Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #34 üzenetére

    tudsz ilyeneket mondani?
    másrészt tudod biztosan, hogy a jó programozók fognak az önvezető autókon dolgozni?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • #82729984

    törölt tag

    válasz dabadab #63 üzenetére

    Ez a költség megmarad az önvezető autóknál is. Sőt talán még sokkal nagyobb is lesz, hisz a vázolt utópisztikus modelben az autók egyfajta tömegközlekedési eszközként funkciónálnának.

    Na már most, én nem fogok önvezető autót vásárolni milliókért, ha csak napi 2x20 percet akarom használni, a többi időben meg nem is lesz nálam a kocsi hanem valaki más amortizálja az én tulajdonom az én kontómra. És amikor meg nekem kéne, hivhatok egy másikat ami ki tudja milyen állapotban van mert az enyém épp a város másik végén grasszál...

    Ergó ha úgy gondolod hogy a jövő az hogy taxi jellegüen hivsz egy önvezető autót magadnak, az magával hordozza hogy lesz egy vagy több ilyen "taxis" cég amelyik ilyen autókat vásárol, üzemeltet és akkor majd nekik fizeted azt a jattot amit most a taxisnak vagy a bérautó cégnek fizetsz.

    És ugyanúgy nem lesz olcsóbb rendszeres használatra mint ahogy most sem taxizol naponta vagy bérelsz autót napi használatra.

    Drágább meg azért lesz, mert rá mernék tenni 100 ezer forintot, hogy az önvezető autó - hosszabb távon - nem termék hanem szolgáltatás lesz. Azaz te nem egy önvezető autót fogsz venni a gyártótól egy egyszeri összegért, amelyik megy amig el nem romlik, hanem előfizetéses szolgáltatás keretében lesz egy havi/éves díjad (pl. 1000 euró) _az autó vételárán felül_ és amig fizeted addig önvezet az autód, ha nem akkor a gyártó letiltja ezt a funkciót és nézegetheted a csodaszép autód a parkolóban. És ezt a pénzt a kölcsőnzö/taxi cég is be fogja építeni az áraiba, szóval ami pénzt most kifizetsz a taxisofőrnek, azt majd ezután is kifizeted csak most az autógyártónak.

Új hozzászólás Aktív témák