Új hozzászólás Aktív témák
-
dajkopali
addikt
a toyota hasonló fejlesztésekkel foglalkozó szakértője is úgy véli, hogy csak lassan, még nagyon messze van az, amikor az anyósülésen jógázunk, míg az autó elvisz valahová
de egyszer, talán hamarabb, mint gondolnánk, meglesz ez is
de ez persze nem zárja ki azt, hogy maradjon a hagyományos vezetés: csak ugye szerepcsere lesz, akkor az lesz a kivétel, az egymással és az útjelzésekkel kommunikáló autók közé csak keveseket engednek majd be, erős vizsga után - de inkább az lesz, hogy a vezetni imádókat külön helyekre terelik: ma sem mehetsz 280-nal sehol, csak ha versenyzői licencet szerzel, és akkor a pályákon"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
#06658560
törölt tag
Mindig csúszik a kerék. Ezt a rendszer tudja érzékelni, te nem. Ráadásul azt is figyelembe veszi, hogy a keresztirányú tapadás és a hosszirányú nagyon nem azonos. sokkal precízebb, mint az ember.
A Ford már egy éve minimum teszteli hóban az autonóm autóját. 2020-ra sorozatban akarja utcára vinni.A többiek sincsenek szerintem jobban lemaradva. Attól, mert nem hypeolják magukat, mint a Tesla vagy a Google, még ugyanúgy fejlesztenek. A rendszernek ahhoz, hogy öt év múlva utcán lehessen, három év múlva kész kell lennie. Az meg nem olyan hatalmas idő.
[ Szerkesztve ]
-
dajkopali
addikt
bár nagyon figyelem a híreket, követem az eseményeket, de nem vagyok szakember
ám úgy vélem, ez egy hosszú folyamat, aminek minimum három komponensét kell tökéletesíteni, amíg a valódi önvezető járművek veszik át az uralmat: az utakat fel kell erre készíteni, a forgalomba kerülő autók egymással történő kommunikációját meg kell oldani, a fedélzeti rendszerek önmagukban - a felhő segítsége nélkül is - képesek lesznek a legtöbb hétköznapi szituációt kezelni
a fejlesztések jelenlegi fázisában csak a legutóbbira - igaz, a legfontosabbra - mennek rá, tegyék is
de a jövő mindenképp a komplex, a teljes közlekedést átható vezérlésé lesz
hogy mondjak egy releváns példát: ma már nálunk is az okozza a legnagyobb gondot, hogy reggel fél nyolckor meg délután négykor még a kisebb vidéki városok is bedugulnak, mert munkába menet, onnan jövet iszonyú sok autó jelenik meg az utakon - a legtöbbször csak egy utassal
ezt megoldaná egy automatizmus[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
nem, a biztosítás nem véd ki semmit, az csak a helyreállítás finanszírozására jó.
kivédeni úgy lehet, ha az autók összebeszélnek, és aki előttem megy 100 méterrel, az szól, hogy itt jeget láttam, ott baleset van, amott meg traffi
a piros lámpánál való várakozást nem nevezzük parkolásnak
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BiP
nagyúr
Szerintem a ködben a gép jobban lát, mint az ember. Legalábbis merem remélni, hogy a radar/LIdar "átlát" a ködön. Csak úgy lenne értelme.
"Én inkább az assisted driving-ban látom a jövőt: az ember vezet, de segíti őt a gép. "
A Tesla AutoPilotja elvileg ilyen. Aztán mégis mindenki azt szeretné, hogy magától menjen a kocsi.
Amúgy rengeteg kényelmi szolgáltatás, ami ma már tök megszokott, ugyanerre való. (lásd ABS, kipörgésgátló). Ott is a kocsi felülvezérel téged, hogy ne csússzon meg a kerék, mert mondjuk túl erősen nyomod a féket. Ez is egyfajta assist.szerk: látom, közben Ti is erről beszélgettetek már, sorry.
[ Szerkesztve ]
-
"Egyre magasabb szinten vezérli a PC.": ez tény, de az is tény, hogy egyre több baj van az autókkal. ha a ma tapasztalható minőségi színvonalon fognak dolgozni az önvezető autók programozói, akkor jobb, ha a holdra költözök.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BiP
nagyúr
Valamennyire muszáj lesz szabványosítani.
Olyat nem lehet, hogy mondjuk felbontják az aszfaltot, tesznek alá valami mágneses érzékelőket, vagy jelkibocsátó táblákat mondjuk, de csak Ford-dal menne, Opellal meg nem. Tehát az autógyártók kénytelenek lesznek (ezen a téren legalábbis) egységes megoldásokat követni.
Meg úgyis nagy autókonszernek vannak már, az azon belüli márkák biztos kompatibilisek lesznek.
A kresz meg európán belül elég hasonló, (és biztos egyben is kezelik az egészet) tehát azon nem aggódnék, hogy átmegyek a határon, aztán meggajdul a kocsi. -
lehet, hogy nem értetted meg, amit mondani akartam.
a lámpaszinkron nagyon sok helyen olyan forgalomszervezési megoldás, ami a kresz szerint szabálytalan sebességnél vehető igénybe. ez most jelenleg úgy történik, hogy a rendőrség és a közútkezelő leülnek, megbeszélik, és megegyeznek, hogy adott szakaszon ennyi lesz az a sebesség, ami kell a szinkronhoz, és akkor ott nincs többet traffipax.ezt hogy programozod bele az autóba úgy, hogy általános szabályként mindenhol működjön?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
DithenS
senior tag
Ne a Volvóbol indulj ki.Egy darab kamerára támaszkodik ott a rendszer.Semmi féle M.I nincs benne.Egy önvezető autóba 8 kamera.Több radar illetve a Tesla rendszere megjósolja a balesetet is már például.Na ezért ne félj.Ne a Volvós bakiból indulj ki mert abba ezekhez képest nulla technika van...Amúgy ködben is lát míg te ne.Ezért ne pártold annyira az embert.A gép mindenben túltesz az emberen,kivéve érzelmeken nem.De az itt is előny mivel nem nyom satuféket és nem fogja rángatni a kormányt jobbra balra egy baleset láttán.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5