Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz BiP #58 üzenetére

    Mivel véges számú beszállító van, így elég nehéz lenne különböző rendszereket kialakítani. Illetve funkció szempontjából eléggé mindegy, hogy miképp működik A vagy B gyártó megoldása, a tábla ugyanaz, amit fel kell ismernie.

  • bkercso

    nagyúr

    válasz BiP #58 üzenetére

    Szét kell szerintem választani az önvezető autó és az "okosforgalom" fejlesztését, bár nyilván valamennyire párhuzamosan halad a kettő. Utóbbinál elengedhetetlenek a szabványok, mivel az autók egymással kommunikálnak majd, valamint mindegyik ugyan azzal a környező infrastruktúrával (okosjelzőlámpák stb.). Jó nagy katyvasz lesz ebből is, akárcsak a dolgok internetéből (támadhatóság stb.). ;] A jövő terroristái nagyrészt programozók lesznek... :F

    Egyébként az egészben az a nehéz, , hogy a régi (jelenlegi) rendszer érvényessége mellett kell kialakítani. 0-ról nyilván könnyebb lenne felépíteni. Hasonló ez, mint a LED-lámpa. Élettartama miatt egybeépíthető lenne a lámpatesttel a lámpa, de mivel csak az USÁ-ban 100 millió Edison-foglalat van, így elterjedtek a becsavarhatós LED-lámpák.

    [ Szerkesztve ]

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • speed471

    aktív tag

    válasz BiP #63 üzenetére

    Így igaz! Meg hát azért meghagynám a kormányt, váltót a autókban hiszen ez csak egy számítógép! Napjainkban is pl rengeteg lift nem működik helyesen és ha a autóba be hal egy elektronika már a-ból b-be nem lehet eljutni! Vegyük pl a autómata váltót van hozzá szerencsém és mikor gondol egyett sem előre se hátra meg áll a forgalom közepén azt szevasz :DDD Eltolni nem lehet! Vontatni nem lehet főleg ha váltó ragad le.

    Nem beszélve a kismiló kis utcáról és terepesebb hegyi utakról ahol aztán semmi tábla nincs csak gödör-gödörhátán. Elég annyi hogy egy adot forgalmi helyzetbe a kis számítógép elszámolja magát. Szerintem nem életképes csak túl sok lovét nyomtak bele és nem akarják lenyelni a békát. Majd megy a sülyesztőbe pár adott balesett után. bár mint írtam addigra előrébb fognak tartani a drónok szerintem!
    Iszonyat forgalom kimélő lenne ha légterünket is elkezdenénk kihasználni.

    Egyéni véleményt írtam kinek papp kinek né :)

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

  • speed471

    aktív tag

    válasz BiP #66 üzenetére

    Ritka forgalmi helyzet?? Vagy keveset vezetsz, vagy no koment... :)

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

  • speed471

    aktív tag

    válasz BiP #100 üzenetére

    Radart lehet zavarni! a gps baszik sok helyen jól működni! ha hibázik a gép csak 1szer a 1000 helyzetből beléd rongyolnak hátulról, oldalról szemből! A én életemet ne gép határozza meg. Rengeteg olyan helyen mászkálok ahol vagy elvan hanyagolva a tábla, vagy nincs :U mit csinál a okos autód? sárgára vált a lámpa alatta vagyok én gázt nyomok a gép hibázhat satuzik belecsusszan a kereszteződésbe. Életképtelen ilyen autó mert a utak nagy %-ban nincs helyesen kiépítve a közlekedés.

    Ember ember marad igen mi is hibázunk. De sokkal kevesebbet mint egy gép aminek 100meg 100 hibája lehet, és egy relé miatt a elektronikában mert épp beragad, vagy elmegy egy ellenállás vagy adott esetben pl a nagy hidegekben minden számítógép be fagy mint a valagam és későn reagál. nyáron pl toyota corrola automata, melege lett kidobta a váltót üresbe a kereszteződés közepén, eltolni se tudod!! Addig játszottam vele még észhez tért nagy nehezen. Egy számítógép meg annyi hibát fel tud mutatni. Mellesleg én nem rántom félre a kormányt és ezért kéne gyakorolni a vezetést. Ha pl sárga a lámpa és meg tudnék állni de mögöttem lévő toll inkább vagy átmegyek rajta vagy sávot váltok és ő hagy menjen.

    Szerintem nem életszerű maga a technika sem itt sem máshol.
    Ha beülök egy autóba akkor hagy döntsem el én és ítélkezzek mi a jó és mi a rossz.

    Ezek a önvezetős járműveket kizárólag zárt pályán engedném használni ahol nincs 300 méterenként lámpa kereszteződés gyalogátkelő, biciglis.

    Jah tényleg ez a drága autó mi a jó büdös fenét csinálna a melletted közlekedő motorossal biciglisel? Megáll és letolja mert jön egy balról miközben szemből is jönnek esetleg egy előzés közepette? Talán először a bicigliseken kéne megtanítani hogy zebrán nem tekerünk át hanem leszállunk! A autósokat meg arra hogy egy 50ccm robogót nem toljuk le a útról ami össz vissz 82kg és a szél dobálja lehet azért nem megy a szélén vele.

    Meg szabályoztatni kéne hogy nincs átsunyulás a vizsgán, nincs lefizetés lehetősége hanem igen is meg kellene tanulni vezetni és addig járni oktatásra amíg jól kezeli a ember a autót.

    Számomra nem életszerű amikor kijárok 1 hónapba 50 telephelyre olyan utakon ahol egyirányú, híd, patak ,domb, bucka, macska, kis kakas, néha befigyel egy őz, nuku tábla. De ha még lenne is akkor sem.

    Csak még egy példa: mész fel kis autódal dobogókőre kanyargós utakon egyszer csak kiszalad eléd egy őz (vagy szimplán be hal a autód).. Nem jelez a többi autó felé. Állsz a út közepén, átlagba 90km/h val száguldoznak a motorosok és a vaddisznók de tegyük fel csak ilyen önvezetős autó megy arra! nem látja hogy te ott barangolsz mivel pl behalt a elektronikád. Jelen esetben manuálisan tudok fékezni. Azt se tartom jónak hogy fél önvezető legyen mert a ember nem összpontosít kis autójára.

    Visszatérve motorosra, aki kielőz bevág eléd, vajon beijed a autó és félre áll? ;]
    Vagy 2025 nem akarnak motoros forgalmat ami kizárt meg az is hogy önvezető legyen.

    Jók ezek a autók zárt pályán irányítottan, mint a metró.

    Nah sorry részemről kiveséztem a témát. :R

    [ Szerkesztve ]

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

  • speed471

    aktív tag

    válasz BiP #102 üzenetére

    Vak vezet világtalant mint írtam kiveséztem! Melesleg hogy jön ide a diesel? Diesel kamráit beizítja és? Nyilvan nem akor hal be a elektronika amikor indítasz. :) amúgy pl a én astrám hajlamos olyan hibába esni hogy nem indúl igaz rájöttem a megoldására de ez csak egy gép. Menny légyszives fel pilisvörösvára néz be a autóvillamossági szakember udvarába milyen és mennyi idős autók álnak bent elektronikai hibával.

    Nem nehéz megoldani hanem lehetetlen hogy tökéletesen működjön. Ott bukik a dolog hogy hibalehetőségek tárházát lehetne felsorolni, olyan sok a szituáció amit a gép a beleprogramozott módon védd ki a embernek 100 alternatív lehetősége van, amit sokszor nagyon gyorsan letudunk reagálni helyesen.

    Ennek a híve vagy ne éld ebbe a rendszerbe bele magad maximum ilyen autóknak kiépített utakon foglyák hasznalni. Nem mellesleg nagyon sok ember vesz használt 10éves autót mert a újjabbra nem telik.

    Multkor kamion tesztett láttam hogy kifejezetten nekik kiépített utat akarnak hiszen kevésbé balesett veszélyes. De arra ott a vonat mint pl németeknél ahol mindent megoldanak helyben amit csak lehet.

    En imádom a robotokan és nagyon sajnálom hogy a lustaság felé kanyarodunk el élet képes okos emberek élnek a földön nem hiszem azt hogy ilyen mértékben elkéne kényesedni hogy mindent robotok csináljanak más egy olyan ember aki rá van szorúlva meg az is aki feltud állni pl egy csésze kávéért.

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

  • speed471

    aktív tag

    válasz BiP #113 üzenetére

    Én voltam a mocis tudom hogy egy fasz volt nyáron a forgalom miatt szeretek motorozni :R
    Amúgy én se kötekedek csak sok hibás eszközel találkozok.

    Miért ne lehetne szét választani? Nyilván nem lehet 100%-ra mindenhol de lehetne "szelektálni" alagutakat építeni és Budakalászon nem kelett volna jobbra vinni a forgalmat bele a körforgalomba hanem egybő M0 azt csók.

    Én is szeretem a modern technikákat de abszolút nem hozz lázba hogy más vezessen! Sőt mi élvezet van benne..... :)

    [ Szerkesztve ]

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

Új hozzászólás Aktív témák