Új hozzászólás Aktív témák
-
xmaas
őstag
En csak a Volvo - t sajnalom inkabb odaadtak volna nekem en vigyaznek ra nem mint az a hulye "pilotarobot"
-
gabor7th
addikt
Az a baj, hogy a tesztelések során ártatlanok halhatnak meg. Túl korán vannak már közutakon.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
SunyaMacs
aktív tag
Egy valós sofőrnek nagyobb a balesetszerzési lehetősége a hülye sofőrökkel szemben, mint az önvezető autóknak.
Az önvezető autók se hibátlanok, de tesztelés nélkül nem sokat lehet javítani rajtuk. A velük szerzett balesetek száma még mindig elhanyagolható a valós sofőrrel szerzettekhez képest. -
hemaka
nagyúr
Jo kis Volvo, kar erte.
-
lomposfarkas
tag
"újra fel fognak lángolni a viták a tesztüzemben futó autonóm járművek biztonságosságáról"
Amíg a cikket elolvasom, a világon több ezer karambolt okoznak az emberi vezetők, de az már senkit sem érdekel -
bambano
titán
linkeljetek már pár videót, amikor szépen karambolozik egy autó.
kösz.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
seolwon
tag
Mit kell ezen annyira vizsgalni. Csak volt kamera az onvezeto kocsiban.
-
BalanceR
addikt
Hát én úgy vagyok vele, hogy inkább önvezető autók, mint majdénazttudoménvagyokazAlonso emberkék..
Bár még gyerekcipőben van a technológia, már most, ha lenne egy mondjuk Debrecen méretű város, amiben kivétel nélkül kizárólag önvezető járművek vannak, meg egy másik, amiben emberek, én az önvezetőben élnék szívesebben...
Ha minden önvezető autó össze lenne kapcsolva minden közelében lévő (mondjuk 5KMen belüli) autóval, tudnák egymás célját, irányát, sebességét, nem lenne szükség még közlekedési lámpákra sem, nem kellene keresgélni a parkolóhelyeket, nem lenne dugó...
A mentők/tűzoltók pillanatok alatt ott lennének, mert nem lenne balf@sz, aki nem engedi el őket,a zebrákon átengednének mindenkit, nem létezne gyorshajtás a kamionosok nem aludnának el a monoton 24 órás vezetésben,a BMW indexelne, az AUDI nem parkolna rokihelyre, a taxis nem lenne paraszt sávváltáskor, a buszost kiengedné mindenki a busz-öbölből...
Persze ehhez az kellene, hogy a gyalogosok is betartsanak minden szabályt, ne ott menjenek át a 2x2sávon, ahol nekik kényelmes, a biciklisek ismerjék a kreszt..Simán el tudnám képzelni úgy a városi közlekedést, hogy reggel, amikor ébreszt a telóm, a kocsim elkezdi keresni az utat hozzám, mert előző este csak kirakott a ház elött, mert nem volt szabad parkoló.Mire kiérek, ott vár, beszállok, menet közben megnézi, ma merre a leggyorsabb munkába vinni, közben én mailt olvasok, híreket nézek, a szomszéd autóban épp egy full részeg embert visz haza a buliból a kocsija,biztonságban, szemben gyerekeket visz suliba egy másik.... A melóhelyen kirak, aztán keres egy parkolót, esetleg tölti magát...
[ Szerkesztve ]
#Raspberry #Orangepi #HassOS #Esp32
-
BonFire
veterán
A gyalogos ott rövidít a távon, ahol tud.
Nézd meg a linken, hogy a buszmegállóhoz képes a két zebra milyen távolságra helyezkedik el. Mondjuk a kórház főbejáratához képest. Ha a kettő között jársz és jön a buszod, kénytelen vagy átvágni a négysávoson. A gyalogos át is fog menni. Szerencsére közel van a sürgősségi.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BalanceR
addikt
Na igen, mindenhol van ilyen de pl itt nálunk, mivel hasonló helyzet volt, arrébb rakták a zebrát, és a lámpát, és mostmár mindenki ott megy át...
Ha rugalmas a városvezetés, és kivitelezhető, az átépítés, érdemes dobni ágy pár mailt a helyi önkormányzatnak, választások elött csodákra képesekMellesleg, ha az autó azt is "tudja" hogy adott területen, adott időben várhatóan a szabályok ellenére megvan a lehetőség váratlan gyalogosokra az úttesten, simán lassíthat már elötte, vagy bizonyos szenzorai ezeken a területeken magasabb érzékenységen mehetnek... de azt is megcsinálhatja, hogy átrántja a kormányt a szembesávba, hogy ne a gyalogost csapja el, a szemben jövő autó azonnal tudja ezt, és az is tud úgy korrigálni, hogy ne legyen baj, vagy ha minden közél szakad, inkább ütközzön autó és autó, mint gyalogos és autó, mert nagyobbak a túlélési esélyek, bár ez már kicsi Asimov féle utópia...
#Raspberry #Orangepi #HassOS #Esp32
-
bambano
titán
az alapprobléma az, hogy nem tudunk normálisan programozni.
akik nagyon várják az önvezető autókat, azokkal egyet lehetne érteni abban az esetben, ha elhinnénk, hogy az önvezető cuccokat képesek hibátlanul programozni.de az elmúlt időszak történései alapján azt lehet extrapolálni, hogy az önvezető autók szoftvere ugyanakkora kupleráj, és ugyanakkora kibertámadási célpont, mint bármi más. azt a szemetet pedig, amit jelenleg végrehajtható programként produkálni képesek, még webkamerába se kellene tenni, nem még másfél tonna acélból készült buldózerekbe.
(#27) stefi76 "az emberi tényezőt kivennénk a dologból.": nem tudod kivenni. vagy vezetni fog az emberi tényező, vagy programozni. inkább legyen az én hibám, ha baj van, mint egy programozóé.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#82729984
törölt tag
Azzal azért tisztában vagy hogy az önvezető autó az általad vázolt problémák tizedét sem fogja megoldani?
Kapásból a dugó és a parkolóhely hiány alig változna, mert autóból nem lenne kevesebb.
Másfelől meg ugyanúgy lenne roki helyre parkoló autó (mibe kerül kamu roki kártyát venni/fizetni valakinek hogy adja ide az övét?), ugyanúgy lenne gyorshajtás stb.
Ugyanis, ezekért ma sem az autó a hibás hanem a bunkó ember aki benne ül és ez nem fog változni.
Bunkó majd ugyanúgy megveszi az önvezető autót, elviszi az erre szakosodott mühelybe/haverhoz és pikk-pakk "felokosítják" hogy a kocsi "rugalmasan" kezelje a sebességhatárokat vagy épp a parkolási szabályokat. Pl. kelet-európában ennek valószinüleg hatalmas piaca lesz.De pl. az elképzelt parkolási stratégia is úgy történne a valóságban, hogy bunkó odarendeli a kocsit a munkahelye elé, a kocsi valahonnan messzebbről (ahol korábban talált helyet) odagurulna, csakhogy emberünk épp összefutott valakivel akivel még 5 percig trécsel/még csak félig szivta el a cigit stb és a kocsi ott dekkolna percekig mire megérkezik emberünk. Addig az összes mögötte lévő kocsi mozdulni sem tudna, állna a "dugóban".
Szóval jó dolog az önvezető autók, de azért maradjunk reálisak, technológiai eszközzel nem lehet az emberi természetet érdemben megváltoztatni.
-
azbest
félisten
válasz #82729984 #29 üzenetére
ezek mind feltételezések. A dugók sokszor pont az idióták miatt következnek be, akik beleállnak a kereszteződésbe, mikor nem férnek már be és blokkolják a keresztirányú forgalmat. A központi ütemezés viszont megoldaná az ilyen helyzeteket, tartani a ritmust, elosztani a párhuzamos utak közt a terhelést.
A forgalmat akadályozó, szabálytalan helyen várakozás is a bunkó emberek sportja, nem az automatizmusé.
Az autó okosításnak sincs értelme, ha központi irányítás alatt áll. Nem kellenek egyéniségek az utakra, hanem átalakulna egy fajta tömegközlekedéssé. Az über és hasonló megoldások pedig azt segítik elő, hogy ne legyen annyi (vagy épp 2-3X annyi autó gazdagabb országokban) mint ember.
[ Szerkesztve ]
-
#82729984
törölt tag
Amit irtam nem feltételezés. Napi szintü dolog itt Magyarországon 2017-ben. Megmondjam hány forintért vehetsz kamu roki kártyát? Vagy mennyiért kapsz valódit is?
Szóval annyi lesz a változás, hogy eddig azt láttad hogy 30 milliós BMW/AUDI/MERCI parkol roki helyen amiből egy 120 kilós kopasz kigyurt _sofőr_ ugrott ki bevásárolni, ezután meg majd egy 30 milliós BMW/AUDI/MERCI önvezető autó fog ott állni amiből egy 120 kilós kigyurt kopasz _utas_ fog kiugrani bevásárolni.
Parkolás dettó az lesz amit irtam.
A központi irányitás meg honnan jött ide? Az önvezető autó nem lesz központi irányítás alatt.
Szerintem el sem tudod képzelni hogy micsoda kapacitás, sávszélesség és rendelkezésre állás kellene ahhoz hogy 3 millió autót központilag valós időben irányíts (és ez csak a magyar autópark). -
azbest
félisten
válasz #82729984 #32 üzenetére
A központi irányítás nem azt jelenti, hogy buta autók lesznek és majd egy szuperkompjúter tölt le minden szenzor adatot, dolgoz fel és küld vissza végrehajtásra. Elég, hogy beütemezi, hogy mikor, melyik merre menjen, a többit már egymás közt tudják kezelni. Nem bonyolultabb, mint több milliárd mobiltelefon hálózatban maradása. Hamarosan kötelező lesz minden autóban a segélyhívó rendszer, szóval a mobilos hasonlat nem is akkora mellélövés.
[ Szerkesztve ]
-
stefi76
tag
"inkább legyen az én hibám, ha baj van, mint egy programozóé."
Itt tartanak USA-ban, persze ez még csak az autópályás szakaszra vonatkozó programozásra vonatkozik:
Totalcar:
Olcsóbb biztosítás jár az önvezető Teslák mellé.2017.03.17. 17:42
Amíg a világsajtó leginkább akkor foglalkozik a Tesla önvezető funkciójával, ha gyanús baleset éri a márka autóit, az a több százmillió mérföld, amit a Teslák eddig maguktól levezettek, kezd imponálni a biztosítótársaságoknak. Egy már kedvezményt is kínál az Autopilot mellé.
Úgy tűnik, egy Ohio-i cégtől indul az autós biztosítási piac nagy reformja. A trendeket látva ugyanis egyértelmű, hogy a következő évek nagy kérdése az lesz, mit kezdenek a biztosítótársaságok az egyre okosabb és egyre elterjedtebb önvezető funkciókkal. Az Ohio-i Root Insurance-nak már van válasza a kérdésre: kedvezményt ad azon ügyfeleknek, akik ilyennel élnek. Pontosabban egyelőre nekik is csak a Teslások felé van ajánlatuk.
A Root biztosítási cég azt mondja, az NHTSA (Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal) jelentése győzte meg őket, amely szerint az Autopilot elterjedése óta negyven százalékkal kevesebb baleset érte a Teslákat. A kedvezményt azoknak kínálják, akik használják is az önvezető funkciót. Egész konkrétan csak az autópályán (országúton még még nem tökéletes a rendszer) így megtett mérföldek után jár majd a kedvezmény, ezt pedig egy, az Autopilottal összehangolt telefonos appal követik majd.
Persze ez még messze van attól, hogy komplexebb megoldásokról beszéljünk, de itt van a statisztika, hogy a leprogramozott gépi művelet kevesebb balesetet okoz, mint az ember.
És ez fog számítani, ez számít egyedül és ez fog - bármennyire is fáj - történni, hogy az ember lesz a kockázat, mert az ember kevés már a technológiához képest.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
ebből a hírből mi következik? szerintem abban a témában, amiről szó van, semmi, de hagyom magam meggyőzni.
szerk: "Úgy tűnik, egy Ohio-i cégtől indul az autós biztosítási piac nagy reformja.": ez meg nem igaz, csak a tc megint tájékozatlan és/vagy klikkmágnes hírt akart közölni.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
a péhás vérpisti meg úgy szól bele a beszélgetésbe, hogy anyázáson kívül semmi nincs a hsz-ében.
de neked pár videó:
[link] [link]van még dögivel.
a linkelt tc hírt meg olvasd el alaposan, találd meg a mondandót a sorok között, majd gyere vissza és írd le.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
bambano
titán
gondoltam leírom, hogy mit olvasok ki én ebből a cikkből:
"Úgy tűnik, egy Ohio-i cégtől indul az autós biztosítási piac nagy reformja": kell a bulváros felütés, nehogy piszlicsáré hírnek tűnjön.
"A trendeket látva ugyanis egyértelmű, hogy a következő évek nagy kérdése az lesz, mit kezdenek a biztosítótársaságok az egyre okosabb és egyre elterjedtebb önvezető funkciókkal.": a tc az első ilyen esetből már trendeket lát.
"Az Ohio-i Root Insurance-nak már van válasza a kérdésre: kedvezményt ad azon ügyfeleknek, akik ilyennel élnek.": valóban ezeknek az ügyfeleknek ad kedvezményt?
"Pontosabban egyelőre nekik is csak a Teslások felé van ajánlatuk.": merugye a tesla egy filléres autó, nyilván gombokért biztosították eddig is, amiből nem lehet faragni reklámozási céllal... (háttérinfó: szintén a tc szerint amcsiban van egy lélektani 25 ezer dolláros határ, aminél nem szeretnek többet fizetni egy autóért. a mostani teslák ehhez képest 75-80 ezer dollárba kerültek eddig.)
"NHTSA (Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal) jelentése győzte meg őket, amely szerint az Autopilot elterjedése óta negyven százalékkal kevesebb baleset érte a Teslákat": minek a negyven százaléka? Mert nagyon nem mindegy, hogy 5-ről lement a balesetek száma 3-ra, vagy 200 ezerről 120 ezerre (lásd elevit reklám)
"A kedvezményt azoknak kínálják, akik használják is az önvezető funkciót.": ez önmagában nem lenne baj, ha ennek nem lenne feltétele, lásd következő második pont.
"Egész konkrétan csak az autópályán (országúton még még nem tökéletes a rendszer) így megtett mérföldek után jár majd a kedvezmény": ez bátor húzás, lévén az autópálya a legbiztonságosabb közútfajta.
"ezt pedig egy, az Autopilottal összehangolt telefonos appal követik majd.": na itt kezd el csörögni a szarjelző.ha telefonos appon keresztül leszívják az összes adatot az autopilotból, akkor megtudják a vezetési szokásaidat, hogy merre jársz, mennyire vezetsz őrült módon, mikor mentél másképp, mint ahogy az autopilot ment volna, stb. stb. ezzel olyan szinten megismerik a vezetési szokásaidat, következésképp a rizikófaktoraidat, hogy adott esetben akkor is tudják csökkenteni a biztosítási díjadat, ha egyáltalán semmiféle autopilot sincs az autódban.
a kérdés ezek után szerintem jogosan merül fel: azért kapod a kedvezményt, mert autopilottal mész egy olyan közlekedési szituációban (autópályán), amikor gyakorlatilag semmi veszély nem leselkedik rád, vagy azért, mert gagyi reklámkamu szöveggel beleerőltették az adatgyűjtőjüket a kocsidba, így pontosabban tudják ellenőrizni a rizikófaktoraidat? ez utóbbi ugyanis egyáltalán nem újdonság, pláne nem világszenzáció, ilyet már a magyar piacon is csinálnak évek óta.
miután abszolút pontossággal sem azt nem tudod, milyen adatokat gyűjt rólad az autopilot, meg azt se, mit és hova küld ebből a biztosító telefonos appja, így indokolt lehet kis üldözési mánia ebben a kérdésben, miután az amcsi adatvédelmi törvények egyrészt lazábbak, mint az eu-s, másrészt folyamatosan derül ki, hogy a nagy cégek anyagi érdekekből magasról tojnak rá (és a biztosítási biznisz nem gombokról szól).
kérdés, hogy az utolsó két mondat: "A Root nem áll meg a teslásoknál. Azt ígérik, év végére lesz ajánlatuk azoknak is, akiknek úgymond csak félig önvezető az autója (sávtartó, adaptív tempomat, automata vészfék, stb.)." hogyan illeszkedik ebbe a gondolatmenetbe? szerintem jól, mert ha autopilot nélküli autókra is lehet kedvezményt adni, akkor egyáltalán nem biztos, hogy valójában az autopilotra kaptad.
komolyan hiszek benne, hogy más hangzik el egy biztosítónál azon a mítingen, ahol a biztosítási matematikusukkal tárgyalnak, mint azon, ahol a pr/reklámcsapattal.
szerk: azért arra is bazira kíváncsi lennék, mikor kezd el nyomozni és spicliskedni a tesla lomja a többi autósra... simán van benne annyi műszaki eszköz, mint a magyar telepített traffiban.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
addikt
"NHTSA (Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal) jelentése győzte meg őket, amely szerint az Autopilot elterjedése óta negyven százalékkal kevesebb baleset érte a Teslákat": minek a negyven százaléka? Mert nagyon nem mindegy, hogy 5-ről lement a balesetek száma 3-ra, vagy 200 ezerről 120 ezerre.
1,3 baleset / millió mérföldről csökkent 0,8-ra. [link]
...azért kapod a kedvezményt, mert autopilottal mész egy olyan közlekedési szituációban (autópályán), amikor gyakorlatilag semmi veszély nem leselkedik rád...?
Autópályán történt pl., hogy az autopilot lefékezte a teslát még mielőtt bekövetkezett előtte a baleset, mert kimatekozta, hogy össze fognak ütközni. [link] Szóval nem teljesen veszélytelen.
Azt ígérik, év végére lesz ajánlatuk azoknak is, akiknek úgymond csak félig önvezető az autója (sávtartó, adaptív tempomat, automata vészfék, stb.)." hogyan illeszkedik ebbe a gondolatmenetbe?
Úgy, hogy ezek a technológiák is csökkentik egy baleset valószínűségét?
Persze lehet, hogy az adatgyűjtés is felelős a kedvezményért, de szerintem kisebb szerepet játszik, mint az, hogy ezekkel a vezetéssegítő rendszerekkel csökken a balesetek száma. -
bambano
titán
válasz Kisgépkezelő #43 üzenetére
asszonypilótától bármi kitelik
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
őstag
válasz #82729984 #29 üzenetére
szerintem pont az lesz a lényeg, hogy nem kell majd mindenkinek saját autó, hanem lehet növelni a kihasználtságot, egyfajta tömegközlekedés lesz az autózás
a fizetés pedig mehet majd úgy mint az új pesti autóbérlős cégnél, percalaponcryptot minden termékemért elfogadom
-
arnyekxxx
veterán
gy az autopilot lefékezte a teslát még mielőtt bekövetkezett előtte a baleset, mert kimatekozta, hogy össze fognak ütközni.
mondjuk a videon pont nem látszik, hogy már az ütközés előtt lassítana, már félig keresztben állnak előtte és még mindig 113km/h-t mutat a sebességmérő a láthatóan 110 környékére beállított tempomatnál
-
titán
Jobban tudunk programozni, mint az átlag idióta vezetni. A Tesla Autopilot használata során 40%-kal kevesebb balesetet történik kilométerekre vetítve, mint anélkül. Ez hivatalos amerikai adat, nem Tesla belső információ.
szerk: látom már szóba került
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-=RelakS=-
veterán
Ahogy elnézem, Hofi szavai ide is pont passzolnak:
A Hírből megtudhattunk mindent, ami ránk tartozik, tehát semmit.Milyen baleset volt, ki vagy mi okozta, történt-e személyi sérülés, illetve emberek sérültek-e meg, stb
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
addikt
válasz arnyekxxx #47 üzenetére
Hallatszik, hogy az ütközés előtt kb. 2 másodperccel bekapcsolja a vészhangot meg láthatóan lassul az autó is. A sebességmérő nem real-time követi a videót, mert 33 meg 12 km/h-t mutat, mikor már teljesen megállt.
(#49) -=RelakS=-
Csak (#14)-ig kellett volna elolvasni a hsz-okat. (Nem történt sérülés.)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Milyen monitort vegyek?
- S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Mozgásban a PC-s kiadás
- BestBuy topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Spórolós topik
- Milyen légtisztítót vegyek?
- 🖥️⛅
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- További aktív témák...
- Eladó LG (49UH610V) UHD TV 4K. Led hibás (Kék árnyalatúl a kép)
- Steelseries Arctis Nova Pro Wireless
- Gamer PC v4 , R5 5500 , RX 6700 XT 12GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- Gamer PC v3 , i7 10700 , RX 6700 XT 12GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 1TB HDD
- ITX félgép - Aorus B550i Pro AX - Ryzen 7 5700x - 32GB G.Skill 3600 - Samsung 500GB 980 Pro - ELADÓ!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest