Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #82729984

    törölt tag

    válasz dajkopali #17 üzenetére

    Már amennyiben megtalálja a sávot :)

    Jelenleg úgy tudom hogy sávfelfestés hiányában egyik önvezető autó sem képes közlekedni (egész pontosan átmegy arcade stilusba), de nem követem napi szinten az eseményeket hogy ez változott-e.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz #06658560 #47 üzenetére

    Na ezt jó tudni. Én csak a tavalyi (vagy idei?) totalcaros tesla x-es videóra emlékszem ahol azt hiszem Hollandiában tesztelték a kocsit és konkrétan mihelyst eltünt az útfelfestés az árokba akart menni az autó.

    Egyébként szerintem felesleges vitatkozni az önvezető autók jövőjén, mire ez az egész minket is érint, már örülni fogunk neki hogy érint.
    A helyzet az, hogy még nyugat európában is 10 év körül van az autópark átlag életkora (azt hiszem németeknél valami 8, svédeknél meg 13), itthon is olyan 13-15 év körül van.

    Szóval egy teljes géppark csere lezajlásához kb. 20 év kell, és a ma eladott autók 99.9%-a nem önvezető, tehát nem mostantól számítva, hanem amikor már csak önvezető új autók kerülnek forgalomba.
    Ebből következőleg Magyarországon kb. 30 év múlva lesz ez reális (hogy már csak önvezető autó lesz), addigra meg szerintem az ide kommentelők jó része örülni fog hogy végre nem kell vezetnie 6x évesen :)

  • #82729984

    törölt tag

    válasz dabadab #65 üzenetére

    Waymo egy számodra nem létező autó, a Teslát pedig megvásárolhatod. Van még kérdés? :D

    Egyébként csak tudnám akkor miért hivatkozik mindenki a tesla baleseti statisztikáira amikor arról van szó hogy az önvezető autó mennyivel biztonságosabban vezet mint az ember :C

    Igen te is :D

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Tigerclaw #75 üzenetére

    " Szóval jelenleg akkor is az önvezető az autó a hibás, hanem az a hibás. Javítsa ki az emberi sofőrök hibáját."

    Ez igazából részben érthető. A balesetmentes közlekedésbe nem csak az tartozik bele hogy te nem okozol balesetet, hanem az is hogy megpróbálod elkerülni a baleseteket amennyiben/amennyire lehetséges.

    Ez a baleset úgy is történhetett volna, hogy a balesetet okozó autón elromlik a fék, defektet kap, lefagy a komputer, kitörik a kerék egy kátyúban, félre kell rántani a kormányt mert egy gyerek kiugrott elé stb és szerintem az teljesen normális elvárás az emberek részéről hogy ilyenkor a másik autó nem csak bambán megáll, hanem ha tudja kikerüli az akadályt vagy hátratolat stb.

    A tanulság pedig nem az hogy az önvezető autók sz@rok, hanem hogy a jövőben erre is gondolni kell. Főleg azért mert ez még a teljesen önvezető autók korában is előfordulhat

  • #82729984

    törölt tag

    válasz dabadab #69 üzenetére

    Úgy jött ide, hogy én csak a létező autókból tudok kiindulni. Minden más számomra olyan mint az ITER (fúziós erőmü) hogy az is olyan hogyha egyszer kész lesz akkor eljön a kánaán, csak amig nincs kész addig nem lehet vele számolni.

    "Mert ott látszik, hogy még egy ilyen rendkívül korlátolt, egyszerű rendszer is milyen jól teljesít."

    Azért azt vágod hogy valójában ez durva statisztika hamisítás ám?
    Ugyanis a csak és kizárólag tökélesek körülmények között vezető gép teljesítményét veted össze az összes többi körülmény között vezető emberekével.

    Hogy egy hasonlatot mondjak, nagyjából olyan mintha lenne egy robot orvos aki csak és kizárólag a legegyszerübb eseteket látja el (bevertem a könyökömtől a leforráztam az ujjamig), majd összevetnéd a statisztikáit olyan emberi orvosokkal akik szivátültetést végeznek vagy épp áttétes rákos embereket kezelnének, majd győztesen mutatnál a robotorvosra hogy bezzeg nála senki nem hal meg...

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Cathfaern #88 üzenetére

    "Ennek fényében amikor meglátok olyan kommenteket, hogy na majd a magyar utakon nem tud mit kezdeni a gödrökkel, akkor csak röhögni tudok "

    Nem tudom, az a helyzet hogy én pl. olyanokat is szoktam gondolni hogy nem lehet bankoktól url átírással pénzt lopni, hogy az olyan nagy cégektől mint a yahoo vagy microsoft vagy sony nem tudnak sok milliárd accountot ellopni, hogy nem plain textben tárolják a jelszavakat 2017-ben, aztán mégsem igy van...
    Vagy hogy a Volvo ütközés megelőző rendszere nem üti el az újságírót a nyilvános bemutatón, vagy a Tesla nem néz reklámtáblának egy nyergesvontatót stb.

    Vagy hogy egy olyan nagy cég, mint a google, amelyik ugye azt a csuda okos autót fejleszti amit korábban valaki említett, az le tud gyártani egy közönséges mobiltelefont (nem autót, mobiltelefont) amin van operációs rendszer nem kattog, nem szineződik el a kijelzője stb.

    Aztán valahogy mégsem megy, pedig azért ez nem egy űrtechnika.

    Szóval "Mások meg ezen dolgoznak éveken keresztül napi 8+ órában" és a végeredmény sokszor semmit nem változik vagy rosszabb lesz :)

    Egyszóval, ne nézd le azt aki aggódik amiatt hogy vajon felismeri-e az autó a kátyút és le tudja-e kezelni, mert lásd fentiek (és a listát nap estig lehetne sorolni), napjaink és főleg az informatika, gyakorlatilag arról szól hogy teljesen triviális dolgokat képesek elb@szni.

    Csak mondjuk eddig maximum ideges lettél ha elsz@ródott a telefonod, míg itt ha becsókolod a nyerges vontatót akkor már ideges sem leszel (végülis ez akár pozitiv is lehet...)

Új hozzászólás Aktív témák