- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- XPEnology
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- ASUS routerek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- DIGI internet
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
dajkopali
addikt
válasz Tigerclaw #12 üzenetére
vannak ilyen fejlesztések, mi is írtunk róla, de - bár azonos a cél - egyelőre még nagyon sok fejlesztési koncepció létezik, emellett a tesztautók megvalósításánál igen fontos szempont, hogy azokat hogyan küldhetik a közutakra béta változatban, és a legtöbb helyen megkövetelik a teszt során az emberi jelenlétet és a manuális beavatkozás lehetőségét, ez nagyon fontos tényező
egyébként a fölösleges eszközöket kivenni nem nagy truváj"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
dajkopali
addikt
aki rendszeresen hallgat, néz, olvas közlekedésbiztonsággal foglalkozó anyagokat, ahol a profik magyarázzák el sok évtizedes tapasztalataik alapján, hogy milyen katasztrofális az átlagautós tudása az esőben, hóban, ködben, csúszós úton, váratlan forgalmi szituációban való viselkedésről, azok számára szerintem világos, hogy a jelenleg fejlesztett autonóm rendszereknél még a 0.5-ös változat is jobban vezet, mint a jogosítványt szerzők többsége
[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
dajkopali
addikt
válasz Cathfaern #23 üzenetére
mint több százezer kilométert levezetett hajdani sofőr, csak megerősíteni tudom: rengeteg esetben vagy bizonytalan: nem látod a felfestést, nincsenek táblák, szar az idő, és ilyenkor csak a rutin segít ki - és ezt a rutint, vagyis azokat az attribútumokat, amelyeket egy emberi sofőr ilyen helyzetekben figyelembe vesz, amik alapján dönt, a mai szoftverek már most is kiválóan tudják, sőt (hogy az átlagos autósról, akinek nincs ekkora tapasztalata, ne is beszéljek)
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
dajkopali
addikt
ez csak idő kérdése, nem is oly hosszú távon: nem fog lehalni semmi, és ha pár évtizeden belül elérünk oda, hogy a közutakon nem emberek vezetnek, akkor nem kell évente több százezer családnak amiatt tönkremennie, hogy autóbalesetben meghaltak a hozzátartozói - ha a nyilvánvalóan időnként bekövetkező incidensekben mégis tönkremennek a gépek, elvesznek a szállítmányok - na és?
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
dajkopali
addikt
ami a feltörést illeti, teljesen igazad van: amit egy új rendszer biztonságban hoz egyfelől, azt a másik oldalon elveszíti
nem tudok mást mondani, csak azt, hogy e szempontból optimista vagyok: ha nem is lesz tökéletes egy önvezető autókon alapuló rendszer, abban reménykedem, hogy radikálisan lecsökkenti a balesetek számát"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
dajkopali
addikt
válasz #06658560 #60 üzenetére
amikor még a sofőrködésből éltem, sok szar helyzet volt, hadd mondjam el a legdurvábbat:
a főnököm hajtott mint állat, kb. 500 kilométer volt naponta áruszállítással, tárgyalással, néha besegíteni még a műhelyben is
ez minimum 10 óra napi vezetést jelentett, szinte mindig sötétben értem vissza Szegedre
egy ilyen alkalommal már Baján túl, sötétben, tök kihalt úton, 12 óra meló után gyakorlatilag zombiként ültem a volán mögött, amikor egy kihalt részen - ott több kilométer távolságban nincs semmi - világítás nélkül kitolatott az útra egy pótkocsival felszerelt traktor, amikor én úgy százzal mentem
csak a Jóisten mentett meg, hogy volt még annyi reflex, hogy az útpadkán, kissé az árokba is belecsúszva el tudtam kerülni az ütközést
ezt egy szoftver nálam sokkal jobban meg tudta volna csinálni"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
dajkopali
addikt
válasz #82729984 #66 üzenetére
az elmúlt két évben számtalan hírt közöltünk, melyek arról szóltak, hogy már koncepcionálisan is két különböző változatról van szó, melyek az évek során alakultak ki: mind a Google, mind az Apple úgy vágott bele az autonóm rendszerek fejlesztésébe, hogy először saját hardveres termékben - értsd: saját rendszerrel felszerelt saját autóban - gondolkodtak, aztán a Google-nál nagyon gyorsan, az Apple-nél később rájöttek, hogy ez járhatatlan út
A Google már évek óta mondja, hogy az autonóm járműveknél technológiát és szolgáltatást fejlesztenek, melyet majd várakozásaik szerint licencelnek (ez az Android modellje), a jelenlegi fázisban pedig partneri együttműködések segítségével több irányban tesztelnek.
Amúgy nemrég láttam egy infografikát, ami azt mutatta, hogy az autonóm járművek fejlesztésében a fontosabb cégek hogyan kapcsolódnak egymáshoz, ki kivel működik együtt. Gyakorlatilag mindenki mindenkivel, ez már egy globális ügy."fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
dajkopali
addikt
nem is oly rég, alig kétszáz éve a járműveket állatok hajtották, főleg lovak
a lovakat magukban hajtók, a lovak vontatta kocsikat irányítók végtelenül büszkék voltak arra, hogy milyen tudással rendelkeznek - tegyük hozzá, joggal
aztán a 19. század végén megjelentek a benzinmotoros járművek, melyek kezdetben csúnyák, nehézkesek, balesetveszélyesek, nehezen kezelhetőek voltak - a lovasok eleinte röhögtek, majd szinte lázadásszerűen szidták őket, gyakran olyanokat is a szemükre hányva, ami már a félelemből adódott
aztán eltelt pár évtized, és kialakult az a helyzet (már az 1920-as, 1930-as években, főleg, hogy a 2. világháború megdobta a fejlesztéseket), hogy a közutakon a benzin- vagy dízelmotoros autók lettek a meghatározók, aki meg lovagolni akart, az ment a versenypályára vagy a klubba - a szegényebbeknek, pláne Kelet felé haladva, meg megmaradt a régi rendszer, egyfajta zárványként
ugyanez fog történni az autonóm járműveknél is"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
Új hozzászólás Aktív témák
- Fűnyíró topik
- Politika
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Napelem
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen processzort vegyek?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Escape from Tarkov
- További aktív témák...