Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
Sok sok pelda van megemlitve.. mi lenne ha....
Egy valamit meg kell erteni. Egy onmukodo autonak sokkal tobb adat all rendelkezesere az auto pillanatnyi helyzeterol, allapotarol, mint a vezetonek. Minden rendszer a vezetot segiti. Elertuk azt a szintet, hogy a vezeto lesz a leggyengebb lancszem. Felesleges lazadni. A repuloipar bebizonyitotta, az emberi tenyezo a legnagyobb baleseti tenyezo.
Akinek a vezetes elvezeti faktora kell, mennyen verseny palyara.
Nekem egy borzalmas idopocsekolas, amit sokkal hatekonyabban is tolthetnek.
Evente 300-400 orat toltve vezetessel.
Minden ember mashogyan eli, es erzi a vezetest. Szerintem legalabb 20% al lehetne az energia felhasznalason es a menetidon javitani, ha onmukodo lenne a rendszer.
Az nem merul fel senkiben, minek vannak az utakon 2-300LE autok?
Eg, kis erdekesseg.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Ez a kerdes is tokeletes.
Sajnos Megveszik, es ameddig el lehet adni addig gyartani fogjak.
Vezetni jo voban, ekkora loerovel lehet menni a versenypalyara, mert a szabalyok betartasa mellett semmi ertelmeGyula 84: Miert is nem jo?
bkercso: Igen most meg azok szallnak le. Hamarosan az megszunhet.
A hadiparban hasznalatos dron rendszerekbol sarmazo tapasztalat nem tunik el.
Igen ezt megoldottat ugyesen.
Ez a jelenlegi rendszer csak kezdeti allapot. Mikor mar fejlett allapotba lesz, (ha eljut odaig) akkor mar nem lesz varatlan manover, mert az autok kommunikalnak egymassal.
Ehhez infrastrukualis atalakitas kell. Tabla rendszer esszeru es valos rendszer szinten tartasa. Keresztezodesek rendelteshez alakitasa.....stb
Vannak elonyos dolgok is Nem kell fejben tartani vagy ismerned az adott orszag kreszszabalyzatat.
A Volvo nem csak a proba babakat utotte el, hanem ket uksagirot is
Mindenki sajat rendszert fejleszt. En most szabvanyositanam. Mar lathato mekkora problema lesz az egymas kozotti informacio csere. Persze penzugyi oka van, hogy miert nem.
A felelmet nekem ez okozza. Sok rendszer, mindegyik mukodik onmagaban, de ennyi.
Mintha a repuloiparban minden gyarto sajat helyzetmeghatarozo rendszert hasznalna.
Itt az elo pelda elottuk, es mintha nem is letezne. Ujra fel kell talalni a spanyolviaszt par ev mulva
Persze lehet, erre is megvan az utemterv, de egyenlore jol titkoljak.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Egyszer eljön az az idő, mikor univerzális tábla lesz. ÉS ezáltal a forgalom irányítás tervezés is mobilabb lesz.
Ma elsőbbség adás tábla, holnap kötelező haladási irány lesz belőle. -
csongi
veterán
válasz #06658560 #62 üzenetére
Tablara szukseg lesz. Olyan biztonsagi rendszer amit muszaly megtartani. vannak Motorok kerekparosok is az utakon. Illetve egy onallo auto is vezetheto marad, az emberre szukseg van, csak nem mindegy mikor es mennyire.
Gyula84. Mi vele a baj?
Osszessegeben kell nezni az egesz kozlekedes egy informacio aradat feldologozas-reagalas-es ujabb informacio szuletik belole.
Egybkiterjedt ideghalozatkent kell kezelni. Minel nagyobb a szinkronizacio, annal jobban hatekonyabb.
Egy nagyforgalmu kornyezetben , egy autonak az indokolatlan fekezese megallasa, vagy varatlan savvaltasa kihat a kornyezetere.
USA-ban folyik a forgalom figyeles. Egy rosszul valasztott sav es abbol valo kikanyarodas, tobb kilometeres torlodast is eredmenyez.
Szoval ekkora rendszert az ember keptelen rendesen atgondolni, es annak megfeleloen kozlekedni.
A forgalom nagysaga es a szabalyrndszer atlepi a meg kezelheto szintet. A jelenlegi rendszer annyiszor modosult, hogy generaciok maskepen tudjak a szabalyt Ez szepen kezelhetetlenne valik. Az egyre tobb jarmu pedig egyre hatekonytalanabbul hasznalja az energiat.
Eljutott az ember erre szintre. A kovetkezo lepes ezt megerteni, elfogadni, alkalmazni.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Igen a v8 hangja egy zenemu.
De gyorsulas csak addig elvezheto amig van g-terheles.
Es ez alllo helyzetbol a legnagyobb.
Miutan a venzin motor felvenne a tempot, onnan mar nincs akkora gyorsulas, hogy az erezheto legyen.
Csak a km ora es a kornyezethez valo viszony szolgaltat informacioval, es ad elvezetet.
.
Es pont ebbol fakad a villanymotor varazsa. Ott pakol oda ahol a legnagyobb az elvezeti faktor.
Sosem vezettem ilyet, de a nyomatek egyenletesseget nagyon elveznem. Es az elvezet autozas a kanyarokban ervenyesul, nem pedig az egyenesbe, szamomra.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Igaz.
De en nem beszeltem teslarol.
Amugy el, egyenlore az akksi miatt nagy a tomege. Viszont it van fejlodes, a belso egesu motorok mar nagy ujdonsagot nem hoznak. Inkabb a kulso egysgek fejlodnek. Teljesen jo lenne ez is ha meg 80%al lehetne novelni a hatasfokot.Amugy a roadstar 1.7t
Mustang 1.7tA lent ebredo egyenletes ero miatt jobban elvezheto egy serpentinezes.
De ez fugg meg futomutol gumiktol sulyelosztasol ...stb
Csupan az agragat ehhez meg nem elegendo.BIP:
" Léteznek prediktív rendszerek. (megjósolja, mi a többi jármű "várható" útvonala.)"
Pontosan. Es amikor mukodni kezd a rendszer, ezeknek a szamolasoknak a kapacitasa felszabadul.
Szamomra is ez emeszti fel a legtobb energiat. Kitalani elore kalkulalni mit fog tenni a tobbi vezeto.
Fekez a keresztezodes elott.
Miert lassit vajon?
Mert fosik? mert majd valamelyik iranyba kanyarodik? (99%ban xarul kanyarodnak, mind vezetes technikailag, mint kozlekedes szempontjabol.)
A kanyarodas hazankban a toatis kornyezet szennyezo manoverek koze tartozik.
Azok akik itt azt allitjak mennyivel jobbak mint egy automatizalt rendszer, ugy vereznenek el egy öko teszten mint a sicc.
A kozlekedes a21. szazadban a legnagyobb szocializalodasi pont. Kishazankba megrekedtunk a szabalyok es erzesek, erkolcsok haromszogebe.
Inteligensek vagyunk, de uninteligencia is jelen van, ezert allando konfliktus lesz[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz speed471 #104 üzenetére
Ne abbol indulj ki, mennnyi auto all elektronikai hibaval a szerelonel.
Mikor en voltam tanulo, rengeteg auto allt mechanikai hibaval a muhehyben.
Tok mindegy miiert all az auto a szerelonel. 10 eves hasznalt auto lesz majd ezekbol is
Ne ertekeld tul az emeberi kepssegeket. Evente 30-40k megyek. Ordas hibak tomkelege. Iranyjelzo, minek? Egy Szirenazo jarmuvet nem tudnak le reagalni! Kanyarodas valami borzalom. Korforgalom katasztrofa. Kerekparosok tul mindenen. Elsobseg adas totalis tudatlanasaga, kinek hol mikor. A tanulovezetot nezzuk mit benazik? Szabalyosan kozlekedik egy szabalytalan forgomba. Szabalyosan kell vizsgaznia egy szabalytalan kornyezetbe. Majd vizsga utan ehhez kell igazodnia. Es ezt mind ember teszi meg. Ha annyival tobbet tudna mint egy robot, akkor a gyartosorokon meg mindig emberek vegeznek a precizios muveleteket. De nem igy van, mert a gep egyes pontokon mar hatekonyabb minden teren. Nem kozlekedes automatizalasa ellen kell kuzdeni, hanem a munkahelyek megtartasaert, hogy robotizacio ne szoritsa ki az elo munkaerot. Minden agazatra igaz ez.
Letrehoztunk egy mesterseges inteligenciat, es ha az ido megengedi akkor tudatara is fog eledni. -
csongi
veterán
Az ember a legfontosabb ez nem is kérdés.
De legalább annyi hirtelen bekövetkező egészség változás állhat fel, amit nem tud le reagálni, és balesettel végződik.
Csak az egyik, ami legtöbbet bekövetkezhet az elalvás, és máris helyére kerülhet ki vagy mi hibázhat a legtöbbet. -
csongi
veterán
Egy biztos. Nem veletlen foglalkoznak a projektekkel, es idovel kiderul eletkepes e vagy sem.
De inkabb eletkepes mint nem. .
Ha bolygo engedi es a jelenlegi kozlekedes a foldunkon bovulni fog, foleg a felzarkozo nemzeteknel, akkor bizony, isszonyat nagy szukseg lesz erre.
Csak egy elo pleda, itt lent delen, rengeteg a Roman kamionos, amig nem volt elkwrulo gyuru, addig a varoson haladtak at. Minden nap volt egy vagy ket baleset miattuk.
Most kint kozlekdnek a palyan, itt kevesebb gond van veluk, de igy is borzalmasak.
Ahogy atmegyunk Osztrak vagy Nemet oldarra ott mar mi is borzalmasak vagyunk
Mar csak az adott orszag kozlekedesi szabalyaihoz valo auotomatikus igazodas sokat szamitana.
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Háztartási gépek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Elemlámpa, zseblámpa
- Xbox tulajok OFF topicja
- GTA VI
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5