Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dajkopali

    addikt

    válasz Tigerclaw #12 üzenetére

    vannak ilyen fejlesztések, mi is írtunk róla, de - bár azonos a cél - egyelőre még nagyon sok fejlesztési koncepció létezik, emellett a tesztautók megvalósításánál igen fontos szempont, hogy azokat hogyan küldhetik a közutakra béta változatban, és a legtöbb helyen megkövetelik a teszt során az emberi jelenlétet és a manuális beavatkozás lehetőségét, ez nagyon fontos tényező
    egyébként a fölösleges eszközöket kivenni nem nagy truváj

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • dabadab

    titán

    válasz Tigerclaw #18 üzenetére

    "Az tényleg egy jó kérdés, hogy mondjuk egy vezetéstechnikai tesztpályán vagy egy behavazott, félig lefagyott alpesi szerpentinen lefelé hogy tud vezetni. Felismeri a vízátfolyásokat, jégfoltokat, esetleg tud-e reagálni, számítani erős oldalszélben arra, ha hirtelen szélárnyékba kerül egy kamion miatt?"

    Szerintem egyáltalán nem tudnak.

    Ja, vagy nem az embereket kérdezted?

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz Tigerclaw #21 üzenetére

    A mai modern autókban ilyen helyzetekben már amúgy is nagyrészt az elektronika (ABS, ESP meg a többiek) kezelik az autót, a sofőr csak a szándékait közli a kormánnyal meg a pedálokkal, szóval itt egyáltalán nem megugorhatatlan feladatról van szó. A Waymonál most úgy áll a dolog, hogy ezen a tél viszik az autóikat Michiganbe, mert ott szokott rendes hó meg jég lenni, de a Ford már két évvel ezelőtt csinált havas teszteket (és ott ugye az útfelfestések sem látszanak és ezt is tudták kezelni).

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz Tigerclaw #41 üzenetére

    "Egy önvezető auto méregdrága dolog és nem csak most, hanem több évtized múlva is az lesz"

    Mitől lenne az? Pluszban kell bele egy marék szenzor, plusz számítókapacitás meg szoftver, vagyis csupa olyan dolog, aminek az ára hosszútávon erősen konvergál a nullához.

    "a legvalószínűbb konstrukció valamilyen robot-taxi szolgáltatás lenne és nem magán autó"

    Erre az ártól függetlenül is jó esély van, szimplán az alacsony kihasználtság okán, Bob Lutz (autóipari megmondóember, többek közt a GM alelnöke volt) írt erről pont a napokban: [link]

    "vagy a politika próbálja elkaszálni, hátráltatni a bevezetését, terjedését."

    Erre kevés esélyt látok. Persze, lehet ilyen populáris, luddita indíttatás, de másrészt meg ott az üzleti racionalitás nyomása az önvezetés mellett.

    DRM is theft

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Tigerclaw #75 üzenetére

    " Szóval jelenleg akkor is az önvezető az autó a hibás, hanem az a hibás. Javítsa ki az emberi sofőrök hibáját."

    Ez igazából részben érthető. A balesetmentes közlekedésbe nem csak az tartozik bele hogy te nem okozol balesetet, hanem az is hogy megpróbálod elkerülni a baleseteket amennyiben/amennyire lehetséges.

    Ez a baleset úgy is történhetett volna, hogy a balesetet okozó autón elromlik a fék, defektet kap, lefagy a komputer, kitörik a kerék egy kátyúban, félre kell rántani a kormányt mert egy gyerek kiugrott elé stb és szerintem az teljesen normális elvárás az emberek részéről hogy ilyenkor a másik autó nem csak bambán megáll, hanem ha tudja kikerüli az akadályt vagy hátratolat stb.

    A tanulság pedig nem az hogy az önvezető autók sz@rok, hanem hogy a jövőben erre is gondolni kell. Főleg azért mert ez még a teljesen önvezető autók korában is előfordulhat

  • Somatom

    veterán

    válasz Tigerclaw #98 üzenetére

    Érdekes gondolatok. Vegyük az egyszerűbbet, hogy "az utas dönt". Mi alapján? Bármilyen, közlekedéssel kapcsolatos döntéshez az utasnak képesítéssel kell rendelkeznie. Vagyis, jogosítvánnyal. Ezen felül döntésképes állapotban is kell legyen.
    Kié lesz a döntéssel járó felelősség? Itt elérkeztünk egy következő érdekes momentumhoz. Az kell legyen az alap, hogy a robot nem sértheti meg a szabályokat. Mi van akkor, ha az utas olyan döntést hoz, ami sérti a szabályokat? A robot szabályt sért, vagy megtagadja az ember utasítását?
    Ebből a szemszögből nézzük meg ezt az "utas kiszáll" lehetőséget, mert ez nem is olyan egyszerű. Ugyanis, az utas nem akkor szállhat ki, amikor akar, hanem akkor, amikor a vezető (vagyis a robot) engedélyt ad rá. Nézzük ezt a jó kis rakpartos esetet! Az autó nem parkol, hanem közlekedési helyzet miatt áll. Azon a szakaszon nincs járda, illetve gyalogos közlekedésre alkalmas hely. Ha a szabályt vesszük alapul, akkor a robot akaratuk ellenére sem engedhetné kiszállni az utasait. Gondolj bele! Ez is egy érdekes helyzet a robot-ember viszonyában.

    Cathfaern:
    Mások próbálták. Nemrég olvastam erről egy írást.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Új hozzászólás Aktív témák