Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
sumsang
aktív tag
1. Felbontás, Szenzor, Wifi, Bluetoot, látószög a különbség. Felbontásra sztem elég a 1080p, Az A119v2-es készülék szenzora éjszaka talán picit gyengébb, mint az S és 129. Az A119v2-nek állítható vízszintesen is a lencséje.
A 129-et lehet wifin keresztül konfigurálni, visszanézni a felvételeket, valamint van bluetoot funkciója, mely opcionális.
2. GPS-el visszanézheted, h pontosan mikor hol jártál, milyen sebességgel haladtál. A rendőr nem foglalhatja le az SD kártyádat, max. ha történik egy baleset és megkéred hogy tekintse meg a felvételt bizonyítékként. Persze , ha akarja megnézi, de az is lehet, hogy nem érdekli.
3. A GPS funkció a menüben ki/be kapcsolható. De a sebesség és/vagy a koordináta kijelzése külön is kikapcsolható.
4. Lehet itthon is kapni HK-et
5. A CPL a fényvisszaverődést szűri meg. Napfényes időben hasznos lehet, de az éjszakai felvételeket viszont rontja.[ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
Tiltják a sógorék Én havonta megyek németbe ausztrián keresztül. Mindig fent van a kamera, de soha nem volt problémám ebből. Nyilván, ha közúti ellenőrzés lenne, akkor előtte kiszedném az sd karit. A hamutartóban mindig ott egy 4 GB-os sd kártya, amin a Leveli benzinkútig van felvétel dátum nélkül. Ha nagyon erőlködne, hogy hol az sd kártya, akkor azt mutatnám meg neki.
[ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
"Emiatt egy fix 3 állású kapcsolót vettem. Véleményed?"
Igen jól tetted, mert az kell.
Elnézést, valószínű, h rosszat linkeltem be anno. Nekem is fix kapcsolós van, nem nyomva tartós. Eléggé fárasztó lenne vezetés közben lenyomva tartaniHa nem a GPS-hez van bedugva az USB csatlakozó, hanem oldalra, akkor a GPS nem fog működni
[ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
A három kábelos HK a VIOFO 129-el működik, ahol a mini usb-t NEM (felül) a GPS-hez, hanem a készülék oldalán lévő usb anyába dugod be. A fekete kábelt értelemszerűen test csavarhoz rögzíted, a pirosat a gyújtás biztosítékhoz, míg a sárga kábelt egy direkt biztosítékhoz kötöd, ahol mindig kapja az áramot. A sárga kábelen a gyújtás levételekor kapja a kamera az áramot és működteti mozgásérzékelőt, miközben figyeli az akkumulátor merülését és bizonyos feszültség csökkenés 11,8V esetén kikapcsol, nehogy lemerítse a gk. akkuját, azaz még el lehessen indulni vele.
Ha viszont a 3 kábeles HK-t akarod a billenő kapcsolóval használni,(tehát manuálisan szeretnéd működtetni a kamerát, direkt, ill. gyújtás, v kikapcsolt állapotban) akkor a feketét szintén a testre kötöd, a pirosat pedig a 3 állású billenő kapcsoló középső pólusára. A sárga kábel ebben az esetben szükségtelenné válik, tehát leszigeteled a végét. A billenő kapcsoló jobb, ill. bal pólusra (ahogy korábban is írtam/rajzoltam) az egyik szálat a gyújtás , a másikat pedig a direkt biztosítékhoz csatlakoztatod a biztosíték tartók közbeiktatásával. De ehhez a bill. kapcs. megoldáshoz elég a 2 szálas HK is. Jó szerelést ![ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
Szia!
A mozgásérzékelős beállítást az elején kukáztam, mert elég gyakran pl egy piros lámpánál, v dugónál automatice kikapcsolt és csak induláskor kapcsolt újra vissza. Azóta a rajz szerint kötöttem be, s így használom.(#15030) drag
Igen, amikor a billenő kapcsoló középső állásban van, akkor ki van kapcsolva a kamera. Ugyan ki lehet a kamerán is kapcsolni, de nekem így egyszerűbb, mert a kapcsolónak van más funkciója is
Amikor beszereltem, akkor még nem volt fogalomba a 3 szálas harwire kit, de most hogy van így sem használnám, mert a jelenlegi bekötést én jobbnak ítélem.(#15031) CHIPman
Kikeresed egy kontroll lámpával, vagy egy 12V-os fázisceruzával a biztosíték táblán azt a biztosítékot, amelyik a gyújtás ráadásakor áramot kap. Nos , ha ez megvan, akkor arra teszed a "gyújtás" biztosíték tartót. A "direkt/akku biztosítéknál pedig állandóan áramot kapó bizosítékra nyomod be a másik biztosíték tartót , majd a fenti rajz alapján rákötöd a háromállású billenő kapcsoló jobb oldali pólusára a "gyújtásról jövő kábelt, a bal oldali pólusra pedig a "direkt" irányból jövő kábelt. A kapcsoló középső pólusára pedig a hardwire kit kábelt csatlakoztatod.
Ugyanezt meg lehet csinálni egy kétpólusú (ON-ON) billenő kapcsolóval is, de akkor az egyik állásában a gyújtásró, míg a másik állásban direktbe kapja a kamera az áramot. Tehát ebben a variációban kimarad az állandó kikapcsolt kamera állapot.[ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
válasz sumsang #15022 üzenetére
ilyen billenőkacsolót raktam fel. A kapcsolón lévő jelölések könnyen eltávolíthatók, ha vkit zavar. Bár nem látkató helyen van nálam a kapcsoló elhelyezve.
Egy tipp, hogy a gyújtás megszakítást (gyújtáskapcsoló előtti szálról) is rá lehet kötni a bill. kapcs direkt oldalára, ami duplán hasznos lehet, mert nem tudják olyan könnyen ellopni az autót, másodsorban nem felejted állandóan bekapcsolt állásban a kamerát, mert nem tudsz elindulni addig, amíg vissza nem váltod a kapcsolót gyújtás állásba -
sumsang
aktív tag
válasz JockeyEwing #15018 üzenetére
Nincs most fotóm, de többet ér, ha berakom a bekötési rajzát.
A belső visszapillantó tükör jobb szélére raktam az öntapadós GPS talpat és fölfelé a tetőkárpit és a bal oldali A oszlop burkolat mögött vezettem le a kábelt a biztosíték táblához. ( 2 db biztosíték tartó kábellalal van bekötve a bizt. táblához) Steklámpával ki kell keresni, hogy melyik a gyújtás biztosítéka és melyik biztosíték ad folyamatos áramot. Esetleg a szervizkönyvben is meg lehet nézni a bekötési helyeket) A billenőkapcsolót a kormány alsó burkolatához raktam. Mindig a gyújtásra van állítva, mivel este mindig garázsban állok. Akkor szoktam átváltani a direct, ill. akksi módra a kapcsolót, ha egy forgalmasabb, eseménydúsabb helyen parkolok.[ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
válasz CHIPman #15009 üzenetére
A viofo a119-ben is van sávelhagyás figyelmeztető. meg ráfutásos ütközés jelzőrendszer, de köztudottan, hogy ezeknek a biztonsági figyelmeztető rendszereknek kb. nulla a használati értéke, inkább csak idegesítő a fals riasztások miatt. De ez az összes ilyen tulajdonságú menetrögzítőre igaz.
A Viofo A119-nek az is az előnye, hogy vízszintesen is állítható a lencséje, s ezáltal rárakható a belső visszapillantó tükör menetirány szerinti jobb oldalára és akkor kívülről nem feltűnő a nemkívánatos személyek részére és persze kevésbé éri a napsugárzás, valamint könnyebben kezelhető, hozzáférhető, mint pl a tükör mögött lenne, stb. Én így használom 3,5 éve (kb 70e.km) és azóta is hibátlanul teszi a dolgát. Egy billenőkapcsolóval oldottam meg a működtetését. Középső állásban ki van kapcsolva. Jobbra billentve a gyújtásra indul és áll le, balra billentve a kapcsolót, pedig diretre van kötve. Úgyhogy bátran merem ajánlani mindenkinek, jó és megbízható cucc a VIOFO ![ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
Én anno a belső visszapillantó tükör jobb szélére raktam, s így nem zavarta a kilátást, sem a tükör használatát. Igaz az Viofo A119 volt, melynek a lencséjét lehetett vízszintes irányban is állítani, mivel ugye a belső tükör nem párhuzamos az első szélvédővel. Vagy ha van esőérzékelő , vagy napvédő fólia, akkor arra is rátehető, ha nem tapadókorongos a kamera felfogatója.
-
sumsang
aktív tag
válasz OldAkita #14711 üzenetére
Az alap fogadót, amit belinkeltél, azt mindkettő kamerához használhatod. A GPS egység érintkezőjénél van különbség. A lap közepénél látható[link]
De adnak tartalék felfogatót a kamerához, tehát mindkettő autóban tudod cserélgetni. Szerintem a ragasztós a stabilabb megoldás, na meg esztétikusabb is. GPS modult ha szeretnél használni, azt nem tudom hogy lehet rátenni a tapadókorongos fogadóra. Tippem, hogy sehogy! Nem láttam még gömbcsuklós GPS modult. -
sumsang
aktív tag
Köszi
Ja, ez jó tipp.....Ugyan kb. 4-5 eFt-al drágább, mint ebay-ről rendelve, de az nagy eséllyel tréfás lenne és akkor már az ebay-s rendelés a drágább kb. egy tizessel, valamint még a szállítás is több időt vesz igénybe.[ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
Sziasztok!
Az A129 duo kamerát melyik EU raktárról lehet beszerezni, vagy csak EU-n kívüliről lehet? Tapasztalat esetleg, Ebay-ről rendelt már valaki és hogy sikerült-e tréfa nélkül megúszni a szállítást? -
sumsang
aktív tag
Nem nagy kunszt bekötni egy kamerát. Nem kell ehhez villamossági szerelő. Sztem egy átlag pasi bármikor képes ezt megcsinálni.
Én kiválasztottam a biztosíték táblán két helyet. Az egyikről direktben, míg a másikról a gyújtás indításkor kapja az áramot. A testkábelt pedig egy közeli anyacsavar alá raktam. A két áram szálat rákötöttem egy kétállású billenőkapcsolóra. A billenőkapcsolótól egy 1,5 Ah Hardwir kitten keresztül az A oszlop burkolata, valamint a tető kárpit alatt vezettem el a kábeleket az első és hátsó VIOFO A119 kamerákhoz. Az első kamera a belső visszapillantó jobb szélére, míg a hátsó a kombi csomagtér lámpára/ prizmára lett felrakva. Így kívülről nemigazán látszanak. Ergo nem kap késztetést senki, hogy emiatt feltörje az autót. A másik ok, hogy ezekre a helyekre lett felszerelve, hogy ne érje a nap sugárzása. igaz, hogy mivel ezek a VIOFO kütyük nem akkumulátorosak, hanem kondenzátorosak, és nem tapadókorongosak, ezért kevésbé is érzékenyek a nyári/téli szélsőséges hőmérsékletekre sem. Kb másfél éve hibátlanul teszik a dolgukat. Akkor azért raktam a billenő kapcsolót, mert anno még nem volt meg a v.3,4-es fw, ami már jelenleg tudja a parkírozó módot is. Attól meg nem kell félni, hogy leszívja az akksit a kamera, ha direktben van működtetve parkírozó, vagy mozgásérzékelő funkcióban. Sőt előre jelzi, ha kipurcanófélben van az akksi, mert nem indul a hardwire kittel felszerelt kamera, ha nincs meg a megfelelő feszültség az akksiban.[ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
Gearbesten alábbiak kódok az EU-s raktárak, azaz ÁFA mentesek. A többi US,CH, HK, stb vámkötelesek 22€ fölött.
Gearbest EU raktárak (NINCS VÁM és ÁFA)
G-W-2 Warehouse Shipping method: Royal Mail Registered (Egyesült Királyság)
G-W-3 Warehouse Shipping method: UPSDXYKD (Egyesült Királyság)
G-W-4 Warehouse Shipping method: PL-UPS-Oversea (Lengyelország)
G-W-5 Warehouse Shipping method: DEDHLEU1 (Csehország/Németország)
G-W-6 Warehouse Shipping method: FR-Oversea (Franciaország)
G-W-7 Warehouse Shipping method: Not shipping Hungary (Spanyolország)
G-W-10 Warehouse Shipping method: PL-UPS-Oversea (Lengyelország)
G-W-13 Warehouse Shipping method: Not shipping Hungary (Portugália)
G-W-15 Warehouse Shipping method: Stopped
G-W-16 Warehouse Shipping method: ES-GLS-Oversea (Spanyolország) -
sumsang
aktív tag
válasz jupp008 #11526 üzenetére
Igaz most nem látom a gps-es változatot, amit legutóbb 89 USD-ért rendeltem sógoromnak az estore009-től.
HK-ból Ez a nyomkövetője. Jan.21.-én rendeltem és febr.13.-án hozta ki a postás, melyből egy hét Mo .[ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
válasz jupp008 #11519 üzenetére
Én az ebay-ről (estore009) eddig 5 db-ot rendeltem legutóbbi 3,5 hét alatt ért ide. Múlt héten kaptam kézhez az utolsó szállítmányt. Egyikre sem kellett áfát fizetni.
[ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
válasz Paul886 #11416 üzenetére
Én a kettő közül a YI-t választanám. Tisztábbak a képek, főleg az éjszakai összehasonlításban. Talán az a hátránya a 119C-vel szemben, hogy nem kondenzátoros. A fekete színű YI kamerák olcsóbbak, de ezeket kerüld el. Csak az arany, v. szürke színűt szabad megvenni, ha az YI cam. mellett döntesz...
(#11418) tillatrilla > (#11162) havri1
[ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
válasz laca891 #11390 üzenetére
Sztem a bírónak kutya kötelessége (lenne) megtekinteni és elfogadni a kamera felvételét, ha az általa tárgyalt ügy súlyossága túlmutat a vádlott személyiségjog megsértésének vétségén, ill büntettén.
Amúgy meg tényleg hozhatnának már legalább egy olyan törvényt, ami a hatóságok (rendőrség, ügyészség, bíróság), illetve a biztosítók tisztességes és objektív munkáját segítené a mindennapi ügyekben.. -
sumsang
aktív tag
VIOFO új Fw letölthető
[ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
válasz Degeczi #9161 üzenetére
De, de a késleltetőnek is van akkuja, csak azt úgy hívják, hogy kondenzátor.
A késleltetők bizonyos fajtáiban , mint pl. az utastér világítás késleltetőben is, van egy kondenzátor, ami az áram hatására feltöltődik és tárolja az áramot, majd ha megszakítod az áramkört, akkor x idő alatt kisül.
Itt egy rajz, lécci tanulmányozd[ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
válasz Degeczi #9157 üzenetére
De, de , az időzítő pont annyi (2 perc) áramot szolgáltathat a kamerádnak, amennyi szükséges ahhoz, hogy le tudja zárni az utolsó (baleseti) videófelvételt. Sztem ezzel az időzítővel lehet kivédeni a felmerült problémátokat, azaz kondenzátorossá tenni a kamerát.
Csak hangosan gondolkodom: .......ha már van egy akkus kamerád. Esetleg jó drágán is vetted pár hete, mint pl. poolbig fórumtárs,, akkor sztem olcsóbb egy időzítőt venni hozzá, mint lecserélni a kamerát egy kondenzátorosra..[ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
válasz Degeczi #9155 üzenetére
Hmm , ha leveszed a gyújtás, akkor is hirtelen szakad meg a tápellátás.. Magyarán, ha teljesen üzemképtelen a kamerád aksija, max akkor következhet az be, amit írsz. De ehhez nem kell baleset, mert ez a probléma akkor minden gyújtás leállításnál fenn áll, hogy az utolsó videofelvételt nem tudja rögzíteni.
Erre sztem az lehet a megoldás, hogy a kamera elé bekötsz egy 2 perces késleltetőt, pl. amit a belső világításnál is használnak. Valamint a videó felvételi időt (Loop recording) max. 2 percre állítod. -
sumsang
aktív tag
válasz Degeczi #9152 üzenetére
Továbbra sem érem, h mi a problémátok...., Tételezzük fel, hogy amit leírtál, hogy baleset ér és ezáltal üzemképtelenné válik az autód akkumulátora.
Kérdem , h ennek mi köze a dash cam felvételéhez? Ugyanis a baleset előzménye a lényeg, nem pedig annak a következménye. Az előzmény pedig raja lesz az sd kártyádon......
Ha egy ilyen baleset ér és megszakad az áramellátása a kamerának akkor ugyanaz történik, mint amikor megállsz, leveszed a gyújtást és nem kap áramot a kamerád. Tehát megáll a felvétel, nem megy tovább, és nem is íródik felül, bármikor visszanézhető a baleset előzménye!.
Viszont, ha jó a kamera aksija, akkor továbbmegy a felvétel, ameddig az aksiban van szufla. A kondenzátorosnál pedig még +pár mp-et.[ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
válasz Degeczi #9150 üzenetére
Feltételezem,h azt is elolvastad az írásomból, hogy a két eset azonos időben történő előfordulására ,( hogy ugyanakkor ér egy baleset és ugyanabban az 1- 3 percben sz@rik be a dash cam aksija) minimális az esély. ...és mi van, ha a kamerát egy balesetben olyan fizikai behatás éri, v elektronikus hiba, ami lehetetlenné teszi a felvétel rögzítését, vagy egy tűzesettel párosul a baleset, stb. Független, hogy kondenzátoros, vagy akkus a kamera ugyanúgy tönkre mehet a felvétel, v létre sem jön.. De úgy gondolom hogy túlmisztifikáljátok ezt az egész kamera aksit. De tényleg, ha ennyire paráztok mindentől, akkor a lelki megnyugvásotokra ajánlom, h rakjatok be a kocsitokba még egy kamerát, de hogy a maximalizáltságotok ki legyen elégítve inkább kettőt, hátha a második is meghibásodik. Halkan megkérdezem, hogy amikor nem volt kamerátok az elmúlt pár évtizedben, akkor nem paráztatok, h nem volt semmiről sem felvételetek ?
-
sumsang
aktív tag
válasz poolbig #9144 üzenetére
Ha felrobban, vagy mechanikai sérülés éri az aksit, akkor fennállhat az eset. Deee annak, hogy egyszerre következzen be az aksid sérülése és ugyanabban az időben egy 1 perces SOS videofelvétel szükségessége, annak sztem nulla közeli esélye van. Hacsak a túlzott aggodalmaddal be nem vonzod Murphyt
Gondold végig, h az autód aksija, ha kipurcan, lemerül, akkor leáll a motor is
Valószínű nem fog leállni, hacsak nem a töltőegység hibája miatt következett az be.[ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
válasz poolbig #9140 üzenetére
Az autós kamerák 80-90%-a akkus. Mo.-i forgalmazótól, ill. garanciával talán még nem is láttam kondenzátoros típust. Nyilván egy akkumulátor se szereti a nagy hőingadozásokat. Idővel mindegyik tönkremegy. Ennek csak ott van jelentősége, ha akció/sport kameránál használod, ahol nincs külső árramforrás. Ha tönkremegy a kamera akkumulátora, akkor sincs baj, mert a kondenzátoroshoz hasonlóan a gk. árramforrásáról táplálod, vagy egy powerbankról, ha nem a kocsiban használod. Amúgy ezek az aksik új állapotukban sem bírnak 5-10 percnél többet.
Természetesen nem célszerű a nagy mínuszokban, ill. nyáron a tűző napon hagyni, mert az semminek, így értelemszerűen egyik kamerának sem használ, függetlenül attól, hogy akkumulátoros, vagy kondenzátoros. Ilyenkor leveszed és pl. az ülés alá, kesztyűtartóba, vagy olyan helyre teszed, ahol nincs a napsugárzásnak közvetlen kitéve. A vagyonbiztonság mellett ezért is találták ki a könnyen le/felszerelhetőségét ezeknek a kütyüknek. Ha meg a nyár közepén rövid időre hagyod kint a kocsiban, mert pl. bemész egy bevásárlóközpontba, akkor meg próbálj meg úgy parkolni, hogy ne érje közvetlen a napsugárzás a kamerát.[ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
válasz AndrewBlase #8807 üzenetére
Taborosnak A119-es kamerája van.
Visszatérve a polár szűrőre, elvileg arra találták ki, hogy lehet állítani a színárnyalatokat, de Viofo elég szerencsétlen megoldást talált ki.
Alapból egy napsütéses meleg színre van beállítva a szűrő.
Ha állítani akarod, akkor fogsz egy tompahegyű kést és óvatosan benyomod a kisebb nyílás irányából és kevesebb mint felét kinyomod, majd bedugod az ujjad és forgatot. Lehetőleg napsütéses időben, vagy tv képernyője előtt belövöd, hogy számodra mi a legjobb beállítás, hideg/meleg szín, vagy köztes és utána visszanyomod a helyére.
Sokat tekergetni nem tanácsos, mert a műanyag lencsetartó burkolat összekarcolja a polar lencsét és mehet a kukába. -
sumsang
aktív tag
válasz AndrewBlase #8800 üzenetére
-
sumsang
aktív tag
válasz AndrewBlase #8771 üzenetére
Próbalámpával nézd meg, hogy melyik biztosíték reagál a gyújtásra. Pl. tompított?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Gumi és felni topik
- EAFC 25
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PlayStation 5
- Path of Exile 2
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- További aktív témák...
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
- Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art objetkív + táska ( Nikon )
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest