-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
Asszony most maszkal szigoruan rovid (par km) tavokon hidegen az 1.5 turbos Golffal, 10 feletti a fogyasztas. De ha elmegyek vele 30 km-re kozuton, maris leesik 8 ala. Palyan meg az is 6.5 korul eszik, megpakolva, 140 tempomattal. Nem fogyaszt semmivel sem rosszabbul a kocsid, ha nem zavar, hogy nem megy annyira, akkor ne foglalkozz vele. Az mas kerdes, hogy en is inkabb a kombit vettem volna., de az meg egyeni izles.
-
Tin
veterán
Ha a hibrid atlagos felhasznalas mellett megterulne, azonnal eltunnenek a hagyomanyos belsoegesu motorok. Nyilvan ugy arazzak be "tobbletfunkciora" hivatkozva, hogy megerje nekik. Kepzeld el, ha a Toyota annyiert adna az 1.8HSD-t, amennyiert az 1.2T vagy 1.6 motorokat: kb mindenki hibridet venne azonnal, hisz ugyanolyan (vagy akar jobb) menetteljesitmenyt kap jelentosen kisebb fogyasztasert.
Az elektromos autoknak is magyarazzak, hogy jajj de draga az akkupakk, csak eppen sokszor egyszerubb az auto, nincs pl. motor, megis ott a hatalmas felar.
Ez uzlet. Ha elterjednek az elektromos autok, nem hogy olcsobbak lesznek, de meg dragabbak is, pont azert, mert itt egy tiszta lap, es egy uj lehetoseg arra, hogy arat emeljenek, egyuttesen, az osszes gyarto, es ezzel kompenzaljak azt, hogy kevesebb embert foglalkoztatnak, es hogy az auto ertekenek egy jol elkulonitheto es meghatarozo resze valojaban az akkumulator gyartasa. Amit jelen esetben sokszor Kinanak fizetnek, akar alapanyagban, akar gyartasban. -
Tin
veterán
Persze, de pont arra akartam celozni, hogy nem azert kerul ennyibe a HSD, mert ennyi az eloallitasi koltsege, hanem azert, mert a Toyota ennyire lotte be az arat. Megjegyzem, ha teljesen eldobnak (nem fejlesztenek tovabb) az 1.6 szivot meg a - szerintem Suzukitol licenszelt - 1.2 turboval sem foglalkoznanak, akkor azokbol a penzekbol is siman csokkenthetnek a HSD arat. Mondjuk van egy olyan erzesem, hogy pontosan ezt fogjak tenni, mert amugy kb csak azokat a vevoket veszitik el akkor, akiket zavar a HSD valto nelkuli uvolto hangja (ami amugy mar egesz jo lett).
A masik oldalon viszont ott van a 2.0 es nagyobb hibridek is, amiknek tok jo a fogyasztasa varosban, de - leven csodak nincsenek, es a szivomotor az szivomotor marad - autopalyan azok se fogyasztanak igazan jobban, mint egy kisebb kobcentis turbos.
Vagy megnezed a masik iranyvonalat, a (gyakorlatilag) kiterjesztett start-stop rendszeres, vitorlazos mild hibrideket, amikben ugyanaz a bonyolult turbos-reszecskeszuros rendszer van, plusz meg persze a minimalis partiz loeros behajtas.
Bocs, kicsit ez a normak miatti eroltetes szamomra olyan forditva lovon ulesnek tunik. A 4 literes turbosbenzines mild hibrid teljesiti a normat, az agyonfejlesztett szupertiszta mazda szivo vagy barmelyik szuperzold turbo pedig nem. -
nagyúr
Nagyon kevés autónál marad el. Az abszolút elhanyagoltaknál, ahol a motorolajat sem cserélik.
Hybrid szervizek képben vannak, és szólnak előre az ügyfélnek.
Aki érezi magában az elhivatottságot, hogy maga cseréli az olajat, amikor utánanéz találkozik vele, hogy ezt is kell.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
zoltan.bagi
csendes tag
90 ezrenként kell a HSD-kben. Amúgy a facebook csoportban van egy Plug-in (Juhász Jenő Priusa) amiben nem volt cserélve és 500000 km fölött jár vele. Természetesen semmi baja, különben nem lenne érdekes a sztori
Személy szerint úgy vagyok vele, hogy azt a párezer forintot és kb fél óra munkát (könnyen elvégezhető) bőven megérdemli a technika. Bár tény, hogy nemigen van a bolygóműben semmi különösen érzékeny mechanika.
Anno még a Focusomban is cseréltettem, pedig azon annyira komolyan vették az élettartamra tervezést, hogy nem volt leeresztő csavar. (Kuplungcserénél cseréltettem, ha már úgyis leszedték a váltót.) -
zoltan.bagi
csendes tag
Ez is az említett kereskedő szellemi terméke, ha nem tévedek.
Elektronikus és mechanikai védelem egyaránt. Erről is tudnak mesélni. Ajánlott még a Prius Club Hungary facebook csoport, bár ott sok értelmetlen hozzászólás/vita/lemostamakocsitkép közül kell kihámozni a lényegetAmúgy az auris valóban kicsi, a Prius viszont meglepően nagy és tágas. Külsőre valahogy mást sugall mindegyik, azért is írtam, hogy tegyél egy kört náluk.
Amit érdemes tudni: a Prius elég alacsony. Ha telekre, földútra is járnál vele, akkor ez lehet korlátozó.
-
DjKoxi
senior tag
"Toyotánál nagyon precízen ki van számolva minden, itt nincs olyan, hogy fémreszelék marad esetleg valahol, amit "kimoshat" az olaj. "
Az olajevős motorjairól elhíresült Toyotának nem szívesen hinném el ezeket a szavakat Precízen kiszámolták a furatok számát az áteresztő gyűrűkön. Pont a minap olvastam egy ilyen 1ZR motorral kapcsolatos tapasztalatot. Végig 0W20 olaj, gondos tulaj, sok autópálya és 200e km után mégis elkezdte enni az olajat.
-
Gaben92
őstag
A segédvonalak nem állíthatóak? Nekem a Lexusban - ami majdnem Toyota - van 3-4 mód azt hiszem. Az egyikben mozognak a vonalak, a másikban nem, a harmadik teljesen más nézet párhuzamos parkoláshoz, a negyedik pedig a teljesen kikapcsolt.
Ablaktörlőlapátot meg lehet cserélni.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
makszi
aktív tag
Köszönöm.
Igen kulcs nélküli indítás van, tehát sokat nem kéne taperolni, de akkor is feltűnt a KIA kulcsa után, hogy mennyire gagyi a toyota kulcsa.
Teljesen igazad van feleségem Captur-jában dinamikus vonalak is vannak amik mutatják a kormány állásától függőn, hogy merre tart a kocsi és ráadásul ez kapcsolható is az összes segédvonal ki be kapcsolható. No itt semmi.
Én az ablaktörlő lapát problémát nem vettem észre pedig ma reggel pár százszor láttam törölni.
Lenne egy kérdésem is:
A hazakísérő fény az vajon mikor működik, mert nekem most AUTO állásban van a lámpa kapcsoló de este amikor bejártam a kertbe egyáltalán nem világított a tompított miután kiszálltam a kocsiból és erre vonatkozó beállítást sem találtam a menüben. -
No.01
őstag
Epp ez az! En nem tartom magam erzekenynek erre, de nekem is feltunt. Ezert is csodalkoztam, h raadasul fuggetlen attol, h epp megy-e a klima vagy sem.
(bar nyilvan a homerseklet szenzor mukodott furan vagy az a modul ami a megfelelo levegot kellett volna, h "bekeverje")Tudom en vagyok a maximalista, de egy hasonlo bug azert nalam mar hajlik a nem fer bele kategoriaba.
-
Gaben92
őstag
Azért ez szerintem rohadt gáz... Nekem a Lexusben lényegében Toyota Gen6 infotainment van ami 2010 előtti fejlesztés és 2013-ig bezárólag elég sok Toyota használta és abban már vannak dinamikus vonalak... 2019/20-ban ezt lespórolni...
Lámpákhoz: Nekem a tükör alján lévőket és a belteret kapcsolja automatán, hogy ha közel érek az autóhoz, vagy kinyitom távirányítóval. Tompítottat/DRL-t nem, de lehetséges, hogy programozható.)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Amiatt nem irtam tipust, csak evet mert annyit emlit a cikk, hogy 2018/2019 modellev es fel van sorolva egy rakas tipus. Aztan az E210 is gyartasban volt mar 2018-tol hiaba csak 2019 elejetöl van forgalmazva.
Konkret infot nem talalok rola, hogy csak az E170 veget, vagy az E210 elejet is erinti de attol, hogy uj meg siman lehet ra visszahivas.
Fun fact, bar ez nyilvan csak egyszeri gyartasi hiba: Ausztral piacos Corolla Hybrid E210-böl 39 vissza lett hivva fekszervo hibaval.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Igen emiatt vagyok zavarban kicsit én is. Előbb vagy utóbb úgy is kiderül.
Néha előfodul gyártási hiba de ilyen pártíz-párszáz darab az semmiség összehasonlítva egy nromális visszahívással ahol többszázerer vagy akár millió autókra érvényes. Nyilván idegesítő ha 5 autót hívnak vissza de abból pont a tiéd az egyik de ez benne van a játékban.
zoo8800: A vicces az, hogy Toyota/Lexus vonalon néha előfordulnak rejtett dolgok amiket a kézköyv sem említ. Nekem egy szó nincs benne a tükörfűtésről például és most télen vettem észre, hogy van...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
makszi
aktív tag
Szia!
Igazából, nincs problémám ezzel a fogyival. Amikor melóban jártam volt 5.1 és 5.5 is a fogyi. Tartós 150 nél (GPS szerint 147) nincsenek csodák, nem tud 6 liter lenni a fogyi.
Azt nem tudom, hogy 5000 km után vagy valamikor később megy-e lejjebb, de nyáron melegebb időben és szél nélkül biztos hogy be fog menni 8 alá szerintem. -
pècsimunkás
addikt
17500 euró volt az autóm. Téligumi acélfelnin ( amit megbántan, legközelebb alu lesz) , névre írva, rendszámmal.
Kb 1 évre rá jött szórólap, amin 19900 euró szerepelt. Ehhez még kell téligumi, rendszám, és névre is kell írni. Jó, Németországban ez nem drága, De akkor is pénz.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Gombinyó
őstag
Focusra én is kértem árat, de az egyetlen értelmes motor a PSA féle 1.5 tdci lett volna bele, azzal meg drága volt. A háromhengeres ecoboostokat meg az 1.5 szívó motorjukat inkább skippeltem. A Kia drága, mert a valamit érő felszereltség a goldtól indul, az alatt még alufelni sincs. Végigjártunk sokmindent mi is, Octavia szintén drága lett volna.
Az egyetlen értelmes vetélytárs a Megane Grandtour lett volna 1.33Tce-vel, de a ledes lámpák miatt Corolla TS lett. -
makszi
aktív tag
Háát. Megnéztem a videót, de én nem merek ilyennek neki állni egy két hónapos kocsin.
Nekem a tükör mögött jobbra a középső nagy műanyag burkolat mellet, van még egy másik kisebb műanyag is ami miatt méginkább az anyósülésen ülő ember elé kerülne a kamera ha középre akarom rakni.
Holnap lefotózom, hogy mire gondolok. -
KTTech
veterán
Uk-ban mindegy lenne, általánydíjas a szervizeltetés... Yaris HSD-nél 3 szervizre (két kicsi és egy nagy) fizetek 625 fontot -kb 243000 ft -, 2 évre lebontva, 0% kamattal (havi 26 font).
A Corolla drágább (de mindegy melyik generáció, illetve Auris is ide tartozik), 720 font lenne ugyanez a csomag.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Csabroncka
addikt
Én is furcsán néztem, ráadásul szerintem a hézagolás sem ehhez van benne gyártva (nem teszi tönkre, de eszi rendesen). Innentől kezdve pedig a katalizátornak nem jó az olajevés. Nálam az 5W30-ról történő váltás eredménye, hogy hamarabb bemelegszik. Nekem ez különösen fontos a több rövid út miatt, de csak azért mert előtte becsülettel cserélt 5W30-at kapott, egy dekát nem eszik a 0W20-ból.
"in medias res"
-
Drizzt
nagyúr
Sima bluetooth, csak azt szeretnem, hogy amikor a fedelzeti szamitogepen ranyomok a bluetooth zene forrasra, akkor jelenjen meg az osszes szam a keszulekemrol. Valamiert most mindig a play music kinalata jon csak be, az meg megmakacsolta magat, s a lejatszon levo zeneim felet nem hajlando eszrevenni. Mig file managerek latjak siman. De megnezem az Aimp latja-e a zeneket. Max. Akkor ott osszerakom a lejatszasi listat es megnyomom rajta a playt. Annyit meg kibirok indulaskor. A file manager, ami latja, s le tudja jatszani a zeneket, az sajnos zenelejatszokent egy nulla, nem tud kb. tobb konyvtarbol playlistet csinalni se. Kosz a tippet!
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
A play musicon keresztul lehet ilyeneket csinalni teljesen az autorol vezerelve, csak valamiert a szamok egyik felet nem latja, a masik felet meg igen, ugyanabbol a konyvtarbol. Mindez akkor is igaz, ha csak a telefont nezem, a kocsihoz nem csatlakoztatva. Szoval ilyenkor a kocsibol lehet browse, meg shuffle, meg rendezes, meg minden, csak egyszeruen a play music-on nem lat tul. Azert gondolkodok rajta, hogy a telefonon csak kell legyen valami beallitas, hogy amikor benyomom a zene Bluetooth forrast, akkor melyik alkalmazason keresztul kapcsolodjon. Utanaolvasok, hatha talalok valamit. Viszont az AIMP jo tipp volt, mert azzal legalabb latom az osszes szamot. Ki fogom birni, ha meg kell nyomnom egyszer indulaskor a play gombot a telefonon. :)
Roviden arra akarok kilyikadni, hogy a Bluetooth zenelejatszasnak is ugy nez ki, hogy van egy API-ja, ami tamogat olyanokat, hogy listazas, kategorizalas, album szerinti bontas, etc. Viszont egyszeruen nem tudom a telefont hogy lehet rakenyszeriteni, hogy ezzel az Apival ne a paly musicot tamadja, hanem valami mas appot. De lehet ez a telefon topicjaba illo kerdes akkor mar inkabb.
I am having fun staying poor.
-
KTTech
veterán
Nálam a PowerAMP a nyerő. Nem kell semmit felismertetni vele, tud ugyan adatbázist építeni, de remekül működik közvetlenül filerendszerből is, soha nem hagyott ki még egyetlen zeneszámot sem. Minden infót átad a fejegység fele, lehet léptetni (bár a browse funkció nem megy a Yaris fejegységén, másikkal az is ment).
Hátránya, hogy nem ingyenes, én kb 385 Ft-ért vettem meg (mert a hangminősége messze a többi felett áll).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
vzsryl
nagyúr
Amiket nézegetek 3-6 éves IS300h-k, mindben szinte 150-200k km van. Pl. a cégnél ahol dolgozom, ott csak dízel vagy hibridet választhatnak azok, akiknek jár a munkakörükhöz. Gondolom ez máshol sincs így, tehát a Lexusok egy igen nagy részében valószínűleg megvan az éves 30k km, de valószínűleg sokkal több is.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
veterán
Nem hiába tolja a Toyota ennyire a hibridet, az emberek szeretik a CVT váltót meg a kis fogyasztást. Lexusokból is rengeteg hibridet eladnak. Jó hogy inkább még a szívónak adnak teret, mint a kis köbcentis turbós motoroknak. Bár van akinek az is bejön. Egy Superb-hez mondjuk már illik a 2.0 TSI motor, de egy Focus-hoz 1.0 motor áhhhh...
Egy NX300h-ba is kell az a 2.5-ös benzinmotor, plusz a 2 elektromos motor a rendes hajtáshoz hogy vigye a dög nagy kasztnit. Sokszor esett már szó a downsizing-ról, van jó pár gyártó akik erre esküsznek, de azért pár FB csoportba ahol bent vagyok ott lehet néha elkapni olyat hogy motor gond miatt vissza kellett 5-10 000km után vinni ezeket a kis köbcentis turbós motorokat.
Nyilván egy Corollánál annyit nem számít hogy 1.8 vagy 2.0 hibrid, de tartok tőle hogy előbb utóbb ők is rámennek a kisebb (1.0) turbós motorokra a hibriden kívül.
Nem tudom hogy a C-HR-nél mennyire népszerű az 1.2 116LE turbós motor, de abból amennyit látok az utakon a nagy része hibrid. Szóval ott is inkább azt veszik, az meg hogy 1.8 vagy 2.0 motorral mér pénztárca függő.sky11
Én szerintem egy Corolla méretű autóhoz minimum egy 1.5-ös turbós motor illene, olyan 140-150LE környékével, és 230-270Nm-es nyomatékkal. Azzal úgy nagyon kényelmesen lehetne vezetni. Valami oka csak van hogy a 1.6 szívót kapta meg a hibrid erőforrás mellett. De látod hogy a HB meg megkapta a 1.2 turbós motort, ahogy a TS verzió is. Szóval a Sedan nagyon kilóg a sorból. De ha erre van kereslet.
Mindenesetre még mindig tartom azt hogy egy 1.5-ös turbós motorral még faszább lenne a Corolla. A Camry pedig megkapta ami jár neki. Ahhoz a kocsihoz 5*-os választás volt a Toyota részéről a 2.5-ös 218LE-s motor. A RAV 4 Plug-In-ról meg szintén nem lehet negatívot mondani, lehet hülyén hangzik de oda lehet már sok is az a motor. 6.2 a 0-100km/h elég durva érték ilyen nagy dög autótól. Szóval tudnak ők ha akarnak jó motort választani az autóhoz.iPhone 13 Pro Max
-
veterán
- Kint szerintem az emberek nagyon nagy része még nem is látott manuális váltót. Nem csoda hogy a gyártók kint az automatát tolják csak.
- Persze tisztába vagyok vele. Ezt kapta meg a C-HR is illetve 5 éve az Auris is. 8NR-FTS a kódneve ha jól rémlik.
- A kettő számomra együtt jár. Nyilván a vezetési élmény nem lesz annyira jó egy 3 hengeres motorral mint egy 4 hengeressel. De erre tart a világ, el kell fogadnunk sajnos. Hengerek számát illetve lökettérfogatot nem lehet semmivel pótolni szerintem.
- Lehet hogy divatköpködés, de nekem is van az ismeretségi körömben aki megszívta ezzel, bár szerencsére garis időszak alatt. De mi van ha túlmegy a garin és nincs rá visszahívás? Attól hogy a tervezők elbasztak valamit, miért a végfelhasználó nyúljon mélyen a zsebébe?
Egy egy szarul megtervezett alkatrész miatt átugrik a vezérlés, aztán a tulaj leszívja magát annyit kell kiadni mire a károkat helyrehozzák.iPhone 13 Pro Max
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs