Új hozzászólás Aktív témák

  • speed471

    aktív tag

    válasz BiP #100 üzenetére

    Radart lehet zavarni! a gps baszik sok helyen jól működni! ha hibázik a gép csak 1szer a 1000 helyzetből beléd rongyolnak hátulról, oldalról szemből! A én életemet ne gép határozza meg. Rengeteg olyan helyen mászkálok ahol vagy elvan hanyagolva a tábla, vagy nincs :U mit csinál a okos autód? sárgára vált a lámpa alatta vagyok én gázt nyomok a gép hibázhat satuzik belecsusszan a kereszteződésbe. Életképtelen ilyen autó mert a utak nagy %-ban nincs helyesen kiépítve a közlekedés.

    Ember ember marad igen mi is hibázunk. De sokkal kevesebbet mint egy gép aminek 100meg 100 hibája lehet, és egy relé miatt a elektronikában mert épp beragad, vagy elmegy egy ellenállás vagy adott esetben pl a nagy hidegekben minden számítógép be fagy mint a valagam és későn reagál. nyáron pl toyota corrola automata, melege lett kidobta a váltót üresbe a kereszteződés közepén, eltolni se tudod!! Addig játszottam vele még észhez tért nagy nehezen. Egy számítógép meg annyi hibát fel tud mutatni. Mellesleg én nem rántom félre a kormányt és ezért kéne gyakorolni a vezetést. Ha pl sárga a lámpa és meg tudnék állni de mögöttem lévő toll inkább vagy átmegyek rajta vagy sávot váltok és ő hagy menjen.

    Szerintem nem életszerű maga a technika sem itt sem máshol.
    Ha beülök egy autóba akkor hagy döntsem el én és ítélkezzek mi a jó és mi a rossz.

    Ezek a önvezetős járműveket kizárólag zárt pályán engedném használni ahol nincs 300 méterenként lámpa kereszteződés gyalogátkelő, biciglis.

    Jah tényleg ez a drága autó mi a jó büdös fenét csinálna a melletted közlekedő motorossal biciglisel? Megáll és letolja mert jön egy balról miközben szemből is jönnek esetleg egy előzés közepette? Talán először a bicigliseken kéne megtanítani hogy zebrán nem tekerünk át hanem leszállunk! A autósokat meg arra hogy egy 50ccm robogót nem toljuk le a útról ami össz vissz 82kg és a szél dobálja lehet azért nem megy a szélén vele.

    Meg szabályoztatni kéne hogy nincs átsunyulás a vizsgán, nincs lefizetés lehetősége hanem igen is meg kellene tanulni vezetni és addig járni oktatásra amíg jól kezeli a ember a autót.

    Számomra nem életszerű amikor kijárok 1 hónapba 50 telephelyre olyan utakon ahol egyirányú, híd, patak ,domb, bucka, macska, kis kakas, néha befigyel egy őz, nuku tábla. De ha még lenne is akkor sem.

    Csak még egy példa: mész fel kis autódal dobogókőre kanyargós utakon egyszer csak kiszalad eléd egy őz (vagy szimplán be hal a autód).. Nem jelez a többi autó felé. Állsz a út közepén, átlagba 90km/h val száguldoznak a motorosok és a vaddisznók de tegyük fel csak ilyen önvezetős autó megy arra! nem látja hogy te ott barangolsz mivel pl behalt a elektronikád. Jelen esetben manuálisan tudok fékezni. Azt se tartom jónak hogy fél önvezető legyen mert a ember nem összpontosít kis autójára.

    Visszatérve motorosra, aki kielőz bevág eléd, vajon beijed a autó és félre áll? ;]
    Vagy 2025 nem akarnak motoros forgalmat ami kizárt meg az is hogy önvezető legyen.

    Jók ezek a autók zárt pályán irányítottan, mint a metró.

    Nah sorry részemről kiveséztem a témát. :R

    [ Szerkesztve ]

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

  • BiP

    nagyúr

    válasz speed471 #101 üzenetére

    Nem tudom, egyben cáfoljam-e vagy témánként.

    "Radart lehet zavarni! a gps baszik sok helyen jól működni! "
    Többnyire offline a kocsi, de az is tuti le van kezelve, ha bizonyos ideig nem lát GPS-t. Nem fog emiatt a híd közepén megállni.

    "Életképtelen ilyen autó mert a utak nagy %-ban nincs helyesen kiépítve a közlekedés."
    Nem életképtelen, csak ez a nehezebben megoldható feladatok közé tartozik. Nyilván képben vannak az autógyártók is, hogy nem csak tesztpályán, hanem a való életben is helyt kell állnia a kocsinak.

