Új hozzászólás Aktív témák
-
gproject
aktív tag
-
BiP
nagyúr
A manuális felülbírálás lehetősége még egy ideig velünk lesz szerintem. Sok-sok tapasztalat és fejben való paradigmaváltásnak kell történnie, hogy elhagyható legyen a kormány, pedálok, stb.
De nem azért, mert szar lenne, hanem csak lehetőségnek, biztosítéknak.
Látható módon fejlődnek az önjáró autók, vezetéssegítők, robotpilóták. Ez bőven több annál, mint hogy szar lenne, csak nem akarják veszni. (még az elektromos autóra is előbb mondanám ezt a jelzőt, pedig arra sem igaz)."Elég annyi hogy egy adot forgalmi helyzetbe a kis számítógép elszámolja magát."
Nyilván mindig van az a váratlan, ritka forgalmi helyzet, amire nincs felkészítve. De már most, ma is jobban kezeli, mint maga az ember. Szóval erős túlzás zsákutcának nevezni.A drónokban és a légtér megtöltésében én pl. sokkal több veszélyt érzek.
(persze idővel meg fog valósulni az is, de az sokkal inkább gyerekcipőben jár). -
bkercso
nagyúr
Egyszerűbb ma a jelzőlámpákat átállítani, mint a több GB/s titkosított kommunikációba így beleszólni, ami majd a kocsik közt lesz.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
BiP
nagyúr
Ritka forgalmi helyzet: neked zöld van, keresztbe jön át a piroson egy platós kamion a piroson át a sávját elhagyva, letarolva a fél útkereszteződést.
Emberi sofőr nem veszi észre, a radar már fél km-ről látja, hogy gáz lesz, inkább megáll, hiába van zöld.Ritka forgalmi helyzet kettő: szemből paraszt előz, te az e lőtted haladó kocsi miatt nem látod, utolsó pillanatban megijedsz, elrántod a kormányt. Pont emiatt pördülsz ki.
Radar látja 5 autóval előre, csökkenti a sebességet (hogy csökkentse a kockázatot), és lehúzodik a sáv szélére, hogy a paraszt elférjen.[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
válasz speed471 #101 üzenetére
Nem tudom, egyben cáfoljam-e vagy témánként.
"Radart lehet zavarni! a gps baszik sok helyen jól működni! "
Többnyire offline a kocsi, de az is tuti le van kezelve, ha bizonyos ideig nem lát GPS-t. Nem fog emiatt a híd közepén megállni."Életképtelen ilyen autó mert a utak nagy %-ban nincs helyesen kiépítve a közlekedés."
Nem életképtelen, csak ez a nehezebben megoldható feladatok közé tartozik. Nyilván képben vannak az autógyártók is, hogy nem csak tesztpályán, hanem a való életben is helyt kell állnia a kocsinak."Ember ember marad igen mi is hibázunk. De sokkal kevesebbet mint egy gép"
Ez szimplán nem igaz, érdemes az eddigi statisztikákat átböngészni. Már most félkészen jobb a vezetési statisztikájuk, mint az átlagembernek."100meg 100 hibája lehet, és egy relé miatt a elektronikában mert épp beragad, vagy elmegy egy ellenállás vagy adott esetben pl a nagy hidegekben minden számítógép be fagy mint a valagam és későn reagál. "
Biztos sincs semmilyen hibatűrése ezeknek a rendszereknek, semmi ilyenre nem készültek fel.
Nagy hidegben a dízel is pöccre indul,a motorolaj sem sűrűbb, a mechanikus motor sosem szarik be, csak amit a gép vezérel. Értem."Mellesleg én nem rántom félre a kormányt és ezért kéne gyakorolni a vezetést. "
Te nem, de 100-ból 99 sofőr igen. 99-en nem járnak el gyakorolni, nem tudnak tudatosan, rendesen megoldani egy váratlan vészhelyzetet, erősen a mázlifaktor dominál. Ennél 100x jobb a gépi sofőr. Már most."Szerintem nem életszerű maga a technika sem itt sem máshol."
Eeehr, wrong!"Ha beülök egy autóba akkor hagy döntsem el én és ítélkezzek mi a jó és mi a rossz."
Alap, hogy felülbírálhatod a rendszert, ha úgy kívánja kedved. Csak hogy hadd döntsd el. (No meg azért, mert alap, hogy az első generációs megoldások mindenképp hibrid megoldások lesznek. Ott a manuális vezérlés lehetősége.
De Te megoldhatod úgy is, hogy alapból nem is veszel ilyen autót még vagy 30 évig."Ezek a önvezetős járműveket kizárólag zárt pályán engedném használni ahol nincs 300 méterenként lámpa kereszteződés gyalogátkelő, biciglis."
Ennél már most jobban vezetnek."Jah tényleg ez a drága autó mi a jó büdös fenét csinálna a melletted közlekedő motorossal biciglisel? "
A forgalom több résztvevőjét _együtt_ kezeli. Csak azért, mert más is ott van, nem fogja letolni sem a motorost, sem a biciKlist nem fogja elütni."Meg szabályoztatni kéne hogy nincs átsunyulás a vizsgán, nincs lefizetés lehetősége hanem igen is meg kellene tanulni vezetni és addig járni oktatásra amíg jól kezeli a ember a autót."
Felébredsz, hogy belelóg a kezed a bilibe. Ezt ma sem tudják megoldani, emberi vezetőkkel, ember vizsgáztatók mellett sem. Gépek esetén legalább a sunyiskodás kockázata kisebb."Számomra nem életszerű..."
Lásd korábbi példa. Nehezebben megoldható feladatok, de nem lehetetlen. Nyilván nem életszerű Lada Niva helyett Lamborghinit venni az erdőre, ahogy önjáró autó sem hegyet járni való.
Mellesleg kiugró őzet előbb lát a gép, mint Te magad.
A múltkor itt a PH-n is volt linkelve egy videó, hogy a gép előbb érzékelte a _majd_ zebrán átsuhanó kerékpárost, mint az fizikailag látható lett volna az emberi sofőr által. (értsd: messziről, takarásból, nagy sebességgel jött a kerékpáros) Így nem is csapta el, pedig a kocsinak lett volna zöld, de megvárta még."Csak még egy példa:"
A Te kocsid lehet, hogy nem jelez a többi felé, de ők észlelik, hogy áll egy kocsi az út szélén (akár nem belátható kanyarban), és aszerint közelíti meg, nem rongyol bele csak azért, mert az ott áll."Visszatérve motorosra, aki kielőz bevág eléd, vajon beijed a autó és félre áll?"
Le lehet kezelni, hogyan reagáljon. Legjobb, ha óvatosan kezeli a közeledő (vagy közel haladó) motorost, és felkészül a manőverre. Amennyiben nincs veszélyhelyzet (értsd: úgy vág be eléd, hogy te megijedsz, de önmagában nem okoz veszélyt), akkor az autó nem ijed meg, megy tovább. Léteznek prediktív rendszerek. (megjósolja, mi a többi jármű "várható" útvonala.)"Jók ezek a autók zárt pályán irányítottan, mint a metró."
Ez is egy fázisa a fejlesztésnek, viszont ezen már pár éve túl vagyunk. Millió km-eket róttak már le ilyen kocsik valós forgalomban, egyelőre jó statisztikákkal.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz speed471 #104 üzenetére
Ne abbol indulj ki, mennnyi auto all elektronikai hibaval a szerelonel.
Mikor en voltam tanulo, rengeteg auto allt mechanikai hibaval a muhehyben.
Tok mindegy miiert all az auto a szerelonel. 10 eves hasznalt auto lesz majd ezekbol is
Ne ertekeld tul az emeberi kepssegeket. Evente 30-40k megyek. Ordas hibak tomkelege. Iranyjelzo, minek? Egy Szirenazo jarmuvet nem tudnak le reagalni! Kanyarodas valami borzalom. Korforgalom katasztrofa. Kerekparosok tul mindenen. Elsobseg adas totalis tudatlanasaga, kinek hol mikor. A tanulovezetot nezzuk mit benazik? Szabalyosan kozlekedik egy szabalytalan forgomba. Szabalyosan kell vizsgaznia egy szabalytalan kornyezetbe. Majd vizsga utan ehhez kell igazodnia. Es ezt mind ember teszi meg. Ha annyival tobbet tudna mint egy robot, akkor a gyartosorokon meg mindig emberek vegeznek a precizios muveleteket. De nem igy van, mert a gep egyes pontokon mar hatekonyabb minden teren. Nem kozlekedes automatizalasa ellen kell kuzdeni, hanem a munkahelyek megtartasaert, hogy robotizacio ne szoritsa ki az elo munkaerot. Minden agazatra igaz ez.
Letrehoztunk egy mesterseges inteligenciat, es ha az ido megengedi akkor tudatara is fog eledni. -
#06658560
törölt tag
válasz speed471 #104 üzenetére
Kamrát? Mondd, melyik évtizedből repültél ide?
Mondd, mióta nem olvasol egy betűt sem a témában? Lásd Google vagy két éve nem csapta el az előtte kóválygó, össze vissza jelzéseket adó kerékpárost a kereszteződésben, vagy most a Tesla a baleset bekövetkezte előtt már fékezett, így nem lett benne érintett híreket? Vagy ugyanígy Tesla, hogy az elé bevágó autónak nem ment neki, hanem lefékezett- ráadásul olyan tempónál, ahol ember nem tudta volna megtenni.
"Ott bukik a dolog hogy hibalehetőségek tárházát lehetne felsorolni, olyan sok a szituáció amit a gép a beleprogramozott módon védd ki a embernek 100 alternatív lehetősége van, amit sokszor nagyon gyorsan letudunk reagálni helyesen."
A tapasztalat ellenben azt mutatja, hogy egyet sem tudnak kiválasztani az emberek.
"Multkor kamion tesztett láttam hogy kifejezetten nekik kiépített utat akarnak hiszen kevésbé balesett veszélyes. De arra ott a vonat mint pl németeknél ahol mindent megoldanak helyben amit csak lehet."
mi van a németeknél és mit oldanak meg helyben?
Javaslom a helyesírást nagyon átnézni, borzalmas olvasni az írásod.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5