Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz Tigerclaw #18 üzenetére
"Az tényleg egy jó kérdés, hogy mondjuk egy vezetéstechnikai tesztpályán vagy egy behavazott, félig lefagyott alpesi szerpentinen lefelé hogy tud vezetni. Felismeri a vízátfolyásokat, jégfoltokat, esetleg tud-e reagálni, számítani erős oldalszélben arra, ha hirtelen szélárnyékba kerül egy kamion miatt?"
Szerintem egyáltalán nem tudnak.
Ja, vagy nem az embereket kérdezted?
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Tigerclaw #21 üzenetére
A mai modern autókban ilyen helyzetekben már amúgy is nagyrészt az elektronika (ABS, ESP meg a többiek) kezelik az autót, a sofőr csak a szándékait közli a kormánnyal meg a pedálokkal, szóval itt egyáltalán nem megugorhatatlan feladatról van szó. A Waymonál most úgy áll a dolog, hogy ezen a tél viszik az autóikat Michiganbe, mert ott szokott rendes hó meg jég lenni, de a Ford már két évvel ezelőtt csinált havas teszteket (és ott ugye az útfelfestések sem látszanak és ezt is tudták kezelni).
DRM is theft
-
dabadab
titán
Tehát a technikai haladás és a gazdasági nyomás miatt szinte elkerülhetetlenül bekövetkező változás helyett egy olyat javasolsz, amit az előző száz évben egyáltalán nem sikerült megvalósítani és nincs semmi olyan releváns gazdasági, társadalmi vagy technikai változás, ami belátható időn belül reálissá tenné a megvalósíthatóságát.
Nekem nem tűnik túl jó tervnek.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Viszont abban hiszek, hogy soha nem lesz olyan gép/robot/ai/akármi, ami az emberi érzékszervek által gyűjtött, majd agyi sebességgel feldolgozott információk alapján, ugyanilyen gyorsasággal racionális döntést hozzon a környezeti változások függvényében az előzetes tapasztalatokat is beleszámítva."
Ez mondjuk nálad inkább szemészeti kérdés lesz, mint hité, ugyanis egy csomó területen már most is megvalósult az, ami szerinted lehetetlen.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Tigerclaw #41 üzenetére
"Egy önvezető auto méregdrága dolog és nem csak most, hanem több évtized múlva is az lesz"
Mitől lenne az? Pluszban kell bele egy marék szenzor, plusz számítókapacitás meg szoftver, vagyis csupa olyan dolog, aminek az ára hosszútávon erősen konvergál a nullához.
"a legvalószínűbb konstrukció valamilyen robot-taxi szolgáltatás lenne és nem magán autó"
Erre az ártól függetlenül is jó esély van, szimplán az alacsony kihasználtság okán, Bob Lutz (autóipari megmondóember, többek közt a GM alelnöke volt) írt erről pont a napokban: [link]
"vagy a politika próbálja elkaszálni, hátráltatni a bevezetését, terjedését."
Erre kevés esélyt látok. Persze, lehet ilyen populáris, luddita indíttatás, de másrészt meg ott az üzleti racionalitás nyomása az önvezetés mellett.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #82729984 #66 üzenetére
"Waymo egy számodra nem létező autó, a Teslát pedig megvásárolhatod. Van még kérdés? "
Igen: hogy ez hogy jön ide. Nem a most kapható önvezető autókról van szó (mert olyanok nem léteznek), hanem a fejlesztés alatt állókról.
"Egyébként csak tudnám akkor miért hivatkozik mindenki a tesla baleseti statisztikáira amikor arról van szó hogy az önvezető autó mennyivel biztonságosabban vezet mint az ember"
Mert ott látszik, hogy még egy ilyen rendkívül korlátolt, egyszerű rendszer is milyen jól teljesít.
(#67) Snoop-y: nem hiszem, hogy nekem kellene megmagyarázni, amikor maga a rendszer is bazi nagy betűkkel felhívja erre a figyelmet.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #82729984 #80 üzenetére
"Úgy jött ide, hogy én csak a létező autókból tudok kiindulni"
Á, értem, tehát szerinted egy fejlesztés alatt álló technológiáról nyilvánvalóan úgy tudunk igazi állításokat megfogalmazni, ha azokat a kereskedelmben kapható, az adott technológiához csak érintőlegesen kapcsolódó termékekre alapozzuk. Ilyen szempontból tulajdonképpen a Tesla Autopilot még egész istenes választás volt, hiszen vehettél volna alapul mondjuk egy üveg Nutellát is - az sem önvezető autó, de lehet kapni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Jelenleg még nagyon messze van az olyan szituk megoldásától, ami egy jó sofőrnek egyáltalán nem okoz nehézséget."
Mindeközben a valóságban: [link]
"Egy humán sofőr pillanatok alatt képes feldolgozni azt, hogy kidöntötték a stop táblát."
Ja, a hiányzó táblákat azt nagyon le bírják kezelni: [link]
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
""az utas dönt". Mi alapján? Bármilyen, közlekedéssel kapcsolatos döntéshez az utasnak képesítéssel kell rendelkeznie. Vagyis, jogosítvánnyal."
Egy kicsit túltolod azt, hogy meg akarod magyarázni, hogy miért lesz a munkádra mindig szükség.
A taxik utasának is kell jogosítvány?... Nem. Hát akkor egy önvezető autó utasának miért kellene?
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Nincs az a szenzorhálózat és algoritmus, ami minden helyzetet le tud kezelni. "
Ez a tökéletesség-mánia honnan van akkor, amikor évente százezrével gyilkolják meg egymást az emberek közlekedés címszó alatt?
"Lehet hogy a gép sok esetben jobb tud lenni mint az ember, de csak egy tökéletes mesterséges intelligencia lehetne ugyanolyan jó"
Ja, ahhoz tényleg tökéletes mesterséges intelligencia kell, hogy másfél percig parkoljon meg tökéletese viszonyok között hetvennel menjen a főúton, fehéredő ujjakkal markolva a kormányt.
Tegyük már meg egymásnak azt a szívességet, hogy nyilvánvaló hülyeségekkel nem fárasztjuk egymást.
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
"ha én nem használhatok ilyen célra kamerát, továbbá bizonyítéknak sem hsználható az ilyen kamerával rögzített felvétel, akkor az önvezető autó sem használhat ilyet."
Ez ilyen erősen pistikés megközelítés, a konkrét jogi szabályzás ennél jóval differenciáltabb szokott lenni.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Vallás
- Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
- Milyen nyomtatót vegyek?
- OLED TV topic
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- Apple asztali gépek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Futás, futópályák
- További aktív témák...