Új hozzászólás Aktív témák
-
-
bkercso
nagyúr
Ez extrém, az ilyet biztosítással lehet kivédeni.
Tegyük fel, hogy nincs lámpa és nem parkol senki, viszont te be akarsz kanyarodni a jeges rész után. Ha az autó érzékeli is a jeget, nem lassít, mert nem indexelsz (éjszaka, üres úton ugyebár minek az). A jeges részen kezdesz fékezni, így nem tudsz eléggé lelassulni a kanyarhoz. Akkor ne engedjen bekanyarodni, ha mégis be akarnál, mert úgy ítáled, hogy még sikerülne? Ez szintén egy újabb kivédhetetlen eset...[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
csongi
veterán
Ez a kerdes is tokeletes.
Sajnos Megveszik, es ameddig el lehet adni addig gyartani fogjak.
Vezetni jo voban, ekkora loerovel lehet menni a versenypalyara, mert a szabalyok betartasa mellett semmi ertelmeGyula 84: Miert is nem jo?
bkercso: Igen most meg azok szallnak le. Hamarosan az megszunhet.
A hadiparban hasznalatos dron rendszerekbol sarmazo tapasztalat nem tunik el.
Igen ezt megoldottat ugyesen.
Ez a jelenlegi rendszer csak kezdeti allapot. Mikor mar fejlett allapotba lesz, (ha eljut odaig) akkor mar nem lesz varatlan manover, mert az autok kommunikalnak egymassal.
Ehhez infrastrukualis atalakitas kell. Tabla rendszer esszeru es valos rendszer szinten tartasa. Keresztezodesek rendelteshez alakitasa.....stb
Vannak elonyos dolgok is Nem kell fejben tartani vagy ismerned az adott orszag kreszszabalyzatat.
A Volvo nem csak a proba babakat utotte el, hanem ket uksagirot is
Mindenki sajat rendszert fejleszt. En most szabvanyositanam. Mar lathato mekkora problema lesz az egymas kozotti informacio csere. Persze penzugyi oka van, hogy miert nem.
A felelmet nekem ez okozza. Sok rendszer, mindegyik mukodik onmagaban, de ennyi.
Mintha a repuloiparban minden gyarto sajat helyzetmeghatarozo rendszert hasznalna.
Itt az elo pelda elottuk, es mintha nem is letezne. Ujra fel kell talalni a spanyolviaszt par ev mulva
Persze lehet, erre is megvan az utemterv, de egyenlore jol titkoljak.[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
A sebességtúllépéshez, illetve a szöveggel megadott szabályhoz mi köze van a táblának? Magyarországon kívül a nagy nem szabványosított jelzések közepette hogy vagy képes navigálni, értelmezni a táblákat? Országonként viszel magaddal KRESZ könyvet?
#68 Gyula84: Autonóm, egymással és a környezettel kommunikáló autókkal ennél többet is lehet spórolni. Kisebb követési távolság, optimalizált hajtás, optimalizált szabadonfutás/motorfék, optimalizált gyorsítás, állva nem gázfröccsel csajozás...
[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
a lámpaszinkronon hamar megtanulják az ott rendszeresen közlekedők. emiatt a forgalom annyival megy, amennyivel hagyják.
Pont ezért kell az okosforgalmat az önvezető kocsival együtt fejleszteni. Ha elterjed, nem fog senki gyorsabban menni, mégis hamarabb célba ér. Minél kevesebb hagyományos autó lesz, annál hamarabb. Elméletben. Aztán kíváncsian várom a meglepetéseket...
De a dugókerülés stb. tényleg jobb lehet majd, ha jobban összehangolt lesz.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Értettem. Erre mondtam, hogy valószínűleg az ameriaki okosautó tesz majd erre a balkáni szokásunkra. Minél több ilyen autó lesz, annál hamarabb leül majd újra a rendőrség és a közútkezelő meetingelni egy újabbat a problémáról, mert addigra lehet, hogy más forgalomszervezési szokás válik hatékonyabbá, az okos autók nyitotta új lehetőségek miatt...
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
nyisziati
veterán
"ezt hogy programozod bele az autóba úgy, hogy általános szabályként mindenhol működjön?"
Ezt pont te kérdezed, aki a legpragmatikusabb megoldásokat preferálod?!
Már most is "pofonegyszerű" a képlet, ha a mai szoftvereket vesszük alapul.
Kresz Géza úr beül a járgányba. Az beröffen, érzékelve gazdája jelenlétét. Esetleg kell egy ujjlenyomat-érzékelő, hogy potyára ne járjon a motor. Géza bá' bemondja a címet, ahova menni szeretne, a Google hangfelismerő kiírja, hogy "erre gondolt?", majd az általa "megértett " úticél. Okézás esetén beállítja a célt a GPS-n, majd innentől követi a megadott útvonalat az önvezető automatika. Mivel már ma is a legtöbb térképszoftverben benne van az adott útvonalon elérhető legnagyobb sebesség, így ezt is be tudja állítani.TEHÁT A SZOFTVER (és feltételezhetően az írói is) MAGASRÓL TESZ RÁ, hogy milyen "szokásviszonyok" vannak egy adott úton. Megy annyival, amennyivel lehet.
Majd ha emiatt dugók alakulnak ki, akkor változtatnak a lámpák váltásán (ami akkor már jóval kiszámíthatóbb következményekkel fog járni, hiszen MINDENKI csak annyival megy, amennyivel engedik, hála a szoftvernek).
AKKOR majd könnyű lesz programozni.Egyébként meg igazából MOST van nehéz dolga a szoftveríróknak, mert most egy csomó bizonytalansági tényezőt (más, nem önvezető járművek, esetleg szabálytalanul haladók) is bele kell venni a programba, ami nagyon nehéz. Kiszámítható, gépies forgalommal sokkal könnyebb számolni.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"egyébként az összes gyorsulási versenyen úgy néz ki, hogy az elején előnyt szerez a villany, de amikor felpörög végre a sok henger, akkor attól kezdve nincs ellenfél."
Reality check: az erősebb Teslák 10,8 táján futják a negyedmérföldet, nagyjából két másodpercet (és kb 20 km/h-t - szóval nem csak a kezdeti gyorsulással nyert) verve egy Ford Mustang GT-re..
DRM is theft
-
csongi
veterán
Igen a v8 hangja egy zenemu.
De gyorsulas csak addig elvezheto amig van g-terheles.
Es ez alllo helyzetbol a legnagyobb.
Miutan a venzin motor felvenne a tempot, onnan mar nincs akkora gyorsulas, hogy az erezheto legyen.
Csak a km ora es a kornyezethez valo viszony szolgaltat informacioval, es ad elvezetet.
.
Es pont ebbol fakad a villanymotor varazsa. Ott pakol oda ahol a legnagyobb az elvezeti faktor.
Sosem vezettem ilyet, de a nyomatek egyenletesseget nagyon elveznem. Es az elvezet autozas a kanyarokban ervenyesul, nem pedig az egyenesbe, szamomra.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Igaz.
De en nem beszeltem teslarol.
Amugy el, egyenlore az akksi miatt nagy a tomege. Viszont it van fejlodes, a belso egesu motorok mar nagy ujdonsagot nem hoznak. Inkabb a kulso egysgek fejlodnek. Teljesen jo lenne ez is ha meg 80%al lehetne novelni a hatasfokot.Amugy a roadstar 1.7t
Mustang 1.7tA lent ebredo egyenletes ero miatt jobban elvezheto egy serpentinezes.
De ez fugg meg futomutol gumiktol sulyelosztasol ...stb
Csupan az agragat ehhez meg nem elegendo.BIP:
" Léteznek prediktív rendszerek. (megjósolja, mi a többi jármű "várható" útvonala.)"
Pontosan. Es amikor mukodni kezd a rendszer, ezeknek a szamolasoknak a kapacitasa felszabadul.
Szamomra is ez emeszti fel a legtobb energiat. Kitalani elore kalkulalni mit fog tenni a tobbi vezeto.
Fekez a keresztezodes elott.
Miert lassit vajon?
Mert fosik? mert majd valamelyik iranyba kanyarodik? (99%ban xarul kanyarodnak, mind vezetes technikailag, mint kozlekedes szempontjabol.)
A kanyarodas hazankban a toatis kornyezet szennyezo manoverek koze tartozik.
Azok akik itt azt allitjak mennyivel jobbak mint egy automatizalt rendszer, ugy vereznenek el egy öko teszten mint a sicc.
A kozlekedes a21. szazadban a legnagyobb szocializalodasi pont. Kishazankba megrekedtunk a szabalyok es erzesek, erkolcsok haromszogebe.
Inteligensek vagyunk, de uninteligencia is jelen van, ezert allando konfliktus lesz[ Szerkesztve ]
-
-
bkercso
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Laptop 15,6" -70% i7-10610U 4Mag 32GB 512GB SSD FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia