Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz hcl #50 üzenetére

    "Tudom, hogy állítólag minden létező közvéleménykutatás propagandacélból készül és fúj"

    Nem minden létező, de mondjuk egy dohánytermékeket gyártó cég által rendelt és marketing cég által végzett kutatásról erősen gyanítható. Főleg ha a kérdéseket áltlátszóan manipulatív módon adagolják.
    Egy valódi kutatásnál az a legfontosabb, hogy módszertan a lehető legkevésbé torzítsa az eredményt, a marketing "kutatásoknál" pont az ellenkezője.

    "Ott kezdődik."

    Tévedés. Nem az inputot kell szűrni, hanem az outputot. Le kellene szokni arról, hogy a család igazából a sikeres felvételit ünnepli és nem a sikeres diplomát.
    Az egész felsőoktatás arra szocializálódott, hogy a felvételin számonkérik a tananyag kb. 40-50%-át, mert kevés a hely és nagy a túljelentkezés, nehogy már az oktató dolgozzon, neki az a dolga, hogy végigalibizze azt a pár évet nyugdíjig közszolgálati munkaviszonyban.

    Az embernek azért kellene iskolába járnia, hogy megtanulja azt, ami érdeki, de nem tudja. Ehelyett ha megkérdezel egy éretségizőt, hogy "miért mész matek tanár szakra, komolyan matekot szeretnél tanítani?" a vállát vonogatja, hogy hát nem, de mivel jó matekból, arra van a legnagyobb esélye, hogy felveszik.
    Aztán 25 évesen lediplomázik és a család elengedi a kezét "élj meg fiam a diplomádból" alapon és mehet matekoz tanítani... szarul, mert valójában sosem érdekelte a tanítás. Vagy elfogadja, hogy elvesztegetett 5 évet az életéből és kezdheti előről tripla nehézséggel, mert közben el is kell tartania magát valahogy. Ahelyett, hogy érettségi után kitalálná, hogy mi is érdekli valójában és azt tanulná, akkor is, ha az első pár évet végig szívná az erejét meghaladó tananyaggal.

    " Több száz hallgatóból alig végzett valaki időre, a végzősök száma évente tizede volt a felvettekének."

    És ez a normális. Amúgy hogyan garantálnád, hogy pont azt a tíz százalékot veszed fel, amelyik garantáltan el is jut a diplomáig?
    Régebben úgy oldották meg, hogy ha valakitt felvettek, akkor a Jóisten se mentette meg a diplomától, mert ha az ötéves tervben meghatározták, hogy kell 10ezer új mérnök, akkor a felsőoktatásnak szállítania kellett a mennyiséget.
    Ezt a gyakorlatot kellett a feje tetejéről a talpára állítani, csak ebben sem a hallgatók, sem az oktatók nem igazán partnerek, mert akkor a hallgatóknak tanulniuk kellene, az oktatóknak meg dolgozni.

Új hozzászólás Aktív témák