Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomasso72
csendes tag
Húúúú, de nőies kezed van
Én mind a mai napig küszködök a szelepfedél trutymósodásával, volt hengerfej tömítés cserélve, de csak emulziósodik a cucc, viszont az olajban egy csepp sincs...Vagy legalábbis a nívón nem látni...A vizem fogyogat, de egy nagynevű szaki (Salga Csaba, hátha ismeri valaki..) azt mondta, a Favók vízzabálók...CsakakSkoda :)
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Tomasso72 #4951 üzenetére
Ha fogy a víz, az nem jó jel, és ha nem folyik el sehol, akkor bizony a hengerfej tömítése cserés. Amikor cserélve lett, ellenőrizve volt a hengerfej, síkolás? Az is kérdés mennyi víz fogy el mondjuk 10 000km alatt, kis mennyiség, kb. egy deci normális, annyi elpárolog a rendszerből, meg kicsepeg az illesztéseken. Az emulziósodás tényleg skoda betegség, azoknál a gépeknél jelentkezik, melyeket sokat hajtanak városban hidegen. Egy 2-300km túra után nézd meg, ha akkor is van emulzió, akkor gond van a tömítéssel.
[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
"jánlanék neked egy motormosó adalékot is"
Jogos, én ezt szoktam használni (mindenki ellenjavaslata ellenére), eddig még sosem tapasztaltam semmi negatívumot.
Pozitívum (legalábbis tapasztalat), hogy az olaj a leengedő nyíláson úgy fut ki, mintha üldöznék...
[ Szerkesztve ]
Retro
-
Marczi80
tag
válasz Tomasso72 #4951 üzenetére
Miután jártam vele úgy egy évet, hogy utánna sem kellett önteni, az ilyen vízzabálók kifejeíéseket nem szeretem.
ha akkor elfogadom a "ket olajcsere kozt egy liter olaj standard" dolgot, meg mindig öntögetném az olajat...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
rob210
nagyúr
válasz Tomasso72 #4951 üzenetére
Ahogy azt mágus is irta a hideg és a rövid távok okozzák az ilyen trutyi képződést.
minnél több a hideg indítás és mellé a rövid távú közlekedés annál előbb használódik el az olaj hamarabb elsavasodik, aztán jelentősen csökken a kenése is.
ha nagyobb mennyiségű víz fogy el akkor szivárgás ellenörzés fűtés csap etc.
ha valóbanmegissza a kocsi akkor az hengerfej.
szerencsésebb esetben csak tömítés rosszabb esetben síkolás.Renault power
-
Tomasso72
csendes tag
Szemre néztük meg, nem volt kikagylósodva, piros G12 fagyállóval használták. A hengerfejet megnéztük síkben is tolómérőt fektettünk több pontra, végig a hengerfejen, nem látszott sehol légrés, plusz a régi tömítésen sem látszott, hogy a víztér furatok valahol áteresztenének valamerre, rossz irányba. Jó tudom, ez kisipari megoldás, de a tömítéscserével azt szerettük volna kiküszöbölni, hogy csak az a baj, de ezek szerint nem csak az...Mondjuk az tény, hogy este kitörlöm az olajbeöntő kupakot, reggelte tiszta pára és ha a fedél dekni is így bepárállik, nem tudom, min csodálkozom utána
A vízfogyasztás egy deci, de 500 km-en...CsakakSkoda :)
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Marczi80 #4954 üzenetére
Úgy emlékszem, hogy a kézikönyvben az van, hogy 1000 km/1l olajfogyasztás nem kirívó. Továbbmegyek, az Octaviam (2007) kézikönyvében IS ez van. Sőt láttam már olyan Astra G kézikönyvet amiben szintén ez volt.
A kollégámnak autópályázva a O II 1.6 8V motor esetén 1000 km alatt kb 4-6 dl olajat utántölt. Bár azt is mondja, hogy elég hektikus a fogyás, mert van amikor majdnem egy liter, van amikor 3dl is alig megy bele.
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
Egyetlen egy esettel találkoztam ahol a favorit tényleg fogyasztotta a vizet, nem folyt sehol,és az új hengerfej sem oldotta meg a gondot. 3x-ra meglett a gond, a rézgyűrű ami a hengerek alatt van, el volt deformálódva, ott keveredett az olaj a vízzel. Ilyen is megtörténhet, de nagyon valószínűtlen.
-
Tomasso72
csendes tag
Mondjuk, annyit még, hogy rossz volt a termosztátom, nem melegedett fel a hűtővíz, csak az első vonás fölé max 2-3 mm-rel. Most, hogy kicseréltem, felmegy üzemi hőfokra. Viszont így jártam vele egész télen, akkot ez azt jelenti, hogy végig nyitva volt a termosztátom? Most még nem sokat mentem az újjal, de ha most nem eszi a vizet ezután a csere után, akkor megnyugszom
CsakakSkoda :)
-
kasyka
csendes tag
Ne is mond volt már benne 10-40-es és rosszabb volt a helyzet,mint most. Most legalább nem fogy annyi olaj. De nem hiszem az olajtól baja lenne 3 vagy lehet már 4éve 20-50-est kap. és ennyi idő alatt már pár littyó lefolyt a torkán. Egyébiránt jó a meglátásod,de pont azért nem huzatgatom és tolom neki ész nélkül, mert akkor tényleg füstöl. kis sebességnél viszont alig láthatóan,máskülönben már rég visszazavarnának az osztrák rendőrök,mikor megyünk ki Austriába. Szívesen csinálnék videót meg képet is,de most sajnos nincs nekem se és a páromnak sem erre alkalmas készülékünk.Két kislány mellett egyszerűen nem telik rá! (Ovi,isi,torna,tánc,német stb, mind sokba van) Sajnos a dukkozás is függőben marad egy ideig még,vagy talán soha nem is kerül sorra! ki tudja
-
kasyka
csendes tag
Valóban az egész ajja olajsáros,egésszen a hátsó hidig,de legalább így nem rozsdállik az alla a kocsinak. A csomagtérajtón meg az összes ajtó ajja viszont felületi rozsdás. De szerintem még pár évet azért kihúzok vele. Tudod én ezt úgy örököltem meg fatertól, igaz ugyan hogy 10éve van meg ez a Favoritom,de nemigazán értek ám hozzá. Inkább csak használom a hibáival együtt. Volt hogy majd egy évig vagy talán még tovább is használtam ropogó féltengelycsuklóval meg búgó hátsó kerékcsapággyal. Indítani is csak én tudom, az a trükje,hogy bentvan 1-es ben,beülök és egy picit megmozgatom az ülésből az autót(elég csak épp valamennyire) és csak így húz be az indítómotor mágneskapcsolója(vagy nemtudom mi?), máskülönben csak kattanik egyet aszt annyi,de nem hajt a motor.Erre is véletlenül jöttem rá,de pár éve már így műkszik. Igazából már úgy megszoktam az lepukkant kinézetét a hibáit a gyengéit,hogy ha valami épp nem működik rajta már meg sem lepődöm. volt hogy menet közben leesett a fordulatszámmérő 0-ra pedig ment a motor,ráütöttem a műszerfalra azóta semmi gondja. De a legtöbb gondom a tetőablakkal volt,ha nyáron sokáig nyitva volt,utánna egy darabig az istenért nem akart rendesen zárni,de idővel ez a hiba is megszünt. valójában mindíg előáll valami új dologgal,amivel meg kell küzdenem vagy barátkoznom ,hogy ez már ilyen lesz így kell megszoknom. hát ez van
-
kasyka
csendes tag
Az alapjárat egyenletes 900-as,és ha bármilyen terhelést kap a léptetőmotor (jól mondom?),egyből korrigálja azt. Azzal sose nem volt gondom,az mindíg tuti,ha hideg ha meleg a rendszer akkor is jó.pl,: Világít az összes lámpa+ ködfény elöl hátú+ a három féklámpa esetleg még ablakfűtés+ventillátor akkor is 900 és egyenletes.
-
darius
tag
Nálam az egyik hengerfej csavar nem megfelelően lett meghúzva, és ezért volt minimális vízfogyasztás. (Hengerfejtömítés csere, meg ami kell, megvolt.)
