Új hozzászólás Aktív témák
-
bkercso
nagyúr
válasz Alchemist #10 üzenetére
Ja: Ha ónosesőriasztás lesz Bp-en érvényben, akkor nem csak ott lesz lépésben haladás, ahol tényleg esik is, hanem az egész megyében. Szerintem az időjárási viszonyokat /tapadás, láthatóság) részben mérni is fogják, nem csak adatbázisból szedik.
Loveless: Zsigulit ma olcsóbban kap az ifjúság, mint régen, és parkolók is vannak/lesznek. Cserébe a jövőben a félős/ügyetlenebb
hölgyeknekembereknek sem kell lemondaniuk az autózásról vagy taxira kidobni minden pénzüket.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz Alchemist #15 üzenetére
Sok a lehetőség. Kanyarban a kormány hirtelen alászedésével lassulás nélkül lehet tapadást mérni, majd gyorsan újra ívbe rakni, hogy megtapadjon. Így rendszeresen ellenőrizhető lenne a tapadás. Vagy egy-egy fékutat megnyújtani és megcsúsztatni a kereket.
Ködből előbukkanó tárgyaknál megjósolható a láthatóság is, ahogyan azt az ember is teszi. Ezek még mind kifejlesztésre várnak, ma még csak nagyon a felszínt kapargatja szerintem a technika az emberi érzékeléshez képest.Én inkább az assisted driving-ban látom a jövőt: az ember vezet, de segíti őt a gép. Kerszteződésnél lámpa helyett automatikus mikrofékezésekkel kikerülhetik egymást így az autók és a többi előnyről sem kell lemondani. Ha meg az ember nem akar vezetni, akkor marad a szuperóvatos tötymörgés.
Remélem, nem veszik ki a kormány és a pedál minden kocsiból![ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz #06658560 #20 üzenetére
Igen, de csak akkor tud tapadást mérni, ha csúszik a kerék. Kanyarban kevésbé venni észre szerintem, da direkt tapadásmérési szándékkal idézünk elő csúszást, hogy felmérjük az útviszinyokat, ezt állítottam csupán.
Az ESP is assisted driving rendszer. Az szerintem jó, ha ezeket a rendszereket elterjesztik és kiegészítik kamerás megfigyelővel, jelzőlámpafigyelővel balesetmegelőzés, sofőrelalvás-érzékelés stb. céljából, de ez szerintem még akkor is messze van az önvezetés elterjedésétől, ha a google autói kevés balesetet szenvednek.
Még a cikkben is azt írják, hogy kell 5 év, mire megjelennek az utakon az ilyen kocsik. A mai fejlesztési tempó mellett ez azért nagy idő. És gyanítom, hogy ködben vagy ónos esőben nem fogják javasolni a használatát, ahogy az orosz utakon sem.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Ez extrém, az ilyet biztosítással lehet kivédeni.
Tegyük fel, hogy nincs lámpa és nem parkol senki, viszont te be akarsz kanyarodni a jeges rész után. Ha az autó érzékeli is a jeget, nem lassít, mert nem indexelsz (éjszaka, üres úton ugyebár minek az). A jeges részen kezdesz fékezni, így nem tudsz eléggé lelassulni a kanyarhoz. Akkor ne engedjen bekanyarodni, ha mégis be akarnál, mert úgy ítáled, hogy még sikerülne? Ez szintén egy újabb kivédhetetlen eset...[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Egyre magasabb szinten vezérli a PC. Már most is helyetted állít kismillió dolgot, sőt helyetted is vált. A jövőben az uticélt, esetleg az útvonalat továbbra is ember fogja megmondani - taxinál ma is csak ennyit tehetsz. A kérdés csak az, reális-e, hogy a jelenlegi technikával kiváltható az ember.
Amúgy ezzel nyilván az autózás is átalakul: egy robot olcsóbb lehet, mint egy sofőr, így a közösségi autózás megújulhat, valamint az is bérelhet autót, aki nem tud vezetni. Nyugdíjasok kedvezményesen bérelhetnek, állami támogatással, betegek meg rászorulók pedig ingyen. stb stb.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Leszállni a pilóta szokott, főleg szélben, nem véletlenül. Amikor a múltkor kijöttek elém a mellékutcából, egy kb. 2 másodperces kikerülési manőver során elég sok döntést hoztam meg. Láttam, hogy nekicsúsznék annak az ügyesnek, és azt is, hogy a parkolórészen a járdaszegély szinte nulla magasságú, így felmenekültem. A murván, már a másik irányba csúszva láttam, hogy nekicsúsznék a parkoló autóknak, noha a szembesáv televolt, mégis inkább visszamentem a saját sávomba, kikerülve a delikvenst és ügyelve, hogy a szembejövőket ne találjam el. Az épp arrajáró rendőr is megdícsérte a manővert, miután leállított minket.
Kb. 2 másodperc lehetett az egész. nem mondom, hogy bármikor újra sikerülne, de amíg az önfékező Volvo elüti a próbababát, addig nincs sok bizalmam, na.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz #82729984 #53 üzenetére
enélkül majd ott másik országban nem ismeri fel a táblát, nem tud kommunikálni az ottani beépített vezetés segítő rendszerekkel stb
Akkor nem terjed el a mostani autókkal szemben. Ennyi. Szerintem.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Szét kell szerintem választani az önvezető autó és az "okosforgalom" fejlesztését, bár nyilván valamennyire párhuzamosan halad a kettő. Utóbbinál elengedhetetlenek a szabványok, mivel az autók egymással kommunikálnak majd, valamint mindegyik ugyan azzal a környező infrastruktúrával (okosjelzőlámpák stb.). Jó nagy katyvasz lesz ebből is, akárcsak a dolgok internetéből (támadhatóság stb.). A jövő terroristái nagyrészt programozók lesznek...
Egyébként az egészben az a nehéz, , hogy a régi (jelenlegi) rendszer érvényessége mellett kell kialakítani. 0-ról nyilván könnyebb lenne felépíteni. Hasonló ez, mint a LED-lámpa. Élettartama miatt egybeépíthető lenne a lámpatesttel a lámpa, de mivel csak az USÁ-ban 100 millió Edison-foglalat van, így elterjedtek a becsavarhatós LED-lámpák.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
a lámpaszinkronon hamar megtanulják az ott rendszeresen közlekedők. emiatt a forgalom annyival megy, amennyivel hagyják.
Pont ezért kell az okosforgalmat az önvezető kocsival együtt fejleszteni. Ha elterjed, nem fog senki gyorsabban menni, mégis hamarabb célba ér. Minél kevesebb hagyományos autó lesz, annál hamarabb. Elméletben. Aztán kíváncsian várom a meglepetéseket...
De a dugókerülés stb. tényleg jobb lehet majd, ha jobban összehangolt lesz.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Értettem. Erre mondtam, hogy valószínűleg az ameriaki okosautó tesz majd erre a balkáni szokásunkra. Minél több ilyen autó lesz, annál hamarabb leül majd újra a rendőrség és a közútkezelő meetingelni egy újabbat a problémáról, mert addigra lehet, hogy más forgalomszervezési szokás válik hatékonyabbá, az okos autók nyitotta új lehetőségek miatt...
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Azt is emberek mutatták be a nagyközönségnek, meg a google autót is, tehát ilyen szempontból ugyan az a helyzet: azt hiszik, megoldottak egy problámát, de valójában ki tudja.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Egyszerűbb ma a jelzőlámpákat átállítani, mint a több GB/s titkosított kommunikációba így beleszólni, ami majd a kocsik közt lesz.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz fordfairlane #87 üzenetére
"GROUND SPEED" a sebességmérőn
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz fordfairlane #98 üzenetére
Aha! Mindig tanulok. Bár itt nem látok ilyet.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz Cathfaern #122 üzenetére
Csakhogy a gépet be is kell tanítani. Ha ezt megtörténne, nem vitatom, hogy életképes lenne a gépautó az összetett helyzetekben is. De a heurisztikához adatok kellenek. A Google pl. képek keresésére azért tud ilyet illeszteni, mert sok képkeresésről van információja. Ha az okosautóba heurisztikát akarnának tenni, akkor a butaautókba adatgyűjtő rendszert kellene építeni szerintem.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz Cathfaern #126 üzenetére
Ez biztos igaz amúgy. Ahogy az is, hogy a sofőrök jelentős részénél már most ügyesebb lehet a gép. Egy kis része a sofőröknek viszont még jó ideig nem fog lemondani arról, hogy maga vezessen, mert élvezi, mert megvan a fogékonységa és ügyessége hozzá. És nem is kell annyit vezetnie, hogy unja.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- EA Sports WRC '23
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Trollok komolyan
- HTPC (házimozi PC) topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari