- Videó stream letöltése
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- SkyShowtime
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Erőszakos tartalomba fut a gyerek, ha internetezik
- Aliexpress tapasztalatok
- YouTube
- Facebook és Messenger
Új hozzászólás Aktív témák
-
gproject
aktív tag
-
#82729984
törölt tag
Én a szabványosítás de legfőképp a szabályozás hiányában elég nagy bajt látok. Félek tőle hogy majd az lesz hogy az egyik ország igy támogatja az önvezető autókat a másik amúgy a harmadik meg megint másféleképp.
Aztán a kocsihoz majd lehet venni "kompatiblitási" szoftver csomagot adott országra, meg "teljes európa" csomagot meg hasonló mondjuk egy új autó áráért...
(értsd: enélkül majd ott másik országban nem ismeri fel a táblát, nem tud kommunikálni az ottani beépített vezetés segítő rendszerekkel stb).Ráadásul ha az lesz mint a többi elektronikai cikknél hogy majd pl. egy apple autó csak másik apple autóval hajlandó legfőképp kommunikálni egy másik gyártó autójával meg nem nagyon, akkor meg majd a hajunkra kenhetjük az olyan rendkivül fontos infókat mint pl. dugó vagy épp baleset (csúszos út akármi) előrejelzése.
-
bkercso
nagyúr
válasz #82729984 #53 üzenetére
enélkül majd ott másik országban nem ismeri fel a táblát, nem tud kommunikálni az ottani beépített vezetés segítő rendszerekkel stb
Akkor nem terjed el a mostani autókkal szemben. Ennyi. Szerintem.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
BiP
nagyúr
Valamennyire muszáj lesz szabványosítani.
Olyat nem lehet, hogy mondjuk felbontják az aszfaltot, tesznek alá valami mágneses érzékelőket, vagy jelkibocsátó táblákat mondjuk, de csak Ford-dal menne, Opellal meg nem. Tehát az autógyártók kénytelenek lesznek (ezen a téren legalábbis) egységes megoldásokat követni.
Meg úgyis nagy autókonszernek vannak már, az azon belüli márkák biztos kompatibilisek lesznek.
A kresz meg európán belül elég hasonló, (és biztos egyben is kezelik az egészet) tehát azon nem aggódnék, hogy átmegyek a határon, aztán meggajdul a kocsi. -
bkercso
nagyúr
Szét kell szerintem választani az önvezető autó és az "okosforgalom" fejlesztését, bár nyilván valamennyire párhuzamosan halad a kettő. Utóbbinál elengedhetetlenek a szabványok, mivel az autók egymással kommunikálnak majd, valamint mindegyik ugyan azzal a környező infrastruktúrával (okosjelzőlámpák stb.). Jó nagy katyvasz lesz ebből is, akárcsak a dolgok internetéből (támadhatóság stb.). A jövő terroristái nagyrészt programozók lesznek...
Egyébként az egészben az a nehéz, , hogy a régi (jelenlegi) rendszer érvényessége mellett kell kialakítani. 0-ról nyilván könnyebb lenne felépíteni. Hasonló ez, mint a LED-lámpa. Élettartama miatt egybeépíthető lenne a lámpatesttel a lámpa, de mivel csak az USÁ-ban 100 millió Edison-foglalat van, így elterjedtek a becsavarhatós LED-lámpák.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
csongi
veterán
Egyszer eljön az az idő, mikor univerzális tábla lesz. ÉS ezáltal a forgalom irányítás tervezés is mobilabb lesz.
Ma elsőbbség adás tábla, holnap kötelező haladási irány lesz belőle. -
speed471
aktív tag
Így igaz! Meg hát azért meghagynám a kormányt, váltót a autókban hiszen ez csak egy számítógép! Napjainkban is pl rengeteg lift nem működik helyesen és ha a autóba be hal egy elektronika már a-ból b-be nem lehet eljutni! Vegyük pl a autómata váltót van hozzá szerencsém és mikor gondol egyett sem előre se hátra meg áll a forgalom közepén azt szevasz Eltolni nem lehet! Vontatni nem lehet főleg ha váltó ragad le.
Nem beszélve a kismiló kis utcáról és terepesebb hegyi utakról ahol aztán semmi tábla nincs csak gödör-gödörhátán. Elég annyi hogy egy adot forgalmi helyzetbe a kis számítógép elszámolja magát. Szerintem nem életképes csak túl sok lovét nyomtak bele és nem akarják lenyelni a békát. Majd megy a sülyesztőbe pár adott balesett után. bár mint írtam addigra előrébb fognak tartani a drónok szerintem!
Iszonyat forgalom kimélő lenne ha légterünket is elkezdenénk kihasználni.Egyéni véleményt írtam kinek papp kinek né
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
BiP
nagyúr
A manuális felülbírálás lehetősége még egy ideig velünk lesz szerintem. Sok-sok tapasztalat és fejben való paradigmaváltásnak kell történnie, hogy elhagyható legyen a kormány, pedálok, stb.
De nem azért, mert szar lenne, hanem csak lehetőségnek, biztosítéknak.
Látható módon fejlődnek az önjáró autók, vezetéssegítők, robotpilóták. Ez bőven több annál, mint hogy szar lenne, csak nem akarják veszni. (még az elektromos autóra is előbb mondanám ezt a jelzőt, pedig arra sem igaz)."Elég annyi hogy egy adot forgalmi helyzetbe a kis számítógép elszámolja magát."
Nyilván mindig van az a váratlan, ritka forgalmi helyzet, amire nincs felkészítve. De már most, ma is jobban kezeli, mint maga az ember. Szóval erős túlzás zsákutcának nevezni.A drónokban és a légtér megtöltésében én pl. sokkal több veszélyt érzek.
(persze idővel meg fog valósulni az is, de az sokkal inkább gyerekcipőben jár). -
válasz #06658560 #57 üzenetére
ja, most is annyira szabványosak a táblák, hogy például amerikában jobbra kisívben piroson keresztül is szabad kanyarodni. nálunk meg nem.
meg az is változó, hogy a rendőrség mit ítél szabálytalannak. svájcban ha 5 cm/s-sel túlléped a megengedett sebességet, lelőnek. nálunk a hungárián csúcsidőben 15km/h-val is mehetsz gyorsabban, csak ne tartsd fel a forgalmat. azt, hogy mennyivel kell menni, a lámpaszinkronon hamar megtanulják az ott rendszeresen közlekedők. emiatt a forgalom annyival megy, amennyivel hagyják. na ezt programozd bele.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
A sebességtúllépéshez, illetve a szöveggel megadott szabályhoz mi köze van a táblának? Magyarországon kívül a nagy nem szabványosított jelzések közepette hogy vagy képes navigálni, értelmezni a táblákat? Országonként viszel magaddal KRESZ könyvet?
#68 Gyula84: Autonóm, egymással és a környezettel kommunikáló autókkal ennél többet is lehet spórolni. Kisebb követési távolság, optimalizált hajtás, optimalizált szabadonfutás/motorfék, optimalizált gyorsítás, állva nem gázfröccsel csajozás...
[ Szerkesztve ]
-
válasz #06658560 #69 üzenetére
arra kíváncsi leszek, mikor a google önjáró autójának agyában olyan szoftver fog futni, mint az én fejemben... arra meg pláne, mikor a google önjáró autójának agya olyan lesz, mint az enyém.
azé' gondolj bele, itt fog fórumozni neked 5 millió google autó
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bkercso
nagyúr
a lámpaszinkronon hamar megtanulják az ott rendszeresen közlekedők. emiatt a forgalom annyival megy, amennyivel hagyják.
Pont ezért kell az okosforgalmat az önvezető kocsival együtt fejleszteni. Ha elterjed, nem fog senki gyorsabban menni, mégis hamarabb célba ér. Minél kevesebb hagyományos autó lesz, annál hamarabb. Elméletben. Aztán kíváncsian várom a meglepetéseket...
De a dugókerülés stb. tényleg jobb lehet majd, ha jobban összehangolt lesz.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
lehet, hogy nem értetted meg, amit mondani akartam.
a lámpaszinkron nagyon sok helyen olyan forgalomszervezési megoldás, ami a kresz szerint szabálytalan sebességnél vehető igénybe. ez most jelenleg úgy történik, hogy a rendőrség és a közútkezelő leülnek, megbeszélik, és megegyeznek, hogy adott szakaszon ennyi lesz az a sebesség, ami kell a szinkronhoz, és akkor ott nincs többet traffipax.ezt hogy programozod bele az autóba úgy, hogy általános szabályként mindenhol működjön?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bkercso
nagyúr
Értettem. Erre mondtam, hogy valószínűleg az ameriaki okosautó tesz majd erre a balkáni szokásunkra. Minél több ilyen autó lesz, annál hamarabb leül majd újra a rendőrség és a közútkezelő meetingelni egy újabbat a problémáról, mert addigra lehet, hogy más forgalomszervezési szokás válik hatékonyabbá, az okos autók nyitotta új lehetőségek miatt...
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
nyisziati
veterán
"ezt hogy programozod bele az autóba úgy, hogy általános szabályként mindenhol működjön?"
Ezt pont te kérdezed, aki a legpragmatikusabb megoldásokat preferálod?!
Már most is "pofonegyszerű" a képlet, ha a mai szoftvereket vesszük alapul.
Kresz Géza úr beül a járgányba. Az beröffen, érzékelve gazdája jelenlétét. Esetleg kell egy ujjlenyomat-érzékelő, hogy potyára ne járjon a motor. Géza bá' bemondja a címet, ahova menni szeretne, a Google hangfelismerő kiírja, hogy "erre gondolt?", majd az általa "megértett " úticél. Okézás esetén beállítja a célt a GPS-n, majd innentől követi a megadott útvonalat az önvezető automatika. Mivel már ma is a legtöbb térképszoftverben benne van az adott útvonalon elérhető legnagyobb sebesség, így ezt is be tudja állítani.TEHÁT A SZOFTVER (és feltételezhetően az írói is) MAGASRÓL TESZ RÁ, hogy milyen "szokásviszonyok" vannak egy adott úton. Megy annyival, amennyivel lehet.
Majd ha emiatt dugók alakulnak ki, akkor változtatnak a lámpák váltásán (ami akkor már jóval kiszámíthatóbb következményekkel fog járni, hiszen MINDENKI csak annyival megy, amennyivel engedik, hála a szoftvernek).
AKKOR majd könnyű lesz programozni.Egyébként meg igazából MOST van nehéz dolga a szoftveríróknak, mert most egy csomó bizonytalansági tényezőt (más, nem önvezető járművek, esetleg szabálytalanul haladók) is bele kell venni a programba, ami nagyon nehéz. Kiszámítható, gépies forgalommal sokkal könnyebb számolni.
[ Szerkesztve ]
-
DithenS
senior tag
Ne a Volvóbol indulj ki.Egy darab kamerára támaszkodik ott a rendszer.Semmi féle M.I nincs benne.Egy önvezető autóba 8 kamera.Több radar illetve a Tesla rendszere megjósolja a balesetet is már például.Na ezért ne félj.Ne a Volvós bakiból indulj ki mert abba ezekhez képest nulla technika van...Amúgy ködben is lát míg te ne.Ezért ne pártold annyira az embert.A gép mindenben túltesz az emberen,kivéve érzelmeken nem.De az itt is előny mivel nem nyom satuféket és nem fogja rángatni a kormányt jobbra balra egy baleset láttán.
-
csongi
veterán
válasz #06658560 #62 üzenetére
Tablara szukseg lesz. Olyan biztonsagi rendszer amit muszaly megtartani. vannak Motorok kerekparosok is az utakon. Illetve egy onallo auto is vezetheto marad, az emberre szukseg van, csak nem mindegy mikor es mennyire.
Gyula84. Mi vele a baj?
Osszessegeben kell nezni az egesz kozlekedes egy informacio aradat feldologozas-reagalas-es ujabb informacio szuletik belole.
Egybkiterjedt ideghalozatkent kell kezelni. Minel nagyobb a szinkronizacio, annal jobban hatekonyabb.
Egy nagyforgalmu kornyezetben , egy autonak az indokolatlan fekezese megallasa, vagy varatlan savvaltasa kihat a kornyezetere.
USA-ban folyik a forgalom figyeles. Egy rosszul valasztott sav es abbol valo kikanyarodas, tobb kilometeres torlodast is eredmenyez.
Szoval ekkora rendszert az ember keptelen rendesen atgondolni, es annak megfeleloen kozlekedni.
A forgalom nagysaga es a szabalyrndszer atlepi a meg kezelheto szintet. A jelenlegi rendszer annyiszor modosult, hogy generaciok maskepen tudjak a szabalyt Ez szepen kezelhetetlenne valik. Az egyre tobb jarmu pedig egyre hatekonytalanabbul hasznalja az energiat.
Eljutott az ember erre szintre. A kovetkezo lepes ezt megerteni, elfogadni, alkalmazni.[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
Azt is emberek mutatták be a nagyközönségnek, meg a google autót is, tehát ilyen szempontból ugyan az a helyzet: azt hiszik, megoldottak egy problámát, de valójában ki tudja.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
E770
senior tag
nagyon el vagytok szakadva itt a világtól, asszem keresek egy fotót 60-es tábla alá földre ledobott, kézzel (nem Michelangelo által) festett 30-as tábla mögött álló sárga útjavító csotrogány hátára tapasztott 40-es táblával ...
és mennyi ilyen van nap mint nap, agyrém baromságok a kresztáblák "átmeneti" kezelőinél -
BiP
nagyúr
"nem fogja rángatni a kormányt jobbra balra egy baleset láttán."
Ez egyébként nagy előny lesz. Pl. autópályán a nem indexelő, másokat veszélyeztető, sávok között cikázó gázpedálhuszárokra az átlagember megijed, és adott esetben balesetet okozhat a hirtelen reakciójával.
Egy gépi sofőr ezt le tudná kezelni.És ami még nagy előny lenne, hogy baleset láttán nem lassít le bámészkodni, mint a sok marha kataszrófaturista.
-
speed471
aktív tag
így van... És mit teszel? kijön a karbantartó de pl egy ilyen autóval ha munkába mész ki fogja kijavítani adott hibát mellesleg lift le áll autó karambolozik.
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
speed471
aktív tag
Azért Budapesten megküldenék egy ilyen autót mondjuk Tinnyéig... Szerintem nem menne át a teszten se most sem a jövőben. Vagy be az erdőbe vízmű kutakhoz, több se kéne neki.
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
speed471
aktív tag
uu Tujdátok mi jutot eszembe?
Látom a jövő terroristáit :
Szóval sok ilyen okos autó kommunikál egymással, küldenek nekik telefonról egy jelet és nagy sebességgel összeütköztetik őket Nem vesézném ki hogy napjaink kommunikációs eszközeit hogyan lehet hekerelni.
És már nem is kéne gépfegyver meg robbantós merénylők. Szerintem óriási nagy hiba ilyen autókat utcára engedni és nagy felelőtlenség is. Nekem kb ez olyan mint a google szemüvege.
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
bkercso
nagyúr
Egyszerűbb ma a jelzőlámpákat átállítani, mint a több GB/s titkosított kommunikációba így beleszólni, ami majd a kocsik közt lesz.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
-
speed471
aktív tag
válasz fordfairlane #87 üzenetére
Nah ez már autó nagyon szép
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
azt trolibusznak hívják
egyébként az összes gyorsulási versenyen úgy néz ki, hogy az elején előnyt szerez a villany, de amikor felpörög végre a sok henger, akkor attól kezdve nincs ellenfél.
egyébként is ki akar fogászati fúró hangot hallgatni egész nap? a v8 hangját csak a sugárhajtómű tudja űberelni...Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"egyébként az összes gyorsulási versenyen úgy néz ki, hogy az elején előnyt szerez a villany, de amikor felpörög végre a sok henger, akkor attól kezdve nincs ellenfél."
Reality check: az erősebb Teslák 10,8 táján futják a negyedmérföldet, nagyjából két másodpercet (és kb 20 km/h-t - szóval nem csak a kezdeti gyorsulással nyert) verve egy Ford Mustang GT-re..
DRM is theft
-
csongi
veterán
Igen a v8 hangja egy zenemu.
De gyorsulas csak addig elvezheto amig van g-terheles.
Es ez alllo helyzetbol a legnagyobb.
Miutan a venzin motor felvenne a tempot, onnan mar nincs akkora gyorsulas, hogy az erezheto legyen.
Csak a km ora es a kornyezethez valo viszony szolgaltat informacioval, es ad elvezetet.
.
Es pont ebbol fakad a villanymotor varazsa. Ott pakol oda ahol a legnagyobb az elvezeti faktor.
Sosem vezettem ilyet, de a nyomatek egyenletesseget nagyon elveznem. Es az elvezet autozas a kanyarokban ervenyesul, nem pedig az egyenesbe, szamomra.[ Szerkesztve ]
-
a valóság ezzel szemben az, hogy gyorsulási verseny esetén az akksiból kinyerhető áram nagyon gyorsan korlátozóvá válik.
[link] és [link] mindkét menetet azért nyerte a tesla, mert az elején jobban gyorsul a nullától rendelkezésre álló nagy nyomaték meg az awd miatt, és pont vége van a versenynek, mire az ellenfél belelendül. mindkét menetet simán nyerték volna a benzinesek, ha több, mint negyedmérföldet kell menni.a fenti két videóban nagyon nem két másodpercet és nagyon nem 20km/h-t vert a tesla a két benzinesre. itt pl. a tesla p85d egy tizeddel hamarabb ér a negyedmérföld végére és a hellcat 16 km/h-val gyorsabb a végén. abban, hogy a tesla nyert itt, nem kis szerepet játszhat az, hogy p85D, vagyis összkerekes.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"De gyorsulas csak addig elvezheto amig van g-terheles. Es ez alllo helyzetbol a legnagyobb." pedig úgy látom, te is tudod, hogy ez nem igaz. "Es az elvezet autozas a kanyarokban ervenyesul, nem pedig az egyenesbe, szamomra. " tehát látod te is, hogy a kanyarban is van g terhelés.
a kanyarokban meg a dögnehéz tesla pont nem jó sportolásra.
szóval előfordulhat, hogy bizonyos élethelyzetekben én is választanám a teslát, de az biztos, hogy élményautózásra soha.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bkercso
nagyúr
válasz fordfairlane #87 üzenetére
"GROUND SPEED" a sebességmérőn
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz fordfairlane #98 üzenetére
Aha! Mindig tanulok. Bár itt nem látok ilyet.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
BiP
nagyúr
Ritka forgalmi helyzet: neked zöld van, keresztbe jön át a piroson egy platós kamion a piroson át a sávját elhagyva, letarolva a fél útkereszteződést.
Emberi sofőr nem veszi észre, a radar már fél km-ről látja, hogy gáz lesz, inkább megáll, hiába van zöld.Ritka forgalmi helyzet kettő: szemből paraszt előz, te az e lőtted haladó kocsi miatt nem látod, utolsó pillanatban megijedsz, elrántod a kormányt. Pont emiatt pördülsz ki.
Radar látja 5 autóval előre, csökkenti a sebességet (hogy csökkentse a kockázatot), és lehúzodik a sáv szélére, hogy a paraszt elférjen.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó egy komplett PC (RTX 3070, Ryzen 5 3600, 32GB RAM)
- !! AKCIÓ !! 1 ÉV GARANCIA !! Független Apple Iphone 12 Mini 128GB.
- Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB 5G Dual Sim + fólia, Spigen Rugged Armor tok
- Dolby Atmos / DTS:X hangprojektor HT-G700
- Bomba ár! Lenovo Miix 700-12ISK : m7-6G I 8GB I 256GB SSD I 12" QHD Touch I Cam I W10 I Garancia!