    "Ember ember marad igen mi is hibázunk. De sokkal kevesebbet mint egy gép"
    Ez szimplán nem igaz, érdemes az eddigi statisztikákat átböngészni. Már most félkészen jobb a vezetési statisztikájuk, mint az átlagembernek.

    "100meg 100 hibája lehet, és egy relé miatt a elektronikában mert épp beragad, vagy elmegy egy ellenállás vagy adott esetben pl a nagy hidegekben minden számítógép be fagy mint a valagam és későn reagál. "
    Biztos sincs semmilyen hibatűrése ezeknek a rendszereknek, semmi ilyenre nem készültek fel.
    Nagy hidegben a dízel is pöccre indul,a motorolaj sem sűrűbb, a mechanikus motor sosem szarik be, csak amit a gép vezérel. Értem.

    "Mellesleg én nem rántom félre a kormányt és ezért kéne gyakorolni a vezetést. "
    Te nem, de 100-ból 99 sofőr igen. 99-en nem járnak el gyakorolni, nem tudnak tudatosan, rendesen megoldani egy váratlan vészhelyzetet, erősen a mázlifaktor dominál. Ennél 100x jobb a gépi sofőr. Már most.

    "Szerintem nem életszerű maga a technika sem itt sem máshol."
    Eeehr, wrong!

    "Ha beülök egy autóba akkor hagy döntsem el én és ítélkezzek mi a jó és mi a rossz."
    Alap, hogy felülbírálhatod a rendszert, ha úgy kívánja kedved. Csak hogy hadd döntsd el. (No meg azért, mert alap, hogy az első generációs megoldások mindenképp hibrid megoldások lesznek. Ott a manuális vezérlés lehetősége.
    De Te megoldhatod úgy is, hogy alapból nem is veszel ilyen autót még vagy 30 évig.

    "Ezek a önvezetős járműveket kizárólag zárt pályán engedném használni ahol nincs 300 méterenként lámpa kereszteződés gyalogátkelő, biciglis."
    Ennél már most jobban vezetnek.

    "Jah tényleg ez a drága autó mi a jó büdös fenét csinálna a melletted közlekedő motorossal biciglisel? "
    A forgalom több résztvevőjét _együtt_ kezeli. Csak azért, mert más is ott van, nem fogja letolni sem a motorost, sem a biciKlist nem fogja elütni.

    "Meg szabályoztatni kéne hogy nincs átsunyulás a vizsgán, nincs lefizetés lehetősége hanem igen is meg kellene tanulni vezetni és addig járni oktatásra amíg jól kezeli a ember a autót."
    Felébredsz, hogy belelóg a kezed a bilibe. Ezt ma sem tudják megoldani, emberi vezetőkkel, ember vizsgáztatók mellett sem. Gépek esetén legalább a sunyiskodás kockázata kisebb.

    "Számomra nem életszerű..."
    Lásd korábbi példa. Nehezebben megoldható feladatok, de nem lehetetlen. Nyilván nem életszerű Lada Niva helyett Lamborghinit venni az erdőre, ahogy önjáró autó sem hegyet járni való.
    Mellesleg kiugró őzet előbb lát a gép, mint Te magad.
    A múltkor itt a PH-n is volt linkelve egy videó, hogy a gép előbb érzékelte a _majd_ zebrán átsuhanó kerékpárost, mint az fizikailag látható lett volna az emberi sofőr által. (értsd: messziről, takarásból, nagy sebességgel jött a kerékpáros) Így nem is csapta el, pedig a kocsinak lett volna zöld, de megvárta még.

    "Csak még egy példa:"
    A Te kocsid lehet, hogy nem jelez a többi felé, de ők észlelik, hogy áll egy kocsi az út szélén (akár nem belátható kanyarban), és aszerint közelíti meg, nem rongyol bele csak azért, mert az ott áll.

    "Visszatérve motorosra, aki kielőz bevág eléd, vajon beijed a autó és félre áll?"
    Le lehet kezelni, hogyan reagáljon. Legjobb, ha óvatosan kezeli a közeledő (vagy közel haladó) motorost, és felkészül a manőverre. Amennyiben nincs veszélyhelyzet (értsd: úgy vág be eléd, hogy te megijedsz, de önmagában nem okoz veszélyt), akkor az autó nem ijed meg, megy tovább. Léteznek prediktív rendszerek. (megjósolja, mi a többi jármű "várható" útvonala.)

    "Jók ezek a autók zárt pályán irányítottan, mint a metró."
    Ez is egy fázisa a fejlesztésnek, viszont ezen már pár éve túl vagyunk. Millió km-eket róttak már le ilyen kocsik valós forgalomban, egyelőre jó statisztikákkal.

    [ Szerkesztve ]

  • csongi

    veterán

    válasz bambano #95 üzenetére

    Igaz.
    De en nem beszeltem teslarol. :)
    Amugy el, egyenlore az akksi miatt nagy a tomege. Viszont it van fejlodes, a belso egesu motorok mar nagy ujdonsagot nem hoznak. Inkabb a kulso egysgek fejlodnek. Teljesen jo lenne ez is ha meg 80%al lehetne novelni a hatasfokot.

    Amugy a roadstar 1.7t
    Mustang 1.7t

    A lent ebredo egyenletes ero miatt jobban elvezheto egy serpentinezes. :)
    De ez fugg meg futomutol gumiktol sulyelosztasol ...stb
    Csupan az agragat ehhez meg nem elegendo. :)

    BIP:
    " Léteznek prediktív rendszerek. (megjósolja, mi a többi jármű "várható" útvonala.)"
    Pontosan. Es amikor mukodni kezd a rendszer, ezeknek a szamolasoknak a kapacitasa felszabadul.
    Szamomra is ez emeszti fel a legtobb energiat. Kitalani elore kalkulalni mit fog tenni a tobbi vezeto.
    Fekez a keresztezodes elott.
    Miert lassit vajon?
    Mert fosik? mert majd valamelyik iranyba kanyarodik? (99%ban xarul kanyarodnak, mind vezetes technikailag, mint kozlekedes szempontjabol.)
    A kanyarodas hazankban a toatis kornyezet szennyezo manoverek koze tartozik.
    Azok akik itt azt allitjak mennyivel jobbak mint egy automatizalt rendszer, ugy vereznenek el egy öko teszten mint a sicc.
    A kozlekedes a21. szazadban a legnagyobb szocializalodasi pont. Kishazankba megrekedtunk a szabalyok es erzesek, erkolcsok haromszogebe.
    Inteligensek vagyunk, de uninteligencia is jelen van, ezert allando konfliktus lesz :)

    [ Szerkesztve ]

  • speed471

    aktív tag

    válasz BiP #102 üzenetére

    Vak vezet világtalant mint írtam kiveséztem! Melesleg hogy jön ide a diesel? Diesel kamráit beizítja és? Nyilvan nem akor hal be a elektronika amikor indítasz. :) amúgy pl a én astrám hajlamos olyan hibába esni hogy nem indúl igaz rájöttem a megoldására de ez csak egy gép. Menny légyszives fel pilisvörösvára néz be a autóvillamossági szakember udvarába milyen és mennyi idős autók álnak bent elektronikai hibával.

    Nem nehéz megoldani hanem lehetetlen hogy tökéletesen működjön. Ott bukik a dolog hogy hibalehetőségek tárházát lehetne felsorolni, olyan sok a szituáció amit a gép a beleprogramozott módon védd ki a embernek 100 alternatív lehetősége van, amit sokszor nagyon gyorsan letudunk reagálni helyesen.

    Ennek a híve vagy ne éld ebbe a rendszerbe bele magad maximum ilyen autóknak kiépített utakon foglyák hasznalni. Nem mellesleg nagyon sok ember vesz használt 10éves autót mert a újjabbra nem telik.

    Multkor kamion tesztett láttam hogy kifejezetten nekik kiépített utat akarnak hiszen kevésbé balesett veszélyes. De arra ott a vonat mint pl németeknél ahol mindent megoldanak helyben amit csak lehet.

    En imádom a robotokan és nagyon sajnálom hogy a lustaság felé kanyarodunk el élet képes okos emberek élnek a földön nem hiszem azt hogy ilyen mértékben elkéne kényesedni hogy mindent robotok csináljanak más egy olyan ember aki rá van szorúlva meg az is aki feltud állni pl egy csésze kávéért.

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

  • speed471

    aktív tag

    Amúgy még ami még eszembe jutott hogy talan elöször a közlekedést kéne hatékonyabbá tenni pl a vasút hév vonat kis pista ne keresztezék egymast. Hévnél/vonatnál ott a Érdi példa alagút van sokkal gyorsabb a közlekedés. De pl a megyeri hídnál iszonyat elrontották a körforgalmat meg az egész úgy ahogy van nagy szxr egy 7 éves kölök ügyesebben megoldotta volna ezért ér minket annyi stressz állsz a dugóba nézel ki a buksidból és elgondolgodsz melyik barom miatt van ez, nyáron jobb a motor igaz már páran elütöttek mert nem használja a tükröt.
    Kényelmesen megyeg 60km/h val a belaő sávban egyszer csak jön egy furgon mögötte egy krossz moci miatta furgon sávot vált és ramtolja a kormányt majd elmegy. Mindig azt mondtam ha ilyen komoly tecnikán gondolgodnak elöször válaszák el motors/autós /biciglis. És adott főutakat normálisa kéne megcsinálni. Minden évben Budapest fel van túrva és mire befelyezik kezdhetik előlről. :(((

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

  • Mr X

    veterán

    válasz speed471 #104 üzenetére

    Te tényleg hiszel abban, hogy jobb a problémamegoldó képességed, mint egy ilyen rendszernek?

    [ Szerkesztve ]

  • csongi

    veterán

    válasz speed471 #104 üzenetére

    Ne abbol indulj ki, mennnyi auto all elektronikai hibaval a szerelonel.
    Mikor en voltam tanulo, rengeteg auto allt mechanikai hibaval a muhehyben.
    Tok mindegy miiert all az auto a szerelonel. 10 eves hasznalt auto lesz majd ezekbol is :)
    Ne ertekeld tul az emeberi kepssegeket. Evente 30-40k megyek. Ordas hibak tomkelege. Iranyjelzo, minek? Egy Szirenazo jarmuvet nem tudnak le reagalni! Kanyarodas valami borzalom. Korforgalom katasztrofa. Kerekparosok tul mindenen. Elsobseg adas totalis tudatlanasaga, kinek hol mikor. A tanulovezetot nezzuk mit benazik? Szabalyosan kozlekedik egy szabalytalan forgomba. Szabalyosan kell vizsgaznia egy szabalytalan kornyezetbe. Majd vizsga utan ehhez kell igazodnia. Es ezt mind ember teszi meg. Ha annyival tobbet tudna mint egy robot, akkor a gyartosorokon meg mindig emberek vegeznek a precizios muveleteket. De nem igy van, mert a gep egyes pontokon mar hatekonyabb minden teren. Nem kozlekedes automatizalasa ellen kell kuzdeni, hanem a munkahelyek megtartasaert, hogy robotizacio ne szoritsa ki az elo munkaerot. Minden agazatra igaz ez.
    Letrehoztunk egy mesterseges inteligenciat, es ha az ido megengedi akkor tudatara is fog eledni.

  • speed471

    aktív tag

    válasz Mr X #106 üzenetére

    Igen hiszek abba hogy minden ember jobban tud teljesíteni, és a gép többet hibázik. Ne a gyárból indulj ki a életbe végtelenszámú szituáció adódik. Ezt egy gép nem tudja megoldani. Nem melesleg lesz kisebb nagyobb gondunk a önvezető autóknál mint pl a élelem a túlszaporulat. Lehet addigra háborúzni fogunk. :U :o

    [ Szerkesztve ]

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

  • Mr X

    veterán

    válasz speed471 #108 üzenetére

    Ne haragudj meg, de ez akkora butaság, hogy írni sem tudok rá mit...

    A számítógépnek kész a megoldása, mire egyáltalán felfogod, hogy történik valami.

  • speed471

    aktív tag

    válasz csongi #107 üzenetére

    Itt nem ismerik a irányjelzőt és igen is rengeteg 3 éves autó áll olyan hibákkal mint elektromos gázpedál ami későn reagáll és meg van a baj. De németeknél elég kultúrált a közlekedés.

    1 gép 100 hiba, sok gép ami komunikáll egymással és éles szituácóba kerűl végtelen hiba lehetőség.
    Mesterséges inteligenciát hozunk létre a helyet hogy tanulnánk aztán belustulunk és létrehoztuk a terminátort mert alapvetően jelenleg a ember csak pusztítja a környezetét. Meg kellenne védeni és becsülni mindent! A emberi értékeket főleg amit gép soha nem fog helyetessíteni. Vannak dogok amit túlmenően én nem eröltetnék.

    De ha ennyire jövő minek szenvedünk közutakon holl ott a levegőben gyorsabb?? Minek a kátrány? Minek a utakat javítani? Ennyi erővel drón azt szvsz elég hamar ott lennénk bárhol minek a autó? Kis leszálóhelyeket mindenhova lehet építeni onnan meg belvárosba van metro, villamos autósokat kitiltani kivétel a szálítók.

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

  • speed471

    aktív tag

    válasz Mr X #109 üzenetére

    Én túl becsülöm te alá a embereket! Amit itt istenítenek azokat a gépeket emberek hozták létre. Emberek javítják ki és fejlesztik.

    Nem minden szituációba álja meg a helyét a gép. Szerintem ebbe megyegyeuhetünk. A telefonod sose fagy ki? Samsung note 2 van 4 éves és igen van amikor be hall igaz évente 1x de be hall! Nincs pc-d ami megfagy ? És mindegy miért... persze gyorsabban számol old meg műveleteket kivéve mikor be hall. :U

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

  • dabadab

    titán

    válasz speed471 #108 üzenetére

    Egy kicsit vicces, ahogy jól láthatóan nulla szakmai tudással, a helyesírás és a központozás szabályaival viaskodva jól megmondod mindenkinek, hogy mi a helyzet :)

    DRM is theft

  • BiP

    nagyúr

    válasz csongi #103 üzenetére

    Na igen. Sokan annyira fogalmatlanok vezetés közben (mármint nem tudja, mit akar), hogy nem egyszerű betippelni külső vezetőként, hogy néha mi a f*szt akar(t) csinálni.
    Az említett kanyarodás: Legjobb, amikor előtted valaki fékez, nem tudod miért, közben sejted, hogy talán kanyarodni fog, majd kormánytekerés közben rájön, hogy van ott egy index is, amit nagy kegyesen bekapcsol a végén. Kösz.
    Emberek: ha kanyarodsz, először indexelsz (értsd: jelzed irányváltási szándékod, jééé, pont erre való az index), majd UTÁNA fékezel.

    (#104) speed471: Nem vagyok a híve, csak nem zárkózom el tőle, és pozitívan látom a jövőjét. Mert van benne ráció és lehetőség.
    Nem jövőre fogják elárasztani az utakat, nem fognak mindenkinek a fejéhez pisztolyt szegezni, hogy cserélje le a kocsiját, (főleg a megrögzött maradiaknak) de már most látszik a fejlődés. Nem 1 éven belül lesz piacképes (értsd: olcsó és széleskörűen biztonságos), de a nem túl távoli jövőben mindenképp.

    Érdi példa alagút van sokkal gyorsabb a közlekedés: Na, az pont egy szar alagút :)
    Na jó, nem az alagút szar, ez igaz. Sőt, maga az alagút jó, én is szeretem. De hogy pont a legszarabb körforgalomba torkollik, és emiatt állandóan dugó van, az nonszensz.

    Tényleg nem kötekedni akartam, mert én is annak vagyok a híve, hogy lehetőleg ne keresztezzék egymást a különböző forgalmi résztvevők, pláne vonat vs. autó.
    Eggyel arrébb ott a dupla átkelő, az meg az állandó sorompózás miatt torlódik fel.
    Szóval jó lenne elválasztani, de olyan anyagi ráfordítást, helyet, és szemléletváltást igényelne, ami nem megvalósíthatóvá teszi. 1-1 helyen max.

    "furgon sávot vált és ramtolja a kormányt majd elmegy."
    Itt nem a mocissal volt a baj, hanem a furgonosok többsége f*szkalap. Bocs az általánosítással, de a legtöbb letolásos sávváltást tőlük láttam. Szerintem a fedett oldallap miatt nagy a kocsi holttere, vagy egyszerűen leszarják, mert ők a királyok, mert egész nap az utat járja, nem tudom.

    Egyébként az a vicces, hogy olyan dolgokat szeretnél, ami nem megvalósítható, (teljes szétválasztás, egyedi gyorssávok, stb), ellenben az automata közlekedéssel nagyban lehetne könnyíteni a problémán.
    Minden azon múlik, mennyire gyorsan terjed majd el. Minél több az automata résztvevő, annál jobban javul a forgalom dinamikája.

    "Igen hiszek abba hogy minden ember jobban tud teljesíteni, és a gép többet hibázik."
    Ki kell, hogy ábrándítsalak. Sajnos nem így van.
    Az életnek rengeteg olyan területe van, ahol jobb az ember. A vezetésben már most jobb a gép.
    Van, létezik olyan ember, aki jobban vezet, mint a gép. De a nagy átlag, 100-ból 99 ember szarabbul vezet.
    Egy szituációt számtalan módon meg tud oldani egy ember, ezt mondod Te is. Viszont a baj az, hogy ebből a legtöbbször rosszat választanak.

    "levegőben gyorsabb"
    Összességében nem gyorsabb. Nehezebben kezelhető, nehezebben kontrollálható a légiforgalom. Ha erre rászabadítod a milliárd közepes képességű sofőrt, káosz lenne.
    Parkolni nem tudnak az emberek, szerinted drónnal felszállni, leszállni menni fog?

    "Amit itt istenítenek azokat a gépeket emberek hozták létre. Emberek javítják ki és fejlesztik."
    Ja, csak átlagon felüli képességű szakember hozza létre, hogy egy jobbal helyettesítse az átlagember képességeit. Nem megugorhatatlan.

    "Nem minden szituációba álja meg a helyét a gép. Szerintem ebbe megyegyeuhetünk."
    Ebben meg. De a statisztika mégis azt mutatja, hogy már most kevesebb szituációban marad alul, mint az (átlag)ember.

    [ Szerkesztve ]

  • speed471

    aktív tag

    válasz dabadab #112 üzenetére

    No koment a google okos autód ütött ell gyalogost ment át a piroslámpán és azért nem lett palacsinta mert pont nem ment arra senki.
    Helyesírás troll szagot érzek, a tudásom nagyon jól van és tudatom és tanulási készségem is meg van köszönöm. Vicces vagy hogy le nullázol egy ismeretlen embert. Ilyen alapon aki nem gondolja át mennyi hibalehetőség van egy ilyen tecnikában annak is 0 a tudása van, hogy mikkel foglalkozom le se írom mert nem szokták elhinni csak azok akik látják, és nem nem nagyszám csak sok oldalú.

    Mind1 nem írok többet akinek ilyen autó a álma hajrá! Szeretem uralni a körülményeket ez sokaknak nem tetszik, de ez így van jól. ;] Szeretek vezetni váltani es nekem ne egy számítógép döntsön, vagy ha igen ne keljen éveket állni a dugóba inkább a drónak szurkolok :)

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

  • speed471

    aktív tag

    válasz BiP #113 üzenetére

    Én voltam a mocis tudom hogy egy fasz volt nyáron a forgalom miatt szeretek motorozni :R
    Amúgy én se kötekedek csak sok hibás eszközel találkozok.

    Miért ne lehetne szét választani? Nyilván nem lehet 100%-ra mindenhol de lehetne "szelektálni" alagutakat építeni és Budakalászon nem kelett volna jobbra vinni a forgalmat bele a körforgalomba hanem egybő M0 azt csók.

    Én is szeretem a modern technikákat de abszolút nem hozz lázba hogy más vezessen! Sőt mi élvezet van benne..... :)

    [ Szerkesztve ]

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

  • #06658560

    törölt tag

    válasz speed471 #104 üzenetére

    Kamrát? Mondd, melyik évtizedből repültél ide?

    Mondd, mióta nem olvasol egy betűt sem a témában? Lásd Google vagy két éve nem csapta el az előtte kóválygó, össze vissza jelzéseket adó kerékpárost a kereszteződésben, vagy most a Tesla a baleset bekövetkezte előtt már fékezett, így nem lett benne érintett híreket? Vagy ugyanígy Tesla, hogy az elé bevágó autónak nem ment neki, hanem lefékezett- ráadásul olyan tempónál, ahol ember nem tudta volna megtenni.

    "Ott bukik a dolog hogy hibalehetőségek tárházát lehetne felsorolni, olyan sok a szituáció amit a gép a beleprogramozott módon védd ki a embernek 100 alternatív lehetősége van, amit sokszor nagyon gyorsan letudunk reagálni helyesen."

    A tapasztalat ellenben azt mutatja, hogy egyet sem tudnak kiválasztani az emberek.

    "Multkor kamion tesztett láttam hogy kifejezetten nekik kiépített utat akarnak hiszen kevésbé balesett veszélyes. De arra ott a vonat mint pl németeknél ahol mindent megoldanak helyben amit csak lehet."

    mi van a németeknél és mit oldanak meg helyben?

    Javaslom a helyesírást nagyon átnézni, borzalmas olvasni az írásod.

  • speed471

    aktív tag

    válasz #06658560 #116 üzenetére

    Szomorú ;] Igen "almás" kamrára gondoltam, tudom hogy Budapesten nincs. :P

    [ Szerkesztve ]

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Mr X #106 üzenetére

    a két rendszer teljesen másképp működik. az egyik beleprogramozott algoritmusokat hajt végre rohadt gyorsan, a másikban meg működik az intuíció. az egyik a számára ismert szituációkban gyorsabban cselekszik (mert csak nagyobb processzor kérdése, ha nem), a másik viszont képes megoldani korábban nem látott szituációkat is.

    ezért jobb az emberi agy.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • dabadab

    titán

    válasz bambano #118 üzenetére

    "ezért jobb az emberi agy."

    Elméletben.

    A gyakorlat meg ez: [link]

    DRM is theft

  • #06658560

    törölt tag

    válasz bambano #118 üzenetére

    Az emberi agy jelenleg sem képes egy csomó közlekedési körülményre jó választ adni. A gyakorlat alapján. Már olyan szinten vannak problémák, mint táblák felismerése.

  • csongi

    veterán

    Az ember a legfontosabb ez nem is kérdés.
    De legalább annyi hirtelen bekövetkező egészség változás állhat fel, amit nem tud le reagálni, és balesettel végződik.
    Csak az egyik, ami legtöbbet bekövetkezhet az elalvás, és máris helyére kerülhet ki vagy mi hibázhat a legtöbbet.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz bambano #118 üzenetére

    "a másik viszont képes megoldani korábban nem látott szituációkat is."
    Erre program is alkalmassá tehető. Nagyon szép és összetett dolog az emberi agy, de az intuíció sem más, mint meglévő ismeretek alkalmazása heurisztikus mintaillesztéssel.

  • csongi

    veterán

    válasz Cathfaern #122 üzenetére

    Információ és feldolgozás:), illetve valószínűség számítás.
    Matematikai nyelven mind leírható.

  • bkercso

    nagyúr

    válasz Cathfaern #122 üzenetére

    Csakhogy a gépet be is kell tanítani. Ha ezt megtörténne, nem vitatom, hogy életképes lenne a gépautó az összetett helyzetekben is. De a heurisztikához adatok kellenek. A Google pl. képek keresésére azért tud ilyet illeszteni, mert sok képkeresésről van információja. Ha az okosautóba heurisztikát akarnának tenni, akkor a butaautókba adatgyűjtő rendszert kellene építeni szerintem.

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz bkercso #124 üzenetére

    Google már 7 éve tanítja a gépet, ami alatt több, mint 3 millió km-t megtett. Szóval ha csak ez a kritérium, akkor már most tapasztaltabb az emberi vezetők nagy részénél :)

  • bkercso

    nagyúr

    válasz Cathfaern #126 üzenetére

    Ez biztos igaz amúgy. Ahogy az is, hogy a sofőrök jelentős részénél már most ügyesebb lehet a gép. Egy kis része a sofőröknek viszont még jó ideig nem fog lemondani arról, hogy maga vezessen, mert élvezi, mert megvan a fogékonységa és ügyessége hozzá. És nem is kell annyit vezetnie, hogy unja. :)

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • #06658560

    törölt tag

    válasz bkercso #127 üzenetére

    "Egy kis része a sofőröknek viszont még jó ideig nem fog lemondani arról, hogy maga vezessen, mert élvezi, mert megvan a fogékonységa és ügyessége hozzá."

    Vagy csak azt hiszi magáról, hogy megvan az ügyessége, fogékonysága hozzá.

  • emvy

    nagyúr

    válasz Cathfaern #126 üzenetére

    Tesla kb. 1000x tobbnel tart (bar LIDAR, es egyeb szofisztikalt dolgok nelkul).

    while (!sleep) sheep++;

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Cathfaern #122 üzenetére

    az alapvető különbség az, hogy a mostani processzorokon a párhuzamosítás lehetősége néhány vagy néhány 10 thread szintű. Az agyban meg milliárdos.

    tehát lehet itt jönni az orosz utcai helyzettel, ott arról van szó, hogy egy rosszul felprogramozott vagy szándékosan rosszul programozott agy hülyeséget csinál. ettől az a hardver még mindig jobb, mint pár tegra chip a csomagtartóban, amit soha nem fogsz tudni úgy felprogramozni, mint az agyat. nem húzhatsz magad után pótkocsin 40 rack szekrényt telerakva neurális hálózati célprocesszorokkal.

    egyelőre az alapvető inputok kezelése sem látszik biztosnak, rendes alakfelismerés, a kamerák képének kiértékelése nem megy úgy, mint az embernek. próbálják modellezni, az algoritmus párhuzamossági igényét csökkenteni, ez vagy megy, vagy nem.

    az, hogy statisztikailag kevesebb balesetet látunk, nem jelent semmit abból a szempontból, hogy soha nem fog pontosan úgy vezetni, mint az ember. teljesen másképp vezet, amire mondhatják majd egyszer, hogy elég jó.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • #06658560

    törölt tag

    válasz bambano #130 üzenetére

    Elméletben jobb lehet. Viszont a közlekedés nem elmélet, hanem gyakorlati megvalósítás. S ott rengeteg ember elvérzik.

  • bkercso

    nagyúr

    válasz bambano #130 üzenetére

    Annyiban mondjuk jobb a gép, hogy 1) folyamatosan figyel, 2) nem fél. ( 3) megtanult vezetni valamennyire)

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • janos666

    nagyúr

    válasz #06658560 #131 üzenetére

    Ezt én sem értem, hogy miért tekintik ilyenkor az embert egy szuperhősnek, akinek 100 óránként sem lankad el egy-két másodpercre sem a figyelme, főleg ha mondjuk épp aznap kezd jelentkezni rajta valami betegség első tünete (pl. semmi komoly, csak kis fejfájás, vagy "tompaság" megfázás/influenza kezdetén), vagy egyszerűen csak rosszul aludt, váratlanul hosszú/fárasztó napja volt, véletlenül kimaradt egy étkezés és leesett a vércukorszintje, stb.
    Na meg persze akkor még nem is voltunk "felelőtlenek", hogy telefonáltunk, elmerültünk a gondolatainkban, megragadt valamin a tekintetünk, stb, ami szerintem szintén megesik néha emberekkel, akkor is ha nem veszik észre, vagy nem vallják be maguknak, nem emlékeznek ilyesmikre, mikor felidézik mit szoktak csinálni utóvezetés közben...
    És még csak ezek után jön, aki tényleg kicsit bénácska és szeleburdi, vagy komolyan suta és hülye, pedig a fenti is bőven elég ritka véletlen balesetekhez, vagyis legalább is ahhoz, hogy ne sikerüljön ezeket csodával határos módon is elkerülni (kis szerencsével is támogatva), ha valami külső okból állt elő a szituáció.

    Ja, és szerencse... azt is imádom, mikor valaki valójában csak leblokkol, vagy hibázik, de szerencsésen mégis megúszik valamit véletlenül, és aztán büszke magára, összerak valamit az agya a történtekről, mint ha ott lett volna az akarata a dolgokban, pedig nem is emlékszik rá pontosan, hogy valójában mi történt, csak az a valódi emlék, hogy "húbazz" és "hálaégnek", a kettő közti űrt pedig csak utólag tölti fel, hogy valamit biztos tökéletesen csinált, ha karcolás nélkül megúszta a halál torkából.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • dabadab

    titán

    válasz janos666 #134 üzenetére

    "azt is imádom, mikor valaki valójában csak leblokkol, vagy hibázik, de szerencsésen mégis megúszik valamit véletlenül, és aztán büszke magára, összerak valamit az agya a történtekről, mint ha ott lett volna az akarata a dolgokban"

    Ezerből egy!

    DRM is theft

  • csongi

    veterán

    Egy biztos. Nem veletlen foglalkoznak a projektekkel, es idovel kiderul eletkepes e vagy sem.
    De inkabb eletkepes mint nem. :).
    Ha bolygo engedi es a jelenlegi kozlekedes a foldunkon bovulni fog, foleg a felzarkozo nemzeteknel, akkor bizony, isszonyat nagy szukseg lesz erre.
    Csak egy elo pleda, itt lent delen, rengeteg a Roman kamionos, amig nem volt elkwrulo gyuru, addig a varoson haladtak at. Minden nap volt egy vagy ket baleset miattuk.
    Most kint kozlekdnek a palyan, itt kevesebb gond van veluk, de igy is borzalmasak.
    Ahogy atmegyunk Osztrak vagy Nemet oldarra ott mar mi is borzalmasak vagyunk :)
    Mar csak az adott orszag kozlekedesi szabalyaihoz valo auotomatikus igazodas sokat szamitana.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz csongi #137 üzenetére

    a kamion, főleg az országon csak áthaladó kamion pont jó példa az önvezető autókra.
    a határon a rola állomáson odamegy a vasutas a sofőrhöz, mondja neki, hogy most ön következik, álljon fel a vagonra, hegyeshalomnál meg álljon le róla.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák