Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #4900 üzenetére
A fábiát melyk évben szerelték össze, és a legfiatalabb favorit hány éves? Szerintem sejted hová akarok kilyukadni. Senki nem gátol meg a 15 000-es csereperiódusban, de ha hosszú távra tervezel az autóval akkor jobb a 10 ezer vagy egy év.
Nem mellékes, h amit megspórolnál az olajon azt később 3x rá lehet költeni a motorra, a esetleg valami elkopik benne.
[ Szerkesztve ]
-
Marczi80
tag
Ha valakinek kell FTP tárhely, jelentkezzen nálam privátban, és küldjön egy jelszót, amit beállíthatok neki. felhasználónévként a PHs logint teszem helyköz és ékezetek nélkül.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Darkmind
csendes tag
Ez jó a verdába? Most nem akarok sokat szánni rá, mert hamarosan teljesen szét akarom szedetni a motort...
-
manlions
tag
Azt szeretném kérdezni a motorháztetön lévö müanyag rácsot amin keresztül a fütöradiatorra jön a levegö mi rögziti?mert az enyémet semmi és rettenetesen zörög simán kézzel ki lehet emelni.Annak van valami müanyag rögzitöje???
-
kasyka
csendes tag
Énnékem gyakorlatilag folyamatos olajcserém van,zabálja az olajat a kicsike.1000km/1liter olaj kb. (pedig 20W-50-t kap),de azt is simán befalja. 50-50% benzin-etanol-al (E85) járok már kb. 5éve. De csak azért mert az sokkal olcsóbb. Még itt Magyarországon is ha Agip kuton tankolok,akkor is kb. 100Forint a különbözet. 10 liternél már egy 1000-rest spóroltam. Ha meg Heiligenkreuzba tankolok magánkuton akkor forintba átszámítva a repcebio petrol még 300forint sincs,igaz a 95-ös meg kicsit drágább mint itthon, persze nekünk. az osztrák nem gatyázik,az tele vágatja a tankját mégha 80literes is. ez a nagy külömbség.
-
kasyka
csendes tag
50-nél már ötödikben vagyok ahol csak lehet,ha meg már morog akkor vissza 4-be,hogy asztán ismét 5-be. Mióta én használom ilyen,hogy szelepállítás még nem volt, kivéve mikor állítva lett a gyújtás is az etanolos üzemre. Akkor kapta az LPG-s gyertyákat is. E85-öz az a legjobb. Meg fémházas benzinszűrőt és néhány gumicső ki lett cserélve valami spéci légteknikai? vagy vákumteknikai? csőre.
-
kasyka
csendes tag
-
kasyka
csendes tag
Asszem amire tudtam reagáltam.
-
peti_s
addikt
A miénknek nagyon szép hangja van a magasabb fordulatszám tartományban, csak hangos, amit majd Mágus korábbi ötletével remélem meg tudunk oldani.
Ám, Mágus, akkor az autó egyik sebességfokozatban sem szereti a 2000 alatti tartományt? Mekkora fordulatszámtól van elegendő olajnyomás? -
kasyka
csendes tag
Nálam higegindítás után 1 másodpercel már van azután meg végig. Mindíg igyekszem a max jelölésnél tartani a szintet. Egy teli 1literes flakon olaj mindíg van az akksi mellett,mert úgyis kell, eddig mindíg kellet. Meg van még mellette 1 literes fagyállós hűtőfolyadék is, a kettő pont elfér egymás mellett.
-
Tomasso72
csendes tag
kasyka,
Na, én húzatom, ne aggódj, mert igényli, rövidek az áttételek...
Egyesben 20-ig, kettesben 30-ig, 3-asban 40-ig, 4-esben 50 és 60 közt, utána tolom fel 5-be és aztán addig, amig kifér Mindezt úgy, hogy nagypapás tempóval elérem a 70-et, onnét aztán lehet vele gyorsulni
De szerintem nálam az ötös is rövid fokozat, mert 90-nél már 2500 felett pörög a motor...CsakakSkoda :)
-
kasyka
csendes tag
válasz Marczi80 #4925 üzenetére
Na hát én ugyanígy vagyok! A szűrőcsere miatt kell leengednem néha a teljes olajmennyiséget. De azt már akármilyen tiszta is nem rakom vissza, mert kell a kapálógépbe a fűnyíróba meg jó láncot kenni a láncfűrészbe. meg a váltóba szoktam még önteni,mert nálam az is mindíg csöpög és így fogy is.
-
kasyka
csendes tag
válasz Tomasso72 #4926 üzenetére
Amire határozottan emlékszem az hogy nálam 70-es tempónál pont 1500-at mutat a ford. mérő. Nálam ritka mikor eléri a 2500-at 5.-ben. mert olyan gyorsan nem szoktam menni,mégha egyedül is vagyok. nálam max 3.-ik fokozatig lehet "gyorsulásról" beszélni,(jó ha van még benne 50 lóerő)
-
kasyka
csendes tag
válasz Tomasso72 #4929 üzenetére
Apám is mindíg azt tett bele, így én is. (a régi corollájába gyárilag azt irták elő) amilyen szar a motorom olyan jó a váltóm, pedig jócskán túlvan a 200000km-en. tök simán vesz minden fokozatot hidegben is. szerintem még egyszer le tudom vizsgáztatni,de addíg is van még egy év. úgy tervezem 20éves koráig hajtom ha bírja addíg,és lecserélném egy króm hűtőrácsos Feliciára ,csak valamivel erősebb motorosra, mert ez nagyon gyatra.
-
kasyka
csendes tag
Elnézést helyesbítenem kell magamat. midvégíg azt írtam,hogy túlvan a 200000km-en,pedig valójában a 300000km-en is túl van a kocsi. csak mindíg becsapódom, mert akkoriban mikor 299999-ről át kellet volna fordulnia 300000-re a hármas valamiért nem fordult át, csak a többi szám. talán letört egy darab a fogaskerékről? de szétszedni meg nem merem mert nem értek hozzá és csak elcseszném még jobban.
-
vecsepapa
csendes tag
csak egy gyors kérdés
mekkora a favorit kipufogócső belső átmérője?a témához kapcsolódóan az atw-s tárhelyek ingyenesek és korlátlan mennyiségű adatot fel lehet tölteni csak annyi a hátulütője hogy 100 mb nál nagyobb fájlt nem tudsz egyszerre feltölteni.
[ Szerkesztve ]
"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
Mágus2
Közösségépítő
kb 1500-tól megfelelő a kenés. Igazából teljesen mindegy, csak ne az legyen h a legnagyob fokozoat legalacsonyabb fordulatszám. Nem mindegy h 2-ben mész 1500as fordulaton, vagy 5-ben 2.ben elhanyagolható a forgattyús terhelése a motornak 1500as fordulaton.
Csak informatíve: 1500as fordulaton van 1,5 bar olajnyomás, 4000-en meg kapcsol a túlnyomás szelep az olajpumpán, az olyan 5-6 bar körül. És 4250-es fordulaton van csúcsnyomaték és teljesítmény.
Az olajnyomás lámpa baroszkópja 0,75 Bar alatt kapcsol (aladin csodalámpája világít). Ha elalszik az nem minden esetben jelenti azt h fordulaton jól ken.
[ Szerkesztve ]
-
Marczi80
tag
-
Marczi80
tag
válasz Retro DJ #4937 üzenetére
Fiuk valamit elneztetek. Nem egy olajcsere ciklus alatt falik ennyit, hanem 1000 km-enként.
És nem folyik el, nekem sem folyt el, hanem egyszerűen megfalta az autó. Nekem ugyan ezt csinálta 2008 elején, amikor vettem. Nem tudom a szaki mit csinált vele, de a gyűrűcsere volt a minimum, és azóta kb ugyannyi olajat engedek ki belőle, amennyit beleöntöttem.In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Mágus2
Közösségépítő
a 20w 50 teljesen hazavágja, az túl sűrű bele. Szerintem csak elfolyik menet közben, ha tényleg a motor enne ekkora mennyiséget, akkor a visszapillantóidat akár el is ajándékozhatnád, akkora köd lenne mögötted. Ha hidegen csepeg, akkor melegen folyik az rendesen, gondolom a kocsid alja is olajos rendesen, és nem csak a motor, hanem az egész alja. Ha így van ,akkor kapd le az olajkádat, tegyél új tömítést szilokonnal, kapjon egy legolcsóbb 10w 40et. BemelegÍted, kicsit megforgatod terhelve 4000 környékén, és 2000km után kiengeded az olajat. 10w 40 felod benne mindent ami lerakódott. Utánna teszel bele egy rendes olajat, és ha akkor is 1l/1000km lesz, magam megyek el generálozni.
Lehet valamelyk gyűrűd le van tapadva, ez előgordul, de emiatt nem kell generálozni, egy jó olaj mindent megmozgat benne.
Én 370 000nél tartok, 10 000 km alatt elkér 0,5 liter 5w 40et. 400 000 után szedtem már szét favoritot, mert állÍtólag kopott a motor. A gyári hónolás megvolt a hengerfalakon!!! A letapadt gyűrűket megmozgattam, összeraktam, azóta már fél milla felett van. Egy liter megy bele egy teljes csereperiódus alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Tomasso72
csendes tag
kasyka
Egyet ne tegyél bele: Shell olajat...Én mikor tavaly ősszel megvettem a ménest, lecseréltem az oljata, mert iszonyat állapotú volt benne. Levettem a teknőt, kipucoltam fém tisztára, visszaraktam, új szűrő (nem VIKA!!!!!!) és tesco 15W40 olaj bele, mentem vele 3000 kmt- (egy csepp se fogyott belőle!), majd új olaj (Shell helix 5 15W40), de rohadt zajos lett a tescos olaj után...Bár az őszintét megvallva, ezt sem esziCsakakSkoda :)
-
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Tomasso72 #4944 üzenetére
"de rohadt zajos lett a tescos olaj után..."
Nem kellene, én pont az ellenkezőjét tapasztaltam (bár jóval "modernebb" motornál (Octavia BCA)). Pénz szűkében voltam és 10W-40-re cseréltettem a "gyári longlife" olajat. Télen is, nyáron is sokkal zajosabb volt a motor. Aztán 15e km után vissza tudtam tenni a gyári ajánlású longlife-ot. Sokkal csendesebb lett az autó pár száz km után.
Én félek, hogy ott valami elzáródás, vagy valami van, mert ott finomabban kellene járnia a jó olajjal.
[ Szerkesztve ]
Retro
-
rob210
nagyúr
Hát gyerekek csak ámulok bámulok olvasom a sok butaságot.
20w50es olajat a rotációs kapába nem tennék, főleg nem egy autó motorjába.
Szerintem eszméletlen gyorsan cseréld le.
Ajánlanék neked egy motormosó adalékot is,de szerintem elötte járasd meg egy kicsit 10w40-el.
Aztán motor mosás és lehet hogy csodálkozni fogsz a különbségen.
Olyan mértékű kopás nincs amit te leırsz ha annyira kopott lenne a blokod màr règ megszorult volna, vagy besült volna.egyszerűen nem megfelelő a bánásmód.
Illetve egy kérés, a hozzászólásokat légyszíves jobban szerkeszteni, mert a végén még bannolnak az egysorosaidért.
sok sikert az olajcseréhez
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- OTP Bank topic
- Elemlámpa, zseblámpa
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Futás, futópályák
- Robogó, kismotor
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen alaplapot vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...