-
Atuska75
tag
Nézd nekem sincs pénz és mégsem hagyom így lepusztulni. A kezem el is törném ha hagynám. Kis pénzből is meg lehet óvni egy autót csak akarni kell. Szerintem az az autó sem lenne nagyon vészes állapotban én durván egy 20 ezer Ft-ból úgy ki kalapálnám hogy rá se ismerne. És nagyon kérek mindenkit ne mondja hogy az aki dolgozik az nem tud félretenni akár csak 5 ezret havonta és akkor 4 hónap múltán ott a pénz, aztán alleluja
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Atuska75 #4970 üzenetére
Azta... mázlista! Én jellemzően új alkatrészeket veszek a kis generálhoz (az pedig kb. két hét múlva lesz).
Más:
Ma szaladgáltam az autóval, és a következőt figyeltem meg:
Negyedik fokozat: ~1600 1/min - ~50 km/h
~2000 1/min - ~60 km/hJellemzően a fordszámmérő zöld sáv kezdeténél váltok el (magamtól, nem a műszer hatására), de kb. 1500-ig visszaesik a fordulat. Ha 3000-ig kihúzatom, akkor marad a zöld sávban...
[ Szerkesztve ]
Retro
-
Marczi80
tag
válasz Atuska75 #4970 üzenetére
Fater nyáron vett egy használt Fábiát. Nekem ajándékozta nyári gumijait, felnistőt. Kérdezem tőle mikor vette, hát hogy egy nyarat futott. Nézem jobban - de ezen még rajta vannak a jelzőcsíkok! "Jaj, akkor most tavasszal"
Úgyhogy így lett egy garnitúra nyári gumim köszönömért.
Novemberben kaptam télit, mert "nekem már úgyse kell fiam..."
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
kasyka
csendes tag
válasz Atuska75 #4968 üzenetére
Természetesen tudok félretenni ha nem is sokat,de azt inkább a lányaim junior bankbetétjére teszem félre. Szerintem hasznosabb az ő jövőjük mint pénzt költeni egy 17éves kocsira. Sajnálom is meg nem is, de én már ennyi év alatt így szoktam meg. Csak használom, amíg megy nincs gond. Azért még nem robbantam le vele sehol,akár milyen rozoga is.
-
kasyka
csendes tag
Köszi a megértést,sajnos most ez van ezt kell elviselni.Válság van,autó pedig azért két kisgyerek mellett jó ha van. Talán majd lesz jobb világ is,és akkor majd az autóra is tudok áldozni.Mert azért szívem szerint rendbetenném ám.De hiába kértem pénzt a családban,mikor mondtam a kocsira kellene elzárkóztak tőle.("minden másra igen de a kocsira nem"-volt a válasz)
-
kasyka
csendes tag
Az alváz rendben van (szerintem az évek óta rárakódott olajsártól),úgyhogy nem valószínű,hogy kirohad alólunk. Ha 2-3év múlva önerőből nem bírok Feliciát venni,akkor úgy járok megint mint ezzel annakidején,megöröklöm megint faterét csak most egy 2002-es 1.4 MPI Fábiája van. Azt meg cserélni akarja egy-két év múlva.Így jó esélyjel lesz majd egy tizen pár éves Fábiánk. majd elválik még addig.
-
Mágus2
Közösségépítő
Sajnálom, hogy így vagy a dolgokkal, de részben meg is tudom érteni(határozottan nem ajánlom ezt a karbantartást, de az van). Gondolom az autóra csak anyit költesz ami feltétlen szükséges a működéséhez. Sajnos megjósolni nem lehet, hogy mennyit fog kibírni. . Már írtad, h elég régóta hajtod ezzel az olajjal, és szerintem nem is közvetlenül az olaj fogja a vesztét okozni, hanem a lerakódás amit okoz.
[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
"...Szerintem hasznosabb az ő jövőjük mint pénzt költeni egy 17éves kocsira. Sajnálom is meg nem is, de én már ennyi év alatt így szoktam meg. Csak használom, amíg megy nincs gond..."
"... De hiába kértem pénzt a családban,mikor mondtam a kocsira kellene elzárkóztak tőle.("minden másra igen de a kocsira nem"-volt a válasz)..."
Olvasom kasyka sorait. Sajnos nekem nincs gyerekem, biztos vagyok benne, hogy az ő boldogulási is nagyon fontos, ám ahogyan olvasom a sorait a család egyetlen járműve ami majdnem napi szinten van használva. "minden másra igen de a kocsira nem" Számomra a család egyetlen járműve igen is fontos kell hogy legyen. Ha tetszik a minden másban is benne van az autó.
"Csak használom, amíg megy nincs gond..." Persze a másik írásodban kicsit cáfolod magad: "A csomagtérajtón meg az összes ajtó ajja viszont felületi rozsdás." "Inkább csak használom a hibáival együtt." "Indítani is csak én tudom, az a trükje,hogy bentvan 1-es ben,beülök és egy picit megmozgatom az ülésből az autót(elég csak épp valamennyire) és csak így húz be az indítómotor mágneskapcsolója" "Nem huzatgatom és tolom neki ész nélkül, mert akkor tényleg füstöl." Aztán majd egyszerre adja be minden a kulcsot, és akkor jön, hogy ez csak egy 17 éves roncs... Persze, ha szerencséd van, addig húzza amíg Te szeretnéd...
Biztosan bennem van a probléma, de én a megvásárolt autóra majdnem annyit költök, mint a vételára, hogy megbízható és "kényelmes" legyen feleségemnek, aki nap-mint nap fogja használni. Nagyon nem buli aggódni, hogy meg tud majd állni egy kereszteződésnél? Vagy valahol megáll, és haza kell majd vonatni?
Azt látom az életben, hogy aki fél vállról veszi a dolgokat (itt most nem kasyka beszélek, hiszen nem ismerem), aki mindent az utolsó perc után csinál meg, aki lesza*ja a szabályokat, előírásokat és mindent úgy csinál meg ahogy neki a legkényelmesebb, mindig a könnyebb utat választja, az sokkal jobban boldogul. Nem kerül nehéz helyzetek elé, az élet tárja elé a lehetőségeket.
Engem úgy neveltek, hogy legyek tisztességes, vállaljam a kihívásokat, próbáljam rendben tartani a környezetemet, legyek felelősséggel embertársaim iránt, inkább tegyem félre önös dolgaimat és legyek önzetlen... és az élet folyamatosan szívat.
Ebből mi következik: félre kell tenni mindent, tenni a közepébe mindennek, önzően csak a saját dolgaimat hajtani és kihasználni az embereket, berendezéseket, környezetet. Lesz*rni minden mást.
A mi autón 90-es (22 éves). Még szeretnénk legalább 3 évig használni, és mondhatnám "számolatlan" öntöm bele a pénzt. Nem kifizetődő. De én hülye vagyok, nem elsősorban anyagi szemmel nézem, hanem a fent leírt dolgok (időben odaérjen a munkába, ne okozzon kellemetlenséget..).
Bocs, a hosszúságért és a kifakadásomért, de ez egy kicsit már bennem volt! ... és kasyka bár Te voltál az áldozat, hidd el, nem akarlak sem bántani, se egyéb... csak most te voltál "rossz időben, rossz helyen"...
Remélem azért béke van!
Retro
-
Marczi80
tag
-
manlions
tag
Kiszereltem az üzemanyag adot mert nem világitot a lámpa ahogy olvastam a forumom állitottam azon a lemezfülön most az jo viszont elötte negyedet mutatot most meg felet.Az a tekercs eléggé kopott középtájon mindig megakadt az uszo gondolom most ez történt viszont nem akar most beállni elmozdulni onnan vagy van valami trükje vissza szerelésnél vagy ez már kuka?
-
Atuska75
tag
Ott valami nekem se gömbölyű mert, amikor a piros tetejét eléri akkor már csak kb 10 km-nyi benzin van benne és az is csak sík terepen.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
kasyka
csendes tag
válasz Atuska75 #4996 üzenetére
A piros jelölés tetejétől még kb. minimum olyan 50km-t lehet menni. Legalábbis nálam már többször volt rá példa. Olyan 5-6 liter lehet akkor még a tankba. De mondom csak a saját tapasztalatomra tudok támaszkodni ezzel kapcsolatban. Lehet a régebbi kiadásoknál mások a paraméterek e tekintetben. Nem tudom.