-
IT café
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#48967168
törölt tag
válasz
ForRedGlory #29089 üzenetére
Tök jól néz ki, de mi fogja vezérleni? Adnak hozzá valami szoftvert is?
-
#48967168
törölt tag
válasz
RobbyJr #29004 üzenetére
Nekem volt Elite-m és V2.0-ám, jelenleg is az utóbbit használom. szinte ugyanazokkal amikkel Te tervezed. Bár egy nagyon jó kormány/Base az Elite én valahogy sokkal finomabbnak és élettel telibbnek éreztem a V2-őt, úgyhogy egy pár hónap után vissza is váltottam Elite-ről. A V2.5 valószínűleg ettől is jobb...
A Dirt-ben volt igazán hangsúlyos a dolog, hiába konfiguráltam át 100x, nem tudtam ugyanúgy belőni, pedig ugyanazt a rimet és wheelt használtam mindkettővel...
Hogy megéri-e a különbözetet azt neked kell eldönteni, én inkább pici bukóval kiszálltam az Elite-ből pedig az általam használtak közül azt tartom No.2-nek...
-
#48967168
törölt tag
válasz
zsozsa74 #28717 üzenetére
Most ellent kell mondjak Zsozsa barátomnak, szerintem a Fana-t válaszd!
Nekem is volt mindkettő, de hosszú távon a Fana sokkal életképesebb, tovább fejleszthető és jobban tartja az árát is ha netán cserélnéd. Tele van ez a fórum is a "Thrust-ot csak 2 év garival vegyél" kommentekkel, nem véletlenül...
A Fana gariztatása példaértékű, és tényleg kényelmetlen külföldre postázni, de itthon is simán belefuthatsz hogy hetekig nincs kormányod, vagy a csere T300 is vacak lesz... Ha belefér akkor nem kérdés hogy megéri az árát! Arról már nem is beszélve hogy azt a Fana-base-t össze lehet hozni az összes platformmal (PC, PS4, XO)
Azzal együtt a pedál legyen a következő!
-
#48967168
törölt tag
válasz
Predator2 #28643 üzenetére
Fana-ecosystemben veszünk hozzá analóg kéziféket...
Talán ez a legjobb megoldás, mivel a pedálhoz csatlakozik, az meg a Base-re, így egy USB csatin elketyeg, ezáltal lesz kézid konzolokon is...
PC-n sokkal olcsóbb ha külön rendelsz a netről egy utángyártott kart (nekem anno egy orosz verzió volt, örökélet meg egy nap!) kb 25-30 Euróért.
A legbudget-abb megoldás egy régi PC-s repcsis-joy (csak legyen új driver hozzá) és azt csatlakoztatni a géphez és az egyik irányt dedikálni kézféknek. Az Assetto és a Dirt is működik eképpen...
-
#48967168
törölt tag
-
#48967168
törölt tag
Az alap WD40 sok esetben zsírtalanít, minimális kenése van és nagyon hamar távozik/elfolyik. A bringások komolyan utálják, mert hosszútávon inkább csak rongál.
A "sárgafejű" WD már sokkal jobb, az talán líthium-os zsírt tartalmaz, általános kenésre azt használom.
Más kérdés, hogy a felvetett problémára bőven jó a normál is...
-
#48967168
törölt tag
válasz
John_Deere #28055 üzenetére
Azért mert olcsóbb visszaadni a pénzt mint kinyomoztatni ezt a misztikus hibát, hogy 30 percenként valami történik... Nem utaztatják a dobozt, nem kell rá plusz erőforrást allokálni hogy adminisztráljon, bíznak benne hogy a felhasználó konfigjában van a hiba, majd az új vásárlónál hátha nem jelentkezik.
Az elektronikai cuccok -de mondhatnám a háztartási kisgépeket is- esetében gyakran csinálják hogy egyszerűen visszateszik a polcra.
A vásárló meg majd elkölti az összeget banánra a hiperben...
-
#48967168
törölt tag
válasz
John_Deere #28042 üzenetére
Gratula a cucchoz, a gyári hibák többsége pár órán belül jelentkezik, úgyhogy egy kicsit megnyugodhatsz...
-
#48967168
törölt tag
válasz
John_Deere #28039 üzenetére
Egy este után már túlvagy a nehezén...
-
#48967168
törölt tag
válasz
John_Deere #28007 üzenetére
Gariztatási szempontból nekem három céggel van pozitív tapasztalatom: E-Digital, iPon, Merlin. Szerintem mindháromnál találsz...
A T300 tényleg meleg pite lehet, jó ha van alattad mentőháló!
Más kérdés, hogy legalább rögtön kiderül ha gebasz van...
-
#48967168
törölt tag
válasz
VegyesTamás #27902 üzenetére
A rift-hez jó ökölszabály, hogyha a konfigod a 3 monitoros rendszert stabilan vitte a 60 fpst minden körülmények között, akkor már vállalható kompromisszumokkal nekivághatsz a rift-nek...
-
#48967168
törölt tag
Ha a játékban simán bénább vagy kormánnyal mert azt egyértelműen kontira fejlesztették, akkor tényleg kár beruházni rá! A korábbi Forzákra volt jellemző hogy nagyon gyakran igényelték az azonnal koppra kivágott analóg sticket egy ellenkormányzásnál, amit kormánnyal esélyed sem volt produkálni...
Majdnem az összes árkád ilyen...
Ellenpélda a WRC7 amit valami fillérekért megvettem karácsony tájékán és mostanában próbálgatom. Kontival szenvedés az úton tartani (pedig árkád) de kormánnyal máris élvezhető!
-
#48967168
törölt tag
Atesz már nem csinál cockpit-et? Kerestem a hirdetését az aprón, de nem találtam... Tud valaki elérhetőséget hozzá? (privibe ha lehet...)
Köszi!
-
#48967168
törölt tag
válasz
levberta #27811 üzenetére
És már látott hasonlót a történelem!
A 90-es években amikor kezdtek elterjedni a kuplungolást nem igénylő XTrack-váltók a rallye-ban, volt aki 4 pedálos konfigurációval próbálkozott: A bal szélen volt a "kézifék" ami ugye a hátsó fékeket működtette, mellette a normál kuplung az elinduláshoz, a másik kettőt meg ki lehet találni...
De a földhözragadt versenyzők nem kedvelték, maradtak a hidrós kézinél...
-
#48967168
törölt tag
válasz
rfjanika #27745 üzenetére
Helló!
Nem kell a két műanyagdarab, elég ha a két csavart tartja! Viszont mielőtt felteszed érdemes szerezni egy garnitúra székláb alá rakandó piha szivacsdarabot (a fene se tudja mi a pontos neve, de bútorboltban/barkácsáruházban egy garnitúra kb 500Ft-ért van) és azt tenni a Base és a cockpit közé (a csavaroknál nyilván kilyukasztva)
sokkal halkabb lesz az egész, nem rezonál majd a cockpit...
-
#48967168
törölt tag
válasz
Menthirist #27710 üzenetére
Szép fogás, gratula!
-
#48967168
törölt tag
válasz
#44416768 #27682 üzenetére
Valószerűbb az élmény, mert a pedálok teljes útját véve ez közelebb van a valósághoz, ergo fokozza az élményt.
Ettől már csak a fordított pedálállások a jobbak (TH T500 pedálja, vagy a Fana Clubsport V3 modullal). Persze ez attól is függ hogy milyen járművet vezetsz virtuálisan...
-
#48967168
törölt tag
Igen, sajnos előfordulhat...
Szerintem valami általános vezérlőt emulálhat, nem egy konkrét típust...
Amúgy ez a konfig PC-n a Dirt
ally-t is kiakasztja, nem ismeri fel mint konkrét típust. A másik WB-vel láttad, hogy Fana cuccod van, de itt is általános vezérlőként látod. Megy vele, de érzetre "fura"...
Szóval a játékon is sok múlik, szabvány kommunikáció ide vagy oda...
-
#48967168
törölt tag
Fogós kérdés, sajnos egyik karima sincs nálam, de szerintem a következő a helyzet:
A tapasztalatom alapján jelenleg azt hogy melyik konzollal megy a komplett szett a Base, és nem csak a Rim határozza meg! Nálam a CSL bázison ez van:
https://www.fanatec.com/eu-en/steering-wheels/clubsport-steering-wheel-universal-hub-for-xbox-one-eu.html
Ez ugye az XO-s HUB, erre rakhatsz bármilyen üres kereket, praktikusan egy "valódi" versenykormányt! Nálam viszont simán működik, hogy a CSL-base-en változtatom a "színeket" és ez a konfiguráció egyaránt megy PC-n XO-n és PS4-en is! PS3 most már teljesen kiesik, de mintha kompatibilis-módban (lila) mennie kellene azzal is...
Úgyhogy azt gondolom a P1-es pereccel mennie kellene, mert kommunikáció szempontjából ugyanaz mint az XO HUB. A McLaren perec más tészta (höhöhö...) az nagyon új még, de elvben mennie kellene...
Persze erre jön még a csavar, hogy hiába PS4 kompatibilis a szetted, lehet hogy az adott program nem támogatja... Köszi PS!
(XO-n ilyen nincs, ott mindennel megy...)
[ Szerkesztve ]
-
#48967168
törölt tag
Dehogy nyomom, épp ez a baj!
Mindig megpróbálom, de az a vége hogy kontival sokkal gyorsabb vagyok! Ugye generációk óta ott van a rohadt gombos kuplungozás az FM-ekben ami minden váltásnál ad egy kis lendületet, és évekig nem volt benne a kormányos interfészben. Ez ugye azzal jár hogy offline is kapaszkodni kell max nehézségen, de online konkrétan esélytelen vagy...
Aztán pár évvel később kijött egy patch amivel kormányon is elő tudtad hozni ezt a cheat-et, de enyhén szólva illúzióromboló, hogy miközben pillangóval váltasz, nyomjál egy gombot hozzá a karimán. Ha meg 3 pedálos szettel próbálod, akkor meg annyival lassabb a váltás, hogy eltűnik az előny...
Erre jön még hogy mind az online, mind az offline tiszta dodgem, folyton meglöknek, amit kontival egy pöccintéssel kikorrigálsz, de kormánnyal képtelenség olyan gyorsnak lenni, és már indul is a búgócsiga, a frusztrációmérő meg az egekben!
Szóval ha egy kicsit is competitive a szemlélete akkor a kormány itt felejtős, ha csak krúzolni akar a Horizontokban, arra jó lehet, a 3-asban már némi FFB is akad...
Szóval én Forzákat csak fotelből kontival, szimezni meg általában PC és kormány, most már VR-al ( Dirt
ally, AC, pCars)
-
#48967168
törölt tag
válasz
#01291520 #27277 üzenetére
Forzák miatt ne vegyél kormányt! Bár sokat javult az utóbbi idôben, még mindig sz@r...
Az FM3-óta Fana GT2-vel kezdve mindig adok neki esélyt, de hiába, ez a sorozat kontira îródott és kész!De nincs veszve semmi, Boxra egész jól kikupálták az Assetto-t, ha meg X-ed van a pCars2-tôl leesik az állad, ráadásul a fizika is komolyabb mint a Forza-kban...
-
#48967168
törölt tag
válasz
ForRedGlory #26977 üzenetére
Már írok is a Jézuskának!
-
#48967168
törölt tag
válasz
wollnerd #26807 üzenetére
Nyugi, gyártanak... A cég neve Fanatec!
Ha ennyire rá vagy kattanva a kézifékre és konzolon akarod használni a H-s váltó mellett ez az egyetlen megoldás. Ugyanis az egész hóbelebancot össze lehet kötni egymással és a végén egyetlen USB csati marad.A korábban linkelt CSL most akciósan nagyon megéri, biztos ezt venném a T300 helyett! Ha később XBoxra váltanál erre a base-re rakhatsz XO hubot...
-
#48967168
törölt tag
válasz
ForRedGlory #26723 üzenetére
Egy olasz csókától vettem egy nagyon esztétikus plexi telótartót, pont a Base-re van gyártva, két csavar fogja ott ahova a fix flip-eket raknád. Állítható mind a négy sarka, így szinte bármilyen telefont biztonságosan rá lehet fogatni. Mivel átlátszó, nem zavarja a CSL váltásjelzőjét sem, sőt némiképp erősíti ha éppen nem app-ot használsz...
(Bocs a vacak képminőségért...)
Ha érdekel előkeresem a linkjét...
[ Szerkesztve ]
-
#48967168
törölt tag
válasz
ForRedGlory #26574 üzenetére
Most nem látom magam előtt a HUB-omat, de azt ugye tudod hogy nem szabvány csavarokkal van rögzítve? Illetve hát szabvány az, csak éppen nálunk nem használatos! Egy barátom is szívott ezzel, képtelenség volt normál csavarhúzószettel szétszedni...
-
#48967168
törölt tag
válasz
tobias88888 #26412 üzenetére
Azért ne feledkezzünk meg a T500 pedálszettjéről ami szerintem kiegyenlíti a helyzetet...
-
#48967168
törölt tag
válasz
arpi6k #26364 üzenetére
Ha a szimezésben is kezdő vagy, akkor tegyél egy próbát a pCars2-vel. Tök jól konfigurálhatóak a segítségek, sokkal megbocsájtóbb a fizikája, és offline is élvezetesek az ellenfelek, legalább is a többihez képest: Az AC-ban szinte csak mennek mint a marha az ideális íven, a GTS-ben meg olyan szívélyesek hogy bevárnak...
-
#48967168
törölt tag
válasz
ForRedGlory #26351 üzenetére
Választ inkább 349-ért a XBox Universl HUB-ot, arra olyan kormányperecet teszel fel amit akarsz, ráadásul egyel növelted is az elérhető platformok számát...
-
#48967168
törölt tag
válasz
arpi6k #26301 üzenetére
Köszi a tippet, működik a dolog!
Lett FFB, és szépen szalad a váltó és a kézi is!
Érdekes, mert tegnap raktam össze ezt a variációt és rögtön frissített firmware-t magától, azt gondoltam az volt a legfrissebb! De csak a 292-es Driver volt fent, az meg csak 315 FW-re frissített! Szóval először a 293 Driver kell (ez nekem régebben bugos volt) és utána frissítés!
-
#48967168
törölt tag
Tényleg nem támogatja a Full GTS sem a CSL kormányt, vagy csak én nem állítottam be valamit? A kiválasztandó kormányok listáján nincs rajta, használni tudom ugyan, de nincs FFB, a H-s váltó almás, csakúgy mint a kézifék is. Kuplung éppen van, pedig azt a kontis gombkiosztásnál nem is látom...
(Ezzel együtt aki teheti próbálja ki, mert maga a GTS így pár óra után fantasztikus lett!)
-
#48967168
törölt tag
válasz
arpi6k #26274 üzenetére
Nekem csak a kormány van, pedál gyanánt V3-at használok.
A kormány maga korrekt darab, kellemes a fogása bár az alcantara kényes jószág. A korai FW-el hangos volt, ezt már lehet korrigálni. Panasz a pántos felfogatásra volt több, néhányaknak kilazult/eltört, de ha nem csereberéled a rim-et, valószínűleg tovább bírja.
Az FFB és úgy általában az érzet használat közben a WB2 szintje körül mozog.
-
#48967168
törölt tag
Próbálta màr valaki Gran Turismo Sport demót? Kezeli màr natîvan a Fana CSL-t?
-
#48967168
törölt tag
válasz
Dzsidzsi32 #26110 üzenetére
Én is nagyon kacérkodtam vele, de sajnos a ferde tetőtér miatt nem fér el...
Hiánypótló egy Butt-Kicker, az is sokat ad a feelinghez, különösen mióta VR-al tolom! A váltások és az ütközések azon is jól átjönnek, de egyéb mozgással kapcsolatos erők nyilván nem...
-
#48967168
törölt tag
válasz
theballa32 #26052 üzenetére
Csak 55-ös, de tudja a 4k-t 60fps-el...
Sajnos a 65-höz sehol sem talàltam kifordîtható konzolt, meg a szoba paramèterei is korlàtoztak. Mondjuk a sors fintora hogy fèl évvel az elkészülte utàn meglett az Oculus, úgyhogy menüt nézegetni még sok is!
-
#48967168
törölt tag
Tegyünk màr rendet a fejekben!
A kormàny "megbîzhatósàga" és "jósàga-minôsége" két külön fogalom és sajnos ritkàn jàrnak kéz a kézben! Ha hozzàtesszük az olcsósàgot akkor màris megkapjuk az autószerelô mûhelyek falàn régóta olvasható bölcsességet a hàrom tulajdonsàgból történô két paraméter vàlaszthatósàgàról..
Megbîzható és olcsó kormànyt akarsz? Vegyèl piros Momo-t lassan 20 éve mennek!
A legjobb minôséget keresed? A Fanatec-ben nem fogsz csalódni de dràga lesz ès szàmîtanod kell hibàkra is!
Olcsó és elfogadható minôségût keresel? A Thrustmaster a te màrkàd, de mègtöbb macera lesz vele...(Ès igen tudom, nyilvàn van olyan aki egy zacskó szotyièrt vett 5 èv garis G27-et ami olyan halk hogy külön zajgeneràtor kell nehogy bekómàzz a csendtôl ès sose làtott Ffb-lyukat ès persze màr hàrom szkanderbajnok csuklójàt is eltörte annyi bika van benne...
)
-
#48967168
törölt tag
válasz
tobias88888 #25796 üzenetére
Nàlam a Fana V2 elsô perctôl 35cm es Momo sportkormàny forgat ès semmi baja!
Anno TX-hez is ezt hasznàltam, annak +30% kellett FFB-ben a gyàri rimhez kèpest. -
#48967168
törölt tag
válasz
tobias88888 #25676 üzenetére
De nehéz most megőrizni a topik komolyságát ilyen sikamlós témák emlegetésénél...
-
#48967168
törölt tag
Rámegy az alcantara, de annak 50k darabja újonnan, használtan meg gusztus kérdése...
De jó rá a F1-es rim, bár szerintem kőgagyi, de a Rifthez jó lesz. Ínyenceknek a T500, perverzeknek a TX perecét tudom még ajánlani.
Vagy nekifeszülsz ennek: http://www.crazyman.hu/index.php/leiras/kormany-cockpit/1022-thrustmaster-tx-momo-mod.html
-
#48967168
törölt tag
Nekem volt a kormányhoz a cockpit előtt, helyhiány esetén pótléknak megfelelő. Igazából most is van, a HOTAS-om van rajta a meg annak a ruddere. A gumírozott talp nem csúszik el, de kell egy stabil ülés is hozzá! A Pöang fotel már bizonyított, de jó a kanapé is egy erős párnával deréktámasz gyanánt. Ezért az árért jó vétel!
-
#48967168
törölt tag
Azért ne írjuk le a Fanate-et! Nekem szinte a kezdetek óta van (GT2) és semmivel sem nyűgösebb mint más kormányok, ha jobban belegondolok akkor a TH cuccaival többet szívtam. TX-ből kettő is volt javításon/cserén, T500-at kompletten kellett javíttatom. Fanáék leginkább a load-cell-el szívattak, de 15 perc alatt ki lehet cserélni és a kézifék is okozott némi fejvakarást, de a Wheelbase az nagyon patent a vásárlás óta.
Azt hiszük hogy egy drága "prémium" termék prémiumsága az elpusztíthatatlanságában jelentkezik, de nem! Sajnos úgy van mint az autóknál, a prémiumok is elromlanak, igénylik a karbantartást, de amikor működik akkor érzed a különbséget a budgethez képest...
Ami még számomra külön érték, hogy egy Fana HUB-ra simán rá tudsz tenni bármilyen valós sportkormány és feelingben simán lenyomja bármelyik TH cuccot alcantarástul-mindenestül...
És valóban a Customer Service átalgon felüli.
-
#48967168
törölt tag
válasz
kovi831 #25450 üzenetére
Te tudod, ha farikcsàlni akarsz hobbi szinten èn nem akarom elvenni a szórakozàsod. De ha csak màkszemnyit is próbàljuk objektîvan nézni akkor ordenàré nagy szîvàs elôtt àllsz, sok (szàz) óra melóval, hatszàmjegyû költsègekkel, rettenetes helyigénnyel... S amikor összeàll ès mûködik, akkor is csak egy Golf-cockpit lesz, miközben bàrmely VR megoldàssal 10 percenkènt màs autóba ülhetsz, ès szinte évenkènt valaki màs frissîti a szoftveres hàtteret.
-
#48967168
törölt tag
válasz
Shodan #25406 üzenetére
Post Process szinte semmit nem ad hozzá a VR látványhoz az Assetto-ban, azt nyugodtan kikapcsolhatod! Nekem simán viszi a 1.5-ös super-sampling-et (erre gondoltál?) de nálam 1080ti alatt fut. Viszont a 1070 is bőven elég mindenre!
Üléspozíciót sajnos a pCars-ben minden autónál be kell állítani, cserében elég egyszerű: Verseny alatt Esc, aztán a bal oldali menüben "Virtual Reality". Itt tudsz le-fel és előre-hátra mozogni az ülésben, már amennyit a valóságban is kb engedne az ülésállítás. A "World Scaling"-el meg nagyíthatod-kicsinyítheted a VR képet, néhány utcai autó kormánya erősen Ikarus-feelingű alapból, itt veheted normál méretűre.
Assettoban ugyanez a jobb oldali menüsorból hozható elő, de itt legalább el lehet menteni...
-
#48967168
törölt tag
válasz
shteer #25358 üzenetére
Igen, azért említsük meg hogy a párásodás azért egy leküzdendő probléma. Az a baj, hogy amikor felveszed akkor a lencsék ugye szobahőmérsékletűek, de a fejed nem...
Amíg ez a hőmérséklet-különbség ki nem egyenlítődik addig párásodik (mondjuk futamonként le kell törölni a kendővel) de miután pár perc elteltével beizzik a Rift és érzed hogy kissé melegít akkor megszűnik a probléma.
A szövet-jellegű anyaga a CV1-nek szintén előrelépés a DK2-höz képest mert érezhetően jobban szellőzik...
Hozzáteszem a PSVR sokkal rosszabb, az semmit nem szellőzik!
-
#48967168
törölt tag
Nem akarom én senkire sem ráerőltetni a CV1 vásárlást, de én személy szerint nagyon örülök hogy rászántam az összeget.
Az is benne lehet hogy "nagyon akartam" hogy végre jó legyen, több eszközt is kipróbáltam. Először megvolt a DK2 ami tényleg barlangrajz volt, és ami legrosszabb hogy émelygést is okozott nálam. Ez el is lett passzolva hamar... Aztán jött a PSVR, mert egy bemutatón nagyon megtetszett, és érdekes módon a szolidabb hardver ellenére nem volt rosszullét. Itt kezdtem el kapisgálni, hogy azért nagy áttörés lesz: Konkrétan a Battlefront XWinges küldetése a 30 éves videójátékos pályafutásom eddigi csúcspontja!
Most az árcsökkenés és az olvasott user-tesztek megint berántottak az Oculusba, és a CV1 levett a lábamról! Igaz amit a kolléga írt hogy általánosságban tartalom még csekély mennyiségben van, de mivel ez egy kormányos topik (csúnyán offolunk, sorry) azért itt inkább a szim-vonal számít, és ebben már most is bőséggel van tartalom: pCars, Assetto, iRacing, Dirt
aly, stb... Non-VR-ban sincs sokkal több ennél...
A grafika ha pixeleket és shadereket számolgatunk akkor nyilván 2 generációval előtti. De szintén a szim vonalnál maradva, amíg folyamatos az fps és 60 felett van akkor már nem elvagyunk az autószimünkel?
Nagyon sokan játszanak szerény konfigokkal non-VR-ban és mégis élvezik a versenyeket!
És ebben domborít igazán a CV1, az élményben! Számomra 10x nagyobb élmény hogy tényleg úgy érzem hogy benne ülök a kocsiban, hogy egy apró fejfordítással látószöget váltok és tűpontosan be tudom lőni az APEX-et, mert látom és nem csak sejtem hogy hol van.
Nekem is szokni kellett a grafikai visszalépést (a korábban linkelt képen ugye egy 55-ös 4k-s TV van) de simán le tudtam mondani a grafikai tökéletességről az élmény ellenében.
Mindenesetre úgy érzem nagyon klassz korszak hajnalán vagyunk és örülök hogy a részese lehetek. Nyilván bölcs dolog felvázolni hogy majd ez csak 3-4 év múlva lesz jó amikor papagájtollból készült napszemüveg fog BT7-en kommunikálva szemenként 8k-s képet adni és addig nem venni semmit sem. De ha ugyanezt mondták volna a játékosok a C64-Amiga váltás idején, vagy az első 3DFx kártya megjelenésekor (szép-szép de maszatol, majd akkor veszek ha 100x ekkorák lesznek a textúrák) most nem járnánk sehol...
Az ajánlásom persze nem azoknak szól akik a lehetőségeikhez képest egy low-end konfigon csikorognak G25-el fülig érő mosollyal, hanem arra céloztam, hogyha valaki egy 3 monitoros rendszeren gondolkodik és megvan rá a keret, szánjon rá egy próbát a hátha sikerül meggyőzni...
-
#48967168
törölt tag
válasz
v!ct0y #25316 üzenetére
Sajna nem tudom megmondani, már megvan vagy 4 éve és akkor is az internet legmélyebb bugyrából rendeltem...
Felirat meg nincs rajta, de szemre FK-ra hasonlít.
Az Oculus látószöge valóban korlátozottabb mint a normál látásé, de számomra csak hozzátesz az illúzióhoz hogy nem egy bonbonosdoboz, hanem egy zárt bukósisak van a fejemen, hisz az is csökkenti némileg.
-
#48967168
törölt tag
Számomra nagyon úgy tűnik, hogy az Ocolus a mostani árcsökkentésével már reális alternatívája lehet egy 3 monitoros rendszernek.
Ha manapság nulláról akar az ember 3 monitoros rendszert csinálni -ami elég nagy hogy plusz élményt adjon és keskeny kávákkal rendelkezik, hogy ne egy vastag fekete csíkot bámuljon- akkor többe jön ki mint egy CV1: 27-es monitorok darabja 70k körül van, ha cockpitre akarod felrakni, és nem vagy ezermester akkor kell valami gyári tartókonzol venni amivel szépen és pontosan be lehet őket állítani, mondjuk az Artic-tól 30-40k környékén. Ehhez jönnek még a kábelek, csatlakozók, ha hosszabb távolságot kell áthidalni a PC-ig, úgyhogy a summa bőven 250k fölött van. Ehhez képest a CV1-et 145k-ért leteszik az ajtódba, és az árkülönbözetet simán beleteheted egy egy kategóriával erősebb videókártyába (mondjuk 1060 helyett 1070) és máris mehet a VR.
Nyilván ízlés kérdése hogy ez kinek mennyire jön be, de én nem tudok kiszállni az ülésből mióta megvan a CV1, annyival nagyobb élmény a versenyzés így...
-
#48967168
törölt tag
válasz
This_is_Ice #25312 üzenetére
A cockpitem-et már linkelte egy kolléga korábban, ennek egy régebbi változatát használom:
https://hardverapro.hu/apro/uj_cockpit_szimulator_vaz_ules_nelkul_1
Én annyit fejlesztettem rajta hogy készítettem hozzá egy külön váltótartót és ahhoz egy kézifék-konzolt. Ez viszonylag egyszerű, mert szabvány zártszelvényeket használ a srác. Ja és, az egész cucc kapott egy selyemfényű színterezést, de ez már csak egyéni preferencia.
Az ülés meg kínai gyártmány magyar webshopból, szigorúan deréktámasszal!
-
#48967168
törölt tag
Én konkrétan rákérdeztem a vásárlás előtt a Fana ügyfélszolgálatán, hogyha ráteszem a CSL-base-re az XO-s HUB-ot akkor menni fog-e? A válaszban nem írtak semmit arról hogy csak bug miatt menne, ezt elég furcsának is tartanám. Ha kifejezetten tiltaná a Sony ezt a manővert mondjuk a licens-szerődésükben, akkor biztosan azonnal jogi lépésekkel élnének a Fana-val szemben rögtön azután hogy kiderült. Márpedig ennek már egy jóideje...
Mondjuk mostanában a padláson pihen a CSL csomag és a régi WB-el játszom, mivel rohadtul idegesített hogy hangosabb lett az FFB-effektek közben és mivel nem támogatta a GTS demó (időközben be is zárt ugye) semmi motivációm nem volt hogy szenvedjek vele. Úgy vagyok vele, hogy a full GTS startjára biztosan kijavítják és a teljes verzióba úgyis bekerül a natív támogatása, szóval majd ősszel újra megpróbálom.
Ezért is lettem lelkes amint itt olvastam hogy már most kijött az új firmware ami javítja a hangoskodást. De eddig a csekélyke szabadidőmben inkább játszottam, nem szereltem át csupán a próba miatt a cockipemet.
-
#48967168
törölt tag
válasz
#48967168 #25295 üzenetére
Jé, eltűnt a fele hozzászólás...
Szóval nálam úgy van megoldva hogy a falra szerelt 55-ös TV 90 fokban kihajtva éppen a cockpit előtt van, 67cm-es magasságban, a falra visszahajtva pedig pont szembe esik a kanapéval ahonnan meg lehet kontival konzolozni.
Így pont jó a FOV, éppen oda esik a kormány a képen mint a "valóságban"
-
#48967168
törölt tag
Nàlam îgy sikerült megoldani:
Szimezèshez kihajtom a fali konzolt
[ Szerkesztve ]
-
-
#48967168
törölt tag
válasz
szabochris #25248 üzenetére
Talán a Logitech Formula Force GP használtan.
Gyengébb mint a Momo, alig fordul, win10 alatt nyűgös a driver, de ennél olcsóbb tényleg nincs...
A Vaterán most van 2500-ért, kipróbálni a kormánnyal való játékot tökéletes!
[ Szerkesztve ]
-
#48967168
törölt tag
válasz
szabochris #25243 üzenetére
Ennyiért nincs (jó választás)!
Amúgy meg milyen platformra?
Most komolyan, hihetetlen hogy hetente beesik ide valaki ugyanezzel a kérdéssel és nem képes 2 oldalt visszaolvasni...
Félre ne érts szívesen segítünk, de ne kelljen már mindent 100x leírni...
[ Szerkesztve ]
-
#48967168
törölt tag
Nyilván létezik az a szubjektív alapokon nyugvó egyéni inerciarendszer ami alapján valaki a saját preferenciái mentén vagy az egyiket vagy a másikat választja, és ez így is van jól, nem kell kényszeríteni semmit.
Engem csupán az zavart, hogy bár a műsor alapkoncepciója az volt hogy megpróbálták jellemzők alapján rangsorolni a szimeket, valahogy mégis minden esetben be kellett szúrni a "Bezzeg a iR", még a nyilvánvalóan nonszensz esetekben is. Egyedül talán a Race Room hangjaiba nem kötött bele...
No de igaz, ez offtopik, részemről ennyi...
-
#48967168
törölt tag
válasz
Chrys_ #25213 üzenetére
Rászántam az időt és végighallgattam, sok mindenben egyet tudok érteni... Mondjuk az iRacingos csóka elég bicskanyitogató volt, míg a többiek hajlottak a kompromisszumra, meg elismerték a többi program erényeit is, de ő csak mantrázott...
A kedvencem, hogy ha más szimulátort dicsért egy versenyző, az csak fizetett ügynök lehet, de az iRacingot mindenki kizárólag csak a belülről fakadó kristálytisztán objektív megítélés miatt kedveli...
Ha egy szimet nehéz konfigurálni az nem bug hanem feature... A havidíj és pályadíj az nem is drága, mert 40 dodót visszanyerhetsz az 50-ből(ha mész a minden szezonban az adott évben, ami nyilván számos pályát és több autót is jelent komoly plusz költségen) de egyébként tök ingyenesen kipróbálható... A már meglévő grafikai és hanghatások más szimeknél smafuk, mert már dolgoznak az iRacing-esek egy sokkal jobbon...
A többi alany azért elég jól kezelte ezt a dolgot, le a kalappal!
-
#48967168
törölt tag
válasz
neilszab #25191 üzenetére
Mostanában egy készülő médiatartalom kapcsán elég sokat filóztunk az arcade, nem arcade, szim, félszim, bélszin
vonalon, ha aktuális lesz akkor úgyis beszúrom ide a linkjét...
Ott az efféle besorolásokat (amikre nyilván nincs hivatalos definíció) egy számegyenes-szerűségen próbáljuk ábrázolni, aminek a "nulla" kezdőpontjában van az Outrun vagy ha úgy tetszik akkor a Daytona USA, a plusz végtelenben meg mondjuk az F1-es csapatok által használt profi szimulátorok.
Az összes többi autós játékot (brrr...) ezen a tengelyen lehet tetszőlegesen elhelyezni...
-
#48967168
törölt tag
Nálam elég sokat csattog a H-s váltó, pedig szinte csak Dirt
ally és AC pörög...
Éljenek az Öreg Vasak!!!
-
#48967168
törölt tag
válasz
AliHonda911 #24891 üzenetére
Sajnos ne lehet összehozni vele. A T500-ból egyedül a pedálját tudod használni (az mondjuk a mai napig a legjobb TM pedál) a 300-assal...
-
#48967168
törölt tag
válasz
zilazil #24793 üzenetére
Jaj, azért nehogy már ez ekkora probléma legyen!
Szépen le lehet csavarni a CSL Base aljáról a két műanyag bakot (imbusz) aztán már csak le kell tölteni a drilling-template-et a Fana oldaláról, és takarítással együtt 10 perc alatt ki lehet fúrni a felfogatás helyét, aztán durr bele 3 csavar és kész! A Keopsz-piramist már rég belepi a homok amikor ez a kötés még mindig áll...
Az én cock-pitemen már annyi lyuk van, hogy simán elmenne tésztaszűrőnek, de az is igaz hogy legalább 5 féle kormányt fel lehet rá csavarozni!
-
#48967168
törölt tag
Páran írtatok privit a CSL Elite PS4 Editionnal kapcsolatban, a közszolgálatiság jegyében itt is megosztom az első tapasztalatokat:
Én WB2,5-öt cseréltem le erre, mert szerettem volna PS4-en is használni. A fő cél a Dirt
ally VR kipróbálása és a közelgő Gran Turismo Sport is piszkálta a csőrömet. (Tudom-tudom, kövezzetek meg...)
Eddig a WB-t XBox Hubra szerelt valódi 38cm-es MOMO kormánykerékkel használtam, alapvetően PC-n (Assetto, D
) és hébe-hóba a társaság kedvéért XO-n is ment a Dirt. Nagyon megvoltam elégedve, tök jól működött a Clubsport V3 pedálommal és H-s Shifterrel-kézivel.
Nos, a CSL Elite PS4 PC-módban szintén ugyanezt tudja, egy kicsit mintha hangosabb lenne az FFB-je, de lehet hogy egy gumitalp megoldja a dolgot és nem fogja ennyire hangosan rázni a cockpitet. A Base-en lévő LED-sor nekem még sehol sem működött (nem merültem el benne) a Rim-en lévő viszont igen. Hozzáteszem, sötétben inkább zavaró, úgyhogy ez kikapcsolásra van ítélve.
PS4-módban viszont eddig csalódás, mert a Dirt
ally nem ismeri fel a kuplungot és a kéziféket (se rajtolás, se szűk alárúgott fordulók) a GT Sport demo-ban meg még nincs Fana-profil. Itt T500-ast választva működik, de FFB nincs és a H-s váltó is felejtős a kézivel együtt.
Ez persze még változhat, mert lesz új PS4-es firmware a kormányhoz és valószínűleg a végleges GTS-ben lesz dedikált kapcsolat, de jelenleg almás...
A legnagyobb poén viszont az, hogy a CSL-Base-re szerelt XO-HUB is tökéletesen működik mindhárom platformon! Sátáni vigyorral az arcomon nyomtam meg a nagy "X"-et, amikor a PS4 arra kért hogy nyomjam meg a PS-gombot. Jó, nyilván az adott gombok kissé máshol vannak, de akkor is, a GT2-es Fana után újra van egy konfiguráció ami minden jelenleg elérhető masinán szerelgetés nélkül működik!
Úgyhogy a CSL PS4 Rim bújik vissza a dobozába rosszabb időkre...
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Linux kezdőknek
- Mini-ITX
- BestBuy topik
- Nagyon kevés GeForce RTX 5090 készül, és senki sem tudja, hogy miért
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Spórolós topik
- Házimozi haladó szinten
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest