Új hozzászólás Aktív témák
-
sanzi89
addikt
-
sanzi89
addikt
Ugyan semmivel nem kell megindokolni, de nem adhatsz vissza egy marék csavart.
A terméket minden kiegészítőjével, gyári csomagolásban, hibátlan állapotban kell visszajuttatni a kereskedőhöz. A termék állapotának olyannak kell lennie, hogy az újra kereskedelmi forgalomba hozható legyen. Ha rossz, akkor értelem szerűen nem az. Az egészen más kérdés, hogy a visszavételkor esetleg a kereskedés ezt nem ellenőrzi.
Ez szerintem egy kicsit tisztázatlan és nem egyértelmű. Ha hibás lenne a termék én biztos visszaküldeném, hogy nem tetszik a színe és kész.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Igen, ennyi, meggyűrődött a doboz.
Valószínűleg én is túltettem volna a dolgon magam, de elég érdekes, hogy rajta van a törékeny kezelés címke, és a posta így bánik vele. Ja, nem, ez nem meglepő...
Amúgy az Alza valószínűleg mindent egyféleképpen küld, nekem még bubis fólia se szokott lenni, csak bezsugorfóliázzák a termék gyári csomagolását és kész. Mindig posta automatába kérem a terméket, de még nem volt ilyen probléma, mint a fenti képeken.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Személyesen vettél át egy terméket, amit online rendeltél, 14 napon belül vissza szeretted volna vinni és elhajtottak? Mert ha nem, akkor irreleváns a fenti konkrét kérdésben, hogy milyen folyó ügyed van és kivel.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Nem vagyok jogász, így konkrét törvény értelmezésekbe sem mennék bele. Az általam linkelt blogot konkrétan a fogyasztóvédelem oldalán is linkelik, mint tájékoztatást. De bőven elég csak rákeresni a kérdésre, ezer meg egy helyen meg lett válaszolva.
A szerződés nem a személyes átvétellel kezdődik, hanem a felek egybehangzó akaratnyilatkozatával jött létre, gyakorlatilag a webáruházban történő vásárláskor. Vásárlóként kattintok a "Megveszem" gombra, az eladó meg visszaigazolja a megrendelést. Tehát amikor az üzletedbe belép a vásárló, akkor ő - és az eladó - már egy megkötött szerződést teljesít, ehhez képest az, hogy személyesen veszi át az árut, vagy postán küldöd ki neki, csak technikai és nem jogi kérdés.
Nem egyszer éltem már ezzel a jogommal, sosem volt probléma belőle. Aki pedig nem így járt, az mehet a fogyasztóvédelemhez/homárhoz/netes nyilvánossághoz és vásároljon máshol.
A kereskedő maximum arra hivatkozhat, ha van lehetőség a vásárlás ELŐTT megtekinteni, kipróbálni valamint a fizikai paramétereiről meggyőződni a szóban forgó teméknek. Ez az esetek többségében életszerűtlen, kivitelezhetetlen. Plusz teljesen irreleváns, mert a webáruházban történő kattintás során létejön a felek közt a szerződés - ezzel kapcsolatban érdemes a bolt ÁSZF-ét átolvasni. Például a vevő részéről fizetési kötelezettség van, az eladó részéról pedig termék biztosítás, stb. Szép is lenne, ha nem így lenne.
De legyünk konkrétabbak, az Alza ASZF-jébe konkrétan le van írva, hogy mikor élhet valaki a 14 napos elállással. Így ha még jogi kiskapu is lenne, az ASZF miatt az Alza tekintetében ez sajna zárva van:
"A Fogyasztó a következő időpontoktól számított 14 napon belül jogosult a szerződéstől elállni indoklás nélkül (kivéve, ha a felek nem rendelkeznek másként):
- az áru átvételétől számítva (adásvételi szerződés esetén);
- az utolsó kiszállítás átvételétől számítva (többféle termék / többféle alkatrész kiszállítása esetén);
- az első kiszállítástól számítva (folyamatos teljesítésű szerződés esetén); vagy
- szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban.""Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
A jogszabály viszont nem ezt mondja:
Jogszabály: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
Kérlek tájékozódj, mielőtt téves infót írsz le, sőt javítasz ki másokat.
@oriic
14 napon belül indoklás nélkül el kellett volna állni a vásárlástó, ezt garanciába elintézni bonyolultabb lesz. Ismerni kellene a pontos monitor típust, és a gyártó pixelhibára vonatkozó feltételeit, abból lehetne kiindulni. De szerintem 1 hibás pixel sajnos bukta...[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Közben a zárolás eltűnt, a számlámról nem történt levonás.
Én hülye újra rendeltem valamit, ezt is kártyával akartam fizetni. Pénz zárolva, a rendelésem meg kb. 30 perc alatt törölve lett. Nem hiszem el, hogy ennyire pancserek.
Szóval az Alza és az Erste+Visa Electron nem jó barátok...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Két nap múlva írt az Alza, hogy a tranzakció valamiért el lett utasítva, a vásárlást pedig törölték.
A számlámon a mai napig zárolva van az összeg, a zárolás július 10.-éig él, remélem nem fogják mégis levonni. Addig meg nem tudom használni a pénzem.Megrendeltem utánvéttel újra, már használom is a terméket. Nem értem, amikor a Vaterának fizetek 100 Ft jutalékot, akkor nekik megéri egy normális online fizető rendszerrel együttműködni, az Alza meg egy teljesen nevetséges felületen elkéri a bankkártya adataimat (amivel azt csinálhat amit akar, mert nem a bankkártyás szolgáltatónak adom meg az adatokat) és 24 órán belül majd történik valami. Ez egyszerűen nevetséges és totálisan amatőr.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Alza-ról rendeltem tegnap, terméket bankkártyával kifizettem, webshop tájékoztatása szerint a fizetés sikeres, számlámon zárolva van az összeg, de az online felületen még mindig azt látom, hogy nem történt fizetés, fizessek.
Korábban már két rendelést csináltam ugyanígy, akkor kb. rögtön megtörtént az összeg könyvelése. Írtam nekik egy üzenetet, hogy mi a túró van, de gondoltam megkérdezem itt is.u.i.: Telefonos ügyfélszolgálat szerint van egy 24 órás könyvelési időintervallum. Eddig nem volt, meglássuk, de eléggé kőkorszaki megoldás ez a 24 órás könyvelés...
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Új hozzászólás Aktív témák
- AliExpress tapasztalatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen videókártyát?
- Január 30-tól Magyarországon is kapható a Vivo X200 Pro
- Gaming notebook topik
- Mindent visz: A GeForce RTX 5080 tesztje
- Az App Store-ban már kiütötte a ChatGPT-t a DeepSeek, tévúton az AI-szektor?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Egy újabb érdekes eset [Update HSZ-ben]
- Nagyrobogósok baráti topikja
- További aktív témák...
- Új Zsír Lenovo ThinkPad X13 G4 Üzleti Laptop 13.3" -50% i5-1335U 10Mag 16/256 FHD+ Intel Iris Xe
- HP OMEN 15-ek0007nh - i7-10750H, RTX 2070 8GB Max-Q, 16GB DDR4 RAM, 256GB M.2 SSD - WIN 11 - 1ÉV GAR
- MSI Gamer PC: i7-6700K // RTX 2060 // 16Ram // 512Gb SSD
- ASUS VIVOBOOK S14 S433EA - 14"FHD IPS - i5-1135G7 - 16GB - 512GB SSD - Win11 PRO - MAGYAR
- Nikon SB-900 professzionális vaku
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest