Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz dajkopali #28 üzenetére

    A balesetek számát nem úgy kell csökkenteni, hogy az emberiséget még kiszolgáltatottabbá tesszük, hanem úgy, hogy értelmezzük a "jogosítvány" szó jelentését, és vaknak, debilnek, térben dezorientáltnak, stb nem adunk jogosítványt.
    Pilóta-jogsit sem osztogatják boldog-boldogtalannak, akkor az autóst miért?!

    Aki pedig tényleg jogosult a jogsi megszerzésére, annak vezetés-technikai tréning kötelezően.

    Voila

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz dabadab #35 üzenetére

    Nem hinném, hogy a közlekedés teljes automatizálása, majd végső soron AI-ra bízása jelentené a balesetmentes közlekedés jövőjét. A sebezhetőségről, szoftverhibákról, hardvermeghibásodásról nem beszélve.
    Ez most egy jó buli, lehet technikát fejleszteni, és PíÁr-kodni a hírekkel. De szerintem ennek a folyamatnak hamarosan vége szakad, és az egész megragad néhány metropolisz jópofa turistacsalogatós önvezető taxi képében.

    Ahogy azt sem hiszem, hogy az elektromos autó (napjainkban tapasztalható módon történő alkalmazása) mentené meg az emberiséget a saját maga kreálta, hamarosan bekövetkező és hirtelen lezajló drasztikus egyedszámcsökkenésétől. Mert aki kicsit is tisztában van a globális közlekedéssel az tudja, hogy a teljes co2 kibocsájtásnak kb 6%-a írható a személyautók számlájára.

    Viszont abban hiszek, hogy soha nem lesz olyan gép/robot/ai/akármi, ami az emberi érzékszervek által gyűjtött, majd agyi sebességgel feldolgozott információk alapján, ugyanilyen gyorsasággal racionális döntést hozzon a környezeti változások függvényében az előzetes tapasztalatokat is beleszámítva.
    Ezt abból gondolom, hogy az ember is hibázik, a szoftvert/hardvert az ember tervezi, és ezek sem lesznek tökéletesek sose.

    Azt pedig pontosan tudod Te is, hogy miért adnak minden agyhalottnak (is) jogosítványt.
    És azt is tudod, hogy a jelenlegi "korlát" a jogsihoz jutáshoz alacsonyabb mint a fű, amin azon embertömegek állnak akik ma iratkoznak be jogsira.
    Aki alkalmatlan a forgalomban történő részvételhez, az buszozzon, meg vonatozzon.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz dabadab #37 üzenetére

    Nem vagyok egy Walter Röhl, se Stig, de muti nekem egy robotot, ami úgy vezet mint én.
    10 év múlva is visszatérhetünk a kérdésre, de akár 20 év múlva is.
    Azt leszámítva, hogy ennem kell, meg biológiai szükségleteket kielégíteni.

    De érdeklődve néznék bármiről infót azzal kapcsolatban amit írsz.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz dabadab #43 üzenetére

    Marék szenzor kell bele... Ez addig a pontig oké, amíg a szenzorra fel nem kenődik egy cserebogár. Rosszabb esetben több szenzorra is, persze nem ugyan az a cserebogár, hanem mondjuk egy madárszar, vagy télen egy kis hó amit a szemből jövő nyom rá az autódra, vagy sár, vagy akármi, és hopp, megvakult az autó, ami visszaadja a kormányzást a kezedbe de te épp a WSJ onlájnt olvasod a laptopodon, előtted pedig megállt a kamionsor... rip.

    És ne mond azt, hogy majd tesznek rá egy mechanikát ami tisztán fogja tartani a szenzort, mert jelenleg az autóipar arról szól, hogy az olajpumpa meghajtását is műanyagból csinálják, mert az 2 eurocenttel olcsóbb mint a fém. (lásd: fókszvágen motorok)
    Az, hogy a műanyag elnyúlik, és elmegy a kenés a motorból, az senkit sem érdekel már, legyen a tulaj baja. (ahogy a fókszvágent sem érdekli a sokezer besült motor)

    Tudom, oké, a Tesla autói nagyonsokmilliómérföldet mentek el önvezetésben az első halálos balesetig (amit pont a szenzorok okoztak, vagyishátvégsősoron az emberi hülyeség, a technikában maradéktalanul megbízás hamis illúziója), de közben lehet, hogy a sima autók mondjuk tízszer ennyit tettek meg baleset nélkül, és közben tucatnyi balesetet védtek ki teljesen átlagos képességű sofőrök.

    Tigerclaw-al értek egyet, aki hülye, attól el kell venni a jogsit. És pont.
    Mert a legtöbb balesetet szerintem nem az emberek vezetési képességei okozzák, hanem a k.rva telefonok simogatása, az elalvás, és hasonló dolgok, amik ugyancsak az emberi hülyeség mintapéldái.

    Amit támogatok, és tényleg van értelme, az a sávelhagyásra figyelmeztető, a ráfutást kivédő, és gyalogosfelismerő/fékező rendszerek. Ezek kellenek, mert az ember elbambul, főleg nyáron, főleg strandközelben, de az, hogy a kezemből kivegyék az irányítást egy olyan autóban, amiben a kiccsaládom' ül, na azt köszi, de nem.
    Mégpedig azért, mert én nem csak az utat, hanem a környezetet is figyelem, és ha mondjuk látom, hogy egy nyerges a szemből jövő sávban éppen bebicskázni készül, akkor lemegyek az árokba.
    Az elképzelhető, sőt biztos, hogy egy gép gyorsabban (jóval gyorsabban) reagál mint én, a kérdés csak az, hogy miként.
    A gép is lehúzná-e az árokba az autót, vagy csak simán lesatufékez, és hagyja, hogy a kamion eltoljon szemből, mert mire te a laptopod lcd-jéről felpillantasz, felméred, hogy miért csilingel az összes létező csengettyű az autódban, mire rájössz, hogy jön a kamion, mit tudnál az ellen tenni, hogy ne kenődjél fel rá, stb, addigra rég felkenődtél, és szerintem megijedni sem lesz időd.

    Mondom mindezt úgy, hogy simán hétszámjegyű km-t vezettem már le, elalvás miatt törten össze autót, voltam már kevesebb mint 15cm-re attól, hogy péppé váljak, bejártam az UK kivételével kvázi egész nyugat-európát, látom, hogy az emberek mennyire kretének, ostobák, és mekkora részük alkalmatlan a vezetésre _teljes_ mértékben, mennyien nyomkodják a telefont előttem/mellettem, látok nőket vezetni pályán, mögöttük 2-3-4 gyerek, anyuci pedig szemceruzáz, stb.

    Mondjuk ebbe most belegondolva, lehet, hogy ezektől elvéve a volánt és egy önvezető autóba rakva őket...szóval lehet, hogy nagyobb biztonságban érezném magamat a cserebogárinvázió közepedte is :DDD

    mod:
    egye penész, támogatom én is ezt a nagy robotautózást, de csak akkor ha nem lesz kötelező. legalább is számomra ne tegyék azzá, én szeretek vezetni, szeretek gyorsan menni, és szeretek anyázni miután valakinek a balfaszságát kivédve egyben maradt az autóm.

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz rudi #48 üzenetére

    "Hogy lássák, hogy nem csak akkor lehet belemenni, amikor már teljesen üres és hogyan kell viselkedni benne."

    Ehhez nem kell önvezető autózás, pont ezt mondom, hogy: oktatás.
    Ha gondolod, szívesen kiviszlek olaszokhoz az egyik heti körömre, és miközben eldumálunk erről a témáról meglátod, hogy miként megy náluk a körforgózás.
    Ja, tényleg, hogy ott van "scoula guida" már általános iskola alsó osztályaiban is? Amikor is a carabinieris (top rendőr) bácsik bicajra pattanva kísérik a lurkókat a városi forgalomban, anyucik pedig minden sarkon (nem úgy :D) és körforgóban mellényben álldogálva figyelmeztetik a többi sofőrt, hogy most éppen "event" van?
    Hülyeolaszok.

    Tud is közlekedni a hülyeolasz, tud körforgózni, de építeni is, mert nem ilyen magyarféle szűk szarokat csinálnak, hanem olyat amiben rendesen elfér két autó is.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz gbors #51 üzenetére

    Magyar szinkronnal sokkal jobb :)))

    emvy
    Wall-E-t láttad már? Na pontosan attól félek én is, már most. És pontosan ezen gondolkodás miatt nem megy az alfa giulia eladása sem.
    Butul az emberiség.

    Kopi31415
    Ezek közül melyikhez kell optikai környezet-érzékelő, és ezek adatait feldolgozó kvázi célszoftver, hogy működjön? Mert se az esp-hez, se az abs-hez nincs szükség ilyesmire. Az esp-hez bonyolult szoftver van, ez oké, de ez kb kőkocka-atomreaktor viszonylatban áll az optikai szenzonros kiegészítőkhöz is, nem beszélve a robotautózás bonyolultságáról.
    Repülővel szoktam, metrót nem szeretem, kicsit félek tőle, vonatot imádom.

    Ültél már olyan autóban amiben egy mezei abs-t leszámítva semmi nincs csak klíma, és szervó, és stabrúd, és csapattál már ilyennel egy igazán jót?
    Amiben te váltasz, te adod a gázt, te tekered a kormányt, stb.
    Nincs elektronika, nincs semmi, csak te, és a kőkemény fizika, és lehet, hogy előbb-utóbb a leggagyibb verziójú Ai is le fog nyomni téged, csak akkor abban az időben te vezettél, te tapasztaltál, és te érezted jól magad, a te hátadon folyik a víz, nem pedig a cpu hűtő lamellái között.

    Amíg nem, addig fogalmad sem lehet arról, hogy mi is az a vezetés... mert nem az A-B pont közti távolság leküzdését hívják annak.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz #06658560 #60 üzenetére

    Nemzetközis vagyok, napi 18 órát vezetek, néha 20-at, hidd el, tudom, mit hívnak vezetésnek :)

    (#72) ncc1701
    *3 + egy kicsi. Nem, nem növi ki.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz -=RelakS=- #112 üzenetére

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz -=RelakS=- #115 üzenetére

    Na b+ :D
    Sebaj, jobb kétszer, mint egyszer sem... :)
    Mindenki jó valamire, ha másnak nem, hát elrettentő példának.

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

Új hozzászólás Aktív témák