jó lenne, én legutóbb 3-6 között kaptam ajánlatot… 2-3 körül lassan egy 7-9 ezres villanyt lehet max kiváltani.
-
kardkovacsi
senior tag
Most volt egy nagyobb áremelkedés, ez is hasonló mint chip hiány. Mert itt meg a panel alapanyagból van kevés, meg ugye az elszálló áramárak miatt ezeknek is felment az áruk.
Én tavaly rakattam, akkor 2.72M volt a 7.26-os rendszer (ebből 80e volt a nagyobb inverter így még később ráfér olyan 3 kWp). De ugye attól függ az ár mekkora rendszert akarsz. -
kardkovacsi
senior tag
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63146 üzenetére
Az építőipar sajnos úgy működik, ha egyszer valami drágább lett, az nem lesz újra olcsóbb - napelem is ilyen, max jelképesen, de a régi árszint sose lesz újra. Covid elején kerítés ajánlatot sokalltam - lefújtuk a bizonytalanság miatt, most potom 60-70%-al kerülne többe, ugyanaz.
-
windlord
őstag
Alapjaiban igazad van, de ez a mostani speciális helyzet.
Irreális árakon vannak bizonyos építőelemek, melyek tuti változnak, mert már elkezdődött az árcsökkenés (fa, vas, kábelek a réz miatt, estig sorolhatnám).
Nem lenne ennyire torz a kép, ha az állam intézkedett volna, mint például az üzemanyagáraknál (németek úgy olvasom meglépték). Itthon kifizettetik a Megrendelővel illetve a Kivitelkezővel.Hogy olcsósodna az anyag, az szerintem egyértelműen be fog következni.
Az, hogy ez a megrendelői árakon látszani fog e, hát ez jó kérdés.Drága hely lett nagyon Magyarország.
Nem politizálok, de ami inflációt előidéz a vezetés, na pár hónap múlva az lesz a katasztfóra minden ágazatban. Főleg a megélhetésben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Milyen routert?
- Drágább lett a Pixel 8a
- Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
- Háztartási gépek
- Fű, kertitó és minden ami a kertes házhoz tartozik...
- Macska topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen