Új hozzászólás Aktív témák
-
huskydog17
addikt
"A Middle-earth: Shadow of War többet kér bizonyos beállításokkal 8 GB-nál. Durván kimaxolva 18 GB-ot, de ott már a felbontás miatt az erővel is gond lenne."
Nem tudom miért ragaszkodsz még mindig ehhez a hülyeséghez.
Pontosítsunk: a játék 4K felbontáson minden Ultra-n és aktív Downsampling-al túllépi a 8 GB-ot, de ekkor is bőven jó a 11 GB VRAM-os VGA*.
4K Ultra-hoz (Downsampling nélkül) elég a 8 GB VRAM
1080p-ben pedig bőven jó a 4 GB VRAMAz, hogy a játék becache-eli majdnem a teljes VRAM-ot még nem jelenti azt, hogy kihatással lesz a teljesítményre.
*4K mellett a játékosok hány százaléka fog használni Downsampling-ot? Én kb. 0,01%-ra tippelnék, de talán nagyon túlbecsültem. Nekik nagyon nagyon nagy valószínűséggel 1080Ti kártyájuk van, így ilyen beállítással sem lesz problémájuk.
Szóval még mindig nem létezik olyan játék, aminek túl kevés volna a 8 GB VRAM.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Raymond
félisten
Ugyanaz a problema. Nem egy oszlop van ott a piros valamikkel hanem jopar es a 970 fenti kepen csak a leghatso messze jobbra van rajta. A lenti kepen mas szogbol mutatja es ott az auto melletti ami a felso kepen hianyzik ott van, de a tobbi mogotte mar nincs, ezert nincsenek az azok alltal vetett arnyekok se.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
huskydog17
addikt
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Petykemano
veterán
válasz huskydog17 #36410 üzenetére
Mi a fene történt itt, hogy a Vega64 veri az 1080-at????
Jah,.semmi, majd jön a driver és helyreáll a rend.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #36411 üzenetére
dx 12+ 4 K aztán 3 %
Jobban fekszi már a vegának is dx 11. eza furcsa, az szerintem elkönyvelhető volt, hogy Vega végre hozza az 1080 szintjét legalább ebben a játékban,de 4 K alatt és dx 12 ben megzuhan az is. 3 % ra kerül az 1080 Tól.
nem értem, hogy a világ legfejlettebb grafikus motorja, lassabb Dx 12 ben és még mindig nem oldják meg az előjövő hugh spike effektust. Hogy lehetnek ennyire érdektelenek, hihetetlen, mikor már évek óta jelen van és némi optimalizálást igényelne a dolog.
Remélem Nov 15 után jobb lesz.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Petykemano #36413 üzenetére
valószínűleg egy 3 éves generációt nagyon féltenek és rettegés van a szívükben ( vagy leviszik az árát és szevasz, esetleg az 1070 árárt is hozzá ) Remélem is , hogy jó lesz az 590, hozza a szokásos évente 10 % -t ( lol) mert akkor olcsó lesz a 2060
De egyébként Arra gondoltam hogy akkor jön a végleges mindenki számára elérhető verzió,de látom, hogy Nov 20 és csak a deluxe jön akkor.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Locutus
veterán
válasz huskydog17 #36410 üzenetére
Nálam 1070-el is jóval alacsonyabb lett az fps, mint a bétában volt.
Ugyanazon beállítások mellett, FHD, ultra, képcsúnyítók off a bétában 100+ fps volt az átlag, néha ment le 80 köré. Most meg 80 az átlag, és rendszeresen behullik 60 alá is...Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Raymond
félisten
Hehe: Palit GeForce GTX 1070 Gamerock - 335EUR Megy a raktarsopres Ra kell kerdezni, lehet a Mindfactory megint szallit Mo-ra most hogy nincs mar crypto-laz es van mit eladni.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Locutus
veterán
válasz huskydog17 #36417 üzenetére
DX11 igen. Future frame rendering off.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
válasz huskydog17 #36423 üzenetére
De az seggberakja a késleltetést, nem?
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Locutus
veterán
válasz Raymond #36425 üzenetére
Majd kipróbálom ON is... azért közelharcban elég jól adja OFF-al. De már a béta is jobb volt ilyen szempontból, mint a BF1 mondjuk. Ezt nem szeretném beáldozni a plusz fps-ekért, akkor inkább a grafikából veszek vissza, hogy mindig 60 fölött maradjon.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
-
HSM
félisten
válasz huskydog17 #36427 üzenetére
Nem triple buffering eljárás. Több képkockával számol ilyenkor előre, tehát biztosan romlani fog a késleltetés, a kérdés, kit mennyire zavar ez.
-
huskydog17
addikt
Ahhoz nagyon hasonló, mert ez is és az is előre számol ki képkockákat.
"Das eigentliche Setting, welches die Leistung nach oben schießen lässt, ist "Future Frame Rendering". Dieses hatten wir zu Beginn und im Video deaktiviert, da vorberechnete Frames tendenziell die Eingabelatenz erhöhen, nicht unähnlich den Bildpuffern bei Triple-Buffered Vsync."
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Locutus
veterán
válasz huskydog17 #36429 üzenetére
A triple buffer vsync csak annyiban hasonló, hogy az is növeli az input lagot. Nem abban ahogy működik.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Raymond
félisten
Nem ugyanaz mint a tripla buffering. Itt a max elorendelt frame az max, nem allandoan van annyi. Tehat ha birja a GPU akkor lehet csak 1.5 frame az 1 helyett mert mar a masodik kozepen valtani fog es a lag csak az uj frame toredeke. Kikapcsolva pedig a legtobb kartya kihasznalatlan, ha megnezed a GPU unitlization nincs 100% mert var az adatokra. A CPU-nal ugyanez lesz mert az meg arra var hogy a GPU visszajelezzen hogy kesz van. Aranylag keves eset van hogy erdemes OFF-ra tenni.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #36411 üzenetére
Eleve nem ugyanazt a kódot futtatják. Az AMD-hez mér az SW: BF óta a direkten PS4 PSSL kódokból fordít bizonyos shadereket a DICE. NVIDIA-hoz és Intelhez nyilván ezt nem teszik meg, hiszen ezek ezzel a módszerrel nem is kompatibilisek, szóval itt szimplán az Xbox One HLSL kódjait portolják a shader modell 5.0-hoz. A BF5 annyiban változott, hogy már shader modell 6.0-hoz is portolnak. Utóbbi szükségtelenné tenné a PS4-es shadereket is, hiszen megvannak benne ugyanazok a függvények, csak ugye a DX11 miatt nem szerencsés túlságosan építeni ezekre, mert akkor sok shader nagyon eltérne az 5.0-s és a 6.0-s változat tekintetében. Viszont a PS4 PSSL-re már megvan több címben is jól kitesztelt program, amivel egyszerűen konvertálható AGS-re specifikus shader, ergo ezt megéri alkalmazni.
(#36421) PuMbA: Annak a beállításnak nem csak előnye, hanem hátránya is van. Ha bekapcsolod, akkor nő a késleltetés. Nem mellesleg azért van ez alapértelmezetten kikapcsolva, mert a gyártók szeretik ezt maguk szabályozni a driverek, adott játékhoz tartozó profiljában. Szóval ez valami egyezmény lehet, aztán ott az opció bekapcsolni.
(#36412) b. : Ennek nem sok köze van magához a DX11-hez. Tényleg csak annyi történik, hogy más shadereket futtatnak. Az AMD nagyon sokáig a DICE legfőbb technológiai partnere volt, kidolgoztak az elmúlt években több olyan eszközt is, amivel egyszerűen gyorsabb kódokat lehet írni a Radeonokra. Az NVIDIA ezzel nem törődött, mert jött a shader modell 6, ami úgyis szabvány, csak itt is számolni kell azzal, hogy még ha a BF5 már megy is ebbe az irányba, akkor sem fog azonnal mindent kihasználni a shader modell 6-ból, mert még kompatibilisnek kell lenni a DX11-es shader modell 5-tel is. És azért ennyiféle kódot karbantartani tényleg nem szerencsés ám.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
Igen, ilyesmit már hallottam. A legújabb COD-ban például már alapból adaptive vsync szerű megoldás van konzolon a késleltetés csökkentésére, mert kompetitív játék és van, hogy mozog, beesik kicsit a frame rate PC-n egyébként mi az AMD ajánlása FreeSync nélkül? Enhanced Sync, FRTC, Chill?
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem keverendő a szinkronizálással. Leginkább azt határozza meg, hogy a GPU egyszerre hány képkockát számolhat előre az aktuálison túl. Persze ez leginkább egy elvi adat, de amúgy lehetséges, hogy a driverek BF5-re beállított default egy extra képkockájához képest, ha mondjuk három van megadva, akkor a jobb sebességet eredményez. Főleg, ha ez a szoftverben direkten van szabályozva.
A szinkronizáció emellett még kell, ha nem akarsz képtörést. Az Enhanced adja a legkisebb késleltetést.
Az FRTC nagyrészt hasztalan a Chill óta, mert utóbbi is képes a sebességet korlátozni. A Chill egyébként sose számol az aktuálison túl extra képkockát, de azt nem tudom, hogy miképpen reagál erre a beállításra a BF5-ben, mert ez elméletben nem kompatibilis a Chill lényegében.(#36435) Raymond: Én úgy néztem, hogy ki van. Kajak az a default. Vagy ez most megváltozott?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz huskydog17 #36429 üzenetére
A német nem erősségem, de nem ugyanazt csinálják, nagyon nem.
A tripla buffer esetében igazából nincs komoly előre számolás, az annyi, hogy egy képpel előre számolsz, ami amúgy semmi, és folyamatosan eldobod, ami elkészült, ha nincs rá szükség és újat számolsz, és képváltásnál mindig lesz egy képed a kimenő bufferbe. Ezért is tripla buffer, egy amit nézel, egy amiben a következő kész kép van, és egy, amit éppen számolsz.
Ez az előre számolás egy egész más dolog, itt azt mondod, a CPU dolgozzon fel előre mondjuk 5 képkockát, és csak utána ereszted rá a GPU-t, így erősen javulhat a részegységek kihasználása, és ha pillanatokra ki is fogy a kakaó ott van a bufferben előre kiszámolt 5 képkocka, amihez lehet nyúlni. Viszont ebből következik, hogy itt szinte biztosan több lesz az input lagod, mint tripla buffernél. -
Raymond
félisten
Alapbol ON, de mas problemak vannak itt:
"Leginkább azt határozza meg, hogy a GPU egyszerre hány képkockát számolhat előre az aktuálison túl."
Ez egyaltalan nem igaz. Azt hatarozza meg hogy a CPU mennyi kepkockat keszithet elore maximum mielott a GPU megkapja. Tehat elszor is nem fix, hanem eppen ahogy kijon lehet 1 vagy eppen 3, de annal tobb nem.
"Persze ez leginkább egy elvi adat, de amúgy lehetséges, hogy a driverek BF5-re beállított default egy extra képkockájához képest, ha mondjuk három van megadva, akkor a jobb sebességet eredményez. Főleg, ha ez a szoftverben direkten van szabályozva."
Ennek nem sok ertelme van. A meghajtokban alapbol "use applications settings" van (ez a BF5-nel egyebkent 3), a 3 mindig jobb FPS-t ad mint az 1 vagy a 2 mert igy mukodik a dolog. Az utolso mondtat nem tudom mit jelent, de mindegy hogy az applikacio mondja a meghajtoknak hogy mennyi legyen vagy hogy eleve ott van beallitva, ugyanugy fog mukodni.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Hajdi
senior tag
Évek óta most láttam először, hogy a steam adatot kér!
Hmmm...."The Man Who Sold the World"
-
Hajdi
senior tag
válasz cyberkind #36443 üzenetére
Kevesebb, mint egy éve még GTX760 csücsült a gépemben. Előtte HD 6950, majdan 7800GS, nem is sorolom tovább, egyszer sem láttam hasomló felmérést!!!!. A lényeg az, hogy nem releváns a Steam statisztika, főleg ha "10" évente kérdezik meg milyen hardvert használok.
Részemről zárom is, mert ez nem ide tartozik! Peace!
[ Szerkesztve ]
"The Man Who Sold the World"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #36438 üzenetére
Furi, hogy nekem ezt Off-on jelzi. Lehet, hogy az új frissítéssel már On.
Alapvetően ugyanarról van szó. Elvégre, ha nem készít elő több jelenetet a CPU, akkor a GPU nem tudja megkezdeni az extra képkockák számítását.
A profilokban régóta módosítják ezeket a beállításokat a gyártók. Az, hogy a driver alapértelmezett beállítása az NV-nél 3, míg az AMD-nél 1, nem jelenti azt, hogy minden egyes játékra igaz. A BF5-nél a profilban megadott default mindkét gyártónál 1 volt a korábbi meghajtókban. Ez az AMD-nél nyilván nem jelent változást az általános defaulthoz képest, de az NV-nél igen. Az, hogy ez változott-e a legújabb GeForce driverrel? ...kötve hiszem, de persze lehetséges.
Ha a profilban ezt konfigurálja az adott gyártó egy játékra, akkor nem sokat számít, hogy a driver ténylegesen alapértelmezett beállítása mi.
(#36440) b. : A DX12-höz is ugyanúgy más kódot kap az AMD. Az a baj a shader modell 6-ös kóddal, hogy csak egy shader modell 5-ból konvertált alap, amiben egy csomó új függvény nincs is használva. Egyszerűen még nem volt rá idő, de a DXR miatt ugye muszáj az új shader modellt is használni. Az AMD csak azért kap más kódot, mert arra a production pipeline máshogy van kialakítva. Régóta van már egy jól működő eszköz, amivel a PS4-hez megírt kódokat be lehet nyomni a PC-be, és az futhat a Radeonokon. Ez API-tól független. Ezt majd idővel ejtik, mert nyilván az lenne itt mindenkinek az érdeke, hogy ezeket a kódokat egy szabványos felületen biztosítsák, ami a shader modell 6, csak a portoláshoz idő kell. Meg ugye itt a shader modell 6 az direkten a DICE munkája, az AMD arra nem ad nekik embereket, hogy ezt megcsinálják, mert nekik, a saját specifikus kódjaik birtokában nincs szükségük a shader modell 6-ra.
Szóval az, hogy a DX11-ben fura az eredmény, meg furán gyorsa a Radeon, annak köszönhető, hogy van egy rakás olyan kód, amelyek gyorsabban a szabványosnál, és azt csak egy Radeon tudja futtatni. Semmiféle drivertrükk, mágia, vagy csoda nincs mögötte, egyszerűen évekig ezen dolgoztak a DICE-szal, és ennek ez az eredménye.A DX12-es lassulásnak és dadogásnak pedig ez az oka: [link] - vagy kiütöd a problémát blokkalapú vezérléssel, vagy marad a DX11. Persze a megoldás az lenne, ha újraterveznék, de szerintem az EA-nek nem ér meg annyit, hogy ezzel törődjenek az új generációs konzolok előtt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45185024
törölt tag
Tetszik ez a Bench asszem a 2070 marad számomra az évezred fejtörése...hogy minek
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen