- Windows 11
- Hálózati / IP kamera
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- OpenMediaVault
- Milyen routert?
- Microsoft Excel topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Malwarebytes Anti-Malware
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
"Akinek nincs kétszemes térlátása, annak a domináns szeme által látott képet fogadja csak be az agya, noha érzékeli a másik szeme által látott képet, de nem kombinálja össze a kettőt az agya."
De azt az információt sem fogadja be a nem-domináns szemből, ami már nem fed rá a domináns látóterére? Tehát a periférikus látásra gondolok.
-
ddekany
veterán
"Persze, akinek nincs kétszemes látása, az minden bizonnyal így járt a Rift esetében."
Első gondolatom, hogy az a valóságban is ugyan úgy járt, tehát neki is ugyan úgy közelebb van ez a valósághoz, mint a monitor. Viszont lehet, hogy azok az emberek erősen támaszkodnak más dolgokra a távolság meghatározásnál. Egyik ilyen lehet, hogy kicsit dölöngél illető oldalra (tehát nem fordul), és akkor a közeli dolgok jobban elmozdulnak, stb. Nem tudom a Rift ezt az elmozdulást érzi-e, vagy csak a fordulást, és kellő precizitással-e ahhoz, ha valaki erre van kihegyezve. A másik a fókusztávolság keresés, na az viszont Rift-en nem működik.
-
ddekany
veterán
"De amúgy szerintem is az itteni két különböző kép a két szemnek elszeparálva, elvileg működnie kéne mindenkinél, akinek a szemcsis 3d nem szuperál."
Szemüveges 3D-nél is ugyan úgy két külön képet kap a szemed, szóval ilyen szempontból nincs különbség. Viszont itt gondolom tudod állítani a szemtávolságodat meg hasonlókat, azt meg előre felvett 3D-nél (film) lehetetlen.
-
ddekany
veterán
Eleve nem gondolom, hogy a "fésűs" kép (ha ezt érted fele felbontás alatt) vagy a villogás okozná a térlátási gondot azoknál, akiknek nem stimmel a 3D érzet. Az hogy kitölti a látóteret, és HA tényleg leköveti a fejed kis elmozdulásait, és hogy ráállíthatod a szemedre mivel számolt mind két kép, na az sokat jelenthet. (A fókuszálást meg kvázi lehetetlen megoldani, szóval azt buktuk...)
-
ddekany
veterán
"Olyan szempontból felez, hogy a 2 szem képe együtt adja ki az 1280x800-at."
De ilyen szempontból egy szögpercre fél szemre is ugyan annyi pixel esik... Azaz aki kisebb szögben lát mert pl. teljesen félszemű, az kevesebb pixelt lát, de az kevesebb területen is oszlik el. Amúgy annyi van, hogy az átfedő tartományban az agy nem használja fel mindkét szemből a pixeleket ha valaki sztereo-vak (ha jól értem), de annak a valóságban is így van (nyilván nem pixelekkel).
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
Sokan emlegetik itt a pornót... Azt ne felejtsétek, hogy a Rift akkor működik igazán, ha nem előre felvett, hanem helyben számolt képet nézel. Hiszen csak akkor tud reagálni a fejmozgásodra, meg akkor lehet beállítani, hogy milyen szemtávolságod meg merre vagy bandzsa/kancsal... stb. Amúgy csak valami jobb 3D-s mozi élményét adná.
-
ddekany
veterán
Vagy épp lehetne egymás ellen ill coopban játszani, csak kell két kontroller is akkor. Ja, meg igen bika gép, főleg GPU, elég kimenettel, és persze vehetsz 2 db Rift-et... és szinte már ott vagy, mint egy LAN parting amikor mindenkinek ott a gépe, csak kisebb térfogatot foglal. Osztott képernyős multiplayer modern változata.
-
ddekany
veterán
Lévén ezzel székben fogsz ülni (már csak ezért is mert az egyensúlyérzékedet rendesen szívatja a cucc), egy Kinect-kamera szerűség (tudod, ami bepöttyözi a szobát ha megfelelő frekvencián nézed) is elég lehet az ujjaid követésére, mivel jóval kisebb térrészre koncentrál.
-
ddekany
veterán
Mondjunk épp azért az is hozzátartozna a valóságérzethez, hogy ott is mozogjon valami, max. a szélén elég lenne kisebb felbontás (tehát optikailag ott "széthúzni" a képet, úgy kevesebb pixel esik adott szögre). De amit leginkább nem értek a látószög dologban, hogy a szemgolyó forgatásával is nézelődik az ember, nem csak a feje forgatásával. Akkor már is szűkös lehet a "kivetítő" nyílásszöge.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
Nekem van egy ilyen tippem, hogy mikor elkezdik árulni, hamar ki fog derülni, hogy képtelen vele a legtöbb ember 0,5-1 óránál többet játszani, mert tengeribetegek lesznek. Ez, mikor a látvány és a gyorsulás amit érzel nem egyezik, ez kb. a tengeribetegség receptje. De ne legyen igazam.