Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- ASUS routerek
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Az EU utasította az Apple-t, hogy hagyja abba a földrajzi blokkolást
- Windows 11
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Synology NAS
- Google Chrome
Új hozzászólás Aktív témák
-
sellerBP
tag
Érdekes lesz. Jobb kéz szabályra,hogy fog reagálni? Egyébként nem tudom, elterjed az automata váltó is, főleg hibrid autókban, szinte abba nem is látok manuálist piacon. Valahogy ezt is megszokjuk,hogy vezetni se kell lassan.
Bár azért, én nem bíznám rá magam, rengeteg hülye van az utakon, beavatkozni úgy is be kellene. Jobb kéz szabályt azért,hoztam fel,mivel többször majdnem összetörtek miatta,pedig nekem lett volna elsőbbségem, ha nem figyelek már totálkár lenne kocsim.
-
Ghoosty
őstag
válasz bolondember #36 üzenetére
Belenéztem megint és most találtam sebességkorlátozó táblát. Csak náluk ilyen fehér és ezen a gyorsított felvételen nem látszik rendesen. [link]
-
bolondember
MODERÁTOR
egyrészt vagy egy tucat STOP-tábla volt, másrészt (amennyire) én tudom eléggé mások a sebességkorlátozások az Újhazában, mint az Óhazában (hogy adjunk a modorosságnak is egy pofont).
szerk.: a 35 mph az kb lakott területen belüli max lehet
szerk2:: megnéztem újra: nem hagyja el a lakott területet (vagy ha mégis, én a város vége táblát nem láttam), végig városon belül megy.@tecsu: elhiszem, hogy te így gondolod, de én ezt kétlem - elég régóta közelekednek félautomata módban a Teslák; konkrétan az M0-n is mentek vele a totalcar-osok önvezető módban. Gondolom nem kell elmagyaráznom, hogy ott azért kicsi az esélye, hogy azt az útszakaszt Elon Musk felmérte és betáplálta volna.
[ Szerkesztve ]
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
-
tecsu
addikt
válasz bolondember #33 üzenetére
Ezt - szerintem - úgy csinálták, hogy előtte bemérték az utat, majd a 3D modell birtokában végigment az autó, felismerve az új objektumokat. Random is végigmehet, de sokkal lassabban.
Ha ilyen sebességgel elsőre (random) lemegy Sopronból Győrbe (vagy hasonló minőségű, változatosságú utakon), akkor arra lehet mondani, hogy robotautó.https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
bolondember
MODERÁTOR
[link] - értem én, hogy promóvideó, na de akkoris.
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
bolondember
MODERÁTOR
simán meg tudnák oldani Ausztriában is. Egy alapos felméréssel még akár Újpesten is.
Amúgy meg nem csak autópályákon mennek, hanem sokat a városban - és pont az a legrizikósabb az emberi hibafaktor szempontjából. Első körben én is a városokban helyettesíteném önvezető autókkal a forgalmat (légszennyezés, dugók, stb)
Amúgy a Model S még az M0-n is teljesen jól ment a totalcarosokkal. Az önvezető S meg egy fillérrel nem drágább a "sima" S-nél.
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
tecsu
addikt
válasz bolondember #29 üzenetére
Nézz már utána, milyen úton közlekednek. Magyarországon vagy akár Ausztriában véletlenül kiválasztott A-ból B-be nem tudnának elmenni. Az útvonalak kiválasztását komoly elemzés és mérlegelés előzi meg. (Erre már utaltam az előző hozzászólásomban, persze nem baj, ha nem arra válaszolsz. :-S)
A Tesla robotautók például, amik szabadabban járnak, jóval komolyabb balesetet okoznának, ha nem lépne közbe az ember.
Ugyancsak ismételhetem magam, miszerint nem reális sebességekkel, közlekedési helyzetekben mennek ezek az autók. Csak autópályán és (pontosan felfestett) egyenes főúton mennek elfogadható sebességgel, máskor van, hogy megáll gondolkozni.
A sok kilométer pedig úgy jön ki, hogy két amerikai nagyváros között letol autópályán x ezret, de a városba csak pontosan kijelölt és széles utakon megy be.
Nem csak a gyártás, de maga a technó is nagyon drága. A spéci szenzorok stb. Ha ez mondjuk tényleg működik, akkor először nem a népautóba építik bele, hanem a Phantomba, majd a Maybachba, majd a Lexusba, BMW-be stb. 50-70 év kb. mire minden új autóban lesz ilyen; de lehet, hogy ez alapból x%-kal megdobja az autó árát még akkor is.
Egyelőre a RR Phantom is még csak sávot követ, beparkol stb. mindezt nem 100%-osan.
Sajnos vagy nem, messze vagyunk még a robotautóktól.https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
fordfairlane
veterán
Nincs gyerekem, de azt se bíznám rá. Tudom, hogy ki fogok halni, de azt egy benzinzabáló kéziváltós Mustangban fogom megtenni!
x gon' give it to ya
-
bolondember
MODERÁTOR
úgy véled?
[link] - "Augusztusban rekordot döntöttek a járművek: 274 ezer kilométert tettek meg, ebből 202 ezret autonóm módban, és összesen két balesetet regisztráltak, mindkettő kis sebességnél történt, és mindkettő ráfutásos volt: a Google autója mögött jövő sofőrök voltak figyelmetlenek."
És ezt csak itt, a lapcsaládon belül kerestem.
Ezek alapján szerintem a "Sem nem régen és sem nem biztonságosan." nem igazán felel meg a valóságnak. Konkrétan több, mint négy éve mennek azok az autók. Ami nem kevés. És nem keveset (lásd feljebb).
Ár: hát igen, a kis szériás cuccok ára persze, hogy magas, nem? Hiszen a sorozatgyártással eléggé le lehet nyomni az árakat. Javíts ki ha tévednék.
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
tecsu
addikt
válasz bolondember #26 üzenetére
Ez nem igaz.
Sem nem régen és sem nem biztonságosan.
Ráadásul úgy néz ki, egy robotautó még legalább tíz évig nem lesz képes integrálódni általános forgalomba, általános utakon.
Los Angeles széles sugárútjain vagy Nagaszaki milliméter pontosan felfestett útjelzései között és bizonyos feltételek mellett, már "csak" néhány hiba adódik x kilométerenként; De a való életben, nem tökéletes útviszonyok és forgalom esetén a technika "elvérzik".
Amihez még hozzájön a technika ára. Egy Google vagy a többi robotautó hozzávetőlegesen Bentley/Maserati áron van.https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
Taybore
aktív tag
válasz Crafter32 #25 üzenetére
És az megvan, hogy az emberek is folyamatosan hibáznak? De ha ezt egy gép teszi (sokkal ritkábban), akkor azt már nem szabad megengedni? Amit a gyárban ráprogramoznak, és sz..á tesztelik, az megfelel egy tökéletesen kivitelezett és minden forgalmi szituációt felvonultató forgalmi vizsgának. Annyi a különbség, hogy egy a tökéletes precizitás nem fog csökkenni az idők folyamán, mint az embereknél.
-
Crafter32
őstag
Nem engedném ezeket az autókat, forgalomba. Nem tart ott a technika. Nem hiába van, hogy a merci és többi nagyobb német gyártó nem engedi át 100%ban a vezetést még az autónak.
-
TomMusic
őstag
Nem akarok itt negatívkodni (aláhúzta a króm, de szerintem értelmes ), szóval én tökre támogatom a fejlődést, de.. Az vicces, hogy itt, Magyarországon relatíve elég sok fejlesztés folyik, "szeretnek minket" az autóipari cégek (nyilván főleg az olcsó munkaerő miatt), még el is húzzák mindig a mézes madzagot, aztán mi van.. Az van, hogy nincs olyan út/utca, ahol végig lehetne menni normálisan. Értem ezalatt a tankcsapda méretű kátyúkat (meg hogy random kiszednek aszfalt darabokat, hogy jól leamortizáld a futóművet), a kint hagyott táblákat (bár inkább több legyen, mint kevés), a katasztrofális gyalogos közlekedést (amikor zebra mellett 20 méterrel mennek átlósan át (konkrétan az Üllőinél a Klinikák M-nál pl. van úgy, hogy a Thaly Kálmántól ahogy kiérnek, nem mennek el a zebráig, hanem átlósan átmennek..). És megspórolnak kb. 5 másodpercet, illetve annyit se, mert én a gyalog a zebrán megyek át, és végül mindig lehagyom őket..
Na a lényeg, hogy nálunk fejlesztik (egy részét), beharangozzák, aztán végül nem is tudjuk használni..
Bár lehet minden nagyvárosban hasonló a helyzet.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
#51736960
törölt tag
válasz bolondember #21 üzenetére
de
#22: át kell kötni 2 vezetéket oszt jóvan. igazából ezeknek a kocsiknak muszáj működni gps jel nélkül is... (parkolóház, alagút, nagy fa, stb...)
-
#51736960
törölt tag
válasz bolondember #19 üzenetére
lecsapja a tulaj kezét csuklóban, az ujjlenyomat azonosítóval beindítja a kocsit, kifeszíti belőle a gps modult (hogy ne legyen követhető) és megadja a legközelebbi bontó címét. ezután hátradől is kinyit egy üveg sört...
-
Cathfaern
nagyúr
válasz dajkopali #14 üzenetére
Lopás vs. rablás témakörben szerintem a biciklis példa a legjobb:
Lopás: Észreveszed, hogy a biciklidet épp el akarja vinni valaki, utánafutsz, de gyorsabb nálad és meg tud lépni mielőtt odaérnél
Rablás: Észreveszed, hogy a biciklidet épp el akarja vinni valaki, odaérsz mielőtt el tudna indulni, és
a) megfogod a biciklit, de ő teker egy nagyot és elhajt
b) eléállsz, de ő félrelök és elhajt -
Ghoosty
őstag
válasz dajkopali #14 üzenetére
Ez már bennem is tisztázódott, hogy ez a szituáció rablás. Igazából csak az lepett meg, hogy mennyire kicsi interakció is elég, hogy már rablásnak minősüljön.
Viszont van egy szituáció, ami lopás és jobban fenyegeti az önvezető autót, ha nincs rá felkészítve.
Elküldöm a gyerekért 14:00-rá, de a gyerek csak 14:05-kor érkezik. Eddig van 5 perces ablak, amíg el lehet lopni az autót, mert nyitva van. Ha ez rendszeresen előfordul, akkor azt ki lehet figyelni.
Erre fel kell készíteni az autót, hogy valahogy azonosítsa azt, ki nyithatja ki a kocsit. Remélhetőleg ez már a fejlesztőknek is eszébe jutott. -
Stanlee
őstag
En nem a gyereket, hanem magamat biznam rajuk. Ha lennenek normalisan mukodo onvezeto autok, akkor nagyobb orommel koltoznek videkre, mert ha valami gond van, akkor is el tud vinni a jargany orvoshoz, vagy korhazba valamilyen rendelesere, bevasarolni, stb.
En mar elore orulok annak, amikor 30 ev mulva oreg leszek, videken fogok elni, es lesz egy onvezeto autom. Nem murdalok meg, mert nem jok mar az erzekeim. Nem kell orakat varnom a betegszallito kisbuszban.
Ha lennenek gyerekek, mennyivel jobb lenne, ha a jargany hozna vinne oket a nagyszulokhoz, stb. Nem minden nagyszulonek van autoja.
De mekkora lenne mar ezekkel az onjaro autokkal kolcsonzot is uzemeltetni. Mondjuk ott van a taxizas. Nalunk itt a varosban van taxi, de ha a kovetkezo faluban elsz, ott mar nincs. El kell menni valahova, ha a verda epp szabad, akkor a szomszedot elviszi, majd visszajon. Par eve mennyire jol jott volna, ha hajnalban 5 orakor beulok az autoba, kivisz a repterre, majd visszajon magatol. Szerintem siralysag....
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
dajkopali
addikt
(szerk: látom, ugyanazt linkeltük)
kár ezen pörögni, a törvénykönyv definiálja a rablást:
65. § (1) Aki idegen dolgot jogtalan eltulajdonítás végett úgy vesz el mástól, hogy evégbőla) valaki ellen erőszakot, illetve az élet vagy a testi épség elleni közvetlen fenyegetést alkalmaz, vagy
b) öntudatlan vagy védekezésre képtelen állapotba helyezi,
(2) Rablás az is, ha a tetten ért tolvaj a dolog megtartása végett erőszakot, illetve az élet vagy a testi épség elleni közvetlen fenyegetést alkalmaz.
A lényeg az, hogy a lopás egyoldalú, míg a rablás interakciót feltételez.
[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
E770
aktív tag
ha majd az első önvezető autók elindulnak itthon, szeretnék a közelben lenni - röhögni egy nagyot, mert
nincs az a mesterséges intelligencia, ami fel tudná dolgozni a magyar utakon össze vissza kihelyezett táblákat, pláne a munkások által ideiglenesen lepakolt táblacsokrok által okozott káoszt - legutóbb láttam több kézzel felfestett 30-as sebesség korlátozó táblát - egyedik betűtípus volt, olyan Ászok féle ... -
Ghoosty
őstag
válasz bolondember #10 üzenetére
Kicsit beleolvastam abba, amit linkeltél és elég sokminden rablásnak számít, ha szó szerint értelmezzük. Ugyanis még erőszak sem kell, elég a fenyegetés is.
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
Én arra vagyok kíváncsi, ha már csak ilyen autók közlekednek majd, arányosítva mennyi lesz a balesetek száma a jelenlegi, ember irányította autókhoz képest?
Illetve amikor forgalomba állnak ezek az autók, a balaesetek hány százalékában lesz vétkes az ember, és mennyiben a gép?
Biztos vagyok benne, hogy ahhoz képest ami jelenleg az utakon folyik drámaian kedvező lesz a változás. -
Ghoosty
őstag
Úgy tudom a rablásról akkor beszélünk, ha sérül is az áldozat. Elvégre a kézből kikapják a telefont sem rablás, csak lopás. De nem muszáj szó szerint értelmezni a lökést sem. Egyszerűen körbeállják, mikor beszállna a gyerek és megkérik, hogy inkább várjon még, de az autót ők elviszik. Ez meg maximum garázdaság+lopás/jogosulatlan használat.
-
ALBY
senior tag
válasz noPublicFG #6 üzenetére
És amíg te pakolásznál az áruház ajtajában, a többi vevő mégében felgyújt
A lónak is két oldala van mégsem hanglemez...
-
dajkopali
addikt
válasz noPublicFG #6 üzenetére
én ennél tovább mennék
ha már nem rendeled meg online kiszállítással az árut, akkor az is lehet, hogy leadod a rendelést online, az autó odamegy, berakják a cuccot, és hazahozza - feltéve, ha így olcsóbb, bár az online kiszállítás egyszerűbb"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
senior tag
Nekem tetszik az ötlet. Ma jutott eszembe, hogy az önvezető autók egyik nagy előnye bevásárlásnál mutatkozna meg. A szupermarket előtt kiszállok a kocsiból, elküldöm parkolni. Amikor végzek, az ajtó előtt visszahívom. Megáll, becuccolok, majd haza.
plus ça change, plus c'est la même chose
-
BonFire
veterán
Azt nem lopásnak hívják, hanem ez a rablás minősített esete, mert kiskorú az erőszak elszenvedője. Lopni nem könnyebb, mint bármely más lezárt autót, rabolni meg nem rentábilis, mert öttől-nyolc évig büntetik.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
bolondember
MODERÁTOR
persze, miért ne?
Elég csak a kugli önvezető autóinak statisztikáit megnézni - egyelőre még mindig az ember (mint oly sok mindenben) a fő hibaforrás.
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
Taybore
aktív tag
Rosszul álltok hozzá. Nem a gyereket kell rábízni iskolába menet, hanem előbb az anyóst kell vele hazavitetni a vasárnapi ebéd után.
-
-=MrLF=-
senior tag
Nem bíznám rá a gyereket, 16 év fölött esetleg... de előtte alaposan tesztelném a tudását a kocsinak.
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
Ghoosty
őstag
Ez lenne az egyik legnagyobb előnye az önvezető autónak. Ha már olyan idős lenne a gyerekem, hogy busszal elengedem, akkor önvezető autóval is elengedném. Bár azért felmerül kérdés, hogy mennyire könnyen lopható egy szabadon közlekedő autó. Egy gyereket arrébb lökni könnyebb, mint egy felnőttet. De mivel anyagiak miatt úgyse leszek az elsők között, majd másoknál kiderül a dolog.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest