- Mobilinternet
- Rendszergazda topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Asustor NAS
- Milyen routert?
- SkyShowtime
- ASUS routerek
-
IT café
Üdv a trollok között!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KROK640
veterán
válasz koshmar #37347 üzenetére
Koshmar én 1997-ben kezdtem 33K-s modemmel. Akkor te még a csattogós lepkét se nagyon tologattad
1999-ben 56K-s modemmel erősítettem már
2003-ban lett ISDN-em 128K (16KB/s)
2004 december 28-án 512K (64KB/s) ADSL-em lett, amit másnap 1Mbitre emeltek (128KB/s)
2006-ban 2 Mbitre (256KB/s) emelték, 2008-ban pedig 8Mbitre (1MB/s). 2010-ben pedig 16Mbitre (2MB/s), de az úgy szar volt, mert nem bírta a hálózat, vissza kellett venni 4Mbitre (512KB/s). Akkor köszöntem el az ADSL-től.
2012-ben már 30Mbites (3,75MB/s) kábeles netem volt.
2015-ben a 30Mbitről 120Mbit (15MB/s) lett, majd 2017 körül 300Mbit (37,5MB/s), most meg 512Mbit (64MB/s) van.Szóval igazad van, nem emlékezhetek rá, hogy milyen lehetett 2009-ben 5Mbittel lenni, mivel már 2008-ban 8Mbitem volt
[ Szerkesztve ]
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
koshmar
őstag
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
KROK640
veterán
-
KROK640
veterán
válasz koshmar #32773 üzenetére
Te olyan délre laksz Debrecentől, hogy már majdnem Скопје (Skopje) a megyeszékhelyed
Ezért hallom minden PM-ed háttérzajának a müezzint... és én még azt hittem, hogy Ciprus ártott meg nekem
nem kell félj, egy kisebb vagyon a buszjegy hozzátok, van annak sokkal jobb helye isInkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
veterán
válasz EmberXY #37379 üzenetére
A kb minden az igaz. Ami a jegyárat illeti, 2006-tól került annyiba amennyibe egészen júl 1-ig, akkor emeltek.
Persze fájt, meg szar, de ha belegondolok 17 év után emeltek. nem is tudok más dolgot mondani MO-n, ami 17 évig tartotta az árát mindenféle infláció ellenére is.Igen, januártól újabb infláció várható, pláne, hogy a decemberben megadott minimálbér emelés is januárban materializálódik (mily érdekes, ismét választások előtt jön a pénzeső), meg különben is decemberre kellett egy számjegyre lenyomni az inflációt ... Januárban ugorhat ismét, nincsennek illúzióim.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
EmberXY
addikt
válasz KROK640 #37380 üzenetére
A Volánnál elnézve a buszok állapotát, szerintem eddig sem volt nyereséges, hiába nem emeltek.
Az infláció csökkenése meg kb nesze semmi, fogd meg jól, mert attól még az árak ugyanúgy az egekben vannak, csak kisebb ütemben emelkednek.
A minimálbér meg kb már akkor el van költve, amikor kifizetik, az ország kb egy gazdasági csőd. Jaj, de ne politizáljunk, mert jön a fekete autó...Up the Irons!
-
KROK640
veterán
Még főtt a levesem, addig megnéztem, hogy a most aktívabb tagok közül ki mennyit írkált már ide, és a következő lista jött ki :
EmberXY : 8109
koshmar : 4098
Somogyib : 2607
KROK640 : 1973
Customer : 1937
kenwood3 : 831
oriic : 569
Randomname : 530Mostmár csak a levesem meghűlését kell várnom, de addig is elfoglalom magam :
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
veterán
válasz EmberXY #37381 üzenetére
Pont nem ezt látom : vadi új buszok vannak már megint (ez 2006 óta a harmadik generáció itt de a E94 és B12B-vel generációval sem volt gond), wifi, USB töltő, kényelmes ülések, nyáron jó légkondi. Legalábbis a mi vonalunkon ez van. Mercik, Volvok és pár nagyon új Credo Econell. (a régi Credok azok nagyon elmaradottak voltak, kb mint egy új gyártású busz 1980-ból).
jah és a Covid alatt egyik este még a legendás FAROS is feltűnt a vonalunkon, utaztam is vele.Egyébként ugyanez a MÁV : elhiszem, hogy máshol vannak gondok (elég csak 2005 körül a Nógrádi vonalakra gondolnom, akkoriban sűrűn jártam oda), de itt más a helyzet : vadi új fecskekocsik (Traxx/Taurus mozdonnyal), IC 3.0, rosszabb esetben Flirt, egy gyönyörűen felújított vasút állomás mellett, felújított pályán, minimális késésekkel.
Az infláció csökkenése csak annyi, hogy lassabban emelkednek az árak, illetve van aminek csökken, pl itt a Trapista sajt a januári 5500ft/kg-ról lement 2200/kg-ra, de a városban állítólag 2K alatt is kapni.
Sokan előre elköltik már a fizetést, van aki azért mert "ideális gáz" tipusú ember (akármennyit is keres feléli, hó végén egy fillérje sincs), vagy azért mert rossz a gazdasági helyzet ill ennek a kettőnek a keveréke.Hagy jöjjön csak az a fekete autó egy ilyen szép Chaikát elfogadnék még akkor is ha valójában Packard Patrician. És igen, ültem már ilyennek a hátsó ülésén, meglepően egyszerű, de még itt vagyok
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
EmberXY
addikt
válasz KROK640 #37384 üzenetére
Felétek lehet, hogy vadiújak a buszok, felénk nem annyira. Távolsági járatok persze hiper-szuperek, de a kis helyköziken én még Wifi-t nem nagyon láttam, sőt, sok esetben látszik, hogy egy helyi közlekedésből vannak kiszuperálva (jegyautomaták itt-ott, stb), szóval nincs itt akkora Hawaii, mint arra felétek (legyen ez bárhol).
A vonatok sem sokat változnak, de van büfékocsi, ez már előrelépés, bár pár hónapja volt egy eset, amikor a sorompó majdnem 20 percig volt zárva, és a szirénázó mentő ott várt a sorára... szóval volna itt még mit megoldani, nem beszélve a nemrégiben kirobbant botrányról az osztrák vasúttal, stb.
De egyébként valóban, minden a legnagyobb rendben van, épp jött is a fekete autó, megnézem, kik ülnek benne...[ Szerkesztve ]
Up the Irons!
-
KROK640
veterán
válasz EmberXY #37386 üzenetére
Persze, ezt eltudom képzelni, elég ha arra gondolok, hogy ha barátnőmék fele megyek, már visszaugranak a buszok egy generációt. Ha pedig a még régebbi barátnő felé mennék, akkor jön ez a városi közlekedésből kiszuperált, meg régi credo színvonal.
(na hol is vagyok? annyit már megtudtunk, hogy Koshmartól jelentősen északra. Azt is tudjuk, hogy HB megye ... azt is tudjuk, hogy Debrecenben gyakran megfordulok, tehát nem ott lakok, csak a közelben. Ha ehhez hozzáteszem, hogy 310-ről 450-re emelkedett a buszjegy ára, akkor azt is tudhatod, hogy a város kb 15km-es körzetében. így már van miből szűkíteni a kört, ha mégsem megy akkor meg elárulom)Errefelé nincsisennek szintbeli átjárók, illetve csak egy maradt a falunál szégyen szemre... Mivel túl közel épültek a házak, a sínhez se hidat, se sülyesztett átjárót sem nem tudtak csinálni Az itteni sorompót még sosem láttam 3-4 percnél tovább lent lenni). De egyébként Pestig végig szinteltolt kereszteződések vannak végig. Emlékszem, hogy 2003-ban kezdték a pályafelújítást, és most tartanak Debrecennél, ahol 2020 óta meg van torpanva a dolog.
Nem csoda, terveznek egy intermodális központot a nagyállomás helyére, amiről már 1999-ben azt hallottuk, hogy a 2000-es évek elejére kész lesz, ehhez képest tavaly vagy tavaly előtt kezdték az újratervezeést, miután sok száz milló forint ment már el különböző tervezési projektekre és hatástanulmányokra. Volt időszak, amikor többszintes főpályaudvart vizionáltak a debreceni Petőfi térre de végül nem volt rá elég pénz, pedig még ami bölcs vezérünk is nagy kedvvel beszélt róla Debrecenben még 2015-ben. Megjegyzem az újabb és újabb tervek egyre bátortalanabbak, és kevésbé ambiciózusak, így nem lepne meg, ha a végén azt fogadnák el, amelyik azt mondja "minden maradjon úgy ahogy van". Mindenesetre egyelőre az alapkő letételig nem sikerült eljutni 24+ év alatt.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
EmberXY
addikt
válasz KROK640 #37387 üzenetére
"na hol is vagyok?"
Természetesen a rengeteg infóból már rég össze lehetett rakni, szerintem a GPS koordinátákat is meg tudnánk mondani, ha akarnánk.
"szintbeli átjárók"
"szinteltolt"
"intermodális"Ilyen mélységben nem tudok hozzászólni a témához, csak simán látom, hogy úgy szar az egész, ahogy van. [link] Itt olyan eszközök vannak még használatban, amik még valamikor Géza fejedelem korából származnak, elgondolkodik az ember, hogy vajon minden rendben van-e...
Up the Irons!
-
KROK640
veterán
válasz EmberXY #37388 üzenetére
Akkor nincs más hátra mint előre, Koshmarhoz útközben beugorhatsz ide is.
Nos, ööö talán elfelejtettem mesélni, de dolgoztam a MÁVnál is.
A youtube most megtagadja a lejátszást, de előttem vannak az irányítórendszerek... hidd el, az még modern(nek számított a '70-es évbekben).A szintbeli átjáró azt jelenti mikor sorompó van. A szinteltolt meg amikor nem, vagyis a vasút alatt vagy felett megy az aut forgalom, eseténként felette akár a repülő forgalom is. (alatta pedig a hajó forgalom)
intermodális : azt jelenti, hogy egyszerre vasútállomás, buszvég, és villamosmegálló is. (Debrecenben a korai tervek szerint a vasútállomás mellett a föld alatt lett volna a távolsági buszvég, mellette alagútban a 4-es ment volna, a felszínen a villamos és helyi buszok (egy részének) végállomása, no meg maga a pályaudvar --- na ebből tartunk már ott, hogy a fixen telepített 4-es főút és a vasút állomás közötti felszínre hogy kéne beszuszakolni úgy a távolsági buszvéget, hogy a villamos megállót se üsse ki, és ne legyen sokkal kisebb mint a jelenlegi, amit már a '90-es években kinőtt a város).
Egyébként a kinőtt buszvégünk mókás, mert a különleges főépületen kívül amúgy egy egy kis buszmegállót eltekintve az egész nyílt színen van és esőzésekkor és nagy napsütésekkor kicsit sem vicces helyzeteket teremt.
Ráadásul azzal, hogy a buszok "körbe mennek" olyan brutális dugók tudnak kialakulni, hogy pl a 12-esről a mondjuk 14:30kor induló busz 14:45-kor még simán a buszvég területén van, holott ennyi idő alatt már Szoboszló alatt kéne járjon.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
RandomName
aktív tag
válasz KROK640 #37389 üzenetére
A különleges főépület sajátosságai között ott van a nyári ingyenes szauna, és a téli szintén free hidegentartó funkció...
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001
-
KROK640
veterán
válasz RandomName #37390 üzenetére
Debreceni távolsági buszvég :
Szerintem az volt a direktíva : télen legyen meleg, nyáron hideg! Csak az elvtársak összekeverték ...
De ne is csodálkozz, két széles állandóan nyitott ajtó, plusz azok a hatalmas szimpla üvegfelületek, a szimbolikus szigetelés, a minimális méretű rejtett lapradiátor, a hatalmas belmagasság mind azt okozza, hogy gyakorlatilag felfűthetetlen az a váró, szerintem még zárt ajtókkal is.
Ami a nyarat illeti, meg ameddig csak fent van a nap, a hatalmas üvegfelületeken süt be, kiváló üvegházhatást létrehozva, hogy még a fém ablakkeretek is felforrósodnak.Érdekesége, hogy van egy hozzá nagyon hasonló épület Szántódon
[ Szerkesztve ]
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
EmberXY
addikt
válasz KROK640 #37389 üzenetére
"olyan brutális dugók tudnak kialakulni, hogy pl a 12-esről a mondjuk 14:30kor induló busz 14:45-kor még simán a buszvég területén van, holott ennyi idő alatt már Szoboszló alatt kéne járjon"
A késve indulás nálunk is jellemző, de nem dugók miatt. Ma is buszoztam, pedig csak 15 perc az egész út (kb 6-7 km, "buszos tempóban"), de lusta vagyok biciklizni. A tanyára szoktam kinézni időnként, hogy minden rendben van-e, nameg megnézem az ottani postaládát, stb.
Az indulási időpontban a sofőr még vígan kávézgatott a forgalmi irodában, ez jellemző egyébként, nem feltétlenül az ő hibájuk, egyszer az egyik azt mondta, hogy le kell telni valami pihenőidőnek, addig nem is indulhat el, stb, nem tudom, hogy működik ez, de látok benne logikát, elvégre kevés a sofőr is.
Ez már alapból pár perc késést jelentett, ehhez még hozzájött, hogy az első ajtó becsukása kb fél percig tartott, mert gond volt a sűrített levegővel, ez is még plusz pár perc késés, mindez a 15 perces út alatt. Összességében 6 perc késés volt, ez mind a 'mission time"-tól vette el az időt. Tanyára be, ott kb 10-15 percem van mindent megcsinálni, aztán vissza, mert jön a busz vissza, ha nem akarok órákat ott dekkolni, akkor muszáj elérnem. Szóval ez a rendszer úgy szar, ahogy van. Ehhez még hozzájön időnként az is, hogy olyan a sofőr, aki egyébként is szarik az egészre, van, hogy végigdumálja az utat valami utassal, közben kb 50-nel cammog.
Nameg ott van az emberi hülyeség, ami atombombáért kiált: múltkor egy 40-50 fős cserkészcsapat gondolta úgy, hogy ők buszozni fognak, ott kb 10 perc késséssel indultunk, mert egy kicsit váratlanul érte a sofőrt meg a pénztárgépet is, nameg a csoport sem gondolta úgy, hogy előre kéne jelezniük, hogy mikor utaznának, és mondjuk a jegyet meg tudták volna így oldani, na de hát ez a katonaság előszobája, miért pont ott kéne bárkinek is gondolkodnia. Ráadásul a sofőr akkor is indulási időpont után 1 perccel esett oda, aztán látta, hogy itt viszont nagy a baj.
Szóval nem jó ez a rendszer, a MÁV még ennél is szarabb, mert az még össze is van szarva-hugyozva.[ Szerkesztve ]
Up the Irons!
-
KROK640
veterán
válasz EmberXY #37392 üzenetére
Itt nem jellemző a késve indulás, sőt ha 40-kor megy a busz, akkor abban a pillanatban zárja az ajtót és indítja a motort, mikor 40-re vált az óra. De a buszvég elhibázott szerkezetéből adódóan úgyis a következő 5-10 (akár 20) perc a dugóban fog telni, 15 méterre az indulási helytől.
Talán ezért is van, hogy mostanában a távolabbi kosiállásos utolsó buszok pl később indulnak, az eleje indul 22:40-kor a vége 22:45-kor.csoportok : van felénk egy szabadidő központ, amit különösen késő tavasszal nagy szeretettel látogatnak különféle iskolás csoportok (29 éve mellette buszozok el, de még soha nem mentem be, sőt le sem szálltam ott), és sajnos sok esetben a szervezetlenség csúcsaként a felszálló gyerekek egyenként, maréknyi apróból veszik meg a jegyet. Instant 10 perc késés. A másik csúcs, hogy van egy gyár is, ahol sok a külföldi vendégmunkás. Némelyik angolul sem tud, és akkor 8-10 fős csoportokban szállnak a buszra, persze mind egyenként veszi a jegyet, szintén marék apróból, és alig tudja elmakogni, hogy hová is szeretne jutni.
Amúgy erről eszembe jutott egy nyári "kaland" :
Néha előfordul, hogyha nem a buszvégen szállok fel, hanem máshol, hogy két később tök más irányba menő busz. Ott szálltam fel. Jött a busz, semmi felirat rajta, sebaj, biztos pont az enyém. Felszálltam, meg rajtam kívül egy külföldi is. Mindketten jegyet vettünk, kimondtuk a település nevét. Majd egyszercsak elfordultunk. Nem aggódtam, mert megesik ha baleset van. Aztán amikor már eléggé régen haladtunk "rossz" irányba, és az utazó közönség is ismertlen volt megkérdeztem a sofkát, hogy mégis WTF? És kiderült, hogy rossz buszon vagyok, és ő kétszer is "félrehallotta" a település nevét, és a saját vonalára adott jegyet, ezért nem szólt egyikünknek sem, hogy nem jó buszon járunk. (ráadásul az sem tűnt fel neki, hogy eképpen 100ftal kevesebbet adtam neki)
Végül volt egy pont ahol leszálltam, és csak 7km-t kellett gyalogolnom szántóföldeken át, a tűző napon 30 fokban, telirakott hátizsákkal, mire megpillantottam (nem is olyan) kicsiny falumnak pont a másik végét, mint amelyikben lakok.Múlt pénteken szépen lassan indultam a szokott buszomhoz, mondván nem is biztos h menni akarok most iszogatni. Aztán még a cipőmet is bekötöttem, a 18:32-es busz meg még 36-kor is a megállóban állt. Kiderült, hogy a pénztárgépben cserélt papírt a sofka, és azért "várt" meg.
A MÁV egy külön kategória, bár elvileg már egy cég, de nagyon nem.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
koshmar
őstag
válasz KROK640 #37391 üzenetére
Az Egyetem főépülete ugyanilyen (gondolom már voltál bent)
Borzasztó a belmagasság, iszonyat sok gáz kell hozzá, hogy azt a hatalmas lègteret felfűtsèk.
Ráadásul közèpen szintek sincsenek, egy nagy üres tér az egész a földtől a kupoláig (ami szerintem 20 métertől is magasabb)
Mikor oda jártam, már akkor volt olyan, hogy tanszunet fűtés miatt, vagy pl. vizsgaidőszakban nem volt fűtés, és ültünk a nagy előadóban ilyen 6-8 fokbanEgy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
KROK640
veterán
válasz koshmar #37394 üzenetére
Hogyne lettem volna. A jóöreg Auditorium Maxi-t nem felejtem el egyhamar Az is kabátban ülős volt...
Igen, a középső üres tér meg körben a függő folyosók, tök hangulatos, és mindig akadt ott egy rakás ember. Pár éve az akkori barátnőm miatt is sokat jártam oda. Ott mindig találtunk valami hangulatos szegletet.
De érted, az egyetemre nem melegedni jártunk, de a buszvégre igen
Amúgy mondhattam volna anagyálló érkezési és indulási oldalát is, bár ott azért jóval több fal és kevesebb napsütés van, nyáron legalább kellemes.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
-
-
KROK640
veterán
válasz koshmar #37396 üzenetére
Na most akkor képzeld el ezt a 12-esről. Főleg pénteken mikor csúcs forgalom van, olyan 14:00-17:00 között. Ott elmondom neked, nem csak egy kör pirosat fogsz meg, hanem az összeset. Mivel még ha történetesen nem is kanyarodik be eléd a sorba újabb busz (de igen, fog), akkor is két piros lesz mire te is átférsz.
Külön öröm mikor ferdén állnak be (mert túl hosszú a busz, és ha előtte és utána is tele a kocsiállás akkor nem fér be) és blokkolják a közlekedő folyosót, és az utána jövő busznak bizony meg kell várnia amíg a ferdén beállt busz beszállít. Na mondjuk amikor ez előfordul a kettesnél, meg az 5-ös magasságában, meg a másik oldalt mondjuk a 9-10-es körül, akár kettő helyen is, na akkor nem is a pirosak megfogása a legnagyobb baj, hanem hogy mindenkinek aki előtted van meg kell várd a beszállítását.Az a buszvég sosem volt túl célszerű, de mint mondom a '90-es évek közepére egyértelműen kinőtte magát, és végtelenül elavult lett. Valamivel jobb minta lenne a teljesen fedett Pozsonyi buszvég* mintájára építeni egyet. De ami az abszolút bajnok volt nálam az a
Zvolen-i(rosszul emlékeztem, valamelyik másik észak Szlovák városban lehetett) buszvég, ahol konkrétan egy barlangban volt az egész buszvég Télen fedett, nyáron hűvös.* Van saját képem is, az szemléletesebb lenne, de nincs kedvem most ezért beszerelni a régi winyómat és megkeresni, a sok kép között váltogatva szerintem ígyis lejön.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs