- XPEnology
- Videó stream letöltése
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sweet.tv - internetes TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
Jöhetnek a "20 éven belül nem lesz sofőr nélküli autó" kommentek
-
andrisbandi
őstag
Pár napja olvastam egy érdekes blogot; nyakunkon a technológiai szingularitás.
Kétkedve, de nagy érdeklődéssel ízlelgettem a lehetséges jövőnket.
"három év múlva a teljesen autonóm, vagyis az emberi irányítást teljesen nélkülöző autók fognak közlekedni"
- Eléggé hihetetlenül hangzott.... erre most kiderül, h de bizony[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
na ha ezt az itteni taxisofőrök megtudják...
ide ugyan nem jönnek, mert vérben forgó szemekkel, nyáltól fröcsögő üvöltéssel, rozsdás vasvillákat és fáklyákat markolva vonulnának a lánchídra hídlezárós tüntetést tartani...
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
MongolZ
addikt
0:17-nél miért rázkódik a kormány???
-
-
TomMusic
őstag
Szerintem inkább az bolondítaná meg a kocsikat, hogy a végtelenségig kéne újratervezni az útvonalat az alábbiak miatt: útlezárás, dugó, felújítás, egyirányú utak... stb. Az elkövetkezendő 8700 évben biztosan nem lesz a technológia olyan szinten, hogy ezekre fel legyen készülve.
Egyébként szerintem az egész téma túl van hypeolva. Főleg ez az AI téma.. Valaki csinál egy weblapot, ami kiírja hogy "hello world!", akkor már "úú, ez milyen intelligens, köszön nekünk, felismeri az embereket..".. stb. Nem azt mondom, hogy nem fejlődik a technológia, mert tényleg brutál, én is mindig ámulatba esek, hogy meddig eljutottunk, de azért ez a pár éve tartó "láz" kissé too much..
andrisbandi által linkelt cikket/blogot is elolvastam. Teljes tiszteletem a blogíróé, nagy igazságokat írt le, de ő is túlhypeolta szerintem.
Persze nem zárom ki fullra a Terminator, meg egyéb filmek szürreális mondanivalóját, csak nem adok rá sok esélyt. Legalábbis egy jópár száz (vagy ezer) évig.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
KAMI911
aktív tag
Tökéletes fényviszonyok, tökéletes utak, tökéletesen viselkedő további forgalomban részt vevők, tökéletesen mosolygós emberek. Szerintem az élet nem ennyire tökéletes. Legalábbis errefelé biztos nem. Kíváncsi vagyok itthon, egy ilyen szürke napon a belvárosban hogyan teljesítene.
-
Ugyan.. a sávot se találják majd felfestés hiányában, és a kátyúk száma azonnali kék halált okoz a szoftverben mert "kikerülhetetlen" lesz manőverek szempontjából
#4:
Biztos izgatott az első út miatt.. de nekem is feltűnt, szóvá is akartam tenni, de elfelejtettem...The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
MongolZ
addikt
Egy kisvárosban, ahol gyér a forgalom, jók a felfestések, egyértelműek a forgalmi szituációk, jó az időjárás (nincs sűrű eső, hó, jég, stb.), teljesen megfelelő. De még a Waymo is "elismeri", hogy "gyenge esőben képes a jármű önállóan haladni". Azért ez sejtet néhány dolgot...
-
MongolZ
addikt
válasz andrisbandi #2 üzenetére
Kérdés az, hogy hol???
Egy elzárt pályán? Nagyvárosban? Faluhelyen? Hol??? -
Tigerclaw
nagyúr
Türelmetlen az AI, mert a hülye utasok már megint késnek.
Amúgy lehet hogy valami self test induláskor még a sofőrös vezetésre felkészítve.
Ha már sofőr nélküli megoldás, nem lenne ideálisabb ha már kihagynák az autóból a sofőrnek szükséges vezérlő és jelző eszközöket, mint a kormány, pedálok, műszerfal, pilótaülés, stb.?
A kormánymozdulatok alapján mintha túl finomra lenne állítva a vezérlés. Sok apró mozdulatot tesz néha.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dajkopali
addikt
válasz Tigerclaw #12 üzenetére
vannak ilyen fejlesztések, mi is írtunk róla, de - bár azonos a cél - egyelőre még nagyon sok fejlesztési koncepció létezik, emellett a tesztautók megvalósításánál igen fontos szempont, hogy azokat hogyan küldhetik a közutakra béta változatban, és a legtöbb helyen megkövetelik a teszt során az emberi jelenlétet és a manuális beavatkozás lehetőségét, ez nagyon fontos tényező
egyébként a fölösleges eszközöket kivenni nem nagy truváj"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
dajkopali
addikt
aki rendszeresen hallgat, néz, olvas közlekedésbiztonsággal foglalkozó anyagokat, ahol a profik magyarázzák el sok évtizedes tapasztalataik alapján, hogy milyen katasztrofális az átlagautós tudása az esőben, hóban, ködben, csúszós úton, váratlan forgalmi szituációban való viselkedésről, azok számára szerintem világos, hogy a jelenleg fejlesztett autonóm rendszereknél még a 0.5-ös változat is jobban vezet, mint a jogosítványt szerzők többsége
[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Tigerclaw
nagyúr
Az tényleg egy jó kérdés, hogy mondjuk egy vezetéstechnikai tesztpályán vagy egy behavazott, félig lefagyott alpesi szerpentinen lefelé hogy tud vezetni. Felismeri a vízátfolyásokat, jégfoltokat, esetleg tud-e reagálni, számítani erős oldalszélben arra, ha hirtelen szélárnyékba kerül egy kamion miatt?
Remélem a válasz mindenre pozitív, mert ezek is a közlekedés részei.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dabadab
titán
válasz Tigerclaw #18 üzenetére
"Az tényleg egy jó kérdés, hogy mondjuk egy vezetéstechnikai tesztpályán vagy egy behavazott, félig lefagyott alpesi szerpentinen lefelé hogy tud vezetni. Felismeri a vízátfolyásokat, jégfoltokat, esetleg tud-e reagálni, számítani erős oldalszélben arra, ha hirtelen szélárnyékba kerül egy kamion miatt?"
Szerintem egyáltalán nem tudnak.
Ja, vagy nem az embereket kérdezted?
DRM is theft
-
Tigerclaw
nagyúr
Az emberekről már tudjuk, hogy vegyesek az eredmények, és lehet hogy a jogsi megszerzéséhez tényleg nem ártana egy vezetéstechnikai vizsga sem.
Az önvezető autók vajon hogy vizsgáznak? Esetleg megtagadják a szállítást az extrém időjárásra hivatkozva?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dabadab
titán
válasz Tigerclaw #21 üzenetére
A mai modern autókban ilyen helyzetekben már amúgy is nagyrészt az elektronika (ABS, ESP meg a többiek) kezelik az autót, a sofőr csak a szándékait közli a kormánnyal meg a pedálokkal, szóval itt egyáltalán nem megugorhatatlan feladatról van szó. A Waymonál most úgy áll a dolog, hogy ezen a tél viszik az autóikat Michiganbe, mert ott szokott rendes hó meg jég lenni, de a Ford már két évvel ezelőtt csinált havas teszteket (és ott ugye az útfelfestések sem látszanak és ezt is tudták kezelni).
DRM is theft
-
dajkopali
addikt
válasz Cathfaern #23 üzenetére
mint több százezer kilométert levezetett hajdani sofőr, csak megerősíteni tudom: rengeteg esetben vagy bizonytalan: nem látod a felfestést, nincsenek táblák, szar az idő, és ilyenkor csak a rutin segít ki - és ezt a rutint, vagyis azokat az attribútumokat, amelyeket egy emberi sofőr ilyen helyzetekben figyelembe vesz, amik alapján dönt, a mai szoftverek már most is kiválóan tudják, sőt (hogy az átlagos autósról, akinek nincs ekkora tapasztalata, ne is beszéljek)
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Somatom
veterán
válasz dajkopali #24 üzenetére
Én meg most vezetek olyan autót, amiben van önálló vészfék, sávérzékelő, követési távolság tartó, stb automatika. Na, ezek az első komolyabb havazásban lehalnak, és közli a számítógép, hogy innentől magamra vagyok utalva. Mi lenne, ha nem a kormánynál ülnék?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dajkopali
addikt
ez csak idő kérdése, nem is oly hosszú távon: nem fog lehalni semmi, és ha pár évtizeden belül elérünk oda, hogy a közutakon nem emberek vezetnek, akkor nem kell évente több százezer családnak amiatt tönkremennie, hogy autóbalesetben meghaltak a hozzátartozói - ha a nyilvánvalóan időnként bekövetkező incidensekben mégis tönkremennek a gépek, elvesznek a szállítmányok - na és?
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Somatom
veterán
válasz dajkopali #26 üzenetére
Minél összetettebb egy rendszer, annál több hibaforrást tartalmaz, és ami elromolhat, az el is romlik. És akkor még nem is említettem a szándékosság lehetőségét. Egy 100 autót irányító rendszer befolyásolása nem kecsegtet nagy haszonnal. De 100 ezer autónál egészen más a szitu. Tudsz olyan rendszert mondani, amit még sohasem törtek fel? Miért pont ez lenne a kivétel, amikor az okozható kár, és ezáltal a remélt haszon hatalmas? Párszáz önvezető kamion megfelelő "elhelyezésével" pár óra alatt megbénítható lenne Magyarország közlekedése. Csak a Waberer`s -nek többezer kamionja van. Számolj!
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dajkopali
addikt
ami a feltörést illeti, teljesen igazad van: amit egy új rendszer biztonságban hoz egyfelől, azt a másik oldalon elveszíti
nem tudok mást mondani, csak azt, hogy e szempontból optimista vagyok: ha nem is lesz tökéletes egy önvezető autókon alapuló rendszer, abban reménykedem, hogy radikálisan lecsökkenti a balesetek számát"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Foglalt név
addikt
Ezekkel a kétségbeesett kapaszkodásokkal mindig az a bajom, hogy nem két valós dolgot próbálnak összevetni, hanem egy is létező ideát állítanak szembe egy létező megoldással.
Az ember is egész összetett rendszer, van is benne hiba rendesen. Ha úgy teszed fel a kérdést, hogy egy ilyen szintű számítógépes rendszert avagy a 80-as IQ-val büszkélkedő diszpécseres Marit próbálom meg eltéríteni, IT háttér ide vagy oda, az utóbbinak esnék neki. A dolog sikerességéről egyébként "Social engineering" címszó alatt lehet tájékozódni. -
Somatom
veterán
válasz Foglalt név #31 üzenetére
Ha a diszpécseres Marit eltéríted, attól még nem áll meg 100 kamion, mert a sofőrök egyszerűen felülbírálják a diszpécsert. A számítógép viszont engedelmeskedik a vezérlő utasításnak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz dajkopali #28 üzenetére
A balesetek számát nem úgy kell csökkenteni, hogy az emberiséget még kiszolgáltatottabbá tesszük, hanem úgy, hogy értelmezzük a "jogosítvány" szó jelentését, és vaknak, debilnek, térben dezorientáltnak, stb nem adunk jogosítványt.
Pilóta-jogsit sem osztogatják boldog-boldogtalannak, akkor az autóst miért?!Aki pedig tényleg jogosult a jogsi megszerzésére, annak vezetés-technikai tréning kötelezően.
Voila
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
dabadab
titán
Tehát a technikai haladás és a gazdasági nyomás miatt szinte elkerülhetetlenül bekövetkező változás helyett egy olyat javasolsz, amit az előző száz évben egyáltalán nem sikerült megvalósítani és nincs semmi olyan releváns gazdasági, társadalmi vagy technikai változás, ami belátható időn belül reálissá tenné a megvalósíthatóságát.
Nekem nem tűnik túl jó tervnek.
DRM is theft
-
Nem hinném, hogy a közlekedés teljes automatizálása, majd végső soron AI-ra bízása jelentené a balesetmentes közlekedés jövőjét. A sebezhetőségről, szoftverhibákról, hardvermeghibásodásról nem beszélve.
Ez most egy jó buli, lehet technikát fejleszteni, és PíÁr-kodni a hírekkel. De szerintem ennek a folyamatnak hamarosan vége szakad, és az egész megragad néhány metropolisz jópofa turistacsalogatós önvezető taxi képében.Ahogy azt sem hiszem, hogy az elektromos autó (napjainkban tapasztalható módon történő alkalmazása) mentené meg az emberiséget a saját maga kreálta, hamarosan bekövetkező és hirtelen lezajló drasztikus egyedszámcsökkenésétől. Mert aki kicsit is tisztában van a globális közlekedéssel az tudja, hogy a teljes co2 kibocsájtásnak kb 6%-a írható a személyautók számlájára.
Viszont abban hiszek, hogy soha nem lesz olyan gép/robot/ai/akármi, ami az emberi érzékszervek által gyűjtött, majd agyi sebességgel feldolgozott információk alapján, ugyanilyen gyorsasággal racionális döntést hozzon a környezeti változások függvényében az előzetes tapasztalatokat is beleszámítva.
Ezt abból gondolom, hogy az ember is hibázik, a szoftvert/hardvert az ember tervezi, és ezek sem lesznek tökéletesek sose.Azt pedig pontosan tudod Te is, hogy miért adnak minden agyhalottnak (is) jogosítványt.
És azt is tudod, hogy a jelenlegi "korlát" a jogsihoz jutáshoz alacsonyabb mint a fű, amin azon embertömegek állnak akik ma iratkoznak be jogsira.
Aki alkalmatlan a forgalomban történő részvételhez, az buszozzon, meg vonatozzon.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
dabadab
titán
"Viszont abban hiszek, hogy soha nem lesz olyan gép/robot/ai/akármi, ami az emberi érzékszervek által gyűjtött, majd agyi sebességgel feldolgozott információk alapján, ugyanilyen gyorsasággal racionális döntést hozzon a környezeti változások függvényében az előzetes tapasztalatokat is beleszámítva."
Ez mondjuk nálad inkább szemészeti kérdés lesz, mint hité, ugyanis egy csomó területen már most is megvalósult az, ami szerinted lehetetlen.
DRM is theft
-
Nem vagyok egy Walter Röhl, se Stig, de muti nekem egy robotot, ami úgy vezet mint én.
10 év múlva is visszatérhetünk a kérdésre, de akár 20 év múlva is.
Azt leszámítva, hogy ennem kell, meg biológiai szükségleteket kielégíteni.De érdeklődve néznék bármiről infót azzal kapcsolatban amit írsz.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
#67688960
törölt tag
kíváncsi lennék hogy Budapesten hogy szerepelnének
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Lehetne némileg ezzel is csökkenteni a balesetek számát és kellene is, de sok baleseti helyzet nem a mérhető tudás , vagy képességek hiányából fakad, hanem hanyagságból, nemtörődömségből, és rengeteg olyan dologból amire nem lehet szűrni.
Szintén fontos lenne, hogy szigorúan vegyék a súlyos szabálytalanságokat és pl. ne az legyen a cél, hogy a büntetésekből növeljük az adóbevételeket, hanem hogy aki súlyosan vét attól vegyék el a jogosítványát, esetleg az autóját is. Ha jogosítvány nélkül vezet akkor szintén komoly pénzbüntetés/börtön várjon rá. Nálunk pl. kifejezetten megengedő a törvény. Annyival száguldozhatsz szó szerint amennyivel akarsz, ha nem okozol balesetet...maximum fizetned kell. De ugye akinek telik mondjuk egy drága autóra, amivel száguldozhat, annak telik büntetésre is.
Tehetnének kötelezően fekete-dobozt és menetrögzítő kamerát is az autókba, amit folyamatosan üzemkészen kellene tartani és nagyon komoly büntetéssel járna ha letakarnák. Esetleg a kamera / fekete-doboz funkció automatikusan rögzítene nem csak a balesetek idején, hanem akkor is ha mondjuk az illető a GPS szerint gyorshajtást követ el és erről küldhetne automatikusan jelentést a közlekedési hatóságnak.
Korlátozhatnák gyárilag az autók sebességét egy bizonyos km/h alá, hogy ne lehessen száguldozni.
Mondhatni az önvezető autók előtt, mellett rengeteg dolgot meg lehetne tenni, amivel erősen növekedne a közlekedés biztonsága és csökkenne a balesetek száma. Úgy tudom a zéro toleranciás alkoholos vezetésre vonatkozó szabály bevezetése után mérhetően csökkent a balesetek száma.
Ezek többsége csak jogszabály változással járna, más része meg minimális extra költséggel, főleg hogy egyre több autó már gyárilag beépített hasonló funkciókkal érkezik. GPS van az autokban, tud segítséget hívni, vagyis van 3-4G -s kommunikációs kapcsolata.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Egyébként nem csodálom, hogy az önvezetés területén az IT cégek és startupok járnak látványosan az élen, mert anyagilag ez a legtöbb autógyártónak ez nem hogy nem érné meg, de az egész iparágat a "csőd" felé viszi kis túlzással.
Egy önvezető auto méregdrága dolog és nem csak most, hanem több évtized múlva is az lesz, vagyis ha bevezetnék a legvalószínűbb konstrukció valamilyen robot-taxi szolgáltatás lenne és nem magán autó. Ha bejön és megtetszik az embereknek, netán néhány kormány még szorgalmazná is az átállást, akkor egyre kevesebben vennének autót. Az eladások számának csökkenése miatt autós cégek olvadnának össze, mennének csődbe. (nem beszélve a rengeteg munkanélküliről)
Ha ez bejön és működni fog, valószínűleg 50 év múlva az utakon sokkal kevesebb autó fog futni és a többsége taxi lesz, vagy rövid időre bérelt autó.
Szerintem annak van reális esélye, hogy egy vagy túl drága lesz az önvezető autó - a Tesla szerű - luxus autókat kivéve, vagy a politika próbálja elkaszálni, hátráltatni a bevezetését, terjedését.
Előtte ráadásul lezajlik majd hasonló dolog az elektromos autókkal kapcsolatban, ami szintén annyira megdrágítja az autót, hogy sokan le kell hogy mondjanak a saját autóról.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
rudi
nagyúr
-
dabadab
titán
válasz Tigerclaw #41 üzenetére
"Egy önvezető auto méregdrága dolog és nem csak most, hanem több évtized múlva is az lesz"
Mitől lenne az? Pluszban kell bele egy marék szenzor, plusz számítókapacitás meg szoftver, vagyis csupa olyan dolog, aminek az ára hosszútávon erősen konvergál a nullához.
"a legvalószínűbb konstrukció valamilyen robot-taxi szolgáltatás lenne és nem magán autó"
Erre az ártól függetlenül is jó esély van, szimplán az alacsony kihasználtság okán, Bob Lutz (autóipari megmondóember, többek közt a GM alelnöke volt) írt erről pont a napokban: [link]
"vagy a politika próbálja elkaszálni, hátráltatni a bevezetését, terjedését."
Erre kevés esélyt látok. Persze, lehet ilyen populáris, luddita indíttatás, de másrészt meg ott az üzleti racionalitás nyomása az önvezetés mellett.
DRM is theft
-
-=RelakS=-
veterán
Ebben látom az önvezető autók legfőbb előnyét.
Beleraksz valami intelligenciát, hogy akár kezdő sofőrként eligazodjon jól feljelölt terepen, aztán rákötöd a hálóra, és annyi tanult dolgot lehet rátölteni (vagy legalábbis majd annyit lehet), amit csak sok emberöltő alatt tudnál összeszedni.Nem lennék meglepve, ha pár év múlva már az autó mozgásából ki tudná sakkozni, hogy minek nagyobb a valószínűsége: fáradt a sofőr, vagy műszaki problémája van. Ez persze nem tartozik szigorúan az önirányításhoz, de baleset megelőzésben már segíthet.
Ez az egész mondjuk akkor lesz kiváló, ha nem csak a betonon megy el, hanem közlöd vele, hogy "na, kecske, irány a szőlő", és kivisz földutakon a falu határán kívüli veteményesedhez
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
#06658560
törölt tag
-
rudi
nagyúr
válasz -=RelakS=- #45 üzenetére
Á, lehet ezt még fokozni. Megmondod neki, hogy oda vigyen, ahol épp a legnagyobb buli van. Tudni fogja a preferenciáidat, imserni fogja a helyeket,a haverjaid helyzetét, kedélyállapotét és megtalálja a tuti megoldást
Illetve én megfontolnám az önvezető algoritmus autós oktatásba beiktatását is. Például felraknám a figyelőt a körforgalomba és az ott rendszeresen időrabló csökkent képességüeket kötelezően 10-20 óra önvezető autóban körforgalmazásra ítélném. Hogy lássák, hogy nem csak akkor lehet belemenni, amikor már teljesen üres és hogyan kell viselkedni benne.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Marék szenzor kell bele... Ez addig a pontig oké, amíg a szenzorra fel nem kenődik egy cserebogár. Rosszabb esetben több szenzorra is, persze nem ugyan az a cserebogár, hanem mondjuk egy madárszar, vagy télen egy kis hó amit a szemből jövő nyom rá az autódra, vagy sár, vagy akármi, és hopp, megvakult az autó, ami visszaadja a kormányzást a kezedbe de te épp a WSJ onlájnt olvasod a laptopodon, előtted pedig megállt a kamionsor... rip.
És ne mond azt, hogy majd tesznek rá egy mechanikát ami tisztán fogja tartani a szenzort, mert jelenleg az autóipar arról szól, hogy az olajpumpa meghajtását is műanyagból csinálják, mert az 2 eurocenttel olcsóbb mint a fém. (lásd: fókszvágen motorok)
Az, hogy a műanyag elnyúlik, és elmegy a kenés a motorból, az senkit sem érdekel már, legyen a tulaj baja. (ahogy a fókszvágent sem érdekli a sokezer besült motor)Tudom, oké, a Tesla autói nagyonsokmilliómérföldet mentek el önvezetésben az első halálos balesetig (amit pont a szenzorok okoztak, vagyishátvégsősoron az emberi hülyeség, a technikában maradéktalanul megbízás hamis illúziója), de közben lehet, hogy a sima autók mondjuk tízszer ennyit tettek meg baleset nélkül, és közben tucatnyi balesetet védtek ki teljesen átlagos képességű sofőrök.
Tigerclaw-al értek egyet, aki hülye, attól el kell venni a jogsit. És pont.
Mert a legtöbb balesetet szerintem nem az emberek vezetési képességei okozzák, hanem a k.rva telefonok simogatása, az elalvás, és hasonló dolgok, amik ugyancsak az emberi hülyeség mintapéldái.Amit támogatok, és tényleg van értelme, az a sávelhagyásra figyelmeztető, a ráfutást kivédő, és gyalogosfelismerő/fékező rendszerek. Ezek kellenek, mert az ember elbambul, főleg nyáron, főleg strandközelben, de az, hogy a kezemből kivegyék az irányítást egy olyan autóban, amiben a kiccsaládom' ül, na azt köszi, de nem.
Mégpedig azért, mert én nem csak az utat, hanem a környezetet is figyelem, és ha mondjuk látom, hogy egy nyerges a szemből jövő sávban éppen bebicskázni készül, akkor lemegyek az árokba.
Az elképzelhető, sőt biztos, hogy egy gép gyorsabban (jóval gyorsabban) reagál mint én, a kérdés csak az, hogy miként.
A gép is lehúzná-e az árokba az autót, vagy csak simán lesatufékez, és hagyja, hogy a kamion eltoljon szemből, mert mire te a laptopod lcd-jéről felpillantasz, felméred, hogy miért csilingel az összes létező csengettyű az autódban, mire rájössz, hogy jön a kamion, mit tudnál az ellen tenni, hogy ne kenődjél fel rá, stb, addigra rég felkenődtél, és szerintem megijedni sem lesz időd.Mondom mindezt úgy, hogy simán hétszámjegyű km-t vezettem már le, elalvás miatt törten össze autót, voltam már kevesebb mint 15cm-re attól, hogy péppé váljak, bejártam az UK kivételével kvázi egész nyugat-európát, látom, hogy az emberek mennyire kretének, ostobák, és mekkora részük alkalmatlan a vezetésre _teljes_ mértékben, mennyien nyomkodják a telefont előttem/mellettem, látok nőket vezetni pályán, mögöttük 2-3-4 gyerek, anyuci pedig szemceruzáz, stb.
Mondjuk ebbe most belegondolva, lehet, hogy ezektől elvéve a volánt és egy önvezető autóba rakva őket...szóval lehet, hogy nagyobb biztonságban érezném magamat a cserebogárinvázió közepedte is
mod:
egye penész, támogatom én is ezt a nagy robotautózást, de csak akkor ha nem lesz kötelező. legalább is számomra ne tegyék azzá, én szeretek vezetni, szeretek gyorsan menni, és szeretek anyázni miután valakinek a balfaszságát kivédve egyben maradt az autóm.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
"Hogy lássák, hogy nem csak akkor lehet belemenni, amikor már teljesen üres és hogyan kell viselkedni benne."
Ehhez nem kell önvezető autózás, pont ezt mondom, hogy: oktatás.
Ha gondolod, szívesen kiviszlek olaszokhoz az egyik heti körömre, és miközben eldumálunk erről a témáról meglátod, hogy miként megy náluk a körforgózás.
Ja, tényleg, hogy ott van "scoula guida" már általános iskola alsó osztályaiban is? Amikor is a carabinieris (top rendőr) bácsik bicajra pattanva kísérik a lurkókat a városi forgalomban, anyucik pedig minden sarkon (nem úgy ) és körforgóban mellényben álldogálva figyelmeztetik a többi sofőrt, hogy most éppen "event" van?
Hülyeolaszok.Tud is közlekedni a hülyeolasz, tud körforgózni, de építeni is, mert nem ilyen magyarféle szűk szarokat csinálnak, hanem olyat amiben rendesen elfér két autó is.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ProBook 430 G5, Core i5-8250U, 13.3" HD, 8-16GB DDR4, 128-256GB SSD, 4 órás akku (Bios jelszavas)
- Új! Gamer pc, i5, 32gb, rtx 3060 12gb, 1,5TB nvme M.2, 650W 80+
- Új iPhone 15 Pro 128Gb Natural Titanium
- iPhone 13 Pro 128gb Sierra blue
- PowerColor Radeon RX 6700XT Red Devil 12GB OC DDR6 (OC) Rgb Videokártya