- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Aliexpress tapasztalatok
- Debian GNU/Linux
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Amazon
- Proxmox VE
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Mikrotik routerek
- Microsoft Office és Office 365 topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
dajkopali
addikt
válasz #06658560 #60 üzenetére
amikor még a sofőrködésből éltem, sok szar helyzet volt, hadd mondjam el a legdurvábbat:
a főnököm hajtott mint állat, kb. 500 kilométer volt naponta áruszállítással, tárgyalással, néha besegíteni még a műhelyben is
ez minimum 10 óra napi vezetést jelentett, szinte mindig sötétben értem vissza Szegedre
egy ilyen alkalommal már Baján túl, sötétben, tök kihalt úton, 12 óra meló után gyakorlatilag zombiként ültem a volán mögött, amikor egy kihalt részen - ott több kilométer távolságban nincs semmi - világítás nélkül kitolatott az útra egy pótkocsival felszerelt traktor, amikor én úgy százzal mentem
csak a Jóisten mentett meg, hogy volt még annyi reflex, hogy az útpadkán, kissé az árokba is belecsúszva el tudtam kerülni az ütközést
ezt egy szoftver nálam sokkal jobban meg tudta volna csinálni"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
#82729984
törölt tag
válasz #06658560 #47 üzenetére
Na ezt jó tudni. Én csak a tavalyi (vagy idei?) totalcaros tesla x-es videóra emlékszem ahol azt hiszem Hollandiában tesztelték a kocsit és konkrétan mihelyst eltünt az útfelfestés az árokba akart menni az autó.
Egyébként szerintem felesleges vitatkozni az önvezető autók jövőjén, mire ez az egész minket is érint, már örülni fogunk neki hogy érint.
A helyzet az, hogy még nyugat európában is 10 év körül van az autópark átlag életkora (azt hiszem németeknél valami 8, svédeknél meg 13), itthon is olyan 13-15 év körül van.Szóval egy teljes géppark csere lezajlásához kb. 20 év kell, és a ma eladott autók 99.9%-a nem önvezető, tehát nem mostantól számítva, hanem amikor már csak önvezető új autók kerülnek forgalomba.
Ebből következőleg Magyarországon kb. 30 év múlva lesz ez reális (hogy már csak önvezető autó lesz), addigra meg szerintem az ide kommentelők jó része örülni fog hogy végre nem kell vezetnie 6x évesen -
addikt
válasz #06658560 #86 üzenetére
[link]
Milyen csomó érzékelő hiányzik?
Van 8 kamera, 12 ultrahangos távolság érzékelő plusz 1 radar. Ami "hiányzik", az a lidar. Musk szerint viszont nem is kell, mert kamerákkal bőven megoldható a probléma.
“Once you solve cameras for vision, autonomy is solved; if you don’t solve vision, it’s not solved … You can absolutely be superhuman with just cameras.”
Mostanában nem követem, de pár hónapja még ez az új rendszer is csak egy kamerát használt és a HW 1.0-val próbálták egy szintre hozni. Tehát a jelenlegi 8 kamerás rendszerben rejlő lehetőségek még nagyon nincsenek kiaknázva. -
-=RelakS=-
veterán
válasz #06658560 #100 üzenetére
"A Google évek óta nem csapja el az össze-vissza kacsázó, szabálytalan kerékpárosokat, szóval check."
A google autója azt a motoros tolókocsiban ülő hölgyet sem csapta el, aki valami madarat üldözött
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
btprg
senior tag
válasz #06658560 #100 üzenetére
A repülőről nem tudok nyilatkozni (azt még nem próbáltam), de egy kötött pályás közlekedési eszköz számottevően kevesebb szabadsági fokkal rendelkezik, mint egy autó. És azokat elég jól felügyelik is, kismillió autót nem fog felügyelni másik kismillió ember. Persze a programkód és a feltörhetőség problémái sajnos biztosan megvannak, bár a metró talán nincs rákötve közvetlenül az Internetre, mint az okosautó faszbuk-képes vezérlőrendszere (remélem..).
Tudom hogy ebben a témában kisebbség vagyok, de az egyik autómban tranzisztor sincs, a másikban meg az irányjelző villogtatója az egyetlen elektronika@Tigerclaw:
Én se hiszem, hogy maguk a Google fejlesztők akarnának bárkinek is rosszat. A fejlesztők meg a techbuz... akarom mondani technikakedvelők inkább örülnek, hogy komolyabb és komolyabb dolgokat meg tudnak valósítani, jobb lesz az emberek élete stb. Csak ott van a másik oldal is, amit te is kifejtettél. Nem az újdonságok ellen akarok harcolni, viszont szerintem tudatosítani kell az emberekben a dolgok árnyoldalát is, hogy el tudják dönteni megéri-e nekik az a plusz cserébe a veszélyekért, privátszféra-csökkenésért..."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
btprg
senior tag
válasz #06658560 #108 üzenetére
Az ilyen különböző tesztek eredményeivel kapcsolatban szkeptikus vagyok. Most direkt megnéztem amiket linkeltél. Oké, hó, rendben van. De tökéletes látási viszonyok. Nem hóvihar, nem sűrű köd, nem felhőszakadásszerű eső. Ki mer majd olyan programot írni, hogy ha egy szenzor se lát semmit, akkor is menjen tovább az autó? Most is van sok béna sofőr, vagy esetleg jó is aki éppen rosszul dönt, de ha esélyem se lesz beavatkozni akkor ha azt mondja az autó hogy HALT, akkor halt...
Nincs az a szenzorhálózat és algoritmus, ami minden helyzetet le tud kezelni. Lehet hogy a gép sok esetben jobb tud lenni mint az ember, de csak egy tökéletes mesterséges intelligencia lehetne ugyanolyan jó, az meg (remélem) úgyse lesz, nem is hiányzik egy ekkora filozófiai teher a világnak...A Google Maps-nak mi köze ehhez? Érzékelni kell hol tud elmenni, na ja. És ha egy fa dőlt az útra, és úgy érzékeli, hogy nem fér el mellette sehol, akkor ott állunk napestig? Vagy lehet neki mondani, hogy akkor nem baj ha kicsit leér a padlólemez, de akkor is kerüljük ki a tökön-babon keresztül? Nem hiszem.
Nagyon remélem, hogy az agyalágyultak nem fogják kiharcolni a személyes szabadság totális korlátozását egy ilyen önvezetés kötelezővé tételével. Lovaskocsival most is bárhol el lehet menni, ahol tábla nem tiltja, nyilván nem az autópályára gondolok...
Hozok rá egy analógiát (amiről majd biztos megkapom hogy nem jó): a Linux folyamatosan fejlődik, egyre jobb és jobb lesz. Tiltsuk már be a többi operációs rendszert pár éven belül, hiszen ez sokkal jobb, tökéletesebben védett a vírusokkal szemben, stabilabb. Természetesen egy szarrá korlátozott változatról van szó, mert milyen jó lenne, ha az embereknek soha többet nem kéne azzal szívniuk, hogy a saját hülyeségük miatt elromlik a gép. Linus úgyis jobban tudja hogy kell csinálni, kisebb a hibalehetőség, egy gombnyomásra 0 másodperc alatt betölt a faszbuk. Ugyanilyen idiotizmus lenne az önvezetés kötelezővé tétele."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Somatom
veterán
válasz #06658560 #122 üzenetére
Ahha. A főútvonalon 12 tonnás korlátozás volt. Egyébként sem úgy működik a dolog, hogy a délutáni csúcsban csak úgy, jobbra, balra forgolódok egy 20 méteres szerelvénnyel. Az is jópofa, hogy majd nem hajt be a dugóba. A lerakón várják, ami csak arról közelíthető meg kamionnal.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- iPad topik
- OLED TV topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...